خودروهای ارزان با حسی گران‌بها!
همه چیز در مورد خودرو

ن : khashayars

خودروهای ارزان با حسی گران‌بها!

وب سایت پدال - شاهین احمدزاده: ظاهر خودرو همه‌چیز نیست اما می‌تواند موردی مهم برای یک خریدار بالقوه باشد. شاید یک خودرو بسیار گران نباشد اما می‌تواند با عناصر طراحی متمایز و مواد داخلی با کیفیت، حس گران‌بهایی را ایجاد کند. در این لیست 15 خودرو را آورده‌ایم که قیمتی کمتر از 40 هزار دلار دارند اما نمایی گران‌تر از آنچه که واقعاً هستند ارائه می‌دهند.
 
خودروهای ارزان با حسی گران‌بها!

فورد اِج
 
اِج شاید فرزند وسط فورد باشد اما از طراحی واضح و خطوط بدنه‌ی تیزی بهره می‌برد که کمک می‌کنند تا در جایگاهی جدا از برادران خود قرار بگیرد. اِج بین اسکیپ و اکسپلورر قرار می‌گیرد و برچسب قیمتی آغازی 29595 دلاری دارد. دوربین پشتی استاندارد، صندلی‌های جلویی خاص و قابلیت سینک شدن بر اعتبار این کراس اوور می‌افزایند.
 
خودروهای ارزان با حسی گران‌بها!
 

 
آکورا ILX
 
این خودرو از چراغ‌های جلو و عقب الماس‌نشان LED به‌صورت استاندارد بهره می‌برد و قیمت آغازی آن 28930 دلار است. دیگر تجهیزات استاندارد این خودرو عبارت‌اند از صندلی‌های اسپورت چرمی و راحت، غربیلک فرمان پوشیده از چرم و مونوروف برقی. تریم A-Spec آکورا مواردی چون اسپویلر عقبی، رکاب‌های جانبی و روشنایی قرمز داخل کابین را دریافت می‌کند و قیمت آن 32920 دلار است.
 
خودروهای ارزان با حسی گران‌بها!
 

 
کیا سورنتو
 
سورنتو با جلوپنجره‌ی معروف خود و مه شکن‌های LED سریعاً چشم‌ها را می‌رباید. تریم سطح متوسط EX که حدود 30 هزار دلار قیمت دارد از صندلی‌های گرم شونده‌ی چرمی در جلو، سیستم تهویه‌ی دو ناحیه‌ای، غربیلک فرمان پوشیده از چرم و سیستم هشدار پشتیبان بهره می‌برد. خریداران مجبور نیستند تا 40 هزار دلار را برای به دست آوردن چراغ‌های خوشامدگویی، سیستم صوتی قوی، صندلی‌های قابل تنظیم در 14 جهت و دیگر موارد بپردازند. قیمت این خودرو از 25995 دلار آغاز می‌شود.
 
خودروهای ارزان با حسی گران‌بها!
 

 
هیوندای سوناتا
 
هیوندای سوناتای بهبود یافته قیمت آغازی 22585 دلاری دارد اما شما احتمالاً این خودرو را با مدلی گران‌قیمت اشتباه خواهید گرفت. چراغ‌های روز روشن LED و جلوپنجره‌ی احاطه‌شده با کروم و… نمایی ممتاز را به این خودرو اهدا می‌کنند. تجهیزات کلیدی این خودرو عبارت‌اند از دسترسی به صندوق‌عقب بدون استفاده از دست، جزئیات کابین چوبی، فیبرکربنی و فلزی، رادیوی HD و اندروید اتو.
 
خودروهای ارزان با حسی گران‌بها!
 

 
نیسان ماکسیما
 
نگاهی به ماکسیما بیندازید و می‌دانید که با سدان خانوادگی متوسطی روبرو نیستید. خطوط بدنه‌ی الهام گرفته از جت‌های جنگنده ممکن است که دوقطبی باشند اما حداقل جزئیات کروم، موارد برجسته‌ی کاپوت و ظاهر جذاب سقف باعث می‌شوند تا احترامی خاص برای این خودرو قائل شویم. داخل کابین، صندلی‌های خاص و سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه‌نمایش 8 اینچی استاندارد خودنمایی می‌کنند. زیر کاپوت 300 اسب بخار سرکش از پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3.6 لیتری خارج می‌شوند. قیمت خودرو از 33345 دلار آغاز می‌شود که برای چنین خودرویی بد نیست.
 
خودروهای ارزان با حسی گران‌بها!
 

 
مرسدس بنز CLA
 
اگر نگوییم این خودرو تیزتر است اما نمای تیز برابر با سایر برادران سدان خود دارد. مدل پایه‌ی CLA از قیمت 32975 دلار چکش می‌خورد. داخل کابین تفاوت‌های بین این سدان و دیگر ساخته‌های بنز مشهودتر می‌شوند و این خودرو از موادی با احساس ارزان‌قیمتی استفاده کرده و سواری آن به خوبی برخی از برادرانش نیست.
 
خودروهای ارزان با حسی گران‌بها!
 

کادیلاک XT5
 
خب ممکن است در این مورد کمی خیانت کرده باشیم. قیمت آغازی این کراس اوور 39990 دلار است. این قیمت برای چنین کراس اوور لوکسی کمی زیاد است. به خاطر داشته باشید که قیمت آغازی مرسدس بنز GLE هم 52025 دلار و ب‌ام‌و X5 هم 55695 دلار است.
 
خودروهای ارزان با حسی گران‌بها!
 

 
لندروور دیسکاوری اسپورت
 
این یک لندروور است پس باید گران‌قیمت باشد! درست است؟ این کراس اوور کامپکت که طراحی خود را از سایر برادران خانواده به ارث برده قیمت آغازی 38450 دلاری دارد. دیسکاوری همچنین عملکرد آفرودی مورد انتظار شما از این برند را ارائه می‌دهد که موارد برجسته‌ی آن عبارت‌اند از سیستم پاسخ زمین و کنترل صعود از تپه. نمای داخلی نیز نسبتاً بی تجمل است اما فضای زیادی را در اختیارتان قرا می‌دهد.
 
خودروهای ارزان با حسی گران‌بها!
 

 
شورولت ایمپالا
 
هرچند این خودرو یک سدان خانوادگی بزرگ است اما شبیه یک خودروی اسپورت احساس می‌شود. در جلوی خودرو، این خودرو علیرغم قیمت آغازی ارزان‌تر آن (27970 دلار) از نمای اسپورت تری نسبت به شورولت SS بهره می‌برد. دستگیره‌های در کرومی و رینگ‌های 20 اینچی خودرو این معامله را دل‌چسب‌تر نشان می‌دهند.
 
خودروهای ارزان با حسی گران‌بها!
 

 
هوندا آکورد
 
سدان مشهور ژاپنی به درستی به‌طرف لوکس بودن حرکت می‌کند. چراغ‌های بازطراحی شده‌ی جلو توسط مه شکن‌های LED کامل شده‌اند و در شب مدل‌های اکورد را به ما یادآوری می‌کنند. صفحه لمسی 7 اینچی، سازگاری با اپل کارپلی و بسته‌های کاملی از تکنولوژی‌های ایمنی از قبیل ترمز اضطراری خودکار این خودروی را به گزینه‌ای جذاب بدل نموده‌اند. داخل کابین خریداران می‌توانند بین تِم های مختلف، رنگ‌های مختلفی را از قبیل تریم پیانوبلک و تریم چوبی انتخاب کنند.
 
خودروهای ارزان با حسی گران‌بها!
 

 
لینکلن MKZ
 
این سدان میدسایز شبیه لینکلن قدیمی پدربزرگتان نیست. برای سال 2017،MKZ بسیاری از عناصر طراحی کلیدی خود را با لینکلن کانتیننتال به اشتراک می‌گذارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به چراغ‌های نازک و جلوپنجره‌ای منحصربه‌فرد اشاره کرد. مدل‌های پایه از صندلی‌های جلوی گرم شونده، صندلی‌های عقب تا شونده و چراغ‌های LED تطبیق شونده سود می‌برند. قیمت خودرو از 35935 دلار آغاز می‌شود.
 
خودروهای ارزان با حسی گران‌بها!
 

 
هیوندای جنسیس کوپه
 
سدان جنسیس حدود 10 هزار دلار گران‌تر از نسخه‌ی کوپه است. این خودرو شبیه یک مدل لوکس به نظر می‌رسد و جالب اینکه قیمتی 27845 دلاری به همراه گیربکس 6 سرعته دستی دارد. زمانی که اکثر آپشن ها سفارش داده شوند قیمت خودرو به ندرت بالای 35 هزار دلار را می‌بیند.
 
خودروهای ارزان با حسی گران‌بها!
 

 
کیا کادنزا
 
کیا کادنزای 2016 از تجهیزاتی چون سیستم ناوبری، سیستم صوتی فراگیر، چراغ‌های LED، دوربین پشتی، صندلی‌های جلوی گرم شونده و دیگر خوبی‌هایی که در یک مدل پایه‌ی ب ام و یا بنز آرزو هستند بهره می‌برد. در سال 2017 کادنزا به لطف جلوپنجره‌ی مقعر و متمایز خود، چراغ‌های Z شکل و… بیش‌ازپیش به مدل سطح پایه‌ی K900 نزدیک شده است. نسخه‌ی پایه‌ی این خودرو قیمت آغازی 33840 دلاری دارد.
 
خودروهای ارزان با حسی گران‌بها!
 

کرایسلر 300
 
کرایسلر 300 در بیرون از نمای یک سدان لوکس برخوردار است و این شرایط به داخل کابین نیز ادامه می‌یابد. راننده با طیف جامعی از مواد نرم احاطه شده که یکی از این موارد صندلی‌های چرمی است. تِم های مختلف رنگی داخل کابین قابل سفارش است و همچنین از صفحه‌نمایش لمسی 8.4 اینچی نیز لذت خواهید برد. قیمت آغازی خودرو 33155 دلار بوده که برای مدلی چون 300 وسوسه‌انگیز است.
 
خودروهای ارزان با حسی گران‌بها!
 

فولکس‌واگن گلف GTI
 
این هاچبک جذاب حول‌وحوش 25 هزار دلار قیمت می‌خورد. همراه با جلوپنجره‌ی اسپورت، GTI از مه شکن‌های LED و رینگ‌های شیک 18 اینچی سود می‌برد. داخل خودرو دنبال صندلی‌های منحصربه‌فرد، دوربین پشتی، انتخاب‌گر حالت رانندگی، صندلی‌های جلوی گرم شونده و سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه لمسی باشید. فراموش نکنید که رانندگی با گلف هیجان خاص خود را دارد.
 
خودروهای ارزان با حسی گران‌بها!


:: موضوعات مرتبط: اطلاعات خودرو ها، ،
:: برچسب‌ها: خودروهای ارزان با حسی گران‌بها! , خودروهای ارزان , خودرو ارزان و با ارزش , کیا سورنتو , لیست برترین خودروهای ارزان , فولکس‌واگن گلف GTI , خودروهای ارزان قیمت 2016 , قیمت روز خودرو, قیمت خودرو, قیمت لحظه ای خودرو, قیمت خودرو, قیمت خودروها وارداتی, قیمت خودروهای داخلی, قیمت خودرو دست دوم, قیمت خودرو خارجی, قیمت خودروهای پلاک اروند, قیمت خودرو ایران خودرو, قیمت خودرو لیفان, قیمت خودرو در دبی, قیمت خودرو منطقه آزاد انزلی, قیمت خودرو جیلی, قیمت خودرو دنا, قیمت خودروی سابرینا, قیمت خودروی ریو, قیمت خودروهای وارداتی, قیمت خودروهای سایپا, قیمت خودروهای ایران خودرو, مجله ماشین , ,


ن : khashayars

10 خودروی عضلانی برتر تاریخ

وب سایت پدال - شاهین احمدزاده: تعریف شما از خودروی عضلانی چیست؟ این اولین پرسش در هنگام تألیف این مطلب بود و پاسخ آن طوری که فکر می‌کنید سرراست و راحت نیست. بسیاری از طرفداران صنعت خودرو به دهه‌ی 60 و اوایل دهه‌ی 70 میلادی اشاره خواهند کرد. زمانی که سه کمپانی بزرگ فورد، جنرال موتورز و کرایسلر خودروهایی پرقدرت با هیولاهایی 8 سیلندر تولید می‌کردند و این رقابت در اوج خود بود. نتیجه‌ی این رقابت خلق شماری از خودروهای تاریخی و محبوب بود که حداقل در خط مستقیم پرفورمنس عالی‌ای را ارائه می‌دادند و قیمت این خودروها به‌گونه‌ای بود که هر راننده‌ی متوسطی از عهده‌ی خرید آن‌ها برمی‌آمد.
 
10 خودروی عضلانی برتر تاریخ
 
نام‌هایی همچون موستانگ و ترنس Am آشنا هستند. خودروهای دیگری نظیر پونتیاک GTO، پلیموث سوپربیرد و Hemi Cuda نیز از جمله نام‌های خاطره‌انگیز آن دوران هستند.
 
اما مفهوم خودروی عضلانی در طی مدت‌زمان کوتاهی آغاز و تمام نشده است. این روند از سال 1949 و توسط الدزمبیل آغاز شده و تا به امروز نیز ادامه دارد. آنچه که این خودروها را منحصربه‌فرد ساخته، این است که بسیاری از خودروها کدهای مخصوص و خودمانی‌ای داشته‌اند که باعث نوعی هم ذات پنداری می‌شده است؛ مثلاً کامارو Z/28 نام خود را از پکیج پرفورمنس Z/28 گرفته که برای خودروی آماده‌ی مسابقات سری ترنس Am آمریکا ساخته شده بود.
 
10 خودروی عضلانی برتر تاریخ
 
قدرت پیشرانه‌ها معمولاً بالای 500 اسب بخار بوده و چه کسی می‌داند، اگر قیمت سوخت افزایش نمی‌یافت این خودروها امروزه چگونه بودند. بحث هوای پاک نیز دیگر مسئله‌ای بود که کارایی این خودروها را تحت تأثیر قرارداد و تا حدی دوران طلایی خودروهای عضلانی آمریکایی به پایان رسید.
 
