همه چیز در مورد خودرو
همه چیز در مورد خودرو

ن : khashayars

حضانت فرزند بعد از طلاق یا فوت والدین

حضانت فرزند بعد از طلاق یا فوت والدین

حضانت فرزند چگونه است؟ برای گرفتن حضانت فرزند بعد از طلاق چه قوانینی وجود دارد؟ قوانین گرفتن حضانت فرزند بعد از فوت سرپرست بچه چیست؟ در بسیاری از موارد هنگامی که دو نفر از یکدیگر جدا می‌شوند، صاحب فرزند و یا حتی فرزندان هستند. حضانت کودک در ایران طبق قوانینی که تاکنون در ایران وجود داشته و دارد با پدر می‌باشد. اما برای گرفتن حضانت فرزند توسط مادر نیز راه‌هایی وجود دارد. با ما همراه باشید تا با قوانین حضانت فرزند بیشتر آشنا شوید.

همیشه قبل از اینکه اقدام به تشکیل پرونده نمایید از مشاوره حقوقی آنلاین و تلفنی شرکت‌هایی که در زمینه مشاوره خانواده فعال هستند، استفاده کنید. برای حضانت فرزند نیز قوانین مختلفی اندیشیده شده است که این قوانین با توجه به سن و جنسیت کودک متفاوت است.

حضانت چیست؟

پیش از اینکه به مسئله گرفتن حضانت فرزند بپردازیم، لازم است تا ابتدا خود مسئله‌ی حضانت را بررسی و تعریف کنیم. حضانت به طور کلی به معنای نگهداری و سرپرستی کودک است. اگر زن و مردی در کنار یکدیگر زندگی کنند مسئله‌ی حضانت برای هر دوی آنها وجود دارد و مختص به صرفا پدر و یا صرفا مادر نیست. اما اگر زن و مرد تصمیم به جدایی بگیرند در این صورت مسئله‌ی حضانت فرزند مطرح می‌شود. در برخی از موارد فقط طلاق مطرح نیست. گاها یکی از والدین فوت می‌کند و در این خصوص نیز مسئله‌ی حضانت بایستی بررسی و مشخص شود.

شرایط حضانت فرزند چیست؟

همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم حضانت فرزند بعد از طلاق به صورت کلی با پدر می‌باشد اما در مواردی قانون تبصره‌‌هایی نیز در نظر گرفته است. به عنوان مثال اگر کودک شما زیر 7 سال است، حضانت موقت آن تا پایان سن 7 سالگی با مادر است.

بعد از اتمام این سنین دادگاه مجددا برای سرپرستی و حضانت فرزند تشکیل می‌شود و معمولا حضانت فرزندان در سنین بلوغ (دختر تا 9 سالگی و پسر تا 15 سالگی) به عهده پدر است.

برخی از قوانین در خصوص سرپرستی و حضانت فرزند جزو قوانین اساسی است. این قوانین عبارت‌اند از: شایستگی اخلاقی، مسلمان بودن، عقل، توانایی عملی، داشتن درآمد کافی برای تامین مخارج و...

البته بایستی به این نکته دقت کرد که صرف داشتن شرایط بالا، باعث گرفتن حضانت توسط شما نمی‌شود و دادگاه همیشه در موضعی قرار می‌گیرد و حکمی می‌دهد که به نفع کودک باشد. داشتن رفاه و آرامش خاطر بیشتر در دستور کار دادگاه و قاضی است.

 

حضانت و ملاقات فرزند:

رای دادگاه به دادن حضانت به یکی از والدین پایان ماجرا نیست و هریک از والدین که حضانت فرزند به آنها داده نشده است، می‌توانند ملاقات‌های هفتگی و روتین داشته باشند. اگر دعوا و مشاجره در بین والدین بسیار بالا باشد، دادگاه زمان و مکان و شرایط ملاقات حضوری را تعیین می‌کند و هر دو طرف بایستی از آن تبعیت کنند.

داشتن برخی از موارد مانند داشتن فساد اخلاقی شاید مانع از گرفتن حضانت فرزند شود اما مانع از ملاقات با فرزند نیست. به عنوان مثال پدر یا مادری که در دادگاه به داشتن فساد اخلاقی محکوم شده است، باز هم می‌تواند با فرزند خود ملاقات کند و مانعی در این خصوص وجود ندارد.

سلب حضانت در چه صورت اتفاق می‌افتد؟

برخی از شرایط وجود دارند که به وجود آمدن آنها باعث سلب حضانت از والدین می‌شوند. قطعا این شرایط به کودک آسیب می‌زند واین موضوع برای دادگاه بسیار اهمیت دارد. حتی ممکن است در برخی از موارد مانند اعتیاد هردوی والدین درگیر باشند و در این شرایط دادگاه کودک را به بهزیستی می‌فرستد.

شرایط سلب حضانت عبارت‌اند از:

  • اعتیاد به الکل و مواد مخدر
  • ابتلا به بیماری‌های خطرناک روانی به تشخیص پزشک قانونی
  • اشتهار به فساد اخلاقی و فحشا
  • قماربازی و شرط بندی
  • سواستفاده از کودک برای دست فروشی،‌ فساد، فحشا، تکدی گری و قاچاق
  • ضرب و جرح کودک به صورت مداوم و خارج از حد معمول

 

نکات مهم در خصوص حضانت فرزند:

  • اگر کودکی که تحت حضانت والد قرار دارد به هر دلیل تحت آسیب اخلاقی قرار بگیرد و یا سلامت جسمی او به خطر بیفتد، بستگان، قیم و یا رئیس حوزه‌ی قضایی می‌تواند برای حضانت کودک اقدام کند. البته بایستی ادله کافی برای این ادعا وجود داشته باشد.
  • در برخی از موارد والدی که حضانت فرزند با او نیست به دادگاه برای سلب حضانت، سرپرست فعلی کودک درخواست می‌دهد. برای این مسئله بایستی شواهد و مدارک واقعی و قابل قبولی ارائه شود تا نظر دادگاه در خصوص سرپرستی طفل تغییر کند.
  • سلب حضانت از والدی که حضانت به او سپرده شده است به راحتی امکان‌پذیر نیست و برای اینکار بایستی مدارک قانونی محکم وجود داشته باشد.
  • اگر والدی که حضانت فرزند را دارد دچار بیماری واگیردار مانند حصبه، سفلیس، سل و یا ...شود، دادگاه برای حفظ سلامت جسمی کودک حضانت را به والد دیگرمیسپارد.
  • والدی که حضانت کودک را برعهده دارد، اجازه خارج کردن کودک از شهر یا استان تعیین شده و یا کشور بدون اجازه والد دیگر و دادگاه را ندارد.
  • اگر حق حضانت با مادر باشد، در صورتی که مادر مجددا ازدواج کند حق حضانت از او سلب شده و به پدر سپرده می‌شود. اما اگر پدر فوت شده باشد، این مسئله امکان‌پذیر است.
  • اگر والدی که حضانت فرزند را بر عهده گرفته است، مانع از ملاقات والد دیگر شود، این مسئله می‌تواند در دادگاه مطرح شود. در این مواقع حکم بازداشت فرد صادر شده و تحت تعقیب قانونی قرار می‌گیرد.
  • از آنجایی که حضانت فرزند تا قبل از سن 7 سالگی با مادر است، اگر پدر از دادن کودک امتناع کند، مادر با شکایت در دادگاه بدون گذراندن تشریفات قانونی می‌تواند نه تنها حضانت فرزند را گرفته و هم نفقه آنها را نیز دریافت کند.
  • تعیین نفقه کودک به عهده دادگاه و پرداخت آن به عهده پدر و یا جد پدری است. در تعیین نفقه مسائلی مانند سن کودک، نیازهای روزمره، محل اقامت و..تاثیرگذار هستند.
  • نفقه ازطریق مادر و یا نماینده قانونی او دریافت می‌شود. مادر مجاز به گرفتن هزینه برای نگهداری از فرزند نیست.
  • اگر طفل اعلام کند که مایل به زندگی با پدر نیست، حکم حضانت قابلیت اجرا ندارد.
  • اگر مادر در سند رسمی طلاق اعلام کند که حضانت و نگهداری از فرزند را با هزینه شخصی خود قبول می‌کند، بعدا مجاز به تغییر نظر و درخواست برای نفقه فرزند نیست.
  • هیچ یک از والدین مادامی که وظیفه حضانت فرزند با آنهاست مجاز به عدم پذیرش سرپرستی نیستند. دادگاه یکی از والدین را ملزم به قبول سرپرستی می‌کند و هزینه‌های سرپرستی بایستی از طرف پدر و در صورت فوت از طرف مادر تامین شود. البته زمانی که نگهداری طفل را شخص ثالت و یا یکی از نزدیکان کودک بر عهده بگیرد.
  • مادر برای گرفتن حضانت دائمی فرزند می‌تواند مهریه خود را ببخشد. این مسئله زمانی اتفاق می‌افتد که والدین به صورت توافقی از یکدیگر جدا شوند. توافق برای حضانت دائمی در ازای بخشش مهریه حتما بایستی ثبت شود. البته مسئله ملاقات پدر با فرزند به هیچ وجه از بین نمی‌رود.
  • حضانت فرزند بعد از سن 7 سالگی درصورتی به مادر داده می‌شود که بتواند آن را به طور توافقی بگیرد و یا اینکه بی‌کفایتی پدر برای داشتن حضانت فرزند را اثبات کند.

 

طلاق توافقی چیست؟

طلاق توافقی یکی از انواع طلاق است که در آن طرفین برای گرفتن طلاق از یکدیگر توافق دارند. در این نوع از طلاق معمولا زن مهریه خود را در ازای گرفتن حضانت فرزند میبخشد. اگر فرزندی در کار نباشد باز هم زن اگر اسرار به طلاق داشته و حق طلاق هم نداشته باشد، می‌تواند در این زمینه اقدام کند. وکیل و مشاوره خانواده می‌تواند بهترین راهنمایی را قطعا در این زمینه برای شما داشته باشد.

.

.

.

این متن صرفا یک رپرتاژ آگهی بوده و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت بر عهده سایتی است که لینک آن در داخل مطلب قرار گرفته است.




ن : khashayars

پیمانکار بازسازی ساختمان

پیمانکار بازسازی ساختمان

پیمانکار بازسازی ساختمان چه کسی است؟ چه کارهایی را انجام می دهد؟ امروزه اگر یک فردی منزلی داشته باشد که قدیمی شده است، بازسازی آن به مراتب بهتر و کم خرج تر از زمانی است که شما به دنبال خرید یک منزل جدید باشید.

حال بازسازی ساختمان مستلزم انجام چه کارهایی می باشد؟ و به چه صورت انجام می شود؟ در این مقاله می خواهیم توضیح مختصر و مفیدی در مورد بازسازی منزل، قراردادهای بازسازی، حق الزحمه ی بازسازی ساختمان بپردازیم. در نهایت ویژگی های بهترین شرکت بازسازی ساختمان را توضیح دهیم. اگر می خواهید بدانید پیمانکار بازسازی ساختمان چه وظایفی دارد تا انتها با ما همراه باشید.

بازسازی و دکوراسیون منزل

مراحل بازسازی معمولا به دو بخش اصلی تقسیم می شود:

  • مرحله آماده سازی و برنامه ریزی ساختمان
  • مرحله عملیات اجرایی بازسازی ساختمان

برای آماده سازی و برنامه ریزی ابتدا باید میزان بودجه ی مدنظر را بدانید. بر اساس آن بودجه و مکان هایی که قصد بازسازی دارید، برنامه ریزی انجام می شود. طراحی داخلی منزل باید قبل از شروع کارانجام شود. سپس جنس و متریالی که مدنظر دارید ( حتی برای شیرآلات، کاغذ دیواری، رنگ و...) مشخص شود.

