پیمانکار بازسازی ساختمان
همه چیز در مورد خودرو

ن : khashayars

پیمانکار بازسازی ساختمان

پیمانکار بازسازی ساختمان

پیمانکار بازسازی ساختمان چه کسی است؟ چه کارهایی را انجام می دهد؟ امروزه اگر یک فردی منزلی داشته باشد که قدیمی شده است، بازسازی آن به مراتب بهتر و کم خرج تر از زمانی است که شما به دنبال خرید یک منزل جدید باشید.

حال بازسازی ساختمان مستلزم انجام چه کارهایی می باشد؟ و به چه صورت انجام می شود؟ در این مقاله می خواهیم توضیح مختصر و مفیدی در مورد بازسازی منزل، قراردادهای بازسازی، حق الزحمه ی بازسازی ساختمان بپردازیم. در نهایت ویژگی های بهترین شرکت بازسازی ساختمان را توضیح دهیم. اگر می خواهید بدانید پیمانکار بازسازی ساختمان چه وظایفی دارد تا انتها با ما همراه باشید.

بازسازی و دکوراسیون منزل

مراحل بازسازی معمولا به دو بخش اصلی تقسیم می شود:

  • مرحله آماده سازی و برنامه ریزی ساختمان
  • مرحله عملیات اجرایی بازسازی ساختمان

برای آماده سازی و برنامه ریزی ابتدا باید میزان بودجه ی مدنظر را بدانید. بر اساس آن بودجه و مکان هایی که قصد بازسازی دارید، برنامه ریزی انجام می شود. طراحی داخلی منزل باید قبل از شروع کارانجام شود. سپس جنس و متریالی که مدنظر دارید ( حتی برای شیرآلات، کاغذ دیواری، رنگ و...) مشخص شود.

اگر بازسازی طولانی و سنگین باشد باید محل اسکان جدا برای اعضای خانواده در نظر گرفته شود. زمان شروع و پایان بازسازی بسیار مهم است. برنامه ریزی باید طوری باشد که این زمان دقیق باشد و به موقع خانه تحویل داده شود. قرارداد بازسازی هم باید با دقت نوشته شود. در آن تمامی نکاتی که یک پیمانکار مدنظر دارد و نکاتی که صاحب منزل به آن ها اهمیت می‌دهد باید درج شده و دو طرف امضا کنند.

در مورد مراحل اجرایی بازسازی هم کارتخصصی محسوب می شود و جزئی از وظایف پیمانکار بازسازی ساختمان می باشد. خرید اقلام و پیگیری مراحل اجرای کار و پرداخت حقوق کارگران نیز بر عهده ی پیمانکاران می باشد.

توجه: در این میان معمولا بازسازی آشپزخانه اهمیت بیشتری دارد و زمان بیشتری را هم باید برای آن در نظر بگیرید. زیرا ابتدا باید لوله کشی های آن انجام شود. سپس کابینت ها و موارد دیگری که برای آشپزخانه در نظر دارید به اتمام برسد. در نهایت کف و سقف آشپزخانه تکمیل شود. بعد از بازسازی کامل آشپزخانه به بقیه ی مکان ها برسید.

نمونه قرارداد بازسازی منزل

نمونه قرارداد بازسازی منزل مانند بقیه ی قرارداد ها به دو بخش اصلی که طرفین قرارداد و موضوع قرارداد می باشد، تقسیم می‌شود. به صورت جزئی تر نمونه قرارداد شامل موارد زیر است:

  • مشخصات طرفین قرارداد: که شامل مشخصات کامل کارفرما و پیمانکار می باشد.
  • موضوع قرارداد و محل انجام آن: موضوع قرارداد شامل بازسازی و نوسازی یک واحد آپارتمان یا ویلایی و... است که باید دقیق ذکر شود بازسازی آشپزخانه، حمام، دستشویی و... به متراژ .... است.
  • محاسبات و مشخصات فنی پروژه: مشخصات فنی و تکنیکال بر اساس نقشه ها و طراحی هایی است که از طرف پیمانکار بازسازی ساختمان و مهندس ناظر برنامه ریزی و زمان بندی شده است.
  • هزینه قرارداد: هزینه باید به صورت تفکیک شده و کلی ذکر شود. یعنی یک بار برآورد هزینه ی کل به ارزش ریال ذکر شود و در ادامه هزینه ها به صورت ریز ریز قید شود. ( هزینه دیوارکشی، سیم کشی، گچ کاری، اجرای نورپزدازی، کف کاری، سرامیک، نقاشی، کاغذ دیواری و...)
  • شرایط پرداخت: شرایط پرداخت باید کاملا دقیق و روشن داخل قرارداد ذکر شود. به طور مثال چه مبلغی در هنگام عقد قرارداد، بعد از 50 درصد اجرای پروژه، بعد از تکمیل کامل پروژه و دوره‌ی گارانتی باید پرداخت شود. بر اساس این پرداختی ها پیمانکار هم می‌تواند برنامه ریزی خود را برای خرید مصالح و پرداخت حقوق کارگران مشخص کند.
  • اسناد و مدارک پیمان: ( این اسناد شامل سند قرارداد، نقشه های کلی و ... می باشد.)
  • مدت زمان انجام پروژه: باید داخل قرارداد زمان شروع و پایان پروژه به صورت دقیق ذکر شود تا طرفین قرارداد برای انجام کارها برنامه ریزی مشخص را انجام دهند.
  • دیرکرد طرفین در انجام پروژه: در صورت دیرکرد در تاریخ معین، پیمانکار موظف به پرداخت جریمه به کارفرما می باشد.
  • تعهدات پیمانکار و کارفرما: در این بند از قرارداد باید تمامی تعهدات دو طرف به صورت جزئی ذکر شود. زیرا اگر مشکلی پیش بیاید بر اساس تعهدات این قرارداد قابل پیگیری است و پیگرد قانونی دارد. از طرفی در صورت عدم رعایت تعهدات توسط یکی از طرفین، قطعا مجبور به پرداخت جریمه می شوند.