10 خودروی عضلانی برتر تاریخ
 
در سال 2004 پونتیاک مدل GTO را دوباره عرضه نمود و دوج نیز 300C و چارجر را به میدان فرستاد. همه ی این خودروها قدرتمند بودند و روزهای خوش عضلانی‌ها را به یاد می‌آوردند. پس‌ازاین زمان خودروهای برجسته‌ی کامارو، موستانگ و چلنجر نیز تولید شدند و این روند تا به امروز ادامه دارد. در ادامه 10 نمونه از برترین خودروهای عضلانی تاریخ را به روایت اتو اکسپرس را از نظر می‌گذرانیم.
 
1- پونتیاک GTO 1964
 
این خودرو واقعاً خودروهای عضلانی دهه‌ی 60 را تحت تأثیر قرار داده بود. در ابتدا GTO به عنوان یک پکیج آپشنال برای پونتیاک Tempest عرضه می‌شد و در واقع اولین مدل با پرفورمنس بالا بود که از پیشرانه‌ی 8 سیلندر 6.4 لیتری سود می‌برد.
 
10 خودروی عضلانی برتر تاریخ
 
GTO سطح بالا از پیشرانه‌ای 348 اسب بخار با 3 کاربراتور، گیربکس 4 سرعته ی دستی، رینگ‌های پهن‌تر و سیستم تعلیق ارتقا یافته استفاده می‌کرد. در آن زمان این خودرو 4500 دلار قیمت داشت و در 5.7 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسید.
 
 

 
2- شورولت Chevelle SS 1970
 
اولین تهاجم شورولت به کلاس عضلانی‌ها با Chevelle SS و در سال 1964 صورت گرفت. هرچند که این خودرو در ادامه با عرضه‌ی پونتیاک GTO تحت تأثیر گرفت. در سال 1970 Chevelle به حد اعلای خود رسید و از پیشرانه‌ی حجیم 7.5 لیتری 8 سیلندری استفاده نمود که 450 اسب بخار قدرت تولید می‌کرد. با شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت 5 ثانیه‌ای، این خودرو یکی از سریع‌ترین خودروهای جاده‌ای آن زمان بود و امروزه نیز از ارزش بالایی برخوردار است.
 
10 خودروی عضلانی برتر تاریخ
 

 
3- پلیموث رودرانر سوپربیرد 1970
 
این خودرو در ابتدا با بال عقب چشمگیر خود معروف گشت اما سوپربیرد چیزی بیش از این برای ارائه داشت. درحالی‌که اکثر خودروهای عضلانی برای مسابقات درگ طراحی شده بودند، نمونه‌های قابل‌توجه دیگری بودند که در پیست می‌درخشیدند. بال عقب پلیموث رودرانر برای شکافتن هوا و کمک به خودرو در مسابقات نسکار طراحی شده بود.
 
سوپربیرد و برادرش چارجر دیتونا اساساً برای مسابقات طراحی شده بودند اما طبق قوانین نسکار شرط شرکت در این مسابقات تولید حداقل 1920 دستگاهی بود و به همین دلیل این خودروها به عموم نیز فروخته شدند.
 
3 انتخاب برای قوای محرکه وجود داشت که دو نسخه‌ی معروف 7.2 لیتری 375 اسب بخاری و 7 لیتری Hemi 425 اسب بخاری از آن جمله بودند. درحالی‌که قدرتمندترین نسخه‌ی سوپربیرد شتاب 5.5 ثانیه‌ای داشت، اما رودرانر معمولی در خط مستقیم سریع‌تر بود چون بال عقب بزرگ وزن زیادی را به خودرو تحمیل می‌کرد. در سال 71 قوانین نسکار تغییر و حجم پیشرانه را محدود کرد که این مورد مزیت آئرودینامیکی سوپربیرد را خنثی نمود و پلیموث به همین دلیل تولید آن را متوقف کرد.
 
10 خودروی عضلانی برتر تاریخ
 

 
4- شورولت کامارو Z/28 1967
 
کامارو پاسخ محکم شورولت به فورد موستانگ بود و هست. 3 سال پس از عرضه‌ی موستانگ، کامارو برای رقابت پا به میدان نهاد و بر پایه‌ی پلتفرم شورولت نووا ساخته شد و از برخی پیشرانه‌ها از جمله نسخه‌ی 8 سیلندر با 375 اسب بخار قدرت استفاده می‌کرد.
 
اسپورت ترین نسخه‌ی کامارو به پکیج Z/28 مربوط می‌شد که بهینه‌سازی‌های زیادی را در شاسی تجربه کرده بود. این نسخه از ترمزهای دیسکی در جلو، گیربکس 4 سرعته ی دستی، سیستم تعلیق بهبودیافته و… استفاده می‌کرد.Z/28 به‌صورت استاندارد از پیشرانه‌ی 8 سیلندر 5 لیتری با 290 اسب بخار قدرت استفاده می‌کرد.
 
10 خودروی عضلانی برتر تاریخ
 

 
5- اولدزمبیل راکت 88
 
این خودرو در سال 1949 پدیدار شد و ساختار آن به پیشرانه‌ی قدرتمند 8 سیلندری طراحی شده برای سدان های بزرگ‌تر سازگاری چندانی نداشت. به‌کارگیری این پیشرانه باعث شد تا بسیاری از مردم راکت 88 را اولین خودروی عضلانی بدانند. پیشرانه‌ی 8 سیلندر 5 لیتری راکت 88 حدود 140 اسب بخار قدرت تولید می‌کرد. این خودرو در اولین سال رقابت،6 پیروزی را در 9 مسابقه به دست آورد.
 
10 خودروی عضلانی برتر تاریخ
 

 
6- شلبی موستانگ جی تی 1965
 
فورد موستانگ در سال 1964 باعث طوفانی در آمریکا شد و در دو سال اول تولید به فروش 2 میلیون دستگاهی دست‌یافت. موستانگ از پیشرانه‌ی 8 سیلندر 4.7 لیتری با 271 اسب بخار قدرت سود می‌برد اما نسخه‌های شلبی جی تی 350 چیز دیگری بودند. نسخه‌های شلبی به رنگ سفید ویمبلدون با نوارهای آبی مزین بودند و قدرت نیز به 306 اسب بخار افزایش یافته بود. تنها 562 نمونه از موستانگ شلبی اولیه در سال 1965 ساخته شد و یکی از خاطره‌انگیزترین خودروهای عضلانی بشمار می‌رود.
 
10 خودروی عضلانی برتر تاریخ
 

 
7- شورولت کوروت L88 1968
 
شورولت کوروت که به عنوان رقیبی برای خودروهای اروپایی ساخته شد ممکن است که از نظر علاقه‌مندان این صنعت به عنوان خودرویی عضلانی تلقی نشود؛ اما پیشرانه‌های بلوک بزرگ 8 سیلندر و قیمت ارزان و قابل‌ابتیاع این خودرو، باعث شد تا در این دسته قرار بگیرد. کوروت C3 استینگری در سال 1968 و اوج دوران عضلانی‌ها پا به میدان نهاد. پیشرانه‌ی 8 سیلندر 7 لیتری با 430 اسب بخار گزینه‌ی اصلی بود. از به‌روزرسانی‌های دیگر L88 می‌توان به گیربکس 4 سرعته ی دستی، سیستم تعلیق و ترمز بهبودیافته و وجود سیستم‌های گرمایش و تهویه مطبوع و رادیو اشاره کرد.
 
10 خودروی عضلانی برتر تاریخ
 

 
8- فورد Fairlane تاندربولت 1964
 
دیگر خودروی عضلانی که برای مسابقات آماده شده بود، تاندربولت بود که وزن نسبتاً کم را با بدنه‌ی جمع‌وجور Fairlane ترکیب کرده بود و پیشرانه‌ی 8 سیلندر 7 لیتری آن برای خودروی مسابقه‌ای گلکسی توسعه یافته بود. گلکسی برای رقابت در مسابقات درگ ناتوان بود و این به وزن زیادش مربوط می‌شد اما تاندربولت این مشکل را حل کرد. طبق اسناد رسمی فورد این خودرو در نسخه‌های مخصوص مسابقه 425 اسب بخار قدرت داشت اما تخمین‌های غیررسمی این عدد را نزدیک 600 اسب بخار می‌دانستند. کارایی خودرو با پنجره‌های پلاستیکی و در و کاپوت فیبری افزایش‌یافته بود.
 
10 خودروی عضلانی برتر تاریخ
 

 
9- دوج چلنجر هلکت 2015
 
دنیای خودروهای عضلانی پیشرانه‌های 8 سیلندر عظیمی را به خود دیده است اما هیچ‌کدام به پای چلنجر هلکت معرفی شده در سال 2015 نمی‌رسد.
 
اگر پیش‌ازاین فکر می‌کردیم که کامارو ZL1 با 580 اسب بخار و موستانگ جی تی 500 با 650 اسب بخار قدرت در صدر قرار داشتند، دوج با معرفی چلنجر هلکت با پیشرانه‌ی 8 سیلندر 6.2 لیتری 707 اسب بخاری همه را شوکه کرد. هلکت با گیربکس 8 سرعته ی اتوماتیک در 3.6 ثانیه به تندی 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. در مرام عضلانی‌ها نیست که گران‌قیمت باشند و چلنجر هلکت نیز از این قاعده مستثنی نیست و تنها 64 هزار دلار قیمت دارد.
 
10 خودروی عضلانی برتر تاریخ
 

 
10- پلیموث Hemi Cuda 1971
پلیموث باراکودا تنها چند هفته پیش از معرفی موستانگ در سال 64 پرده‌برداری شد اما درحالی‌که باراکودا نیز همانند موستانگ از استایل اسپورت و قیمتی مناسب بهره می‌برد اما اکثر عمر خود را در سایه‌ی موستانگ محبوب به سر برد. جدای از این، مدل Hemi Cuda یکی از خاطره‌انگیزترین خودروهای عضلانی عصر خود بود.
 
این نسخه که در سال 1970 معرفی گردید از پیشرانه‌ی 8 سیلندر 7 لیتری با قدرت 425 اسب بخار استفاده می‌کرد که توانایی دستیابی به شتاب 5.6 ثانیه‌ای را میسر می‌نمود. امروزه Hemi Cuda ارزش کلکسیونی قابل‌توجهی دارد و نسخه‌های کمیاب کانورتیبل این خودرو معامله‌های چند میلیون دلاری را شاهد هستند.
 
10 خودروی عضلانی برتر تاریخ
 
 


:: موضوعات مرتبط: اطلاعات خودرو ها، ،
:: برچسب‌ها: 10 خودروی عضلانی برتر تاریخ , 10 خودروی عضلانی , 10 خودروی برتر عضلانی , 10 خودروی عضلانی برتر زمانه , برترین خودروهای عضلانی برتر تاریخ , خودروهای عضلانی برتر تاریخ, خودرو عضلانی , قیمت روز خودرو, قیمت خودرو, قیمت لحظه ای خودرو, قیمت خودرو, قیمت خودروها وارداتی, قیمت خودروهای داخلی, قیمت خودرو دست دوم, قیمت خودرو خارجی, قیمت خودروهای پلاک اروند, قیمت خودرو ایران خودرو, قیمت خودرو لیفان, قیمت خودرو در دبی, قیمت خودرو منطقه آزاد انزلی, قیمت خودرو جیلی, قیمت خودرو دنا, قیمت خودروی سابرینا, قیمت خودروی ریو, قیمت خودروهای وارداتی, قیمت خودروهای سایپا, قیمت خودروهای ایران خودرو, مجله ماشین , ,


ن : khashayars

خطرناک‌ترین مسابقات اتومبیلرانی جهان (2)

zoomit.ir - شایان نژادشمسی: در عین وجود ورزش­‌های خطرناک و کشنده­‌ی بسیار، مسابقات اتومبیل­‌رانی، به‌خصوص مسابقات رالی و موتوکراس نه‌ چندان معروف، همچنان برجسته­‌ترین مسابقات مرگبار جهان محسوب می­‌شوند. سرعت رانندگان عموماً از ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت تجاوز می‌­کند و این حد از سرعت در عین هیجان بالا، معمولاً چاشنی‌ برای رخداد یک فاجعه به شمار می­‌آید.

خطرناک ترین مسابقات اتومبیلرانی جهان (بخش اول)


 با وجود تجهیزات ایمنی پیشرفته­‌ی امروزی، این مسابقات در هیچ سالی زندگی افراد شرکت­‌کننده در آن را تضمین نمی­‌کند. در ادامه برای مشاهده­‌ی فهرستی از خطرناک‌ترین مسابقات اتومبیل­‌رانی تاریخ با زومیت همراه باشید.

۱۰. مسابقه‌­ی پاریس – مادرید ۱۹۰۳

هم­‌زمان، با ظهور خودروها، مسابقات اتومبیل­‌رانی نیز پدید آمدند و مسابقه­‌ی استقامت پاریس تا مادرید در سال ۱۹۰۳ ازجمله‌ی بدترین گونه‌های این مسابقات بوده است. ۲۱۶ وسیله‌­ی نقلیه و ۵۹ موتورسیکلت، کار خود را از شهر ورسای فرانسه آغاز کردند و طولی نکشید تا فاجعه‌ی بزرگی رخ دهد. تماشاگران آگاهی لازم را از خطرهای جدی­‌ که ممکن بود در طی این مسابقات تهدیدشان کند، نداشتند و اطراف زمین مسابقه مملو از جمعیت بود. مسابقه‌دهندگان ۷۰ کیلومتر بیشتر از شهر پاریس فاصله نگرفته بودند که زنی مورد اصابت یکی از خودروها قرار گرفت و کشته شد.

خطرناک ترین مسابقات اتومبیلرانی جهان (بخش اول)


 یکی از شرکت‌کنندگان به نام چارلز جاروت بعدها نوشت که تماشاچیان این مسابقه به معنای واقعی دیوانه و بی‌­پروا بودند و عملاً خودشان را در مسیر گلوله قرار می­‌دادند تا شخم زده شوند و نابود شوند؛ اما این تازه ابتدای کار بود. ترکیب خطرناکی از رانندگان بی­‌تجربه و خودروهای نامطمئن موجب ایجاد تصادفات متعددی شد. چندین راننده با برخورد خودروی آن‌ها به درخت، کشته شدند، درحالی‌که باقی آن‌ها هنگام چپ کردن خودرو و آتش گرفتن آن، جان باختند.

 نرخ بسیار زیاد این تصادفات موجب توقف مسابقه، پیش از رسیدن به اسپانیا شد و دولت فرانسه که نگران افزایش تعداد جان‌باختگان این مسابقه بود، دستور داد تا خودروها توسط گاری و اسب به پاریس برگردانده شوند. حداقل ۸ نفر در این مسابقه جان باختند (اگرچه به نظر می‌رسد تعداد کشته­‌شدگان بیش از این مقدار باشد) که بعدها رسانه‌ها از آن به‌عنوان مسابقه­‌ی مرگ یادکردند.