اگر بازسازی طولانی و سنگین باشد باید محل اسکان جدا برای اعضای خانواده در نظر گرفته شود. زمان شروع و پایان بازسازی بسیار مهم است. برنامه ریزی باید طوری باشد که این زمان دقیق باشد و به موقع خانه تحویل داده شود. قرارداد بازسازی هم باید با دقت نوشته شود. در آن تمامی نکاتی که یک پیمانکار مدنظر دارد و نکاتی که صاحب منزل به آن ها اهمیت می‌دهد باید درج شده و دو طرف امضا کنند.

در مورد مراحل اجرایی بازسازی هم کارتخصصی محسوب می شود و جزئی از وظایف پیمانکار بازسازی ساختمان می باشد. خرید اقلام و پیگیری مراحل اجرای کار و پرداخت حقوق کارگران نیز بر عهده ی پیمانکاران می باشد.

توجه: در این میان معمولا بازسازی آشپزخانه اهمیت بیشتری دارد و زمان بیشتری را هم باید برای آن در نظر بگیرید. زیرا ابتدا باید لوله کشی های آن انجام شود. سپس کابینت ها و موارد دیگری که برای آشپزخانه در نظر دارید به اتمام برسد. در نهایت کف و سقف آشپزخانه تکمیل شود. بعد از بازسازی کامل آشپزخانه به بقیه ی مکان ها برسید.

نمونه قرارداد بازسازی منزل

نمونه قرارداد بازسازی منزل مانند بقیه ی قرارداد ها به دو بخش اصلی که طرفین قرارداد و موضوع قرارداد می باشد، تقسیم می‌شود. به صورت جزئی تر نمونه قرارداد شامل موارد زیر است:

  • مشخصات طرفین قرارداد: که شامل مشخصات کامل کارفرما و پیمانکار می باشد.
  • موضوع قرارداد و محل انجام آن: موضوع قرارداد شامل بازسازی و نوسازی یک واحد آپارتمان یا ویلایی و... است که باید دقیق ذکر شود بازسازی آشپزخانه، حمام، دستشویی و... به متراژ .... است.
  • محاسبات و مشخصات فنی پروژه: مشخصات فنی و تکنیکال بر اساس نقشه ها و طراحی هایی است که از طرف پیمانکار بازسازی ساختمان و مهندس ناظر برنامه ریزی و زمان بندی شده است.
  • هزینه قرارداد: هزینه باید به صورت تفکیک شده و کلی ذکر شود. یعنی یک بار برآورد هزینه ی کل به ارزش ریال ذکر شود و در ادامه هزینه ها به صورت ریز ریز قید شود. ( هزینه دیوارکشی، سیم کشی، گچ کاری، اجرای نورپزدازی، کف کاری، سرامیک، نقاشی، کاغذ دیواری و...)
  • شرایط پرداخت: شرایط پرداخت باید کاملا دقیق و روشن داخل قرارداد ذکر شود. به طور مثال چه مبلغی در هنگام عقد قرارداد، بعد از 50 درصد اجرای پروژه، بعد از تکمیل کامل پروژه و دوره‌ی گارانتی باید پرداخت شود. بر اساس این پرداختی ها پیمانکار هم می‌تواند برنامه ریزی خود را برای خرید مصالح و پرداخت حقوق کارگران مشخص کند.
  • اسناد و مدارک پیمان: ( این اسناد شامل سند قرارداد، نقشه های کلی و ... می باشد.)
  • مدت زمان انجام پروژه: باید داخل قرارداد زمان شروع و پایان پروژه به صورت دقیق ذکر شود تا طرفین قرارداد برای انجام کارها برنامه ریزی مشخص را انجام دهند.
  • دیرکرد طرفین در انجام پروژه: در صورت دیرکرد در تاریخ معین، پیمانکار موظف به پرداخت جریمه به کارفرما می باشد.
  • تعهدات پیمانکار و کارفرما: در این بند از قرارداد باید تمامی تعهدات دو طرف به صورت جزئی ذکر شود. زیرا اگر مشکلی پیش بیاید بر اساس تعهدات این قرارداد قابل پیگیری است و پیگرد قانونی دارد. از طرفی در صورت عدم رعایت تعهدات توسط یکی از طرفین، قطعا مجبور به پرداخت جریمه می شوند.

10-نگهداری از درصد پیشرفت پروژه و مصالح کار. پیمانکار موظف است درصد پیشرفت پروژه و همچنین مصالحی که در صورت وضعیت منظور می‌شود اعم از آنچه که در کارگاه و یا خارج از آن در انبارها و... باشد متعلق به کارفرما است و در صورت فقدان خسارت وارده را جبران کند.

11– ضمانت حسن اجرای تعهدات از سوی پیمانکار. پیمانکار متعهد می گردد موقع امضاء و مبادله قرارداد اقدام به ارائه ضمانت نامه حسن اجرای تعهدات که به صورت، تضمین نامه بانکی/ یا سفته به امضای مجاز شرکت که معادل 5% مبلغ کل موضوع قرارداد می باشد را تسلیم کارفرما نماید و در صورتی که پیمانکار از اجرای هر یک از تعهدات خود تخلف نماید کارفرما مخیر است در چارچوب قرارداد، اسناد تضمینی را تا میزان خسارت وارده به نفع خود ضبط و وصول نماید .

12-مالیات پروژه: باید در قرارداد ذکر شود که هرگونه مالیات و کسورات بر عهده ی چه کسی می باشد.

13-موارد فسخ قرارداد. مواردی که منجر به فسخ قرارداد می شود باید کاملا از سوی پیمانکار و کارفرما مشخص شود.

14-موارد متفرقه. موارد متفرقه نکاتی است که اگر به ذهنتان می رسد باید ذکر کنید. به طور مثال در صورت زلزله، سیل و...

بهترین شرکت بازسازی ساختمان

بهترین شرکت بازسازی ساختمان چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ همانطور که می دانید شرکت های بازسازی ساختمان بسیار زیاد شده اند. اما آیا همه ی آن ها با یک نوع کیفیت کار شما را تحویل می دهند؟ قبل از اینکه کار بازسازی خود را به یک پیمانکار بازسازی ساختمان بسپارید باید دقت کنید که حتما نمونه کارهای آن شرکت را ببینید. یعنی نمونه کارهای قبل و بعد پروژه. کاملا آن ها را بررسی کنید و ببینید که مطابق میل شما هستند یا خیر. زمان تحویل پروژه های شرکت مربوطه را کاملا بررسی کنید

هزینه های پیشنهادی شرکت را کاملا بررسی کنید و حتی با شرکت های دیگر هم مقایسه کنید.

بهترین شرکت بازسازی ساختمان شرکتی است که کاملا همه ی موارد را برای شما واضح توضیح دهد نه اینکه یکسری از موارد را پنهان کند و در نهایت در حین پروژه متوجه آن شوید. بهترین شرکت باید خوش قول ترین شرکت باشد. دوره ی گارانتی هم داشته باشد. شرکت طراحی داخلی و بازسازی ساختمان بایستی موارد زیر را به دقت مشخص نماید:

حق الزحمه بازسازی ساختمان

حق الزحمه ی بازسازی جدا از هزینه ای است که باید برای مخارج ساختمان از جمله خرید مصالح، حقوق کارگران و ... در نظر بگیرید. در واقع هزینه ای است که شما بابت سپردن کارها به پیمانکار بازسازی ساختمان می دهید. این هزینه بر اساس متراژ و نوع بازسازی متفاوت است. در هر پروژه ای باید محاسبه گردد. اما ریز این هزینه ها باید به صورت دقیق برای کارفرما باز و مشخص شود.

 

.

.

.

این متن صرفا یک رپرتاژ آگهی بوده و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت بر عهده سایتی است که لینک آن در داخل مطلب قرار گرفته است.




ن : khashayars

بهترین کرم ضدآفتاب کدام است؟ معرفی کرم ضدآفتاب مناسب برای پوست های حساس

 

اهمیت استفاده از کرم ضدآفتاب

آفتاب و نور مستقیم خورشید خطرهایی را برای پوست دارد که به مرور زمان می‌توانید آن ها را روی پوست خود حس کنید. چند نمونه از این خطرها در ادامه آمده است:

  • ایجاد لکه های تیره و قهوه ای روی پوست. این لکه ها ممکن است به مرور زمان بیشتر و بیشتر شود. به اصطلاح دیگر به آن ها کک و مک هم گفته می‌شود.
  • تیرگی و سیاهی پوست. نور مستقیم خورشید به پوست صورت و بدن باعث تیره تر شدن رنگ پوست می‌شود. این تیرگی گاهی یکنواخت نیست پس آن را با برونزه اشتباه نگیرید! ممکن است مثلا فقط پیشانی شما دچار تیرگی شود.
  • ایجاد چین و چروک روی پوست. وقتی در معرض مستقیم نور خورشید قرار می‌گیرید به صورت ناخودآگاه صورت خود را جمع می‌کنید. یعنی برای اینکه بتوانید چشم خود را باز نگه دارید قطعا اخم می‌کنید و حتی صورتتان را جمع می‌کنید. این موضوع باعث می‌شود که کم کم چین و چروک روی پوست شما ظاهر شود و دچار پیری زودرس شوید.
  • سرطان های پوستی. بسیار دیده شده است که کسانی که کارشان به نحوی در فضای باز است و کاملا در معرض نور خورشید قرار دارند دچار سرطان ها و بیماری های پوستی شده اند! این موضوع را کاملا جدی بگیرید و از پوست خود مراقبت کنید. امروزه به دلیل آلودگی های زیاد در سطح شهرها و صنعتی شدن شهرها اشعه های مضر آفتاب به طور مستقیم به پوست می‌تابند.
  • خشکی بیش از اندازه پوست. وقتی مدت زمان زیادی را در مقابل نور مستقیم خورشید قرار میگیرید آب زیر پوست شما خشک می‌شود. این خشکی یکی از مهم ترین علت ها و در واقع شروع پیری پوست می‌باشد! خشکی پوست علاوه بر کمک به چین و چروک شدن پوست به شل شدن آن و از دست دادن درخشندگی هم کمک می کند! هیچگاه نگذارید پوستتان خشک شود. در طول روز آب هم فراوان مصرف کنید.

موارد ذکر شده ی بالا از دلایل کلی اهمیت استفاده از کرم ضدآفتاب بود. اما موضوع فقط به زدن کرم ضدآفتاب ختم نمی‌شود!

شما در واقع اگر یک کرم ضد آفتاب خوب را برای پوست خود انتخاب نکنید و آن را به صورت خود بزنید نه تنها هیچ فایده ای در آن نخواهید دید بلکه پوست صورتتان بدتر هم می‌شود و در مقابل نورخورشید محافظت نمی‌شود.

برای آشنایی با کرم ضدآفتاب خوب و بهترین کرم ضدآفتاب حتما لازم نیست از محصول استفاده کنید. گاهی اگر به یکسری نکات و ويژگی ها دقت کنید متوجه خواهید شد که این کرم اورجینال است یا خیر.

