استارلینک اسپیس ایکس بهتر است اینترنت پهن باند 5G؟
همه چیز در مورد خودرو

ن : khashayars

استارلینک اسپیس ایکس بهتر است اینترنت پهن باند 5G؟

استارلینک اسپیس ایکس بهتر است اینترنت پهن باند 5G؟

به گزارش ویکی تماس

بر سر دواهی انتخاب سرویس اینترنتی؟

 

شما کدامیک را انتخاب می کنید؟ استارلینک اسپیس ایکس یا اینترنت پهن باند 5G. اگر بخواهید یکی از این دو سرویس را انتخاب کنید، کدامیک را ترجیح می دهید؟ این دو سرویس، چه مزیت هایی نسبت به یکدیگر دارند؟ کدامیک برای اینترنت خانگی بهتر است؟ مردد هستید که کدام سرویس را انتخاب کنید ؟ جالب است بدانید که کارشناسان در این مورد نظرات متفاوتی دارند و هریک، گزینه خودشان را پیشنهاد می دهند. هنوز اتفاق نظری وجود ندارد که کدام سرویس بهتر است! اما اگر دوست دارید گزینه ای را انتخاب کنید که فردا پشیمان نشوید، بهتر است تا گزارش« تحلیلی بر مبنای برتری 5G در برابر اینترنت ماهواره استارلینک» که در «ویکی حکمرانی هوشمند» منتشر شده است را بخوانید.

 

کدام جذاب تر

حال این سوال مطرح می شود که کدامیک از این سرویس ها، جذاب ترند. در واقع می توان گفت که در این مورد اتفاق نظری وجود ندارد. برخی گزارش ها حکایت از آن دارد که استارلینک برای آمریکایی ها جذاب تر است. البته همواره تقاضا برای دریافت سرویس اینترنت بهتر وجود دارد، ولی درباره بهترین نوع اتصال به اینترنت، تردیدهایی وجود دارد. به منظور درک این نکته که کدام سرویس بهتر است، باید جوانب امر را بررسی کنید.

 

نخست اینکه محل زندگی تان مشخص می کند که اینترنت دریافتی از استارلینک بهتر است یا 5G. استارلینک اسپیس ایکس وقتی بهتر جواب می دهد که آسمان صاف و فضا باز و گسترده باشد. طوفان، درختان، ساختمان ها، برف یا هرگونه مانع طبیعی یا دست ساخته انسان ممکن است سیگنال را ضعیف یا کلاً اتصال اینترنت را قطع کند. بسته های داده و سایر اطلاعات حیاتی به معنای واقعی کلمه از فضا به زمین ارسال می شوند، بنابراین اگر هر کدام از این موانع سر راهش قرار گیرند، احتمالاً اینترنت قطع و وصل می شود همچنانکه تیم برایان از شرکت تعاونی مخابرات روستایی در کنفرانس خبری خود اعلام کرد:« شک ندارم که شبکۀ استارلینک می تواند در برخی مناطق مانند اقیانوس موفق باشد. ولی نمی دانم که استارلینک چگونه خواهد توانست که سرویس اینترنت ۱۰۰ مگابیتی را به صدها و هزاران مشتری در گروه های بلوک سرشماری متقاضی این اینترنت ارائه کند.»

 

نکته دوم اینکه ، ساکنان شهرهای کوچک و مناطق روستایی اگر از پس هزینه های استارلینک بربیایند، این سرویس گزینه بهتری برای  آنها در مقایسه با 5G است، مگر اینکه شرکت های مخابراتی روی ارائۀ سرویس به این مناطق سرمایه گذاری کرده باشند. برای سرویس موج های میلی متری 5G، نیازمند برج های مخابراتی بیشتری هستید، چون امواج پرسرعت فرکانس بالا قادر به طی مسافت های کوتاه تری هستند. در خصوص سرویس های 5G کندتر و پهنای باند متوسط تا کم، برج های مخابراتی موجود کافی هستند (به طور کلی نباید انتظار دریافت اینترنت خانگی با سرعت برق در مناطق روستایی داشته باشید.)

در مناطقی که مردم خدمات ناکافی دریافت کرده و خدماتی به آنها ارائه نمی شود، بهتر است از استارلینک استفاده کنند. در حال حاضر  نوزده میلیون آمریکایی چنین شرایطی دارند. برای این دسته از افراد، اینترنت ماهواره ای ممکن است تنها گزینه واقعی باشد.

 

کدام مطمئن تر ؟

بسیاری از کارشناسان 5G را به عنوان یک گزینه برتر پیشنهاد می دهند. مهمترین استدلال آنها این است که چون مبنای آن  بر اساس تلفن همراه است. برای دریافت سرویس 5G خانگی، باید به آنتن های مخابراتی نزدیک باشید یا گیرنده/فرستندۀ کوچکی در خانه داشته باشید که می تواند به آنتن 5G موجود در برج مخابراتی نزدیک، پینگ کند. سیگنال 5G به خانه ارسال شده و مسیریاب وای فای خدمات اینترنت بی سیم را در فضای خانه تان فراهم می کند.

تفاوت تعداد مشترکان

تی- موبایل اعلام کرده است که قصد دارد، تا سال 2024، 9.5 میلیون مشترک اینترنت خانگی 5G را جذب کند. سرویس اینترنت خانگی 5G هنوز (در مناطق خاصی از برخی شهرها) محدود بوده و این شرکت اعلام نکرده است که امیدوار به جذب چه تعداد کاربر است. نکته مهم دیگر این است که استارلینک در حال حاضر  10 هزار مشتری دارد، گرچه این تعداد به سرعت در حال افزایش است، چون اسپیس ایکس به تازگی پیش خرید سرویس اینترنت ماهواره ای خود را شروع کرده است. شاید، وقتی شرکت تعداد پیش خریدها اعلام کند، درک بهتری از تقاضای کاربران برای سرویس اینترنت ماهواره ای داشته باشیم. این شرکت درخواست کرده تا کمیسیون فدرال ارتباطات (FCC) برای استقرار 5 میلیون پایانه کاربری در ماه آگوست به آنها مجوز بدهد. ولی هنوز این تردید وجود دارد که آیا اسپیس ایکس ماهواره های کافی برای پوشش مناطق موردنیاز و ارائۀ سرویس قابل اطمینان در مدار را دارد یا ندارد؟

 

سخن آخر

در نهایت می توان این برآورد را داشت که مکان جغرافیایی در اولویت انتخاب برای دریافت سرویس اینترنتی است. مکان های جنگلی و پر از مانع نمی تواند، دریافت کننده خوبی برای دریافت سرویس اینترنت استارلینک باشد. انتخاب نوع اینترنت باید با توجه به مکان جغرافیایی و ...صورت بگیرد تا شما بتوانید بهترین خدمات دریافت کنید. پس لازم است بدور از هرگونه ذوق زدگی و تعصب سرویس اینترنت خود را انتخاب کنید تا هرگز پشیمان نشوید!

 

.

.

.

این متن صرفا یک رپرتاژ آگهی بوده و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت بر عهده سایتی است که لینک آن در داخل مطلب قرار گرفته است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان همه چیز در مورد خودرو و آدرس allaboutcarmarket.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.