حادثه­‌ی مرگبار

در این مسابقه، تصادفات مرگ­بار و فجیع متعددی برای رانندگان و تماشاچیان رخ داد اما مشهورترین و مهم‌ترین آن­‌ها، پیشتاز مسابقه با نام مارسل رنو، پایه‌گذار شرکت رنو بود که پس از طی مسافتی، در حادثه‌­ای جان خود را از دست داد.



۹. مسابقات موتور درام

در دهه‌ی ۱۹۳۰، این نوع از مسابقات در ایالات‌متحده بسیار پرطرفدار بود. بعدها این مسابقات را که درون زمین بیضی‌شکل انجام می­‌گرفت، نسکار نامیدند. این مسابقه درون زمین کوچکی با تخته‌های چوبی که زاویه‌ی ۶۰ درجه با راستای افق داشت، برگزار می‌شد. این شیب زمین موجب افزایش سرعت خودروها تا حد غیرقابل­‌کنترلی می‌شد و همین موضوع احتمال تصادفات فاجعه‌بار را افزایش می­‌داد.

خطرناک ترین مسابقات اتومبیلرانی جهان (بخش اول)


 سرعت فوق‌العاده خطرناک بالای ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت به معنای تضمینی بودن رخداد تصادف بود و اکثر خودروها، کنترل خود را از دست داده از دیواره­‌ی مسیر مسابقه خارج‌شده و با پرتاب شدن به سمت جایگاه‌­ها باعث کشته شدن تماشاچیان می‌شدند.

 بالاخره روزنامه‌ها برای تهیه گزارش‌ درباره‌ی نرخ شدید مرگ‌ و میر این ورزش دست‌به‌قلم شدند -چندین مسابقه‌دهنده معمولاً در مسیر یک مسابقه ساده کشته می‌شدند- و این مسابقه را "درام مرگ" نامیدند. این گزارش‌ها، به همراه هزینه­‌های زیادی که لازم بود خرج تعمیر مسیر مسابقه شود، موجب تعلیق این نوع از ورزش شد، اما نه پیش از آن‌ که مانع گرفتن جان بسیاری از رانندگان شود.

حادثه­‌ی مرگبار

یکی از مشهورترین حوادث این مسابقات، در رقابت موتورسواران در شهر آتلانتیک ایالت نیوجرسی رخ داد. موتورسواری با نام ادی هاشا در حال رقابت برای صدرنشینی بود که کنترل موتور خود را از دست داده و به دیواره‌­ی مسیر برخورد کرد و چهار پسری را که مشغول تماشای مسابقه از پشت فنس­‌ها بودند، به کام مرگ فرستاد و چندین تماشاچی دیگر نیز مجروح شدند. خود هاشا پس از پرت شدن از موتورش به داخل جایگاه تماشاچیان، جان خود را از دست داد.



۸. مسابقات میل میلیا

پس از فاجعه­‌ی مسابقه­‌ی پاریس به مادرید، مسابقات استقامت جاده برای چندین سال لغو شده بود. مسابقه­‌ی میل میگلیا، با طول هزاران کیلومتر برای اولین بار در کشور ایتالیا در سال ۱۹۲۷ رقم خورد و مجدداً پای این نوع از مسابقات به صحنه­‌ی رقابت­‌ها باز شد. این مسابقه شامل خودروهایی با قدرت بالا –که در میان آن‌ها اولین خودروهای مسابقه‌ی طراحی‌شده توسط شرکت­‌های پورشه، آلفارومئو و فراری حضور داشتند- بود که جاده­‌ی میان شهرهای برسیا تا رم را نابود می‌کردند. علاوه بر شناسایی سریع‌ترین خودروها و بهترین رانندگان جهان، مسابقه‌ی میل میگلیا به دلیل تصادفات وحشتناکش نیز زبانزد است. 

خطرناک ترین مسابقات اتومبیلرانی جهان (بخش اول)


در سال ۱۹۳۸، بنیتو موسولینی، این مسابقه را به دلیل تصادفات فاجعه‌بار و مرگ تماشاچیانش، به تعلیق درآورد، اما مجدداً به شکل دیگری در سال‌های جنگ جهانی دوم آغاز به کار کرد که همچنان به شهرت خود در بی­‌محابایی شرکت‌کنندگان ادامه داد. در یکی از حوادث معروف، راننده­‌ی آلمانی با نام هانس هرمان به همراه دستیارش به ریل قطاری با مانع پایین نزدیک شدند و در حیرت تماشاچیان از زیر مانع عبور کرده و به دلیل گیرکردن بالای خودرو به مانع، قطار با سرعت بالایی به آن‌ها برخورد کرد و خودروی آن‌ها به پرواز درآمد.

حادثه­‌ی مرگبار

مسابقات میل میگلیا در سال ۱۹۵۷ با گرفتن جان ۱۲ نفر، به‌طور غم‌انگیزی ممنوع شد و به پایان رسید. راننده‌­ی فراری با نام آلفونسو دپورتاگو در جایگاه سوم قرار داشت که ناگهان لاستیک خودرواش ترکید و موجب پرت شدن او به سمت جمعیتی از تماشاچیان در جایگاه شد. این مسابقات در حدود ۲۵ سال از صحنه­‌ی رقابت­‌ها حذف شد و در سال ۱۹۸۲ با زمین مسابقه­‌ی ایمن‌­تر به صحنه‌ی رقابت­‌ها بازگشت تا نوستالژی مسابقات قدیمی اتومبیل‌رانی سال‌های ۱۹۲۷ تا ۱۹۵۷، مجدداً احیا شود.




۷. باخا ۱۰۰۰



یکی از مشهورترین مسابقات رالی در جهان، مسابقات آفرود باخا ۱۰۰۰ است که هرساله در شبه‌جزیره‌ی خشک باخا در جنوب کالیفرنیا برگزار می‌شود. مسابقه‌دهندگان امکان راندن هر وسیله‌ای ازجمله کامیون، ماشین­‌های رالی، موتور و ATV ها را دارند. تنها هدف این مسابقه اول شدن در زمین‌های سنگی و خشک است. علاوه بر خطرات عادی مسابقات رالی در جاده‌های دورافتاده، پیچ‌های خطرناک و ازکارافتادن تجهیزات خودرو، مسابقه­‌ی باخا ۱۰۰۰ ویژگی‌های خطرناک دیگری در قالب نابود کردن زمین مسابقه دارد. 

خطرناک ترین مسابقات اتومبیلرانی جهان (بخش اول)


به دلیل آن­که حضور عموم در این مسابقه آزاد است، معمولاً تماشاچیان تله‌هایی در اطراف زمین مسابقه برای منحرف کردن مسیر خودروها قرار می­‌دهند. این خراب کردن موجب رخداد حوادث خطرناکی می‌­شود. وقتی راننده از روبه­‌رو شدن با موانع سر راه خود آگاه نیست با سرعت بالایی به این تله‌ها نزدیک شده و تصادفات مرگباری رخ می‌دهد.

جرائمی که از مسابقه خطرناک‌تر است

مسابقه‌­ی باخا ۱۰۰۰ تاکنون تصادفات بسیاری را به چشم دیده است، اما این روزها خطرناک­‌ترین جنبه­‌ی این مسابقه می‌تواند سطح بالای جرائمی باشد که در داخل و خارج مسیر مسابقه رخ می‌دهد. یکی از عجیب‌ترین موارد که در مسابقه سال ۲۰۰۷ رخ داد متلاشی شدن بالگردی در نزدیکی مسیر مسابقه بود که موجب مرگ چندین نفر شد. مشخص شد یکی از کشته‌شدگان جز افراد سطح بالای مافیای مواد مخدر مکزیک است و چندی بعد در اقدام عجیب دیگری، گروهی از افراد مسلح به سردخانه‌ی محلی حمله کرده و با دزدیدن جنازه­‌ی این فرد، باعث کشته شدن دو افسر پلیس در این جریان شدند.



۶. مسابقات ماکائو GP


مسابقات ماکائو GP چین یکی از بزرگ‌ترین سری مسابقات اتومبیل­‌رانی است که در ماه نوامبر هر سال برگزار می‌شود. همه­‌ی وسایل نقلیه از موتورسیکلت گرفته تا خودروهای سفری و ماشین‌های فرمول ۳ امکان شرکت در این رقابت‌ها را دارند. مسیر این مسابقات، که در خیابان‌های شهر بنا شده است، طراحی خاصی دارد و به دلیل پیچ‌های تنگ و مسیرهای دراز آن، (سرعت ماشین‌ها تا ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد) یکی از پر چالش­‌ترین و مرگبارترین مسابقات دنیا شناخته می­‌شود.

 مسیر مسابقه در ماکائو به طرز غیرمعمولی باریک است و دیواره‌های فولادی در اطراف این مسیر، مانعی برای چرخ‌ها محسوب می‌شوند. تنها یک سال طول کشید تا ماکائو شمار مرگ‌ومیر ناشی از تصادف موتورسوار در مسابقه سال ۱۹۶۷ را جمع­‌آوری کند. این مسیر به علت رخداد بدترین تصادفات موتور مشهور شد. درنتیجه، موتورسواران و رانندگانی که به ماکائو می‌آیند آن را به چشم یکی از مسیرهای کشنده می­‌بینند.

خطرناک ترین مسابقات اتومبیلرانی جهان (بخش اول)


بدترین تصادف

در طی این سالیان، مسابقات ماکائو تصادفات فاجعه‌بار زیادی را به چشم دیده است اما یکی از آن‌ها غیرمعمول‌ترین تصادفی بود که در خارج ‌از مسیر مسابقه رخ داد. در سال ۱۹۹۳ آندلی چان، عضو انجمن تیم نه‌چندان شناخته‌شده‌ی "جرائم سه‌­گانه"، در حال رقابت در مسیر یکی از مسابقات بود. پس‌ از آن‌که ماشین او به دلیل داشتن قطعات غیرقانونی رد صلاحیت شد، چان و مکانیک خودرویش پس از برگشت به هتل توسط رقبایشان، به ضرب گلوله از پا درآمدند.



:: موضوعات مرتبط: اطلاعات خودرو ها، ،
:: برچسب‌ها: خطرناک ترین مسابقات اتومبیلرانی جهان , خطرناک ترین مسابقات اتومبیلرانی , خطرناک ترین مسابقات اتومبیلرانی دنیا , خطرناک ترین مسابقات اتومبیلرانی در دنیا , خطرناک ترین مسابقات اتومبیلرانی , خطرات مسابقات اتومبیلرانی , قیمت روز خودرو, قیمت خودرو, قیمت لحظه ای خودرو, قیمت خودرو, قیمت خودروها وارداتی, قیمت خودروهای داخلی, قیمت خودرو دست دوم, قیمت خودرو خارجی, قیمت خودروهای پلاک اروند, قیمت خودرو ایران خودرو, قیمت خودرو لیفان, قیمت خودرو در دبی, قیمت خودرو منطقه آزاد انزلی, قیمت خودرو جیلی, قیمت خودرو دنا, قیمت خودروی سابرینا, قیمت خودروی ریو, قیمت خودروهای وارداتی, قیمت خودروهای سایپا, قیمت خودروهای ایران خودرو, مجله ماشین , ,


ن : khashayars

جذاب‌ترین سوپرکارهای کانورتیبل جهان

وب سایت پدال - شاهین احمدزاده: تا چند روز دیگر فصل تابستان فرا می‌رسد و چه چیزی بهتر از اینکه سقف سوپرکار خود را باز کنید و از هوای مطبوع این روزها لذت ببرید! نمی‌توانید تصمیم بگیرید که کدام خودروی سوپراسپورت کانورتیبل بهترین است؟ ما این کار را برای شما انجام داده‌ایم. اینجا 6 سوپر اسپورت کانورتیبل مطرح لیست شده‌اند. 
 
جذاب‌ترین سوپرکارهای کانورتیبل حال حاضر جهان!
 
فراری 488 اسپایدر
 
این خودرو اوج نبوغ مهندسان ایتالیایی را نشان می‌دهد. اعداد این را ثابت می‌کنند. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت خودرو 3 ثانیه است و 488 اسپایدر زیر 9 ثانیه به سرعت 200 کیلومتر در ساعت می‌رسد. نیروگاه خودرو همان پیشرانه‌ی رعب‌آور 8 سیلندر 3.9 لیتری استفاده شده در فراری 488 GTB است. درحالی‌که قدرت پیشرانه یکسان است اما این خودرو آلایندگی کمتری دارد.
 
جذاب‌ترین سوپرکارهای کانورتیبل حال حاضر جهان!
 
سقف هاردتاپ اسپایدر در 14 ثانیه جمع می‌شود. شاسی خودرو از 11 آلیاژ آلومینیوم و فلزات دیگر تشکیل شده که سختی و مقاومت بیشتری دارد. این شاسی فوق‌العاده به همراه سیستم کنترل زوایای بدنه، داون فورس بیشتری را در پیچ‌ها و شتاب گیری ایجاد کرده و باعث کاهش مقاومت در برابر باد نیز می‌شود. قیمت این کانورتیبل زیبا از 275 هزار دلار آغاز می‌شود.
 
جذاب‌ترین سوپرکارهای کانورتیبل حال حاضر جهان!
 
جذاب‌ترین سوپرکارهای کانورتیبل حال حاضر جهان!
 
جذاب‌ترین سوپرکارهای کانورتیبل حال حاضر جهان!
 
جذاب‌ترین سوپرکارهای کانورتیبل حال حاضر جهان!
 

 
مک لارن 675LT اسپایدر

این خودرو در دسامبر معرفی شد و دربردارنده‌ی همه‌ی امیدهای ما است. سریع‌ترین کانورتیبل این کمپانی بریتانیایی 666 اسب بخار قدرت را از پیشرانه‌ی 8 سیلندر و 3.8 لیتری توئین توربو دریافت می‌کند و با این قدرت در مدت‌زمان 2.9 ثانیه به تندی 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت این خودرو نیز 327 کیلومتر در ساعت است.
 
جذاب‌ترین سوپرکارهای کانورتیبل حال حاضر جهان!
 