ویژگی های بهترین کرم ضدآفتاب

همانطور که در بالا هم گفته شد در اصل باید یک کرم را تست کنید تا ببینید بهترین کرم ضدآفتاب مناسب پوست شما کدام کرم است. اما تا حدودی قبل از‌ استفاده می‌توانید متوجه شوید که بهترین کرم ضدآفتاب کدام کرم است؟ در ادامه به این ویژگی های کلی می پردازیم:

  • اورجینال و اصل. بهترین کرم ضدآفتاب کرمی است که اورجینال باشد. هیچگاه برای پوست خود از کرم های فیک استفاده نکنید زیرا چیزی جز ضرر برای شما نخواهد داشت. وقتی کرمی را از نمایندگی اصلی آن خریداری می‌کنید می توانید از اورجینال بودن آن هم خاطرجمع باشید. زیرا نمایندگی ها این کرم را با لوگوی مخصوص خود به شما عرضه می‌کنند از طرفی برای شما کاملا ضمانت درنظر گرفته می‌شود. پس به پوست خود اهمیت دهید و کرم های خود را از نمایندگی های رسمی آن ها در شهر خود خریداری کنید.
  • مواد اولیه خوب. کرمی بهترین محسوب می‌شود که از مواد اولیه ی خوب ساخته شده باشد. وقتی شما کرمی را به پوست خود بزنید که حاوی مواد شیمیایی مضر برای پوست باشد در واقع به زودتر خراب شدن پوست خود کمک میکنید! مواد اولیه معمولا در پشت محصول قید شده است. می‌توانید این مواد را بخوانید و در مورد آن ها تحقیق کنید تا مطمئن شوید در آن از مواد شیمیایی و مضر برای پوست استفاده نشده است.
  • ضد آلرژی و حساسیت. بهترین کرم ضدآفتاب باید طوری طراحی شود که برای تمامی پوست ها خوب باشد. یعنی هیچگونه خطر و حساسیتی برای انواع مدل های پوستی نداشته باشد. کرمی این ویژگی ها را دارد که مواد اولیه آن کاملا گیاهی باشد و از مواد شیمیایی مضر در آن استفاده نشده باشد. وقتی کاملا مواد گیاهی باشد برای هیچ پوستی ضرر ندارد. به همین دلیل کرم هایی که مخصوص یک همه ی پوست ها می باشد را در اولویت انتخاب خود قرار دهید.
  • قیمت مقرون به صرفه. هیچ ارزانی بی حکمت و هیچ گرانی بی دلیل نیست! برای پوست خود خرج کنید و به دنبال هزینه های بسیار پایین نباشید. با زدن کرم های فیک فقط صورت خود را خراب می‌کنید و مجبور می‌شوید چند برابر هزینه ای که برای خرید یک کرم ضدآفتاب اصل باید می‌کردید برای خوب شدن پوست خود کنید. به همین دلیل همیشه به پوستتان اهمیت دهید. اگر می‌بینید کرمی با قیمت خیلی ارزان ولی مارک! به شما پیشنهاد می‌شود شک نکنید این کرم فیک است و در داخل آن مواد خوبی استفاده نشده است. بعد از مدتی استفاده از کرم های فیک برای صورت ممکن است دچار بیماری های پوستی و حتی سرطان ها شوید! پس به این موضوع دقت کنید. نکته ی مهم این است که گران بودن یک محصول هم دلیل بر اصل بودن آن نیست. یعنی حتما نباید یک محصول گران باشد تا اصل باشد!
  • مقاوم در برابر آفتاب و تعرق. کرمی که از مواد اولیه ی خوبی ساخته شده باشد به راحتی از روی پوست پاک نمی‌شود. در تابستان و هوای گرم تعرق زیاد کاملا طبیعی است. کرمی که فیک باشد بلافاصله با تعرق زیاد از روی پوست دفع می‌شود و روی آن جمع می‌شود. اما کرم اصل در همان ابتدا روی پوست شما جذب شده و کاملا به بافت پوستی شما نفوذ می‌کند.
  • دارای SPF بالا. هیچگاه کرمی که spf آن پایین است خریداری نکنید. زیرا این عدد تعیین کننده ی این است که چقدر می‌تواند از پوست شما در برابر اشعه های مضر محافظت کند. اگر این عدد زیر ۵۰ باشد یعنی این کرم قدرت محافظت بالایی ندارد بنابراین با نزدن کرم ضدآفتاب فرق چندانی ندارد! این عدد روی تمامی کرم های ضدآفتاب نوشته شده است. هنگام خرید به آن دقت کنید.
  • خاصیت ضد چروک. کرم ضدآفتابی به عنوان بهترین شناخته می‌شود که خاصیت های دیگری هم علاوه بر مخافظت در مقابل نورخورشید داشته باشد. اگر در طول روز زیاد بیرون می‌روید باید از کرم ضدآفتابی استفاده کنید که خاصیت ضدچروکی و سفت کننده ی عضلات پوستی را هم داشته باشد. این ویژگی هم در صورت وجود داشتن حتما در پشت محصول نوشته شده است.

کرم ضدآفتاب اورلین را می‌توان به عنوان یکی از بهترین کرم های موجود در بازار نام برد.

زیرا این کرم کاملا از موادگیاهی و محصولات اورگانیک ساخته شده است. ازطرفی با خرید این محصول از نمایندگی های رسمی آن می توانید اصل بودن جنس را به قید ضمانت داشته باشید. قدرت نفوذ این محصول بسیار بالا است و در آن علاوه بر محافظت پوست در برابر اشعه های مضر آفتاب خاصیت ضدچروکی هم وجود دارد. کاملا ضدحساسیت است و با مصرف آن پوست شما دچار جوش و آکنه نمی شود.

استفاده از کرم ضدآفتاب اورلین را به عنوان یکی از روتین های پوستی خود انتخاب کنید. روتین های پوستی به شما کمک می‌کند که همیشه پوستی شاداب و جوان داشته باشید و از لک و جوش و چین و چروک در امان باشید. اما این روتین پوستی را باید به صورت روزانه در برنامه‌ی خود قرار دهید. یکی از مهم ترین مراقبت های روتین پوستی، استفاده از کرم ضدآفتاب می باشد.

شما می توانید کرم ضدآفتاب اصل را از سایت رسمی اورلین خریداری کنید.

.

.

.

این متن صرفا یک رپرتاژ آگهی بوده و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت بر عهده سایتی است که لینک آن در داخل مطلب قرار گرفته است.




ن : khashayars

همه چی درباره کریسمس و خرید درخت کریسمس سال 2022

همه چی درباره کریسمس و خرید درخت کریسمس سال 2022

تاریخ دقیق کریسمس به تاریخ ایرانی چه روزی هست

روز کریسمس در ایران تاریخ 4 دی میباشد.

کریسمس چیست ؟

روز های دوازده روزه کریسمس با سالروز تولد حضرت مسیح )ع( در ۲۵ دسامبر آغاز میشود و تا جشن خاج شویان در روز ۶ ژانویه ادامه دارد این جشن. همانطور که میدانید مهم ترین و بزرگترین روز مسیحیت روز تولد مسیح هستش. بسیاری به خصوص در کشورهای ایاالت متحده و کانادا، کریسمس را مهم ترین رویداد ساالنه مسیحی محسوب میدارند.

اگرچه این روز های فوق العاده نهم در تقویم مسیحیت به شمار میاد ولی خیلی از مردم این روز هارو بهترین فرصت برای دور هم جمع شدن و به دیدار نزدیکان رفتن می دانند و جشن های بسیار زیادی می گیرند همانند عید نوروز ایرانیان. کریسمس آیین های خیلی زیادی دارد. مردم در این روزها به فروشگاه می روند تا خرید های مخصوص کریسمس رو انجام دهند انواع تزئینات کریسمس و.... خیلی خرید درخت کریسمس، خرید عروسک بابانوئل مانند چیز های دیگه ای که تو عکس های کریسمس میتونید ببینید.

آیین جشن کریسمس

کریسمس هم همانند عید نوروز ایرانیان که رسم و رسومات خاصی دارند مثل سفره هفت سین و قرآن و آینه کریسمس هم رسومات خودش رو داره. یکی از مهم ترین رسم هایشان تزئین . درخت هایی کاجی هست که به درخت کریسمس معروف هستن مردمدر این روز ها با ذوق وشوق فراوان به تزئین درخت های کریسمس میپردازند و در روز 26 دسامبرکارمند ها و کارگران از کارفرمایان های خود هدایایی دریافت می کنند

 بابانوئل و نقش ان در کریسمس

بابانوئل یکی از سمبل های بسیار بسیار مهم در کریسمس هست که تقریبا در خانه تمام مسیحیان حداقل یک عروسک بابانوئل وجود دارد. عروسک های بابا نوئل با قیافه جالب و رنگارنگی که دارند فوق العاده جشن کریسمس رو جذاب تر می کنند البته عروسک های بابانوئل در ایرانهم خیلی طرفدار داره و تقریبا یکی تز عروسک های معروف در کل جهان هست کریسمس در کشور های مختلف چگونه است مردم کشورهای مختلف هرکدام برای خودشون آداب و رسوم خاصی دارند و .جشن کریسمس در همه جای دنیا یکسان نیست در هر کشوری از جهان مردم با اداب و رسوم خودشون از گذشتشگانشان به جای مانده جشن کریسمس رو برگذار میکنند.

 آفریقای جنوبی

طبق رسم و رسوم مردم آفریقا مردم در این روز کرم ابریشم سرخ شده میخوردند و جشن میگیرن نروژ نروژی ها بر خالف سایر کشورها که روز قبل عید خانه خود را تمیز می کنند و گرد و خاک را از خانه دور می کنند چنین نمی کنند. آنها هر چه خاک و غبار در خانه هست در جایی جمع می کنند و می گویند جادوگران و ارواح این خاک ها را با خود خواهند برد.

آمریکا

مردم در این روز لباس بابانوئل میپوشندو به مردم تو خیابون و خانه های شکوالت میدهند جشن. میگیرند و میرقصند

انگلیس

در انگلیس بچه ها شب ها قبل خواب جوراب های خودرو آویزون میکنند و میروند بخوابند به امید اینکه تا صب جوراب هاشون کلی کادو توش باشه ولی بچه های بازیگوش دیگه تو جوراب های زغال میزارند.

 فنالند

در روزهای کریسمس دراین کشور به گورستان ها میروند و کنار رفتگانشان کلی شمع روشن میکنند به همین ترتیب در گورستان هالی شمع روشن میشه و ظاهر خیلی زیبا در عین حال غم انگیزی میگرد.

در ایران از کجا میشه درخت کریسمس و تزئیناتش رو خرید؟

بزرگترین فروشگاه فروش ملزومات کریسمس در ایزی خرید فروشگاه آنالین ایران میباشد و وارد کننده اصلی تمامی اکسسوری های کریسمس از دبی میباشد

.

.

.

این متن صرفا یک رپرتاژ آگهی بوده و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت بر عهده سایتی است که لینک آن در داخل مطلب قرار گرفته است.




ن : khashayars

خرید ملک در قبرس شمالی

خرید ملک در قبرس شمالی

اگر به دنبال خرید ملک در قبرس شمالی هستید توصیه می کنیم این متن را تا انتها مطالعه کنید. ما سعی داریم تا اطلاعاتی مفید و کاربردی را در مورد خرید ملک در این کشور به شما ارائه دهیم. به شما قول می دهیم بعد از خواندن این متن، به اطلاعات و آگاهی قابل قبولی در این رابطه دست پیدا خواهید کرد.

آشنایی با کشور قبرس شمالی

نه تنها در مورد خرید ملک در کشور قبرس شمالی، بلکه در مورد خرید زمین و یا خانه در هر منطقه ای، ابتدا باید شناختی مختصر در مورد وضعیت آن کشور یا منطقه داشته باشید. به همین دلیل، تصمیم گرفتیم قبل از آنکه در مورد بحث اصلی ما با شما صحبت کنیم،  ابتدا اطلاعاتی را در مورد کشور قبرس شمالی به شما ارائه دهیم.