10-نگهداری از درصد پیشرفت پروژه و مصالح کار. پیمانکار موظف است درصد پیشرفت پروژه و همچنین مصالحی که در صورت وضعیت منظور می‌شود اعم از آنچه که در کارگاه و یا خارج از آن در انبارها و... باشد متعلق به کارفرما است و در صورت فقدان خسارت وارده را جبران کند.

11– ضمانت حسن اجرای تعهدات از سوی پیمانکار. پیمانکار متعهد می گردد موقع امضاء و مبادله قرارداد اقدام به ارائه ضمانت نامه حسن اجرای تعهدات که به صورت، تضمین نامه بانکی/ یا سفته به امضای مجاز شرکت که معادل 5% مبلغ کل موضوع قرارداد می باشد را تسلیم کارفرما نماید و در صورتی که پیمانکار از اجرای هر یک از تعهدات خود تخلف نماید کارفرما مخیر است در چارچوب قرارداد، اسناد تضمینی را تا میزان خسارت وارده به نفع خود ضبط و وصول نماید .

12-مالیات پروژه: باید در قرارداد ذکر شود که هرگونه مالیات و کسورات بر عهده ی چه کسی می باشد.

13-موارد فسخ قرارداد. مواردی که منجر به فسخ قرارداد می شود باید کاملا از سوی پیمانکار و کارفرما مشخص شود.

14-موارد متفرقه. موارد متفرقه نکاتی است که اگر به ذهنتان می رسد باید ذکر کنید. به طور مثال در صورت زلزله، سیل و...

بهترین شرکت بازسازی ساختمان

بهترین شرکت بازسازی ساختمان چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ همانطور که می دانید شرکت های بازسازی ساختمان بسیار زیاد شده اند. اما آیا همه ی آن ها با یک نوع کیفیت کار شما را تحویل می دهند؟ قبل از اینکه کار بازسازی خود را به یک پیمانکار بازسازی ساختمان بسپارید باید دقت کنید که حتما نمونه کارهای آن شرکت را ببینید. یعنی نمونه کارهای قبل و بعد پروژه. کاملا آن ها را بررسی کنید و ببینید که مطابق میل شما هستند یا خیر. زمان تحویل پروژه های شرکت مربوطه را کاملا بررسی کنید

هزینه های پیشنهادی شرکت را کاملا بررسی کنید و حتی با شرکت های دیگر هم مقایسه کنید.

بهترین شرکت بازسازی ساختمان شرکتی است که کاملا همه ی موارد را برای شما واضح توضیح دهد نه اینکه یکسری از موارد را پنهان کند و در نهایت در حین پروژه متوجه آن شوید. بهترین شرکت باید خوش قول ترین شرکت باشد. دوره ی گارانتی هم داشته باشد. شرکت طراحی داخلی و بازسازی ساختمان بایستی موارد زیر را به دقت مشخص نماید:

حق الزحمه بازسازی ساختمان

حق الزحمه ی بازسازی جدا از هزینه ای است که باید برای مخارج ساختمان از جمله خرید مصالح، حقوق کارگران و ... در نظر بگیرید. در واقع هزینه ای است که شما بابت سپردن کارها به پیمانکار بازسازی ساختمان می دهید. این هزینه بر اساس متراژ و نوع بازسازی متفاوت است. در هر پروژه ای باید محاسبه گردد. اما ریز این هزینه ها باید به صورت دقیق برای کارفرما باز و مشخص شود.

 

.

.

.

این متن صرفا یک رپرتاژ آگهی بوده و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت بر عهده سایتی است که لینک آن در داخل مطلب قرار گرفته است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان همه چیز در مورد خودرو و آدرس allaboutcarmarket.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.