این خودرو از شاسی فیبر کربنی سود می‌برد و در ساخت دیگر قطعات نیز از این ماده استفاده شده است. با این تفاسیر وزن این خودرو کمتر از 650S اسپایدر است. مک لارن ساخت این خودرو را تنها به 500 دستگاه محدود نموده و قیمت آن از 372600 دلار آغاز می‌شود.
 
جذاب‌ترین سوپرکارهای کانورتیبل حال حاضر جهان!
 
جذاب‌ترین سوپرکارهای کانورتیبل حال حاضر جهان!
 
جذاب‌ترین سوپرکارهای کانورتیبل حال حاضر جهان!
 

 
لامبورگینی اوراکان LP 610-4 اسپایدر
 
خودروی دیگری که در زمستان معرفی شده اوراکان LP 610-4 اسپایدر است که نسخه‌ای کانورتیبل از برادر کوپه‌ی خود به شمار می‌رود.

قلب تپنده‌ی این کانورتیبل زیبا همان نسخه‌ی بکار رفته در سینه‌ی برادر کوپه است، پیشرانه‌ی 10 سیلندر 5.2 لیتری تنفس طبیعی با 610 اسب بخار قدرت که به گیربکس 7 سرعته ی دوکلاچه متصل شده است. به لطف این پیشرانه‌ی هیولا، اسپایدر در مدت‌زمان 3.4 ثانیه به تندی 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن نیز 324 کیلومتر در ساعت اعلام شده است.
 
جذاب‌ترین سوپرکارهای کانورتیبل حال حاضر جهان!
 
اوراکان اسپایدر از شاسی سبک‌وزن و سیستم چهارچرخ محرک با کنترل الکترونیکی سود می‌برد که این مجموعه باعث ایجاد هندلینگی مثال‌زدنی در این خودرو می‌شود. حتی مکانیسم سقف بازشوی این خودرو نیز خلاقانه و بدیع است. سقف نرم خودرو توسط نیروی هیدرولیک کنترل می‌شود و در 17 ثانیه باز و بسته می‌شود و تا سرعت 50 کیلومتر در ساعت نیز می‌توان این کار را انجام داد. قیمت آغازی این کانورتیبل فوق‌العاده 211 هزار دلار است.
 
جذاب‌ترین سوپرکارهای کانورتیبل حال حاضر جهان!
 
جذاب‌ترین سوپرکارهای کانورتیبل حال حاضر جهان!
 
جذاب‌ترین سوپرکارهای کانورتیبل حال حاضر جهان!
 
جذاب‌ترین سوپرکارهای کانورتیبل حال حاضر جهان!
 

 
پورشه 911 تارگا 4S
 
این خودرو که تعریفی ناب از قدرت و کارایی است به سیستم چهارچرخ محرک کمپانی مجهز شده و از پیشرانه‌ی جدید، شاسی ارتقا یافته و حالت‌های رانندگی قابل انتخاب سود می‌برد.
 
جذاب‌ترین سوپرکارهای کانورتیبل حال حاضر جهان!
 
پیشرانه‌ی 6 سیلندر تخت 3 لیتری خودرو با دو توربو توانایی تولید 420 اسب بخار قدرت را دارد و باعث می‌شود تا تارگا 4S در مدت‌زمان 3.8 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برسد. تارگا از گیربکس 7 سرعته ی دستی استفاده کرده و سقف سرعت آن نیز به 305 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

به منظور بهبود کارایی خودرو، تارگا از پکیج کرونو اسپورت آپشنال (با حالت‌های رانندگی نرمال، اسپورت، اسپورت پلاس و حالت شخصی) سود می برد. برچسب قیمت این خودروی دوست‌داشتنی 122600 دلار است.
 
جذاب‌ترین سوپرکارهای کانورتیبل حال حاضر جهان!
 
جذاب‌ترین سوپرکارهای کانورتیبل حال حاضر جهان!
 
جذاب‌ترین سوپرکارهای کانورتیبل حال حاضر جهان!
 

 
آلفارومئو 4C اسپایدر
 
بی‌پرده بگوییم، آلفارومئو 4C اسپایدر هرگز پرستیژ و کارایی فراری‌ها و لامبوهای کنونی را ندارد اما این خودرو نیز به قدر وسع خود از سقف بازشوی فوق‌العاده بهره می‌برد. این خودرو از نسبت‌های کلاسیک بدنه و جلوپنجره‌ی V شکل خاطره‌انگیزی استفاده می‌کند که مشخصه‌ی یک آلفا است.
 
جذاب‌ترین سوپرکارهای کانورتیبل حال حاضر جهان!
 
پرفورمنس خودرو در آن حد نیست که از شنیدنش شوکه شوید! این خودرو تنها 237 اسب بخار قدرت و 350 نیوتون متر گشتاور را ارائه می‌کند. اجازه ندهید که این اعداد شما را مأیوس کنند زیرا این خودرو سبک است بنابراین احساسی سریع‌تر به شما دست می‌دهد. 4C اسپایدر هندلینگی درجه‌یک و فرمانی با احساس دارد.
 
جذاب‌ترین سوپرکارهای کانورتیبل حال حاضر جهان!
 
جذاب‌ترین سوپرکارهای کانورتیبل حال حاضر جهان!
 
جذاب‌ترین سوپرکارهای کانورتیبل حال حاضر جهان!
 
جذاب‌ترین سوپرکارهای کانورتیبل حال حاضر جهان!
 
جذاب‌ترین سوپرکارهای کانورتیبل حال حاضر جهان!
 

 
فراری کالیفرنیا T
 
این خودرو می‌تواند بهترین و دوستانه‌ترین GT نسل باشد. کالیفرنیا T اوج خودروهای GT است.
 
جذاب‌ترین سوپرکارهای کانورتیبل حال حاضر جهان!
 
این خودرو از زمان فراری F40 افسانه‌ای، اولین خودروی فراری است که از پیشرانه‌ای توربو دار استفاده می‌کند. پیشرانه‌ی 8 سیلندر 3.8 لیتری توئین توربوی خودرو توانایی تولید 553 اسب بخار قدرت را دارد و کالیفرنیا T می‌تواند با این پیشرانه به حداکثر سرعت 315 کیلومتر در ساعت دست یابد. این خودرو همچنین از برخی تکنولوژی‌های بکار رفته در فرمول 1 استفاده می‌کند که عبارت‌اند از جذب‌کننده‌های شوک الکترومگنتیک و گیربکس 7 سرعته ی دوکلاچه. قیمت 199 هزار دلاری خودرو هم کالیفرنیا T را به ارزان‌ترین نسخه‌ی خانواده‌ی فراری بدل کرده است.
 
جذاب‌ترین سوپرکارهای کانورتیبل حال حاضر جهان!
 
جذاب‌ترین سوپرکارهای کانورتیبل حال حاضر جهان!
 
جذاب‌ترین سوپرکارهای کانورتیبل حال حاضر جهان!
 
 


:: موضوعات مرتبط: اطلاعات خودرو ها، ،
:: برچسب‌ها: جذاب‌ترین سوپرکارهای کانورتیبل جهان , جذاب‌ترین سوپرکارهای کانورتیبل , سوپرکارهای کانورتیبل , جذاب‌ترین خودروهای کانورتیبل جهان , جذاب‌ترین خودروهای کانورتیبل , برترین سوپرکارهای کانورتیبل جهان , قیمت روز خودرو, قیمت خودرو, قیمت لحظه ای خودرو, قیمت خودرو, قیمت خودروها وارداتی, قیمت خودروهای داخلی, قیمت خودرو دست دوم, قیمت خودرو خارجی, قیمت خودروهای پلاک اروند, قیمت خودرو ایران خودرو, قیمت خودرو لیفان, قیمت خودرو در دبی, قیمت خودرو منطقه آزاد انزلی, قیمت خودرو جیلی, قیمت خودرو دنا, قیمت خودروی سابرینا, قیمت خودروی ریو, قیمت خودروهای وارداتی, قیمت خودروهای سایپا, قیمت خودروهای ایران خودرو, مجله ماشین , ,


ن : khashayars

بهترین خودروهای اتوماتیک سال 2016

وب سایت پدال - شاهین احمدزاده: چند سال پیش رانندگان علاقه‌مند به خودروهای اتوماتیک به چشم مدل‌هایی لوکس می‌نگریستند. این روزها تکنولوژی بسیار پیشرفته‌تر شده و اکثر خودروهای اسپورت و سوپراسپورت دنیا با گیربکس‌های اتوماتیک پدال شیفتر دار عرضه می‌شوند.
 
بهترین خودروهای اتوماتیک سال 2016
 
تعویض دنده‌های بسیار سریع در حد چند میلی‌ثانیه برای ثبت تایم‌های سریع‌تر در پیست‌ها عالی هستند اما مزیت‌های دیگری را هم می‌توان برای این گیربکس‌ها متصور بود که مهم‌ترین آن‌ها مصرف سوخت اقتصادی و آلودگی پایین است. گیربکس‌های اتوماتیک مدرن عموماً هوشمندتر هستند و بهتر از ما کار خود را انجام می‌دهند بنابراین تعویض دنده‌ها سریع‌تر و نرم‌تر و با آرامش بیشتری انجام می‌شود، خواه رانندگی شما در شهر باشد یا در بزرگراه‌ها و حتی درون پیست.
 
ما اینجا بهترین خودروهای اتوماتیک را گردآوری کرده‌ایم اما آن‌ها را در هیچ دسته‌ی خاصی قرار نداده‌ایم و همچنین همه نوع خودرویی را در لیست گنجانده‌ایم. اما پیش از آنکه خودروها را ذکر کنیم، یک راهنمایی سریع برای انواع مختلف گیربکس‌های اتوماتیک را در نظر گرفته‌ایم.
 
انواع گیربکس اتوماتیک
 
گیربکس‌های اتوماتیک مرسوم از سیستم مبدل گشتاور استفاده می‌کنند که قدرت را انتقال می‌دهد. این سیستم از اواسط قرن گذشته مورداستفاده قرار گرفته و تعویض‌های نرمی را ایجاد می‌کند اما تأثیری تضعیف‌کننده بر پرفورمنس و کارایی خودرو دارد بنابراین با گذشت زمان بهبودهای زیادی را به خود دیده است.
 
گزینه‌های مدرن‌تر گیربکس دوکلاچه الکترونیکی است. یک کلاچ دنده‌های فرد را عوض می‌کند و دیگری دنده‌های زوج را و هر دو پشت سر هم برای تعویض‌های سریع‌تر کار می‌کنند. نتیجه‌ی به‌کارگیری این سیستم تعویض‌های نرم است و می‌تواند مصرف سوخت کمتری نسبت به نمونه‌های دستی داشته باشد. البته این گیربکس‌ها گران‌تر بوده و تعمیر آن‌ها نیز سخت‌تر خواهد بود.
 
بهترین خودروهای اتوماتیک سال 2016
Volkswagen Passat with 10 speed DSG gearbox
 
یک انتخاب متفاوت نسبت به گیربکس‌های ذکر شده نمونه‌های CVT است. این نسخه‌ها تعویض‌های دنده‌ی نرم و یکپارچه‌ای دارند و هزینه‌های اقتصادی و تعمیر آن‌ها پایین است اما بهتر است که راننده‌های مشتاق و حرفه‌ای از این نسخه‌ها دوری کنند.
 
بهترین خودروهای اتوماتیک سال 2016
گیربکس CVT
 
نوع دیگر گیربکس‌های دستی اتومات شده است. این گیربکس‌ها از کلاچ و تنظیمات دنده‌ی معمولی استفاده می‌کنند اما کار تعویض را خودشان انجام می‌دهند. مزیت این گیربکس‌ها به سبک‌وزنی، ارزانی و سادگی آن‌ها مربوط می‌شود اما در شهرها و شتاب گیری‌های سریع ناهنجاری از خود نشان می‌دهند.
 
بهترین خودروهای اتوماتیک سال 2016

خب با این توضیحات به لیست مورد اشاره می‌پردازیم.
 
فولکس‌واگن پولو DSG اتوماتیک
 
با کابین با کلاس و کیفیت خوب، پولو خودروی کوچکی است که تفکری بزرگ دارد. این حس رضایت با گیربکس 7 سرعته دوکلاچه آپشنال افزایش می‌یابد.
 
بهترین خودروهای اتوماتیک سال 2016
 
گیربکس اتوماتیک با تعویض‌های دقیق و ترد خود کارایی خوبی را تأمین می‌کند، مخصوصاً زمانی که این گیربکس با پیشرانه‌ی بنزینی 1.2 لیتری جفت شود. راننده‌هایی که دنبال هیجان بیشتری هستند می‌توانند از تعویض دستی یا پدال شیفترهای آپشنال استفاده کنند.
 

 
جگوار اف-پیس 8 سرعته اتوماتیک
 
جگوار XF می‌رفت که خودروی اتوماتیک مورد علاقه‌ی ما باشد اما با آمدن شاسی‌بلند اف-پیس همه‌چیز تغییر کرد. این خودروی زیبا از همان گیربکس 8 سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند. درحالی‌که واحد مبدل گشتاور خودرو شاید تکنولوژی بالای سیستم‌های دوکلاچه را نداشته باشد اما بسیار نرم و سریع است و چیزی را از دست نخواهید داد.
 
بهترین خودروهای اتوماتیک سال 2016
 
ما اف-پیس را با پیشرانه‌ی 178 اسب بخاری دیزلی و سیستم چهارچرخ محرک رانده‌ایم و جگوار با این مشخصات شتاب گیری خوبی دارد. اما باید گفت که این گیربکس به‌طور شگفت‌انگیزی با پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری دیزلی خوب کار می‌کند.
 

 
اسمارت فورتو 6 سرعته توئینامیک
 
این خودرو که بر پایه‌ی رنو توئینگو بنا شده جایگاه رفیع‌تری از پیشینیان خود دارد و گیربکس دوکلاچه آپشنال آن حس بهتری را ایجاد می‌کند. اسمارت در شهر بسیار مانور پذیر است و زمانی که پیشرانه‌های 3 سیلندر خودرو با این گیربکس ترکیب شود شاهد مصرف سوخت کم، رانندگی آسان و بسیاری بهبودهای دیگر خواهیم بود.
 
بهترین خودروهای اتوماتیک سال 2016
 
گیربکس ذکر شده که تنظیمات راحت و دینامیک را دارد، تعویض‌های بسیار سریع و نرمی را به نمایش می‌گذارد و با گیربکس نسل پیشین اصلاً قابل مقایسه نیست.
 