کشور قبرس در جنوب کشور ترکیه و در ضلع شرقی دریای مدیترانه قرار گرفته است. برخی می گویند ظاهر این کشور بر روی نقشه مانند ساز گیتار است. کشور قبرس، بعد از اختلافی که بین ترک ها و یونانی ها در سال 1974 به وقوع پیوست، به دو کشور قبرس شمالی و جنوب تقسیم شد. از این زمان به بعد بود که این دو کشور به صورت کاملا مستقل، اداره منطقه ای که تحت اختیارشان بود را به دست گرفتند و در حال حاضر نیز دولت های مختلف و رئیس جمهورهای متفاوت، در حال اداره این دو کشور می باشند. جالب است بدانید تردد و رفت و آمد بین مرز دو کشور قبرس شمالی و جنوبی بسیار راحت است و مردم آزادانه می توانند از مرز این دو کشور عبور کنند.

کشور قبرس شمالی در سال های گذشته با پیشرفت قابل توجهی مواجه شده و امروز، خرید خانه در این کشور می توانید به عنوان یک سرمایه گذاری مطمئن و سودآور به شمار رود.

واحد پولی این کشور، لیر است و خرید ملک نیز به صورت پوند و پرداخت هزینه های دانشگاه نیز به صورت دلار انجام می شود. دستمزدی که کارگران در قبرس شمالی دریافت می کنند بین 3700 تا 4000 لیر است.

مزیت های خرید ملک در قبرس شمالی

خرید ملک در قبرس شمالی، مزیت های زیادی دارد و در مورد برخی از مهم ترین مزیت های آن در ادامه با شما سخن خواهیم گفت. شاید برخی از این مزیت های به اندازه کافی برای شما قانع کننده باشند تا برای خرید ملک در این کشور اقدام نمایید.

مناسب بودن قیمت ملک

اگر مقایسه ای در مورد قیمت ملک در کشورهای مدیترانه ای انجام دهید، به خوبی متوجه خواهید شد که قیمت ملک در قبرس شمالی در مقایسه با برخی از کشورها بسیار پایین تر بوده و این مزیت، شرایط فوق العاده یا را برای افرادی که خواهان خرید ملک در این کشور هستند، فراهم می کند.

گمانه زنی هایی در مورد صلح قبرس شمالی و جنوبی وجود دارد و احتمال اینکه بعد از انجام صلح، قیمت ملک در قبرس شمالی رو به افزایش گذارد وجود دارد. به همین دلیل اگر بعد از خواندن این متن در مورد خرید ملک در این کشور، مشتاق شدید حتما هر چه سریع تر برای این موضوع اقدامات جدی انجام دهید. در حال حاضر، قیمت خرید یک زمین یا خانه در کشور قبرس شمالی یک سوم هزینه ای است که شما باید برای خرید ملک در قبرس جنوبی پرداخت کنید.

انجام یک سرمایه گذاری پایدار

در کشور قبرس شمالی، قیمت ملک در هر سال رو به افزایش است. از آنجایی که قیمت ارزهای خارجی نیز روندی رو به رشد دارند پس به همین دلیل می توان از خرید ملک در قبرس شمالی، به عنوان یک سرمایه گذاری سودآور و پایدار یاد کرد.

دریافت اقامت

یکی از راه هایی که می توان به کمک آن اقامت کشور قبرس شمالی را دریافت کرد، خرید ملک است. مراحلی که برای خرید ملک در این کشور باید طی کنید، بسیار ساده بوده و پیچیدگی های زیادی ندارد. معمولا اتباع خارجی بعد از آنکه 30 درصد از قیمت ملک را پرداخت کردند می توانند برای گرفتن اقامت خود و اعضای خانواده شان اقدام نمایند. این یکی از ساده ترین روش هایی که کشور قبرس شمالی برای اعطای اقامت و خرید ملک در اختیار اتباع خارجی قرار داده است.

کسانی که اقامت این کشور را دریافت کرده اند، می توانند از کلیه مزیت هایی که شهروندان قبرس شمالی از آن برخوردار هستند نیز بهره ببرند. برای مثال می توان به استفاده از خدمات آموزشی و یا بهداشتی این کشور اشاره کرد.

امنیت

اغلب کسانی که دوست دارند به یکی از کشورهای خارجی سفر کرده و اقامت آن را دریافت کنند، به دنبال کشوری هستند که میزان امنیت در آنها بالا باشد. یکی از امن ترین کشورهای جهان، کشور قبرس شمالی است و این نیز مزیت دیگری است با خرید ملک در قبرس شمالی در اختیار شما قرار داده می شود.

آرامش

در کشور قبرس شمالی، ترافیک های سنگین و گره خورده وجود ندارد، جمعیتی که در آن ساکن است با امکانات موجود کاملا هماهنگی و تناسب دارد و همین دو مرود برای آنکه بتوان در این کشور زندگی همراه را آرامشی را تجربه کرد، کافی به نظر می رسد.

مردم این کشور در برخورد با یکدیگر بسیار با احترام و ادب رفتار کرده و سعی می کنند جاهایی که با دیگر افراد معاشرت دارند، صبر را چاشنی ارتباط خود با دیگران کنند.

امکانات تفریحی مناسب

از دیگر مزیت های زندگی و خرید ملک در قبرس شمالی، امکانات و تفریحات بسیار ویژه و خارق العاده ای است که در آن می توانید مشاهده کنید. این کشور با داشتن سواحلی بسیار زیبا و چشم نواز، آثار تاریخی، هتل هایی زیبا، کلاب ها و جذابیت های طبیعی فراوان به یکی از کشورهای توریست پذیر در قاره اروپا تبدیل شده است. با خرید ملک در این کشور می توانید از این جذابیت ها دیدن کرده و تنوع شیرین و لذت بخشی را وارد زندگی خود کنید.

هزینه های خرید ملک در قبرس شمالی

همان طوری که در قسمت مزیت های خرید ملک در قبرس شمالی اشاره کردیم، قیمت خرید ملک در این کشور در مقایسه با برخی کشورهای اروپایی مناسب تر و مقرون به صرفه تر است. از جمله هزینه هایی که برای خرید ملک در قبرس شمالی باید پرداخت کنید می توان به هزینه های قانونی، هزینه تمبر، هزینه مالیات، هزینه مبلمان، هزینه انشعابات آب و برق، هزینه لوازم آشپزخانه و هزینه انتقال سند اشاره کرد.

خرید ملک در ترکیه

افرادی که قصد دارند از سرمایه در اختیار خود به بهترین شکل ممکن استفاده نمایند، می توانند بر روی خرید ملک در ترکیه نیز فکر کنند. ترکیه از نظر فرهنگ و مذهب به کشور ما شباهت زیادی دارد و به همین دلیل برخی ایرانی ها تمایل زیادی دارند تا در این کشور ملک و یا زمینی خریداری کرده و اقامت ترکیه را به دست آورند. کشور ترکیه، یکی از توریستی ترین کشورهای دنیا به شمار می رود و زندگی کردن در آن برای افرای که به دنبال ایجاد یک تغییر خوشایند هستند، می تواند بسیار جالب توجه به شمار رود.

خرید ملک در استانبول

یکی از شهرهای توریستی و بسیار زیبای کشور ترکیه، استانبول است. مراکز خرید فراوانی در این شهر وجود دارد و اقامت کردن در آن می تواند اتفاق جالب و دوست داشتنی باشد. یک قسمت از شهر استانبول در قاره اروپا و یک قسمت از آن نیز در قاره آسیا واقع شده و این موضوع باعث پدید آمدن معماری های بسیار جالب در آن شده است. اگر دوست دارید اقامت کشور ترکیه را به دست آورید و در یکی از زیباترین شهرهای این کشور نیز اقامت کنید، توصیه می کنیم در مورد خرید ملک در استانبول نیز تحقیقات مفصلی انجام دهید.

 

جهت مشاوره و خرید ملک در ترکیه و قبرس شمالی به سایت istanbulfuntours.com مراجعه نمایید.

 

.

.

.

این متن صرفا یک رپرتاژ آگهی بوده و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت بر عهده سایتی است که لینک آن در داخل مطلب قرار گرفته است.




ن : khashayars

سرمایه گذاری ملکی در استان­های شمالی کشور

سرمایه گذاری ملکی در استان­های شمالی کشور

در تازه­ترین خبرها و براساس گزارش مرکز آمار ایران، رشت در بین مراکز استان­های کشور، دومین شهر مهاجرپذیر کشور اعلام شده است. در این گزارش عنوان شده که استان گیلان به لحاظ مهاجرپذیری در بالاترین رده­ طی سال­های اخیر قرار داشته است. برطبق این آمار 58 درصد مهاجران به استان گیلان از استان­هایی مانند تهران، البرز و استان قم بوده­اند. و در رده­های بعدی استان­های اصفهان، قزوین و ... قرار دارند که جهت مهاجرت شهر رشت را انتخاب کرده اند.

خشکسالی، کاهش بارندگی، کم شدن سطح آب­های زیر زمینی و در خیلی موارد سوء مدیریت موجب مشکلات بسیار در بخش­های مختلف کشور شده است.

کمبود آب مورد نیاز برای زمین­های کشاورزی و حتی در ماه­های گذشته کمبود آب آشامیدنی مناسب و علاوه بر آن شرایط نامساعد آب و هوا خصوصا در فصل تابستان، مشکلات عدیده­ای برای ساکنین این مناطق به وجود آورده که چاره­ای به جز مهاجرت از استان­های خود به مناطق مناسب­تر از نظر شرایط جوی باقی نگذاشته است.

در این میان استان­های شمالی به سبب ویژگی­های جغرافیایی و اقلیمی خود مهم­ترین مقصد  برای مهاجرپذیری به شمار می­روند. استان گیلان دهمین استان پر جمعیت کشور است. طبیعت آن پوشیده از جنگل و آب و هوای معتدل و مرطوب دارد. سالانه در حدود 1200 تا 1800 میلی­متر بارندگی در طول خط ساحلی استان گیلان اتفاق می­افتد که در این بین آستارا با 1233 میلی­متر کمترین و بندر انزلی با 1755 میلی­متر بیش­ترین میزان بارندگی در میان دیگر شهرهای استان را دارند.

از طرف دیگر با افزایش سرسام آور قیمت مسکن و اجاره بها در شهرهایی نظیر تهران، سیل به مهاجرت به استان­های شمالی قوت بیش­تری گرفته است. پایین­تر بودن هزینه حمل و نقل، خرید و فروش ملک و زمین و اجاره بها در استان های شمالی خصوصا استان گیلان باعث شده بسیاری از افراد شهرهای این استان را جهت سکونت دائمی انتخاب کنند.

منطقه آزاد انزلی، قطب اقتصادی و تجاری استان گیلان

تصویب منطقه آزاد تجاری انزلی در سال 1384 به عنوان یکی از مناطق آزاد هفت گانه و قرار گرفتن شهرستان بندرانزلی در این تقسیمات تاثیر به سزایی در رشد اقتصادی شهر انزلی داشته است.

سرمایه گذاری و خرید و فروش ملک در این مناطق با رشد چشم­گیری همراه بود که هنوز افراد مختلف از دیگر استان­ها را برای معامله در این منطقه ترغییب می­کند. از طرف دیگر با تصویب و اجرایی شدن خط راه آهن کریدور شمال که تهران را به رشت و از آنجا به انزلی متصل کرده و در انتها به شهرستان آستارا ختم می­شود ، توسعه اقتصادی و تجاری بیش­تر در سال­های آینده پیش بینی خواهد شد.