 
پورشه 911 PDK
 
پورشه 911 با گیربکس اتوماتیک حس بیشتری را ایجاد می‌کند. گیربکس 7 سرعته دوکلاچه PDK آن هنوز هم بسیار خوب است و با خود خواهید گفت چرا با پدال کلاچ خود را عذاب دهید.
 
بهترین خودروهای اتوماتیک سال 2016
 
همانند سیستم‌های رقیب، گیربکس پورشه تعویض‌های یکپارچه و بسیار سریعی را ارائه می‌دهد. این گیربکس همچنین با سیستم لانچ کنترل نیز در دسترس است که شتاب صفر تا 100 سریعی را ایجاد می‌کند. تنها نقطه‌ضعف پورشه این است که مبلغ اضافی را برای شیفترهای فرمان طلب می‌کند.
 

 
سئات لئون DSG اتوماتیک
 
خودروی خانوادگی و کامپکت لئون با گیربکس اتوماتیک لذت‌بخش‌تر است. همانند مدل‌های خواهر سئات یعنی فولکس گلف و آئودی A3، لئون از گیربکس عالی دوکلاچه DSG استفاده می‌کند که نرم و روان بوده و کارایی بالایی دارد.
 
بهترین خودروهای اتوماتیک سال 2016
 
این خودرو با طیفی از پیشرانه‌های دیزلی و بنزینی در دسترس است اما بهترین نسخه همان پیشرانه‌ی کم‌مصرف 1.2 لیتری TSI است.
 

 
ب‌ام‌و سری 3 با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک
 
شهرت ب‌ام‌و به خاطر ساخت خودروهایی با نهایت لذت رانندگی است و شاید فکر کنید که انتخاب ما گیربکس دستی سری 3 است. اگرچه که گیربکس 6 سرعته دستی سری 3 خوب است اما گیربکس 8 سرعته اتوماتیک آپشنال این خودرو بهتر است. این نسخه ارزان نیست اما به لطف آلایندگی پایین و مصرف سوخت عالی، این گیربکس هزینه‌های رانندگی کمی دارد.
 
بهترین خودروهای اتوماتیک سال 2016
 
مهم‌تر آنکه تجربه‌ی رانندگی عالی این خودرو با این گیربکس بهتر نیز می‌شود. همانند بهترین نمونه‌های مجهز به مبدل گشتاور، این گیربکس تعویض‌های نرمی دارد. گیربکس اتوماتیک اسپورت خودرو گران‌تر بوده و همان مشخصات را دارد اما تعویض‌های سریع‌تری داشته و با شیفتر عرضه می‌شود.
 

 
تویوتا پریوس CVT اتوماتیک
 
هنوز زمان زیادی نگذشته که گیربکس‌های CVT را به عنوان آینده‌ی گیربکس‌های اتوماتیک در نظر می‌گرفتند. با نسبت‌های دنده‌ی نامحدود، این گیربکس کارایی و مصرف بی‌نظیری را ارائه می‌دهد؛ اما توسعه‌ی گیربکس‌های مجهز به مبدل گشتاور و افزایش گیربکس‌های دوکلاچه،CVT ها را در سایه قرار داده است.
 
بهترین خودروهای اتوماتیک سال 2016
 
هرچند اگر استایل رانندگی خود را با این نسخه تطبیق دهید،CVT می‌تواند احساس زیادی ایجاد کند. این گیربکس مخصوصاً در پریوس به خوبی کار می‌کند، جایی که ترکیب قدرت الکتریکی و نسبت‌های نامحدود گیربکس برای ایجاد نرمی کار می‌کنند.
 

 
مرسدس بنز S کلاس 7G ترونیک
 
خودروهای معدودی هستند که بهتر از مرسدس S کلاس با گیربکس اتوماتیک انس پیدا کرده باشند. گیربکس 7 سرعته 7G ترونیک یک واحد مبدل گشتاور مرسوم است اما این پرچم‌دار آلمانی تعویض دنده‌های نامحسوسی دارد.
 
بهترین خودروهای اتوماتیک سال 2016
 
درحالی‌که پدال شیفتر نیز وجود دارد اما به ندرت از آن‌ها استفاده خواهید کرد چرا که این گیربکس بسیار خوب است.
 

 
تسلا مدل S
 
خب بله این خودرو گیربکس به معنای پذیرفته‌شده‌ی عام را ندارد اما تسلا از بهترین‌ها در زمینه نرمی و روانی است. به لطف موتور الکتریکی قدرتمند، مدل S تنها یک دنده را در گیربکس نیاز دارد به این معنی که خودرو با روانی شگفت‌انگیزی شتاب می‌گیرد. پدال گاز را فشار دهید و در این هنگام شتاب دیوانه‌واری آغاز می‌شود که حس خروج از منجنیق را به سرنشینان می‌دهد.
 
بهترین خودروهای اتوماتیک سال 2016
 

 
مک لارن 650S
 
خودروهای فرمول 1 حدود 25 سال است که از گیربکس‌های شیفتردار استفاده می‌کنند بنابراین جای تعجب نیست که مک لارن این ویژگی را در سوپرکار 650S خود جای داده است. همانند خودروهای فرمول 1 خود، این خودروی خیابانی از پدال‌های چپ و راست برای سبک و سنگین کردن دنده‌ها استفاده می‌کند.
 
بهترین خودروهای اتوماتیک سال 2016
 
هرچند، این خودرو به‌جای گیربکس گران‌قیمت سکونشئال از گیربکس دوکلاچه استفاده می‌کند. به عنوان نتیجه، تعویض دنده‌ها در چشم برهم‌زدنی انجام می‌شود و نرمی تعویض دنده‌ها چیزی است که از خودروهای سدان لوکس انتظار دارید.


:: موضوعات مرتبط: اطلاعات خودرو ها، ،
:: برچسب‌ها: بهترین خودروهای اتوماتیک سال 2016 , بهترین خودروهای اتوماتیک , بهترین خودروهای اتوماتیک 2016 , برترین خودروهای اتوماتیک سال 2016 , برترین خودروهای اتوماتیک , برترین خودروهای اتوماتیک 2016 , قیمت روز خودرو, قیمت خودرو, قیمت لحظه ای خودرو, قیمت خودرو, قیمت خودروها وارداتی, قیمت خودروهای داخلی, قیمت خودرو دست دوم, قیمت خودرو خارجی, قیمت خودروهای پلاک اروند, قیمت خودرو ایران خودرو, قیمت خودرو لیفان, قیمت خودرو در دبی, قیمت خودرو منطقه آزاد انزلی, قیمت خودرو جیلی, قیمت خودرو دنا, قیمت خودروی سابرینا, قیمت خودروی ریو, قیمت خودروهای وارداتی, قیمت خودروهای سایپا, قیمت خودروهای ایران خودرو, مجله ماشین , ,


ن : khashayars

چرا کشو‌رهای جهان در جهات مختلف جاده رانندگی می کنند؟

zoomit.ir - مالک قلی پور: اگر به کشوری بروید که مردم خودروهایشان را در جهتی که انتظارش را ندارید برانند، کاملاً گیج خواهید شد. حقیقتا هم عجیب است. عجیب تر از آن دلیلی است پشت این قضیه نهفته است. برای اطلاع از دلایل تفاوت جهت جاده‌های کشورهای مختلف، این مطلب را بخوانید.

چرا کشو‌رهای جهان در جهات مختلف جاده رانندگی می کنند؟

امروزه حدود ۷۵ درصد جمعیت دنیا در سمت راست جاده رانندگی می‌کنند. به طوری که وقتی شما منطقه‌ای را ببینید که اینگونه نیست، استرس شما را فرا می‌گیرد. عادت کردن به این نحوه‌ی رانندگی  که جای خود را دارد. به گفته‌ی نیویورک تایمز وقتی که کشور ساموا جهت رانندگی را تغییر داد، در این کشور دو روز تعطیلات ملی اعلام شد تا مردم به نحوه جدید رانندگی عادت کنند.

اما در زمانی که ترافیک جاده ها را انسان‌ها و ارابه ها تشکیل می‌دادند، اکثراً مردم در سمت چپ حرکت می‌کردند. دلایلی که آن‌ها را به سمت چپ می‌کشاند از پیروزی در نبرد های سوار بر اسب تا نحوه شمشیر زنی متفاوت بود.

شلاق‌های اسب در روم باستان

در روم باستان، مردم اسب‌های خود را در سمت چپ مسیرها حرکت می‌دادند. دلیل این کار هم به خاطر حفظ احترام دیگران بود. اما چگونه؟

بنا به گفته نشنال جئوگرافیک ۸۵ درصد مردم متمدن روم راست دست بودند. در نتیجه اکثراً دهانه اسب را با دست راست و شلاق را در دست چپ خود می گرفتند. در نتیجه اگر آن‌ها در سمت راست جاده ها حرکت می‌کردند، همیشه هنگام شلاق زدن به جای اسب، سواری را که از مقابل می‌آید ضربه می‌زدند.

چرا کشو‌رهای جهان در جهات مختلف جاده رانندگی می کنند؟


نقطه ضعف این انتخاب جهت حرکت، به راست دست بودن آن‌ها بر می‌گردد. چرا که به راحتی می‌توان ارابه ران را با شمشیر یا وسیله دیگر از سمت راست مورد حمله قرار داد. به هر حال این انتخاب آن‌ها یک شمشیر دو لبه بود که در کنار حفظ احترام دیگران، آسیب‌پذیری در حمله به راننده ارابه را بالا می‌برد.

تسخیر با دست راست!

تاریخ پر است از نبرد و در ادامه این نبردها فتح و تسخیر سرزمین های مختلف. اینطور که معلوم است این تسخیرها گاهی جهت رانندگی ملتی را تغییر داده‌اند. ناپلئون بناپارت فرانسوی البته یکی از پشتیبانان نظریه رانندگی در سمت راست جاده تاریخ است.

به روایت مجله تایم، پیش از انقلاب فرانسه، اشراف در سمت چپ جاده حرکت می‌کردند و دهقان‌ها را مجبور می‌کردند در سمت راست حرکت کنند. اما در گیر و دار انقلاب که شرایط برای اشراف زادگان خطرناک شده بود، آن‌ها نیز به سمت راست جاده مهاجرت کردند تا خود را جزوی از مردم عادی جلوه دهند. بعدها ناپلئون این نحوه راندن را با لشکرکشی خود به روسیه، سوییس و آلمان به این نقاط صادر کرد.

چرا کشو‌رهای جهان در جهات مختلف جاده رانندگی می کنند؟


به گواه مجله تایم، حتی مردم آمریکا نیز در برهه‌ای اهل رانندگی در سمت چپ بوده‌اند. در ابتدای دوران استعمار آمریکا، جهت حرکت در جاده ها نیز همانند موارد دیگر از کشور بریتانیا به آمریکا آمد. در انتهای قرن ۱۸ ام، جهت رانندگی همانند دیگر سوغات استعمار در آمریکا تغییر کرد و رانندگان صندلی خود را به سمت چپ خودرو بردند. این امر زمانی تبدیل به یک عادت عمومی شد که هنری فورد خودرو خود را که فرمان آن در سمت چپ قرار داشت به تولید انبوه رساند و اکثر مردم از آن استفاده کردند و در نتیجه به رانندگی در آن جهت عادت کردند. سپس در ابتدای قرن ۲۰ام، حضور صندلی راننده در سمت راست خودرو نیز در استانداردها لحاظ شد. لازم به ذکر است که امروزه در فرانسه مردم در سمت راست جاده رانندگی می کنند.

شمشیر سامورایی!

باز هم مساله احترام و در این حالت خاص، احترام به جان دیگران عامل تغییر جهت رانندگی است. کاملاً مشخص نیست که جهت رانندگی که امروزه در ژاپن متداول گردیده است از کجا منشاء می گیرد. به هر حال، گفته می‌شود که سامورایی ها شمشیر خود را در سمت چپ بدن خود حمل می‌کردند و از آنجایی که نمی خواستند همیشه در حال حرکت شمشیرشان به سواران دیگر برخورد کند، سمت چپ جاده می راندند.

چرا کشو‌رهای جهان در جهات مختلف جاده رانندگی می کنند؟


مدت‌ها بعد از سامورایی‌های اسب سوار، بریتانیایی ها برای ژاپن خط آهنی ساختند که در سمت چپ حرکت می کرد. به گفته‌ی بی‌بی‌سی همین اقدام شروع گسترش عادت رانندگی در سمت راست بود. اما باز هم حضور کشور خارجی باعث شد که در سال ۱۹۴۵، آمریکایی ها که به ناحیه اکیناوا آمده بودند، به نوعی مردم را مجبور کردند که در سمت راست جاده ها برانند. البته چند دهه بعد در سال ۱۹۷۸ مردم به همان نحوه رانندگی قدیمی بازگشتند. مردم ژاپن هنوز هم در سراسر کشور خود در سمت چپ جاده رانندگی می‌کنند. به این ترتیب شما می‌توانید با خیال راحت در سفرهایتان به ژاپن شمشیر سامورایی خود را به کمر بسته و مطمئن باشید که کسی را آزار نخواهید داد!



:: موضوعات مرتبط: اطلاعات خودرو ها، ،
:: برچسب‌ها: چرا کشو‌رهای جهان در جهات مختلف جاده رانندگی می کنند؟ , جهات مختلف رانندگی , جهات مختلف رانندگی در جهان , جهات مختلف رانندگی در دنیا , جهات مختلف رانندگی دنیا , قیمت روز خودرو, قیمت خودرو, قیمت لحظه ای خودرو, قیمت خودرو, قیمت خودروها وارداتی, قیمت خودروهای داخلی, قیمت خودرو دست دوم, قیمت خودرو خارجی, قیمت خودروهای پلاک اروند, قیمت خودرو ایران خودرو, قیمت خودرو لیفان, قیمت خودرو در دبی, قیمت خودرو منطقه آزاد انزلی, قیمت خودرو جیلی, قیمت خودرو دنا, قیمت خودروی سابرینا, قیمت خودروی ریو, قیمت خودروهای وارداتی, قیمت خودروهای سایپا, قیمت خودروهای ایران خودرو, مجله ماشین , ,


ن : khashayars

هرآنچه باید درباره‌ «بوگاتی شیرون» بدانید

وب‌سایت پدال: همانند یک چرخه‌ی منظم، هر 10 سال یک‌بار تاج قهرمانی حداکثر سرعت خودروها دست‌به‌دست می‌شود. زمانی که من در دهه‌ی 90 و در حال بزرگ شدن بودم، قدرت در دست مک لارن اف 1 با حداکثر سرعت 370 کیلومتر بر ساعت بود. یک دهه‌ی بعد بوگاتی ویرون با سرعت 407 کیلومتر بر ساعت، تاج قهرمانی را ربود. حالا هم حشره‌ی بزرگی پا به میدان گذاشته است.

 

همه‌ی چیزهایی که باید درباره‌ی حشره‌ی بزرگ بدانید!
2017 Bugatti Chiron


 باوجود 1500 اسب بخار در پشت صندلی‌های عقب، بوگاتی شیرون برای جابجایی رکورد حداکثر سرعت دنیای خودرو در دهه‌ی آینده طراحی‌شده است…اینجا ده نکته‌ای وجود دارد که ممکن است شما درباره‌ی شیرون جدید ندانید.

همه‌ی چیزهایی که باید درباره‌ی حشره‌ی بزرگ بدانید!

زبان فرانسوی شما چطور است؟

همه‌ی چیزهایی که باید درباره‌ی حشره‌ی بزرگ بدانید!


آن‌هایی که در بخش اخبار ورزشی کار می‌کنند ممکن است شیرون را "کایرون” خطاب کنند. اما درواقع تلفظ صحیح همین "شیرون” ترجیحاً با لهجه‌ی غلیظ فرانسوی است. این خودرو به پاس راننده‌ی افسانه‌ای بوگاتی یعنی آقای لوئیس شیرون به این نام مزین شده است.

شیک و کاربردی

همه‌ی چیزهایی که باید درباره‌ی حشره‌ی بزرگ بدانید!


شاید برای کسانی که تا آمدن ویرون از بوگاتی آگاهی چندانی نداشتند این مورد قدری شگفت‌آور باشد اما این خودروساز فرانسوی تاریخی طولانی و جالب دارد. بااینکه شما تشابهات بصری زیادی را بین شیرون و ویرون می‌بینید اما شیرون به‌طور مؤثری به آینده توجه دارد و ویژگی‌های بصری گذشته را با آینده ترکیب کرده است. برای نمونه به خط نقره‌ی جلا داده‌شده‌ی C شکل نگاه کنید، این خط به نمای نیمرخ شیرون تسلط دارد. این خط تقلیدی از بوگاتی تایپ 57SC آتلانتیک دهه‌ی 30 است.

صحبت از نقره‌ی جلا داده‌شده است…

همه‌ی چیزهایی که باید درباره‌ی حشره‌ی بزرگ بدانید!

نشان بوگاتی که بر روی جلوپنجره‌ی شیرون نقش بسته از نقره‌ی واقعی لعاب داده‌شده با دست ‌ساخته شده و برای کمپانی مادر یعنی فولکس‌واگن 550 دلار آب‌خورده است.

ما 0.02 درصد هستیم!

همه‌ی چیزهایی که باید درباره‌ی حشره‌ی بزرگ بدانید!

این نشان 550 دلاری تنها 0.02 درصد از قیمت تخمینی 2.7 میلیون دلاری شیرون را تشکیل می‌دهد! طبق گفته‌ی بوگاتی، یک خریدار متوسط شیرون صاحب 42 خودرو، یک جت، یک قایق، سه بالگرد و 4 خانه است.

می‌رود که واقعاً سریع باشد

همه‌ی چیزهایی که باید درباره‌ی حشره‌ی بزرگ بدانید!


بوگاتی هنوز درباره‌ی حداکثر سرعت شیرون فروتن و خاضع است اما شبیه‌سازی‌های رایانه‌ای پیشنهاد می‌کنند که حداکثر سرعت این خودرو حداقل 442.5 کیلومتر بر ساعت خواهد بود، 11 کیلومتر بر ساعت سریع‌تر از ویرون سوپر اسپورت و 8 کیلومتر بر ساعت سریع‌تر از هنسی ونوم جی تی.

اما خیلی سریع نه…

همه‌ی چیزهایی که باید درباره‌ی حشره‌ی بزرگ بدانید!

بوگاتی حداکثر سرعت خودروهای مشتریان را به 420 کیلومتر بر ساعت محدود کرده است. حداکثر سرعت واقعی شیرون می‌تواند توسط تکنسین‌های کارخانه و پس از بالانس فوق دقیق چرخ‌ها و لاستیک‌ها و برخی حسگرهای اضافی شکسته شود.

قدرت بیشتر!

همه‌ی چیزهایی که باید درباره‌ی حشره‌ی بزرگ بدانید!

برای این سرعت 420 کیلومتر بر ساعت، شیرون قطعاً به پیشرانه‌ای عظیم نیاز دارد. شیرون توسط یک پیشرانه‌ی به‌روز شده 8 لیتری،4 توربویی 16 سیلندر متعلق به ویرون نیرورسانی می‌شود. زیر کاپوت شیرون، این پیشرانه‌ی عظیم 1500 اسب بخار قدرت و 1165 lb-ft گشتاور تولید می‌کند و نیرو از طریق گیربکس 7 سرعته با کلاچ دوبل به هر چهارچرخ انتقال می‌یابد.

شما هرگز نمودار داینوی شبیه این را ندیده‌اید

همه‌ی چیزهایی که باید درباره‌ی حشره‌ی بزرگ بدانید!

اکثر نمودارهای داینو، منحنی‌های قدرت و گشتاور صعودی هستند که به‌طور آرام در طول محور Y و X افزایش می‌یابند. اما درباره شیرون اوضاع متفاوت است. منحنی گشتاور بوگاتی در دور موتور 2000 به‌طور وحشتناکی در طول محور Y صعود می‌کند و پس‌ازآن تا محدوده‌ی دور موتور 6700 تخت باقی می‌ماند و منحنی قدرت شیرون شبیه خط قدرت است و موشک‌وار تا دور موتور 6700 بالا می‌رود.

حشره‌ی بزرگ می‌تواند دریفت کند

همه‌ی چیزهایی که باید درباره‌ی حشره‌ی بزرگ بدانید!


ویرون یک گزینه‌ی بد برای عبور از راه‌های کانیون بود. به‌عنوان نتیجه، مهندسان بوگاتی توجه ویژه‌ای به هندلینگ شیرون داشته‌اند و هایپرکار جدید را به فرمان الکتریکی جدید، دامپرهای جدید و لاستیک‌های دست‌ساز میشلین پایلوت اسپورت کاپ مجهز کرده‌اند. بله ما تضمین می‌کنیم که شیرون جدید می‌تواند دریفت کند

دمیدن هوای گرم

همه‌ی چیزهایی که باید درباره‌ی حشره‌ی بزرگ بدانید!

شیرون از فوت کوزه‌گری جدید برای خارج کردن گازهای اگزوز استفاده می‌کند. اگرچه به نظر می‌رسد که شیرون تنها 4 خروجی اگزوز دارد، اما باید گفت که این خودرو درواقع 6 خروجی تیتانیومی اگزوز دارد.4 تا از آن‌ها در مرکز قرار دارند و دوتای دیگر به طرفین چپ و راست خودرو متمایل شده‌اند که به دیفیوزر عقب شیرون کمک می‌کنند تا در سرعت‌های بالا نیروی داون فورس را افزایش دهد.

همه‌ی چیزهایی که باید درباره‌ی حشره‌ی بزرگ بدانید!

همه‌ی چیزهایی که باید درباره‌ی حشره‌ی بزرگ بدانید!

همه‌ی چیزهایی که باید درباره‌ی حشره‌ی بزرگ بدانید!

همه‌ی چیزهایی که باید درباره‌ی حشره‌ی بزرگ بدانید!

همه‌ی چیزهایی که باید درباره‌ی حشره‌ی بزرگ بدانید!

همه‌ی چیزهایی که باید درباره‌ی حشره‌ی بزرگ بدانید!

همه‌ی چیزهایی که باید درباره‌ی حشره‌ی بزرگ بدانید!

همه‌ی چیزهایی که باید درباره‌ی حشره‌ی بزرگ بدانید!

همه‌ی چیزهایی که باید درباره‌ی حشره‌ی بزرگ بدانید!


:: موضوعات مرتبط: اطلاعات خودرو ها، ،
:: برچسب‌ها: هرآنچه باید درباره‌ «بوگاتی شیرون» بدانید , بوگاتی شیرون , مشخصات بوگاتی شیرون , قیمت بوگاتی شیرون , اطلاعات بوگاتی شیرون , همه چیز درباره بوگاتی شیرون , قیمت بوگاتی , موتور بوگاتی , مشخصات بوگاتی , اطلاعات بوگاتی , قیمت روز خودرو, قیمت خودرو, قیمت لحظه ای خودرو, قیمت خودرو, قیمت خودروها وارداتی, قیمت خودروهای داخلی, قیمت خودرو دست دوم, قیمت خودرو خارجی, قیمت خودروهای پلاک اروند, قیمت خودرو ایران خودرو, قیمت خودرو لیفان, قیمت خودرو در دبی, قیمت خودرو منطقه آزاد انزلی, قیمت خودرو جیلی, قیمت خودرو دنا, قیمت خودروی سابرینا, قیمت خودروی ریو, قیمت خودروهای وارداتی, قیمت خودروهای سایپا, قیمت خودروهای ایران خودرو, مجله ماشین , ,


ن : khashayars

خطرناک ترین مسابقات اتومبیلرانی جهان

zoomit.ir - شایان نژادشمسی: مسابقات اتومبیلرانی یکی از خطرناک‌ترین ورزش‌های موجود است که هر ساله کشته‌های زیادی به جای می گذارد. رانندگان تنها قربانیان این حادثه نیستند؛ در بسیاری از مواقع تماشاگران عمده قربانیان حوادث این رشته ورزشی را تشکیل می‌دهند. 
 
خطرناک ترین مسابقات اتومبیلرانی جهان (قسمت دوم)
 
برای اطلاع از خطرات موجود در مسابقات اتومبیلرانی، همین اندازه بدانید که تا چندین سال پیش، مسابقات فرمول یک که از پیشرفته‌ترین تجهیزات کنترلی و ایمنی برای راننده‌ها استفاده می‌کند، سالیانه حداقل یک راننده را به کام میرگ می‌فرستاد. حال می‌توانید تصور کنید که در سایر انواع مسابقات اتومبیلرانی، راننده‌ها و در بعضی موارد تماشاچیان در معرض خطر بزرگی قرار دارند. در ادامه می‌توانید خطرناک‌ترین مسابقات برگزار شده در تاریخ اتومبیلرانی را مشاهده کنید.
 
۵. جایزه بزرگ آلمان (Nurburgring)
 
خطرناک ترین مسابقات اتومبیلرانی جهان (قسمت دوم)
 
رانندگان متبحر معروف‌ترین مسابقه‌‌ی جهان یعنی فرمول ۱، به دنبال رقابت در دشوارترین مسیرهای فنی در سرعت‌های بالای ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت هستند. این ورزش، به لطف مسیرهای مرگباری مانند اسپا-فرانکورچامپس و مونزای ایتالیا، به بالا بودن نرخ مرگ‌ و میر مشهور شده است، اما شاید هیچ مسیری به خطرناکی مسیر آلمانی با نام نربرگ‌رینگ نباشد که جان ۵ راننده‌ی فرمول ۱ را در بازه‌‌ی ۱۵ ساله گرفته است. این مسیر در سال ۱۹۲۷ ساخته شد، اما ویژگی‌‌های این پیست، مانند تغییرات ارتفاع و پیچ‌‌های تند و تیز آن طی سال‌‌ها چندین بار تحت طراحی مجدد قرار گرفت، اما همچنان به‌عنوان خطرناک‌ترین مسیر شناخته شده است. در سال ۱۹۶۹، به دلیل نرخ بالای کشته‌‌شدگان، این مسیر و سایر مسیرهای مشابه توسط رانندگان فرمول ۱، تحریم شد و تا هنگام ایجاد تغییراتی در مسیر، از مسابقه دادن امتناع ورزیدند. از آن به بعد، این پیست دیگر هیچ کشته‌ای در مسابقات فرمول ۱ نداد اما همچنان به‌عنوان یکی از خطرناک‌‌ترین مکان‌‌ها برای مسابقات اتومبیل‌رانی به شمار می‌‌آید. از سال ۱۹۷۰، حدود ۲۵ راننده در طول سایر مسابقات در این مسیر کشته شدند و راننده‌‌ی سرشناس فرمول ۱ با نام جکی استوارت این مسیر را، خطرناک‌ترین پیست تمام دنیا دانست.
 
مشهورترین حادثه
 
یکی از مشهورترین حوادث در مسیر نربرگ‌رینگ در سال ۱۹۵۸ رخ داد تا راننده‌‌ی فرمول ۱ با نام پیتر کالینز آخرین نفری باشد که در مسابقات جایزه بزرگ آلمان جان خود را از دست می‌دهد. کالینز در حال رقابت برای کسب جایگاه اول بود که کنترل فراری خود را از دست داد و با برخورد به دیواره‌‌ی مسیر از خودرو به بیرون و سمت درختان پرتاب شد و با ضربه‌ای کشنده به سرش، جان باخت.
 

 
۴. ایندی ۵۰۰
 
مسابقات ایندی ۵۰۰ هرساله در ماه می در مسیر ایندیاناپولیس برگزار می‌‌شود و بی‌‌شک یکی از معروف‌ترین مسابقات‌ی اتومبیل‌‌رانی جهان است. در فهرست برندگان این مسابقه، اسامی مشاهیری همچون ماریو اندراتی، فویت، آل آنسر و خوان پابلو مونتویا می‌‌درخشد و تنها مسیری است که هر راننده‌‌ای آرزوی برنده شدن در آن را دارد. ایندیاناپولیس افتخار پرهیجان‌ترین، خطرناک‌ترین و کشنده‌ترین مسیر را در جهان با خود به یدک می‌کشد. از اولین سال شروع مسابقه یعنی ۱۹۱۱، بیش از ۴۰ راننده در این مسابقات، به همراه اعضای تیم، کارکنان زمین مسابقه و تماشاچیان کشته شدند. 
 