معافیت­های مالیاتی، استفاده از مزایای رفاهی سکونت در منطقه آزاد تجاری انزلی مانند خرید ماشین­های با پلاک منطقه و به نصف قیمت واقعی، بسیاری از سرمایه گذاران را برای تاسیس شرکت­های خصوصی به این منطقه کشانده است.

 

مهم­ترین شهرهای مهاجر پذیر استان گیلان

رشت، مرکز استان گیلان و پر جمعیت­ترین شهر این استان به شمار می­رود. بر طبق آمار اعلام شده و در فصل تابستان رشت سومین شهر گردش پذیر ایران بوده است. این شهر آب و هوایی معتدل دارد که در فصل تابستان گرم و شرجی و زمستان­هایی سرد و مرطوب دارد.

توسعه شهری در این شهر، ساخت و سازهای مراکز تجاری و خرید و همچنین ساخت آپارتمان­ با امکانات رفاهی مدرن، تقاضا برای مسکن را تا حدی پاسخ داده و زندگی در این شهر را مطلوب کرده است.

 

بندرانزلی پرباران­ترین شهر استان گیلان بوده و از آن به عنوان یکی از مهم­ترین مقاصد گردشگری و قطب­های ورزشی کشور نام برده می­شود. بندر انزلی مهم­ترین بندر شمال ایران نیز هست. این شهر به سبب قرارگیری در حاشیه دریا و ساحل آن یکی از جاذبه­های مهم مهاجرت افراد از دیگر استان­هاست.

شهرهای پر جمعیت دارای مشکلاتی از قبیل خشکسالی، هزینه­ بالای مسکن، آلودگی صوتی، آلودگی هوا، ترافیک، عدم امنیت و ... هستند. شهر انزلی با توجه به خصوصیت ارامش شهرهای ساحلی و تراکم پایین جمعیت، همچنین امکان تهیه مسکن بزرگ­تر با هزینه کمتر از منطقی­ترین انتخاب­ها جهت زندگی و سکونت به شمار می­روند. توسعه ساخت و ساز آپارتمان و خانه ویلایی در این شهر قیمت­ها را متوازن نگه داشته و با رشد بدون منطق خرید واحدهای مسکونی در کلانشهرها روبرو نبوده­ایم.

 

لاهیجان سومین شهر پرجمعیت استان گیلان بوده و در محدوده شرقی آن واقع شده است. این شهر به لحاظ اقتصادی رشد مناسبی در سال­های اخیر نداشته است. همچنین کشاورزی آن که بر پایه کاشت چای بوده نیز دستخوش آسیب­هایی شده. به نظر می­رسد این شهر  به لحاظ تامین کار و درآمدزایی برای سیل مهاجران کشش مناسب را نداشته باشد.

 

منبع: https://www.khaneanzali.com/

.

.

.

این متن صرفا یک رپرتاژ آگهی بوده و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت بر عهده سایتی است که لینک آن در داخل مطلب قرار گرفته است.




ن : khashayars

طریقه نصب توالت فرنگی - روش نصب توالت فرنگی

طریقه نصب توالت فرنگی - روش نصب توالت فرنگی

 

طریقه نصب توالت فرنگی چگونه است؟ آیا در منزل می‌توان به راحتی نصب توالت فرنگی را انجام داد؟ امروزه استفاده از توالت های فرنگی در هتل ها، بیمارستانها و منازل مسکونی بسیار متداول شده است. توالت‌های فرنگی جزء وسایل بادوام هر ساختمان به حساب می آید. اما به دلایل مختلف ممکن است تصمیم به نصب یا تعویض آن بگیرید. برای این کار نیاز به دانش فنی دارید. ما در این مطلب شما را با نصب انواع توالت فرنگی و وسایل مورد نیاز آن آشنا می کنیم.

توالت‌های فرنگی بر اساس پارامترهای مختلف تقسیم‌بندی می‌شوند. انواع توالت فرنگی بر اساس اتصال مخزن به کاسه توالت عبارت‌اند از:

  1. توالت فرنگی دوتکه: به دلیل جدا بودن مخزن شستشو از کاسه توالت به آن دو تکه می گویند.
  2. توالت فرنگی یک تکه: این توالت طوری طراحی شده که مخزن به کاسه توالت متصل است.
  3. توالت فرنگی توکار یا دیواری (وال هنگ): این توالت بر روی دیوار نصب شده و مخزن آن داخل دیوار قرار می گیرد.

نحوه نصب توالت فرنگی

در ابتدا برای نصب توالت فرنگی نیاز به ابزار فنی مخصوصی داریم. وسایل مورد نیاز عبارتند از:

  • دستکش
  • آچار فرانسه
  • درزگیر مومی و پلاستیکی (واشر)
  • شلنگ رابط
  • پیچ گوشتی و
  • انبردست

دو حالت کلی برای نصب توالت فرنگی وجود دارد. در حالت اول، از قبل توالت فرنگی نصب است و در ابتدا باید آن را جدا کنید. در حالت دوم، برای اولین بار قصد نصب توالت فرنگی را دارید.

برای تعویض توالت فرنگی قبلی، اول باید آن را جدا کرده و بردارید. قبل از هر کاری ابتدا شیر آب را کامل بسته و سیفون را زده و آب داخل آن را کامل تخلیه کنید. اگر توالت فرنگی شما دو تکه است ابتدا با باز کردن پیچ های اتصال دهنده، مخزن توالت را از کاسه جدا کنید.

بعد درپوش پیچ توالت را برداشته و با آچار فرانسه آنها را شل کنید. حالا کاسه توالت را به آرامی تکان دهید تا چفت های آن باز شده و از زمین جدا شود. توجه داشته باشید که به توالت ، سرامیک و کاشی های اطراف آن آسیبی وارد نشود. هنگام برداشتن توالت فرنگی قدیمی، حتما از دستکش استفاده کنید، زیرا حلقه مومی قدیمی بسیار آلوده و کثیف می باشد.

برای جلوگیری از استشمام گاز فاضلاب، دهانه چاه را با پارچه بپوشانید تا از انتشار بو و گازهای مضر جلوگیری کنید. توالت فرنگی جدید را به صورت آزمایشی در محل نصب قرار داده تا از موقعیت دقیق پیچ ها و تراز بودن آن مطمئن شوید.

قبل از نصب توالت باید لوله های فاضلاب کاملا آب بندی شود. ابتدا حلقه مومی (بوگیر ژله ای) و پیچ های آن را نصب کنید. این واشرهای مومی برای تثبیت و عایق کردن محل اتصال توالت فرنگی با فاضلاب است و از خروج گازهای فاضلاب و نشتی آب جلوگیری می کند. بنابراین این مرحله برای نصب توالت فرنگی بسیار مهم و اساسی است.

در مرحله‌ی بعد، کاسه توالت فرنگی را  روی آن قرار داده و آن را فشار دهید تا دقیقا در جای خود قرار گیرد. برای ثابت کردن آن از درزگیر و بست های پلاستیکی استفاده کنید. اگر توالت فرنگی دوتکه است بعد از نصب کاسه، باید مخزن را با پیچ و مهره به آن متصل کنید.

برای نصب شلنگ رابط ابتدا یک سر شلنگ را به مخزن و سر دیگر را به فلکه آب وصل کنید. در گام بعدی نشیمن‌گاه توالت فرنگی را بوسیله بست‌ به آن، متصل کنید. بعد از اتمام نصب کامل توالت فرنگی برای جلوگیری از جمع شدن آلودگی و کثیفی در بین درزهای توالت و سرامیک، از چسب آکواریوم آنتی باکتریال استفاده نمایید.

 

فاصله توالت فرنگی از دیوار

مهم‌ترین پارامتر برای نصب توالت فرنگی، فاصله مناسب آن از دیوار است. با توجه به میزان آکس تخلیه (فاصله مرکز لوله سیفون با لبه پشتی آن) فاصله توالت فرنگی از دیوار پشتی مشخص می شود. در زمان خرید توالت فرنگی توجه کنید که مقدار آکس توالت فرنگی انتخاب شده، مساوی و یا کمتر از آکس لوله فاضلاب باشد. به طور میانگین در زمان لوله کشی ساختمان، لوله خروجی مورد نظر را بیش از 25 سانتی متر از لبه کاشی کاری شده دیوار در نظر می گیرند.

پارامتر بعدی، فاصله توالت فرنگی از دیوار مجاور است. فاصله استاندارد آن از دیوار کناری بیش از 15 اینچ  یا 38 سانتی متر می باشد. البته این حداقل فاصله‌ای است که باید در نظر گرفته شود. در فضاهای بزر‌گ‌تر توالت فرنگی را در فاصله بیشتری از دیوار کناری قرار می‌دهند.

برای استفاده راحت و آسان از توالت فرنگی باید به فاصله مناسب آن از دیوار روبرو دقت کرد. برای نشست و برخاست راحت، این فاصله را حداقل 21 اینچ یا 53 سانتی متر در نظر می گیرند.

 

نصب توالت فرنگی دیواری یا توکار

توالت فرنگی دیواری یا وال هنگ بدون هیچ پایه و مخزنی بر روی دیوار نصب می شود. به دلیل قرارگرفتن مخزن این توالت فرنگی در داخل دیوار، برای فضاهای کوچک بسیار مناسب است.

برای نصب این توالت فرنگی ابتدا باید اتصالات و قاب فلزی آن به طور دقیق بر روی هم سوار شوند. سپس نوبت به نصب استراکچر (فلاش تانک) توالت فرنگی در داخل دیوار می رسد. با اندازه گیری های دقیق، فلاش تانک را بر روی قاب و داخل دیوار قرار دهید.

پس از قرار گرفتن مخزن، در حالی که لوله های فاضلاب، آب و فلاش تانک از دیوار بیرون است، دیوار کاشی شود. در آخر کاسه توالت را با بست به استراکچر داخل دیوار وصل کنید. سپس با درزگیری دور توالت و تست فلاش تانک کار نصب آن به پایان می رسد.

 

طریقه نصب توالت فرنگی خودشور یا بیده دار

این توالت فرنگی کاملا شبیه توالت فرنگی یک تکه، دوتکه و وال هنگ است. با این تفاوت که برای آبکشی، از وسیله ای به نام بیده بر استفاده می شود. بیده دستگاهی است که جهت پاشش آب در زیر درب توالت فرنگی کار گذاشته می شود.

در این توالت فرنگی دیگر نیازی به شیرمخلوط و شلنگ ندارید. از این وسیله (بیده) می توان در سایر توالت فرنگی های دیگر نیز استفاده کرد. با این اوصاف، نصب توالت فرنگی خودشور با توالت فرنگی های معمولی هیچ تفاوتی ندارد و کاملا شبیه هم است. فقط طریقه نصب بیده بر روی توالت فرنگی است که در ادامه توضیح خواهیم داد.

برای نصب بیده بر روی توالت فرنگی در حال استفاده، ابتدا درب توالت را باز کنید. بعد از بستن شیر آب، مخزن آب را خالی نمایید. برای ادامه نصب به یک عدد شیر سه راهی نیاز دارید تا آب خروجی از منبع را از یک طرف به فلاش تانک و از طرف دیگر به خودشور هدایت کند.

برای نصب بیده اول شلنگ پیسوار متصل به مخزن توالت فرنگی را باز کنید. شیر سه راهی را به محل ورودی آب به داخل مخزن متصل کنید. در این قسمت به دو عدد شلنگ پیسوار نیاز دارید. یک سر شلنگ پیسوار را به یکی از خروجی های شیر سه راهی و سر دیگر را به ورودی آب از منبع بر روی شیر پیسوار متصل کنید.