خطرناک ترین مسابقات اتومبیلرانی جهان (قسمت دوم)
 
در اوایل این مسابقه، حتی ایستادن در نزدیکی این مسیر، مرگبار بود. در حادثه‌‌ای عجیب در سال ۱۹۳۱، چرخ یکی از خودروها پس از تصادف، جدا شد و پس از عبور از دیوارهای زمین مسابقه، به پسر جوانی که مشغول بازی در حیاط نزدیک خیابان بود، برخورد کرد و باعث مرگ او شد. این مسیر ساده شامل دو مسیر طولانی و صاف که با دو دور در انتها به هم وصل می‌شود؛ اما همین سادگی مسیر است که آن را بسیار خطرناک کرده است؛ راننده‌ها با سرعت بسیار بالایی وارد پیچ‌‌ها می‌‌شوند و ارتفاع اندک دیواره‌‌ها موجب می‌‌شود به‌عنوان خطرناک‌ترین پیچ در ورزش موتورسواری به شمار آید.
 
خطرناک‌ترین حادثه
 
یکی از مشهورترین حوادث در ایندی، حادثه سال ۱۹۷۳ است. راننده‌‌ای با نام سویید سویج که مشغول رقابت در جایگاه دوم بود، در دور چهارم، کنترل خودروی خود را ازدست‌ داده و به دیواره داخلی مسیر برخورد کرد. خودروی او به طرز دل‌خراشی منفجر شد و خود او به‌سوی دیگر دیواره پرتاب شد و در گودال سوخت مشتعل شده افتاد. او از این حادثه به طرز حیرت‌آوری جان سالم به دربرد و به بیمارستان منتقل شد. کادر پزشکی انتظار نجات او را داشتند اما ۳۳ روز بعد ظاهراً به دلیل عوارض ناشی از دریافت پلاسمای آلوده، درگذشت.
 

 
۳. مسابقات TT جزیره من
 
مسابقات جایزه توریست (Tourist Trophy (TT جزیره‌‌ی مَن از مسابقات مشهور موتورسواری است که هرساله در جزیره کوچک و بادخیز مَن واقع در کرانه انگلیس برگزار می‌‌شود. بیش از صد سال است که TT مسابقات و وقایع زیادی را به چشم دیده است. این مسابقه به مدت چندین روز و به شکل تایم تریال در سرعت‌‌های بالای ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت و در مسیرهای خطرناک کوه‌‌های اسنیفل برگزار می‌‌شود. به دلیل برگزاری این مسابقات در مسیرهای عمومی، این مسیر ازلحاظ ایمنی وضعیت مناسبی ندارد و این موضوع همیشه مورد بحث بوده است چرا که موجب ایجاد خطرات بسیاری برای رانندگان می‌‌شود. مسیر این مسابقه بسیار باریک است و درحالی‌ که تمام‌مسیرهای قدیمی دارای حفاظ‌‌های ایمنی بوده‌اند این مسیر فقط دارای دیواره‌‌های سنگی، فنس و صخره است. از سال ۱۹۰۷، ۲۲۷ شرکت‌کننده (تقریباً به‌طور میانگین دو نفر در سال) در این مسابقات کشته شدند. با وجود بهبود در سرعت و قابلیت تعادل موتورها هنگام پیچیدن، به نظر می‌‌رسد روزنه‌‌ی امیدی برای کاهش خطرات این مسیر وجود دارد.
 
خطرناک ترین مسابقات اتومبیلرانی جهان (قسمت دوم)
 
مشهورترین حادثه
 
مسابقات TT جزیره‌‌ی من، زمانی یکی از برجسته‌‌ترین مسابقات موتورسواری قهرمانی جایزه بزرگ بود اما در نهایت به دلیل وجود نگرانی‌‌هایی در رابطه با ایمنی مسیر، موجب از دست دادن جنبه‌‌ی قهرمانی این مسابقه شد. از اواخر دهه‌‌ی ۸۰ میلادی، به‌عنوان یک فستیوال مستقل عمل کرد. بزرگ‌ترین عامل پیش‌‌برنده برای این موضوع، کشته شدن گیلبرتو پارلوتی، موتورسوار ایتالیایی در هنگام تصادف موتورش در باران شدید بود. مرگ او موجب شد که بسیاری از موتورسواران، مسابقات TT را تحریم کنند و بعد از چند سال از تقویم مسابقات نیز حذف شود.
 

 
۲. مسابقات ۲۴ ساعته لمانز
 
یکی از بی‌‌نظیرترین و معتبرترین مسابقات، مسابقه‌‌ی ۲۴ ساعته لمانز است که با قدمتی ۹۰ ساله در ماه ژوئن هر سال در کشور فرانسه برگزار می‌‌شود. برخلاف بیشتر مسابقات اتومبیل‌سواری که سرعت را بر چیزهای دیگر برتر می‌‌داند، این مسابقه نه‌ تنها مقدار اطمینان خودرو و عملکرد آن را می‌‌سنجد بلکه استقامت و هوشیاری راننده را نیز محک می‌‌زند. این چالش‌ها موجب شده که این مسابقه به‌عنوان جواهری در تقویم مسابقات محسوب شود اما همیشه از آن به‌عنوان یکی از خطرناک‌ترین مسابقات اتومبیل‌رانی جهان یاد می‌‌کنند. 
 
خطرناک ترین مسابقات اتومبیلرانی جهان (قسمت دوم)
 
ابرخودروهای مدرنی که در این مسیر مسابقه می‌‌دهند قابلیت رسیدن به سرعت بالای ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت را دارند و به شکل هم‌زمان به رقابت با رقیبان خود در همه‌‌ی کلاس‌ها در همان مسیر می‌‌پردازند. تا دهه‌ی ۱۹۶۰، مسابقات لمانز شامل آیتم‌‌های دیوانه‌‌واری بوده است. راننده‌ها در فاصله چندین‌متری از خودروهایشان به خط می‌‌شدند و سپس به سمت خودروهایشان می‌‌دویدند و از حالت ایست کامل و اکثراً بدون درست بستن هرگونه کمربند‌ ایمنی راه می‌‌افتند. این موضوع موجب رخداد حوادث فجیعی در مسابقه می‌‌شد که تاکنون باعث مرگ ۲۴ راننده از زمان برگزاری آن شده است.
 
مرگبارترین حادثه ورزشی تاکنون
 
مسابقات لمانز علی‌رغم داشتن خاطرات‌ مسابقه‌‌های بسیار، دارای حوادث غمناکی نیز است. در سال ۱۹۵۵، راننده‌‌ای به تام پیر لو پس از برخورد خودرواش به پشت خودروی دیگر، بر روی سطح دیواره‌‌ی مسیر سر خورد و با افتادن روی خاکروبه‌ها و معلق زدن راهی جمعی از تماشاچیان شد. لو و ۸۴ تماشاچی دیگر در این حادثه کشته و بیش از ۱۰۰ نفر مجروح شدند. این حادثه تأثیر زیادی در دنیای مسابقات گذاشت. برگزاری بیشتر مسابقات برای یک سال متوقف شد و فرانسه و اسپانیا و سوئیس و آلمان به اتحاد، مسابقات اتومبیل‌‌رانی را ممنوع کردند. با رخداد این فاجعه، تغییرات قابل‌توجهی در ایمنی خودروها ایجاد شد.
 

 
۱. مسابقات رالی داکار
 
از لحاظ خطر، هیجان و دیوانگی بیش‌ از حد، هیچ مسابقه‌ای قابل‌مقایسه با رالی داکار نیست. این مسابقه از گذشته به‌صورت سالانه و آفرود از شهر پاریس شروع می‌‌شده و کل اروپا و صحراهای آفریقا را طی می‌کند و در آخر به شهر داکار در کشور سنگال می‌‌رسد. این مسابقه شامل راننده‌‌هایی از کلاس‌های مختلف SUV تا موتورسیکلت است و به دلیل مقیاس و درجه‌ی سختی آن، لقب خطرناک‌ترین ورزش جهان را به خود اختصاص داده است. به دلیل وسعت مسیر مسابقه، راننده‌‌ها به‌آسانی می‌توانند از مسیر اصلی جدا و منحرف شوند و در هنگام رخداد حادثه، ساعت‌‌ها طول می‌‌کشد تا خدمات درمانی مناسب به آن‌‌ها برسد.
 
خطرناک ترین مسابقات اتومبیلرانی جهان (قسمت دوم)
 
این خطرات به همراه اثرات محیطی، مسابقه‌ی رالی داکار را به یکی از رقابت برانگیزترین مسابقات در ورزش‌های موتوری تبدیل کرده است. راننده‌ها در حومه‌ی شهرها رانندگی کرده و ممکن است به‌طور اتفاقی به احشام و دیگر خودروها برخورد کنند. در حداقل یک مورد به دلیل رخداد آتش‌‌سوزی که ۳ نفر را به کام مرگ کشاند، این مسابقه مقصر شناخته شد. در همین حال اثبات شد که تلفات رانندگان نیز به همان‌ اندازه فاجعه‌بار است. با شروع رقابت‌‌های رالی داکار در سال ۱۹۷۸، این مسابقه جان ۴۹ نفر (تقریباً سالی ۲ نفر) را گرفته است؛ اما این آمار خیلی کم است و افراد بسیاری رالی داکار را مسئول مرگ عابران پیاده بی‌‌شماری می‌‌دانند. در سال‌های اخیر، آشفتگی سیاسی در قاره‌‌ی آفریقا موجب انتقال این مسابقه به آمریکای جنوبی شده است. مثلاً مسابقه‌‌ی سال ۲۰۱۰ در ۱ ژانویه، در آرژانتین و شیلی برگزار شد.
 
مشهورترین حادثه
 
در سال ۱۹۸۲، مارک تاچر، پسر مارگارت تاچر نخست‌وزیر انگلیس با خودروی پژو ۵۰۴ در حال رقابت در رالی داکار بود. در هنگام عبور از صحرای ساهارا، تاچر، مکانیک و کمک‌راننده‌اش آنی شارلوت ورنی مجبور به توقف برای تعمیر آسیب وارده به مخزن سوخت شدند؛ اما پس از تعمیر، هر سه نفر دریافتند که از دیگر رانندگان عقب افتادند و طولی نکشید که در بیابان گم شدند. آن‌ها به مدت تقریباً ۶ روز ناپدید بودند و پس‌ازآن در فاصله‌‌ی ۵۰ کیلومتری از مسیر اصلی توسط هواپیماهای اکتشاف پیدا شدند. خوشبختانه هر سه نفر از این تجربه‌‌ی سخت جان سالم به در بردند.


:: موضوعات مرتبط: اطلاعات خودرو ها، ،
:: برچسب‌ها: خطرناک ترین مسابقات اتومبیلرانی جهان , خطرناک ترین مسابقات اتومبیلرانی , خطرناک ترین مسابقات اتومبیلرانی دنیا , خطرناک ترین مسابقات اتومبیلرانی در دنیا , خطرناک ترین مسابقات اتومبیلرانی , خطرات مسابقات اتومبیلرانی , قیمت روز خودرو, قیمت خودرو, قیمت لحظه ای خودرو, قیمت خودرو, قیمت خودروها وارداتی, قیمت خودروهای داخلی, قیمت خودرو دست دوم, قیمت خودرو خارجی, قیمت خودروهای پلاک اروند, قیمت خودرو ایران خودرو, قیمت خودرو لیفان, قیمت خودرو در دبی, قیمت خودرو منطقه آزاد انزلی, قیمت خودرو جیلی, قیمت خودرو دنا, قیمت خودروی سابرینا, قیمت خودروی ریو, قیمت خودروهای وارداتی, قیمت خودروهای سایپا, قیمت خودروهای ایران خودرو, مجله ماشین , ,


ن : khashayars

خودرو آلمانی بخریم یا نخریم؟

هفته نامه تجارت فردا - امین آزاد: شرکت مرسدس بنز بعد از توافق هسته‌ای اولین شرکتی بود که با شرکت‌های ایرانی تفاهمنامه امضا کرد، حتی خیلی زودتر از شرکت‌های فرانسوی.شاید به دلیل پیشینه خوب روابط ایران با آلمان، یا پروژه‌های عمرانی موفق آنها در زمان رضاشاه یا عشق به رگ و ریشه مشترک آریایی سبب شده مردم ایران هیچ خودرویی را به اندازه خودروهای آلمانی دوست نداشته باشند. البته تکنولوژی بالا، طراحی ساده و زیبا و کیفیت عالی هم در این میل بی‌تاثیر نیست. 

با این همه صنعت خودرو ایران و آلمان حتی پیش از انقلاب هم به غیر از مرسدس بنز در بخش سنگین هیچ رابطه بنیادی با هم نداشتند. اما چرا؟یکسری دلیل آن را باز کار انگلیسی‌ها می‌دانند حتی زمانی که فولکس‌واگن قورباغه‌ای می‌توانست بهترین انتخاب برای ایران باشد، برادران خیامی به سمت شرکت نه‌چندان معروف روتس برای تولید پیکان رفتند. پارس‌خودرو هم حیاط خلوت خودروهای آمریکایی بود و سایپا هم آن روزگار، جولانگاه خودروهای فرانسوی رنو و پژو محسوب می‌شد. 

خودرو آلمانی بخریم یا نخریم؟

بعد از انقلاب هم با اینکه پای شرکت‌های آمریکایی و انگلیسی قطع شد و فرانسوی‌ها و تا حدی هم کره‌ای‌ها و ژاپنی‌ها جای خالی به وجود آمده را پر کردند ولی باز هم صنعت خودرو آلمان به غیر از همان فعالیت در زمینه خودروهای سنگین و چند فعالیت نیم‌بند فولکس‌واگن با کرمان خودرو چندان روی خوشی به صنعت خودرو ایران نشان نداد. البته یک جرقه میان ایران‌خودرو و بنز برای تولید خودروهای سواری زده شد که با آمدن دولت احمدی‌نژاد آن جرقه کوچک هم روشن نشده، خاموش شد.

اما دلیل این فاصله چیست؟ تا پیش از انقلاب به‌درستی معلوم نیست چرا رابطه محکمی میان صنعت خودرو ایران و آلمان شکل نگرفته بود. شاید جدی‌ترین تئوری همان تئوری شک‌بر‌انگیز کار انگلیسی‌ها باشد اما پس از انقلاب، آلمانی‌ها که به شدت در سرمایه‌گذاری محافظه‌کار هستند و تابع سیاست آمریکا، حاضر به حضور در بازار ایران نشدند. برای آلمانی‌ها بازار آمریکا مهم است و حاضر نیستند به راحتی مشمول تحریم‌های داخلی آمریکا شوند. از طرف دیگر آلمانی‌ها برای سرمایه‌گذاری نیاز به مطالعه دقیق و بستر مناسب سرمایه‌گذاری دارند. آنها به شدت از سرمایه‌گذاری در اقتصادهای مشکل‌دار و غیر‌شفاف فراری هستند این خصوصیت سرمایه‌گذاری هم بعد از جنگ جهانی دوم وارد سیاست اقتصادی آلمان‌ها شده است.