صفحه نصب خودشور را در پشت لبه کاسه توالت نصب کنید. یک سر شلنگ پیسوار دوم را به ورودی آب بر روی خودشور توالت فرنگی وصل کرده و سر دیگر را بر روی خروجی شیر سه راهی متصل کنید.

بعد از نصب خودشور تمام اتصالات را چک کنید تا از عدم نشتی آن‌ها مطمئن شوید. در نهایت شیر پیسوار را باز کرده و با فشار دادن دکمه مخصوص پاشش آب، عملکرد آن را چک نمایید. در صورتیکه بیده توالت فرنگی از نوع دیجیتالی بود، بعد از اتصال شلنگ آب به ورودی آن، سیم برق بیده را به پریز بزنید، تا از دکمه های آن برای تنظیم دمای آب، کنترل جهت و میزان پاشش آب استفاده کنید.

 

نصب توالت فرنگی روی توالت ایرانی

گاهی به دلیل کمبود فضا، امکان نصب توالت فرنگی و ایرانی در یک مکان را ندارید و به همین خاطر به فکر تبدیل توالت ایرانی به توالت فرنگی می افتید؛ که برای نصب توالت فرنگی بر روی توالت ایرانی می‌توان از سه روش زیر استفاده کرد.

  • استفاده از توالت فرنگی سیار: این روش بسیار راحت و کم هزینه است و در کمترین زمان این کار عملی می شود. توالت فرنگی سیار را خریداری کرده و بدون هیچ گونه تغییر و تخریبی آن را بر روی توالت ایرانی قرار دهید.
  • نصب توالت فرنگی بر روی توالت ایرانی بدون تخریب: ابتدا قسمت رویی توالت ایرانی را به طور کامل بپوشانید و فقط خروجی فاضلاب آن را باز نگه دارید. سپس توالت فرنگی را بر روی آن نصب کرده که در این روش سایز لوله کفشور توالت فرنگی بایستی 10 باشد.
  • نصب توالت فرنگی بر روی توالت ایرانی با تخریب: یکی از اصولی‌ترین روش‌ها برای نصب توالت فرنگی بر روی توالت ایرانی از طریق تخریب کلی و جزئی توالت ایرانی است. در ابتدا در تخریب کلی، توالت ایرانی را تا نقطه قیرگونی خراب کنید. سپس سیفون توالت ایرانی را از پشت آن کوتاه کرده و اتصالات را به کمک تبدیل یا دو زانو وصل نمایید.

در تخریب جزئی تنها کاسه توالت ایرانی را کاملاً خراب کنید و اتصال تبدیل را بر روی سیفون توالت ایرانی اضافه کرده و بعد از هم سطح کردن کف توالت، توالت فرنگی را روی آن نصب نمایید.  

نکات مهم در نصب توالت فرنگی

  • قبل از نصب توالت فرنگیِ، داخل لوله‌های فاضلاب را به خوبی بررسی کنید. زیرا ممکن است داخل لوله‌‌ها با سیمان یا آشغال پر شده باشد که منجر به گرفتگی توالت فرنگی در آینده نزدیک می‌شود.
  • استانداردهای لازم برای نصب توالت فرنگی مثل فاصله توالت فرنگی از دیوار پشتی، روبرویی و مجاور به خوبی رعایت کنید.
  • درزگیر توالت فرنگی خریداری شده باید با خروجی فاضلاب متناسب باشد. لازم به ذکر است که خروجی فاضلاب توالت فرنگی در دو سایز 90 و 110 می باشند.
  • در هنگام نصب بوگیر (درزگیر) توالت فرنگی تنها به چسب آن اکتفا نکرده و بعد از جایگذاری بوگیر، اطراف آن را با چسب بپوشایند. اما مراقب باشید حجم چسب آنقدر زیاد نباشد که ارتفاع بوگیر را زیاد کند.
  • استفاده از لوله ونت خشک در هنگام نصب توالت فرنگی بسیار ضروریست. در غیر این صورت تخلیه توالت فرنگی با مشکل مواجه خواهد شد. (لوله ونت خشک در واقع لوله هواکشی است که در پایین‌ترین نقطه لوله‌کشی فاضلاب نصب میشود).
  • اگر خروجی توالت فرنگی به درستی بر روی لوله فاضلاب قرار نگیرد، با وجود استفاده از چسب آکواریوم باز هم آب از زیر توالت نشتی کرده و کثیفی، کپک زدگی و بوی بد را در پی خواهد داشت.
  • تراز بودن توالت فرنگی، رعایت شیب استاندارد لوله فاضلاب و تنظیم بودن فلوتر (شناور) نقش بسزایی در تخلیه کامل مدفوع از داخل کاسه توالت فرنگی دارند.
  • پس از نصب توالت فرنگی حتماً فلوتر آن را تنظیم کنید، تا نه تنها آب از توالت هدر نرود. سیفون نیز به بهترین شکل خود کار کند.

قیمت نصب توالت فرنگی

 هزینه نصب توالت فرنگی بر اساس فاکتورهای مختلف تعیین می شود، و به‌طور دقیق نمی‌توان مبلغ خاصی را برای این خدمت مشخص کرد! عوامل موثر در هزینه نصب توالت فرنگی عبارتند از:

  • برند توالت فرنگی (ایرانی یا خارجی) خریداری شده
  • طریقه نصب توالت فرنگی که بر اساس مدل خریداری شده ( دیواری، یک تکه، دو تکه، خودشور و ...)
  • برند و کیفیت مصالح و قطعات استفاده شده
  • نصب شیرآلات در کنار توالت فرنگی

 

 

 

.

.

.

این متن صرفا یک رپرتاژ آگهی بوده و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت بر عهده سایتی است که لینک آن در داخل مطلب قرار گرفته است.




ن : khashayars

بهترین چای ایرانی گیلان را از کجا بخریم؟

بهترین چای ایرانی گیلان را از کجا بخریم؟

بهترین و مرغوب ترین چای ایرانی و چای اصل گیلان را از چه فروشگاهی خریداری کنیم؟ ما در این مقاله سعی داریم به این سوال شما توسط فروشگاه اینترنتی گیلسا، دوست خوب گیلانی شما پاسخ دهیم پس باما همراه باشید.

چای به عنوان یکی از اصلی ترین نوشیدنی های ایرانی همیشه در میان خانواده ها و فرهنگ ایرانی جایگاه ویژه ای داشته است. جایگاه چای در ایران از حدود 150 سال پیش بوجود آمده و امروزه نیز این جایگاه را حفظ کرده است به همین دلیل بررسی ویژگی های یک چای خوب ایرانی، بررسی قیمت خرید چای گیلان، نحوه دم کردن چای ایرانی و همینطور بهترین فروشگاه اینترنتی برای خرید چای گیلان از نکاتی است که باید به آن ها توجه داشت.

فواید چای ایرانی

چای ایرانی امروزه یکی از بهترین انواع چای به حساب می آید. از ویژگی های چای گیلان، می توان به عطر و طعم فوق العاده آن اشاره کرد. همچنین ویژگی رفع خستگی و دمانی که برای چای ذکر شده است نیز از دیگر ویژگی های چای ایران است. در پایین برای شما چند نمونه از ترکیبات و ویژگی های چای گیلان و چای باکیفیت ایرانی را ذکر کرده ایم که با آنها آشنا می شویم.

  • فلوراید و فلووانوئید: وجود این ماده شیمیایی در چای باعث استحکام بیشتر دندان ها می شود. همچنین به دلیل وجود این ماده معمولا دهان انسان بعد از نوشیدن چای بود بد کمتری می دهد
  • وجود کافئین و تانین: این دو ماده نیز به عنوان یک آرامش بخش قوی محسوب می شود که باعث رفع خستگی نیز می شود.
  • تئوفیلین: این ماده نیز مثل کافئین و تانین در انواع چای سبز و سیاه وجود دارد. از ویژگی های این ماده می توان به کاهش فشار خون، تنظیم ضربان قلب، افزایش میزان جریان خون و ... اشاره کرد.
  • تیانین: طعم چای به دلیل وجود این ماده می باشد.
  • ویتامین ها: ویتامین های سی، ب کمپلکس و ای که در چای وجود داردمی توان به کاهش سطح استرس، بهبود علایم سرماخوردگی و بهبود سوخت و ساز بدن کمک کند.

تقویت حافظه، اصلاح سیستم گوارش، رفع حالت خواب آلودگی و ... از دیگر ویژگی های نوشیدن چای است.

فروشگاه اینترنتی گیلسا، دوست خوب گیلانی شما تمام تلاش خود را برای ارائه و فروش چای درجه یک ایرانی و چای ممتاز گیلان به شما مصرف کنندگان محترم نموده است. خرید انواع چای سنتی محلی لاهیجان با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت از ویژگی های فروشگاه اینترنتی گیلسا است.

در وب سایت گیلسا شما می توانید انواع محصولات گیلانی را مانند برنج هاشمی درجه یک، فندوق باکیفیت گیلان، انواع عسل و ... را با بالاترین کیفیت ممکن تجربه کنید. در صورت نیاز به راهنمایی و یا مشاره بیشتر به وب سایت گیلسا به آدرس gilsaa.ir مراجعه کنید.

.

.

.

این متن صرفا یک رپرتاژ آگهی بوده و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت بر عهده سایتی است که لینک آن در داخل مطلب قرار گرفته است.




ن : khashayars

تاثیر خواب در زیبایی یا زیبایی در خواب ؟

تاثیر خواب در زیبایی یا زیبایی در خواب ؟

شاید در نگاه اول عنوان این مطلب برای شما عجیب باشد که زیابی در خواب ؟! در حالی که شواهد محکمی برای اثبات این موضوع وجود دارد و اگر اطلاعات کافی را درباره تاثیرات خواب بر زیبایی کسب کنید، می‌توانید با داشتن خوابی منظم و با کیفیت، به راحتی زیبایی را برای پوستتان به ارمغان بیاورید.

 

کسی نمی‌تواند تاثیر خواب روی قسمت‌های مختلف بدن به خصوص پوست را منکر شود.

در واقع، خوابیدن کافی باعث می‌شود پوست شما، سلول‌های موجود در بدن را که شکننده یا کهنه هستند را بازسازی و با سلول‌های تازه جایگزین کند.

عملکرد مغز هنگام خواب

مغز در خواب

وقتی در شب به خواب فرو می‌روید، مغزتان حالت تعمیر و بازسازی را شروع می‌کند و تمام مواد اضافی بدن مانند پروتئین اضافی که در طول روز زیر پوست و در بدن تجمع یافته را پاک می‌کند.

بنابراین وقتی صبح روز بعد از خواب بیدار می‌شوید، می‌توانید به خوبی فکر کنید و عملکرد خوبی داشته باشید. اما مغز شما تنها چیزی نیست که در زمان خواب فعال است.

سایر اعضای بدن شما هم مثل پوست، بدین شکل عمل خواهد کرد.

در طول خواب، بدن شما سخت مشغول ساختن سلول‌های تازه و سالم و جایگزین ساختن آن‌ها با سلول‌های کهنه و ناسالم است.

این سلول‌ها در پوست و بدن شما به خواب کافی از جانب شما احتیاج دارند تا بتوانند بهترین عملکرد خود را داشته باشند. زمانی که شما بدرستی نخوابید،

رشد سلول‌های جدید پوست به سختی و کندی انجام خواهد شد. به مرور زمان این موضوع موجب تیرگی و چروکیده شدن پوست صورت شده و این تازه شروع کار است.

خواب ناکافی باعث می‌شود رگ‌های خون شما گشادتر شود و این خود موجب جمع‌شدن خون زیر چشم‌های شما می‌شود که در نتیجه به تیرگی و پف‌کردن چشم‌ها منجر خواهد شد.

 

 

قرمزی و رنگ‌پریدگی چشم و چهره خموده و بی‌حالت که ما بعد از شب‌بیداری اغلب دچارش می‌شویم از دیگر تاثیرات خواب بی کیفیت است

بی خوابی و استرس و زیبایی

استرس و بیخوابی !

از نظر علمی به اثبات رسیده که استرس می تواند جریان خون را در پوست کاهش دهد و باعث بروز عوارض بیولوژیکی شود که در انقباض عروق نقش دارند.

بی خوابی یا خواب بی کیفیت و نامناسب هم زیر مجموعه استرس است و تاثیرات مشابهی بر پوست دارد.

مطالعات علمی نشان داده افرادی که به دلایل شغلی دچار کم خوابی هستند یا ساعات خواب به هم ریخته ای دارند یا به دلایل متعدد کیفیت خوابشان خوب نیست و نمی توانند وارد خواب عمیق شوند،

به تدریج جریان خون در سطح پوستشان کم می شود، کلاژن سازی در بافت زیرین پوستشان افت می کند،

قوام پوستشان کاهش می یابد و بیشتر در معرض ابتلا به مشکلات پوستی و افتادگی و چین و چروک های پوستی اند

زیبایی در خواب

استرس و بی‌خوابی، دو عضو مکمل

همچنین پوست این افراد شادابی و شفافیت خود را از دست می دهد و دچارپیری زودرس می شود.

متخصصان توصیه می کنند برای داشتن پوستی سالم، نه تنها باید تغذیه خوبی داشته باشید و پوست را از تهاجمات محیطی مثل اشعه ماورای بنفش خورشید دور نگه دارید،

بلکه لازم است استرس تان را کنترل کنید و خواب کافی و باکیفیتی داشته باشید.

برای داشتن خوابی خوب باید شب در محیطی تاریک و بدون صدا حداقل ۸-۷ ساعت بخوابید.

زیبایی و خوابیدن

تجربه حالتی شاد و جذاب

یکی از مهم‌ترین تاثیرات خواب بر زیبایی مربوط به شاد بودن چهره و بالا رفتن روحیه افراد است. در واقع تمام استرس‌ها و تنش‌هایی که با نداشتن خواب کافی همراه است،

می‌تواند روی صورت شما تاثیر منفی بگذارد. اما وقتی حالتان خوب باشد و احساس خوبی داشته باشید، صورت شاداب‌تری نیز خواهید داشت و در نتیجه،

اعتماد به نفس شما در طول روز بالا می‌رود که این موضوع باعث خواهد شد تا عملکرد بهتر و با کیفیتی را در محل کار خود داشته باشید.

خواب و تناسب اندام

تناسب وزنی مناسب

شاید نیازی به یادآوری این واقعیت نباشد؛ افرادی که خواب کافی داشته باشند، کمتر از کسانی که خواب کافی ندارند وزن اضافه می‌کنند.

از جهتی فقدان خواب باعث می‌شود شما غذاهای ناسالم مثل کربوهیدرات‌ها و غذاهای قنددار زیادی را بخورید. این غذاها چربی‌های دور کمر شما را افزایش خواهد داد و این موضوع خیلی خوشایند نیست.

اما این همه ماجرا نیست. این غذاها در بدن، موجب ورم خواهند شد و در صورت نبود غذاهای مقوی و مفید، پوست شما کمتر شاداب به نظر می‌رسد

 

تاثیر خواب در پوست صورت

پوستی نرم و صاف

بدون شک این مورد یکی از بهترین تاثیرات خواب بر زیبایی است که رسیدن به آن دور از دسترس نیست.

هورمون رشد، کلاژن و خواب گزینه‌هایی هستند که ارتباط مستقیمی بر روی هم دارند و هنگامی که شما به خواب فرو می‌روید، هورمون رشد شروع به فعالیت کرده و سرعت تکثیر آن بیشتر می‌شود.

هورمون رشد در انسان برای تحریک تولید کلاژن ضروری است و در واقع همان پروتئینی است که باعث می‌شود پوستتان نرم، انعطاف‌پذیر و دور از چروک (یا حداقل چروک کم) بماند

 

تاثیر خواب در زیبایی مو و ناخن

مو و ناخن قوی‌تر

پوست تنها فاکتور موجود برای زیبایی افراد محسوب نمی‌شود و علاوه بر آن، مو و ناخن از دیگر مواردی محسوب می‌شوند که از تامین کلاژن‌های سالم سود می‌برند.

همان طور که اشاره کردیم، کلاژن پروتئینی است که علاوه بر نرمی پوست، می‌تواند استحکام مو و ناخن‌های شما را تقویت کند و در نتیجه اگر خوابی با کیفیت را داشته باشید،

ناخن‌های شما کمتر در معرض ترک خوردگی و شکستگی قرار می‌گیرند.

 

چشم‌های شفاف و درخشان

یکی دیگر از تاثیرات خواب بر زیبایی داشتن چشم‌هایی درخشان و بشاش است.

همان طور که در اوایل مقاله اشاره کردیم، خواب ناکافی باعث خواهد شد چشم‌هایتان قرمز و دچار پف‌های ناخوشایند شود که همه این موارد در کنار هم موجب از بین رفتن جذابیت و زیبایی شما خواهند شد.

در حالی که اگر بتوانید خوابی منظم و کافی داشته باشید، به جای چشمانی بی‌حال و خسته، همیشه چشم‌هایی درخشان و شفاف خواهید داشت

 

تاثیر ساعت خواب در زیبایی

تنظیم و ساعت خواب مناسب :

متخصصان اعتقاد دارند بزرگسالان باید تلاش کنند ۷ الی ۹ ساعت در شب بخوابند.

این زمان کافی است تا تمرکز و انرژی لازم در روز را داشته باشید و همچنین زمانی کافی برای بدنتان تامین می‌شود تا بتواند مهم‌ترین عملیات بازسازی را انجام دهد و پوست شما را جوانتر و شاداب‌تر کند.

در اینجا قانون مناسبی وجود دارد که می‌توانید آن را بخاطر بسپارید: اگر مقدار خوابی که داشته‌اید شما را سرحال کرده‌است، پس احتمالا همان مقدار خواب برای شما و شادابی ظاهرتان کافی است.

تاثیر خواب در زیبایی !!

منظور این نیست که بیشتر از مقدار مشخص خوابیدن به پوست شما کمک می‌کند تا بهتر به نظر بیاید.

در واقع، دقیقا برعکس است. بیش از حد خوابیدن موجب می‌شود سلول‌های شما سریع بشکند و به مشکلات زیبایی زیادی مثل همان مشکلات ناشی از کم‌خوابی ختم خواهد شد.

همچنین به یاد داشته باشید که کیفیت خواب به اندازه کمیت آن بسیار مهم است.

اگر شما نیمی از شب را بیدار بوده باشید و یا خواب متوالی نداشته‌ باشید 7 یا 8 یا حتی 9 ساعت خواب به تنهایی نمی‌تواند کافی باشد.

همچنین سعی کنید میزان الکل و کافئین قبل از خواب را کم کنید؛ این دو مورد جزو اصلی‌ترین عواملی هستند که موجب کم‌شدن خواب و داشتن پوست تیره و خشک می‌شوند.

علاوه بر موارد ذکر شده، می‌توانید از یک چشم‌بند برای دوری از نور در هنگام خواب استفاده کنید و یا اگر در محیط پر سروصدا زندگی می‌کنید، گوش‌های خود را بپوشانید.

شما باید در همه شرایط خواب را در اولویت قرار دهید تا پوست شما در صبح شادابی و نشاط خود را داشته باشد.

اگر به موارد ذکر شده عمل کرده و به تدریج آن‌ها را رعایت کنید، طی مدت زمان کوتاهی شما برای داشتن روزهای پرانرژی و شاداب کاملا آماده خواهید بود و می‌توانید مطمئن باشید که در بهترین حالت خود قرار دارید.

 

تاثیر خواب در زیبایی

موضوع اصلی این مقاله به صورت اختصاصی به تاثیرات خواب بر زیبایی افراد و فواید بی‌نظیر آن اشاره داشت.

واتس اپ مشاوره گالری سلین : 09023059097

 

 

.

.

.

این متن صرفا یک رپرتاژ آگهی بوده و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت بر عهده سایتی است که لینک آن در داخل مطلب قرار گرفته است.




ن : khashayars

وکیل طلاق و نقش او در مراحل انجام طلاق-وکیل طلاق آنلاین و مشاوره رایگان

وکیل طلاق و نقش او در مراحل انجام طلاق-وکیل طلاق آنلاین و مشاوره رایگان

همان‌طور که می‌دانید امروزه شاهد روند صعودی و افزایش آمار طلاق هستیم. زوجین و خانواده‌ها در صورت وجود مشکل و اختلافات تنها راه‌حل مشکل را طلاق و جدایی می‌دانند. به همین دلیل وکیل طلاق در زندگی خانواده‌ها نقش پررنگی ایفا می‌کند. به گفته‌ی وکیل طلاق باید قبل از ازدواج، به منظور جلوگیری از به وجود آمدن مشکلات پس از ازدواج و اقدام به طلاق یا ادامه‌ی زندگی به اجبار، با وکیل طلاق یا وکیل خانواده مشورت کرد. همچنین مشاور حقوقی خانواده نیز می‌تواند بهترین نکات را قبل از ازدواج به شما گفته و برای داشتن ازدواج بدون شکست شما را راهنمایی کند. در این مقاله قصد داریم ویژگی‌های وکیل طلاق، انواع طلاق از جمله طلاق توافقی و همچنین مراحل انجام طلاق را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

وکیل طلاق کیست؟

وکیل طلاق زیرمجموعه‌ی وکیل خانواده است که به انجام امور  طلاق مانند نفقه، مهریه، حضانت فرزند، جهیزیه، اجرت‌المثل و... می‌پردازد. اگر شما وکیل طلاق خوبی داشته باشید می‌تواند با پیچدگی‌های پرونده‌های طلاق و چالش‌های پیش رو مقابله کند و موکل را در دعوای طلاق به موفقیت نزدیک کند.

 

انواع طلاق و روش‌های آن به گفته‌ی وکیل طلاق

طلاق در قانون و به گفته‌ی وکیل طلاق دو نوع دارد: 1- طلاق رجعی(قابل رجوع)   2- طلاق بائن(غیر قابل رجوع)

 

طلاق رجعی چیست و چه شرایطی دارد؟

طلاق معمولا از نوع طلاق رجعی است و از سوی مرد صورت می‌گیرد. طلاق رجعی یعنی بعد از طلاق مرد می‌تواند در زمان عده زن از طلاق رجوع کند و به همسر خود بازگردد و زندگی مشترک خود را پس از حل اختلافات ادامه دهد. رجوع مرد تشریفات خاصی ندارد و هر عمل یا رفتاری که به معنای قصد رجوع مرد به زن باشد کفایت می کند. مانند در آغوش گرفتن زن، برداشتن حجاب او، نگاه محبت‌آمیز به او و.... با این که رجوع مرد تشریفات خاصی ندارد اما مکلف است تا رجوع از طلاق را به اطلاع سازمان ثبت برساند. در نتیجه باید به دفترخانه‌ای که طلاق در آن ثبت شده مراجعه کرده و رجوع از طلاق را اعلام و ثبت کند. در غیر این صورت به مجازات حبس تعزیری درجه هفت(سه تا شش ماه) یا جزای نقدی محکوم می‌شود.

در طلاق رجعی علاوه بر این که مرد حق رجوع را در زمان عده زن دارد، حقوق و وظیفه‌ای نیز نسبت به یکدیگر دارند. به این صورت که اگر زن یا مرد در مدت عده فوت کند از یکدیگر ارث می‌برند و زن باید در این مدت هم نفقه خود و فرزندان را دریافت کند. در صورتی که مرد نفقه را پرداخت نکند مرتکب جرم ترک انفاق شده و به حبس و جزای نقدی محکوم می‌شود. همچنین به گفته‌ی برخی از فقها زن در این مدت می‌تواند در محل قبلی زندگی خود یا همان خانه شوهر زندگی کند و مرد حق بیرون کردن آن را ندارد.

طلاق بائن چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

طلاق بائن شامل طلاق خلع و طلاق مبارات می‌شود. در طلاق بائن همان‌طور که از نامش مشخص است مرد حق رجوع از طلاق و بازگشت به همسر خود را ندارد. طلاق زمانی از نوع بائن است که شرایط زیر حاکم باشد:

1- زن یائسه باشد.

2- زن دوشیزه یا باکره باشد. یعنی طلاق پیش از نزدیکی و رابطه‌ی جنسی زن و مرد صورت بگیرد.

3- طلاق خلع و مبارات تا زمانی که زن رجوع به عوض نکرده باشد.

4- سه طلاقه شدن

 

طلاق خلع به چه معناست؟

بر اساس ماده ۱۱۴۶ قانون مدنی «طلاق خلع آن است که زن به واسطه کراهتی(تنفری) که از شوهر خود دارد، در مقابل مالی که به وی می‌دهد، طلاق بگیرد؛ اعم از اینکه مال مزبور عین مهریه یا معادل آن یا بیشتر یا کمتر از مهر باشد.»

طلاق خلع به این دلیل بائن یا غیر قابل رجوع است که زن با بخشیدن کل مهریه یا قسمتی از آن حق رجوع مرد را باطل می‌کند. اگر زن بخواهد از بخشش خود رجوع کند و مالی که به همسر خود داده را پس بگیرد طلاق بائن به طلاق رجعی  تبدیل شده و مرد می‌تواند در مدت عده زن رجوع کند.

 

طلاق مبارات چیست؟

در طلاق مبارات کراهت و تنفر نسبت به یکدیگر از هر دو طرف است و به این معناست که ادامه‌ی زندگی مشترک برای زن و مرد سخت و غیر قابل تحمل است. در این نوع طلاق نیز زن باید مقداری از مهریه‌ی خود را ببخشد؛ اما این مقدار نباید بیشتر از مهریه‌اش باشد. زیرا مرد نیز خواهان جدایی و پایان رابطه است و از همسر خود کراهت دارد.

 

منظور از سه طلاقه شدن چیست؟ آیا امکان بازگشت پس از سه طلاقه شدن وجود دارد؟

اگر زن و مردی سه بار متوالی با هم ازدواج کرده و طلاق گرفته باشند به معنای سه طلاقه شدن است. در این صورت زن بر مرد حرام می‌شود و دیگر حق رجوع و ازدواج با یکدیگر را ندارند. تنها در صورتی این زوج می‌توانند مجدد با یکدیگر ازدواج کنند که یک محلل وجود داشته باشد. یعنی زن با فرد دیگری ازدواج کند و رابطه‌ی زناشویی داشته باشد. اگر زن از آن مرد هم جدا شود می‌تواند پس از طلاق از او، دوباره با همسر اول خود پس از سه بار طلاق نیز ازدواج کند.

 

روش‌های طلاق

در قانون و طبق نظر وکیل طلاق سه روش برای طلاق و جدایی وجود دارد:

1- طلاق از طرف مرد

2- طلاق از طرف زن

3- طلاق توافقی

 

طلاق از طرف مرد

طلاق برای مرد در قانون یک حق است که می تواند هر زمانی که خواست به دادگاه درخواست صدور حکم طلاق دهد(گواهی عدم امکان سازش) و دادگاه رای به طلاق را به طور قطع خواهد داد. برای اینکه مرد بتواند همسر خود را طلاق بدهد ابتدا باید با مراجعه به وکیل طلاق و دادگستری و یا شخصاً به همراه مدارک مربوطه اقدام به ثبت درخواست طلاق در دفتر خدمات قضایی کند و بعد از ثبت و ارجاع به دادگاه، در نهایت حکم طلاق صادر می‌شود.  اگر در مراحل اولیه زن اعتراضی به حکم طلاق نداشته باشد حداکثر ظرف ۴ ماه بعد از ثبت دادخواست حکم طلاق قطعی می شود و صیغه طلاق جاری خواهد شد. در غیر این صورت اگر زن اعتراض کند ممکن است کلیه‌ی مراحل طلاق حدود یک سال به طول انجامد.

 

طلاق از طرف زن و نقش وکیل طلاق در انجام آن

زن حق درخواست طلاق ندارد مگر به شرط یکی از موارد زیر:

1- از طرف همسرش وکالت برای طلاق داشته باشد و طلاق توافقی صورت گیرد.

2- طلاق خلع انجام شود.

3- اگر مرد یکی از شرایط ضمن عقد را نقض کند زن می‌تواند درخواست طلاق دهد.

4- غیبت مرد

5- عسر و حرج زن (یعنی به وجود آمدن شرایطی که ادامه‌ی زندگی برای زن بسیار سخت شود)

 

درخواست طلاق از طرف زن چگونه و با چه شرایطی انجام می‌شود؟

1- زمانی که زن در شرایط ضمن عقد خود وکالت بلاعزل برای حق طلاق را قید کرده و داشته باشد. (حق طلاق با زن باشد نه مرد)

2- زمانی که مرد نتواند نفقه زن را بپردازد یا از حکم دادگاه مبنی ب الزام مرد به دادن نفقه سرپیچی کند.

3- زمانی که قانون به زن حق درخواست طلاق را بر اساس شروط ۱۲ گانه ضمن عقد داده است.

گرفتن وکیل طلاق و مشاوره با او برای طلاق از طرف زن بسیار مهم است. زیرا مراحل انجام طلاق از طرف زن یکی از پرونده‌های سخت و مشکل خانوادگی است. اگر مراحل و اقدامات طلاق به درستی انجام نشود ممکن است روند طلاق با مشکل روبه‌رو شده و به هدف خود نرسید. در نتیجه بهتر است برای درخواست طلاق از طرف زن، وکیل طلاق به انجام آن بپردازد.

 

طلاق توافقی و مزایای مشاوره و داشتن وکیل طلاق

 

طلاق توافقی چیست؟

در طلاق توافقی زن و مرد هر دو می‌خواهند از یکدیگر جدا شوند و راجع‌به مسائلی همچون مهریه، نفقه، حضانت و ملاقات فرزندان و سایر موارد به توافق می‌رسند. باید توجه داشت که طلاق توافقی به معنای بخشیدن مهریه نیست. زن و شوهر می‌توانند هر تصمیمی راجع‌به مهریه بگیرند و با طلاق توافقی از یکدیگر جدا شوند. توافقات و تصمیمات هر زن و شوهری با یکدیگر متفاوت است و بستگی به شرایط آن‌ها دارد.

در طلاق از طرف مرد اگر زن هنوز باکره باشد نصف مهریه به او تعلق می‌گیرد. در صورت ازدواج مجدد بعد از طلاق نیز همچنان مرد وظیفه دارد تا نصف کامل مهریه را به نرخ روز پرداخت کند.

گرفتن وکیل طلاق مزایای زیادی دارد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- مراحل طلاق توسط وکیل طلاق توافقی در کم‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود. زیرا با تمام امور و روند طلاق آشنایی کامل دارد.

2- نیاز به حضور زن و مرد در دادگاه نیست. در نتیجه از دعوا و یا جروبحث زوجین با یکدیگر د ردادگاه جلوگیری می‌شود.

3- با گرفتن وکیل طلاق تنها حق‌الوکاله وکیل را پرداخت می‌کنید و از هزینه‌های بی‌موردی که ممکن است خودتان بدون آگاهی پرداخت کنید جلوگیری می‌شود.

4- حضور وکیل طلاق برای تنظیم دادخواست طلاق توافقی مهم و ضروری است. زیرا ممکن است در صورت عدم حضور وکیل، دادخواستی که تنظیم می‌کنید ناقص یا اشتباه یاشد و باعث طولانی‌تر شدن روند دادگاه شود. همچنین توافقاتی که آثار حقوقی مهمی بعد از طلاق برای طرفین دارد ممکن است به اشتباه تنظیم شود و مشکلات جدی‌تری ایجاد کند.

طلاق غیابی از طرف زن چیست و وکیل طلاق در گرفتن طلاق غیابی چه کمکی می‌کند؟

طلاق غیابی با کمک و پیگیری وکیل طلاق انجام می‌شود و در صورت به وجود آمدن هر یک از موارد زیر زن می‌تواند برای طلاق اقدام کند.

1- زمانی که مرد مطابق ماده ۱۰۲۳ چهار سال تمام غایب و مفقودالاثر باشد زن می‌تواند توسط وکیل طلاق، غیابی دادخواست طلاق دهد با شرط این‌ که در سه نوبت و هرکدام به فاصله‌ی یک ماه در یک روزنامه‌ی کثیرالانتشار آگهی دهد.

2- هنگامی که مرد بر اساس بند ۸ و ۱۱ شروط ضمن عقد، شش ماه متوالی یا نه ماه زندگی مشترک خود را ترک کرده باشد، وکیل طلاق می‌تواند از طرف زن دادخواست طلاق بدهد.

3- طبق ماده ۱۱۳۰ مورد دیگری که زن می‌تواند به دلیل آن طلاق غیابی بگیرد عسر و حرج زن است و اگر ادله و مستندات محکمی توسط وکیل طلاق ارائه شود و از سوی دادگاه تایید شود، حکم طلاق غیابی صادر خواهد شد.

رای دادگاه در صورتی غیابی است که شرایط زیر را دارا باشد:

1- خوانده(طرفی که به دادگاه احضار شده است) در هیچکدام از جلسات دادگاه حاضر نشده باشد.

2- عدم وجود امکان دفاع برای خوانده.

3- ابلاغیه به خوانده ارسال نشده باشد.

4- خوانده یا وکیل او لایحه‌ای به دادگاه ارائه نداده باشد.

هزینه‌ی وکیل طلاق

حق‌الوکاله وکیل طلاق به پایه‌ی او و کاری که انجام می‌دهد بستگی دارد. در واقع چون طلاق شامل مراحل بدوی، تجدید نظر و اجرای حکم می‌باشد باید از همان ابتدا اختیارات وکیل مشخص گردد. این امر در میزان حق‌الوکاله و نحوه‌ی پرداخت آن تاثیر دارد. علاوه بر آن اصولا هزینه‌ی وکالت طلاق از طرف زن به دلیل سخت‌تر و پیچیده‌تر بودن پرونده بیشتر از هزینه‌ی وکالت طلاق از طرف مرد خواهد بود. شما می‌توانید در این زمینه مشاوره حقوقی آنلاین یا تلفنی دریافت کنید. کافی است روی این لینک کلیک نمایید.

 

 

.

.

.

این متن صرفا یک رپرتاژ آگهی بوده و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت بر عهده سایتی است که لینک آن در داخل مطلب قرار گرفته است.





تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان همه چیز در مورد خودرو و آدرس allaboutcarmarket.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.