تجربه جنگ‌های جهانی خیلی چیزها را برای آلمانی‌ها تغییر داده است، اگر زمانی بود که با سیاست‌های تمامیت‌خواهانه کشورهای استعمارگری مانند انگلیس مقابله می‌کردند امروز دیگر چنین سیاستی ندارند و بسیار محافظه‌کار شده‌اند.نکته مهم دیگر این است که مطالعات این شرکت‌ها روی بازار ایران کمی آنها را مایوس کرده است.هم‌اکنون فولکس‌واگن که بزرگ‌ترین خودروساز آلمان است گرم مذاکرات گسترده‌ای با طرف‌هایی در ایران برای تولید خودرو است اما بررسی‌های آنها نشان می‌دهد خودروهایشان در ایران آنقدر گران درخواهد آمد که توان رقابت با دیگر محصولات را نخواهند داشت.

بازار ایران هم‌اکنون نیاز به خودروهای زیر 50 میلیون تومان دارد. این خودروها می‌توانند در تیراژ چند صد هزار دستگاهی تولید شوند. اگر قیمت خودرویی از 70 میلیون تومان بیشتر شود امکان تیراژ بالا و داخلی‌سازی کم می‌شود و این عامل سبب می‌شود تولید اقتصادی و سرمایه‌گذاری به‌صرفه نباشد. ارزان‌ترین خودروهای آلمانی هم از این نظر گران هستند. فولکس پولو که خودرویی در اندازه پژو 206 است در بدون آپشن‌ترین مدل هم‌اکنون 12 هزار یورو قیمت دارد. این بدان معنی است که اگر این خودرو در ایران تولید شود در بهترین حالت حدود 60 میلیون تومان تمام می‌شود.

خودرو آلمانی بخریم یا نخریم؟(اسلاید شو)
فولکس پولو

این موضوع در کنار شفاف نبودن اقتصاد ایران و محافظه‌کار بودن آلمانی‌ها برای سرمایه‌گذاری از مشکلات ورود و سرمایه‌گذاری صنعت خودرو آلمان در ایران است.با این همه شرکت مرسدس بنز بعد از توافق هسته‌ای اولین شرکتی بود که با شرکت‌های ایرانی تفاهمنامه امضا کرد. حتی خیلی زودتر از شرکت‌های فرانسوی این شرکت امید دارد در زمینه خودروهای سنگین و تولید محدود خودروهای سواری کلاس C و E بتواند بازار ایران و خاورمیانه را پوشش دهد. البته این برنامه‌ها ریشه در تاریخ همکاری صنعت خودرو ایران با مرسدس بنز دارد.

تاریخچه مرسدس بنز در ایران

برخلاف تصور اکثر مردم ایران که فکر می‌کنند با تولید پیکان ایران‌خودرو جان گرفته، این شرکت با تولید بنز پا به عرصه ظهور گذاشته است. در ایران‌خودرو قبل از آنکه خبری از تولید پیکان باشد در سال 1342 اتوبوس 302 مرسدس بنز را مونتاژ می‌کرد. در کنار ایران‌خودرو هم شرکت خاور، کامیون بنز را تولید می‌کرد.

سال‌ها بود که گفته می‌شد ایران بخشی از سهام بنز را پیش از انقلاب خریده است و پس از انقلاب بنز به جای سهامش چهار هزار ماشین پلیس به ایران داده اما در حقیقت این‌گونه نبوده است. پیش از انقلاب، و در دهه 70 میلادی با بروز بحران مالی در غرب، بنز با مشکل مواجه می‌شود و رو به ورشکستگی می‌رود. 

در این شرایط دولت ایران سعی می‌کند 30 درصد از سهام بنز آلمان را بخرد. با این کار مدیریت شرکت مرسدس بنز در اختیار ایران قرار می‌گرفت اما دولت آلمان برای جلوگیری از این موضوع خود اقدام به خرید سهام مرسدس بنز می‌کند تا مالکیت این شرکت از دست آلمان‌ها خارج نشود. البته پس از این اتفاق محمدرضا پهلوی با پول ملت ایران بخشی از سهام بنز را برای خانواده‌اش می‌خرد. شاه ایران در اواخر حکمرانی‌اش مدل معروف کلاس G را که شاسی‌بلندی متوسط است برای ارتش ایران سفارش می‌دهد. شرکت بنز بنا به درخواست شاه ایران شروع به طراحی این مدل می‌کند که انقلاب رخ می‌دهد. مرسدس بنز هم مدل G را به جای ارتش ایران تحویل نیروهای ناتو می‌دهد.

خودرو آلمانی بخریم یا نخریم؟

 البته پس از انقلاب مرسدس بنز همچنان همکاری خود را با ایران ادامه می‌دهد. این شرکت تنها در جنگ تحمیلی به مدت دو ماه و آن هم به صورت موقت دفترش را در تهران تعطیل می‌کند. کامیون‌های تولیدی این شرکت یکی از اصلی‌ترین وسایل حمل نیرو در سال‌های جنگ تحمیلی بوده است؛ خودروهایی که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم از بنز آلمان تامین شده بود. اوج تعامل مرسدس بنز به دو دوره تاریخی در ایران بازمی‌گردد که یکی پیش از انقلاب و دیگری طی هشت سال دولت اصلاحات است.

 پیش از انقلاب مرسدس بنز جدیدترین مدل‌هایش را در ایران تولید می‌کند و حتی برای افزایش سهم ساخت داخل، 30 درصد از سهام موتور‌سازی تبریز «ایدم» را می‌خرد. با این کار عملاً موتورهای بنز در ایران تولید و به بنز آلمان صادر می‌شدند. بنز قصد داشت با تولیدات ایران بازار قاره آسیا و بخشی از آفریقا را تامین کند. طی سال‌های 1376 تا 1384 بنز دوباره مدرن‌ترین محصولاتش را در ایران تولید می‌کند و برای تولید سواری مرسدس بنز کلاس E و C با شرکت ایران‌خودرو به توافق می‌رسد. این شرکت در سال 1382 برای فروش و خدمات پس از فروش بنزهای سواری شرکت ستاره ایران را که تمام سهامش در اختیار بنز آلمان بود، تاسیس می‌کند.

 با تولید مرسدس کلاس E در سال 1385 ساخت بنز سواری در ایران آغاز می‌شود. اما تولید کلاس C در ایران هیچ‌گاه عملی نمی‌شود. در سال 1386 با ایجاد تنش‌های سیاسی میان ایران و آلمان و همچنین بحث کاهش هزینه در دایملر بنز، دفتر این شرکت با تعدیل گسترده نیرو در ایران مواجه می‌شود و دو طبقه معروف برج سایه فروخته می‌شود. شرکت بنز در ادامه سهام ستاره ایران را در مقابل حدود یک میلیون دلار به ایران‌خودرو می‌فروشد و با این کار تولید سواری بنز در ایران کمرنگ و کمرنگ‌تر می‌شود. با بروز تنش میان دو کشور تولید کامیون‌هایی با ظرفیت بیشتر از 20 تن و سه محور در ایران متوقف می‌شود. 

پس از این اتفاق هر روز حضور بنز در ایران کمرنگ‌تر می‌شود تا آنکه «زچه» مدیرعامل بنز از فروش سهام بنز در شرکت ایدم تبریز خبر می‌دهد. او علت این کار را زیان‌ده بودن کارخانه عنوان می‌کند اما برخی کارشناسان کاهش روابط سیاسی را دلیل اصلی ماجرا می‌دانند. چند ماهی از این تصمیم نمی‌گذرد که فروش کامیون بنز به ایران از طرف بنز ممنوع می‌شود و پس از آن این شرکت به کارمندانش اعلام می‌کند تا پایان سال 2010 دفتر بنز در ایران برای همیشه بسته خواهد شد. 

جالب آنکه بزرگ‌ترین معامله بنز با ایران پیش از این تصمیم فروش 60 خودرو تشریفاتی بنز به ریاست جمهوری ایران بوده است. با تعطیلی دفتر بنز در ایران واردات مستقیم بنز سواری به ایران قطع می‌شود و بنز هم به ایران دیگر قطعه نمی‌فروشد و عملاً تمام خودروهای عمومی ایرانی مانند آمبولانس و خودروهای پلیس و آتش‌نشانی با مشکل خدمات پس از فروش مواجه می‌شوند. ایران‌خودرو دیزل بزرگ‌ترین شریک تجاری‌اش را هم از دست می‌دهد و تولید کامیون‌های مدرن بنز در این شرکت قطع می‌شود.

هم اکنون فولکس واگن که بزرگ‌ترین خودروساز آلمان است گرم مذاکرات گسترده‌ای با طر ف‌هایی در ایران برای تولید خودرو است اما بررسی‌های آنها نشان می‌دهد خودروهایشان در ایران آنقدر گران در‌خواهد آمد که توان رقابت با دیگر محصولات را نخواهد داشت.

خودرو آلمانی بخریم یا نخریم؟


سایه سیاست و فشارهای سیاسی همیشه در روابط بین مرسدس بنز و ایران دیده می‌شود. سایه فشارهای سیاسی چنان بود که مرسدس بنز که حتی در جنگ تحمیلی دفترش را در ایران تعطیل نکرده بود پس از 50 سال دفترش را در ایران تعطیل کند؛ دفتری که یکی از بزرگ‌ترین فروشندگان خودروهای رنگارنگ به دولت ایران بوده و حتی با سرمایه‌گذاری مستقیم کارخانه ساخت موتور بنز را در ایران راه‌اندازی کرده بود.

پس از این اتفاق شرکت ایران‌خودرو دیزل به دلیل قطع یک‌طرفه همکاری از سوی بنز از این شرکت شکایت می‌کند و این شرکت هم محکوم به پرداخت 150 میلیون یورو غرامت می‌شود اما سایه فشار سیاسی بر بنز چنان زیاد است که این شرکت حاضر به دادن این غرامت و از دست دادن بازار بزرگ ایران می‌شود.

پس از توافق هسته‌ای البته شرکت مرسدس بنز اولین شرکتی بود که به ایران بازگشت.

با اینکه شرکت‌های دیگر آلمانی بسیار محافظه‌کار برخورد می‌کنند اما شرکت مرسدس بنز بر‌خلاف دیگر شرکت‌های آلمانی حتی زودتر از شرکت‌های خودروسازی فرانسوی اندکی پس از برداشته شدن تحریم‌ها همکاری‌اش را با طرف ایرانی آغاز کرد.

اما چرا نگاه بنز با دیگر شرکت‌های آلمانی متفاوت است؟ شرکت بنز اولین شرکت آلمانی در صنعت خودرو ایران بود که در ایران برای تولید خودرو سرمایه‌گذاری مستقیم در شرکت ایدم کرده بود. این شرکت حتی اولین محصول برادران خیامی در ایران ناسیونال بود.

از طرفی مدیران این شرکت از نظر خانوادگی هم به ایران وابستگی فراوانی دارند، بسیاری از مدیران ارشد مرسدس بنز همسران ایرانی یا داماد ایرانی دارند علاوه بر این شناخت مدیران بنز به دلیل حضور بیش از نیم‌قرن در بازار و صنعت خودرو ایران بسیار بیشتر از دیگر شرکت‌های آلمانی است.

اما تفاهمنامه جدید میان ایران‌خودرو دیزل و دایملر آلمان صاحب مرسدس بنز چگونه است؟ بزرگ‌ترین حسن حضور دایملر آلمان در ایران تاسیس یک شرکت مشترک است. شرکت دایملر اعلام کرده است با دو شرکت ایران‌خودرو دیزل و گروه «ماموت» قراردادی امضا کرده که شرکت مشترکی تاسیس کنند و واحد تولید کامیون‌های بنز و قطعات قوای محرکه آنها را راه‌اندازی کنند.

البته در اطلاعیه ایران‌خودرو اشاره‌ای به گروه ماموت نشده است. آنگونه که پایگاه اطلاع‌رسانی ایران‌خودرو خبر داده دایملر به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده کامیون در جهان و ایران‌خودرو که بزرگ‌ترین خودروساز خاورمیانه به شمار می‌آید، قصد دارند با تاسیس یک شرکت مشترک، از مزیت‌های نسبی یکدیگر استفاده کرده و ضمن تحکیم جایگاه خود، یک قطب تولید خودروهای تجاری در منطقه را ایجاد کنند. هلدینگ دایملر، مالک چندین شرکت تابعه و برند بزرگ خودروسازی همچون مرسدس بنز، مرسدس-آام‌گ و اسمارت با امضای یک تفاهمنامه، همکاری استراتژیک خود را برای ایجاد یک شرکت مشترک آغاز کردند.

خودرو آلمانی بخریم یا نخریم؟


شاید ترکیب گروه صنعتی ماموت که تجربه بسیار زیادی در ساخت کانتینر و همچنین ساخت کامیون‌های اسکانیا دارد با ایران‌خودرو دیزل که سابقه طولانی در زمینه تولید محصولات مرسدس بنز دارد سبب به وجود آمدن یک گروه بسیار قوی صنعتی در منطقه خاورمیانه برای تولید کامیون شود. گویا قصد ثانویه مرسدس بنز هم همین است که پس از بازار ایران نیاز خاورمیانه و کشورهای اطراف ایران را به کامیون با تولیدات این شرکت مشترک تامین کند.

شاید پس از سال‌ها ایران‌خودرو راه درست را انتخاب کرده و به جای تولید تحت لیسانس به سوی همکاری مشترک رفته که سبب جذب سرمایه‌گذاری و تکنولوژی به شکل صحیح آن می‌شود و می‌تواند یک گام صنعت خودرو ایران را به سمت جلو حرکت دهد.هاشم یکه‌زارع مدیرعامل ایران‌خودرو در این زمینه گفته است: گروه صنعتی ایران‌خودرو در دور جدید همکاری‌های بین‌المللی خود، رویکردی کاملاً متفاوت با گذشته در پیش گرفته و بر حضور و سرمایه‌گذاری مشترک طرف مقابل تاکید دارد.

او با بیان اینکه سرمشق گروه صنعتی ایران‌خودرو در همکاری‌های جدید، حفظ و ارتقای منافع ملی است، افزوده: دایملر و شرکت بنز سابقه قابل اعتنا و اتکایی در همکاری با گروه صنعتی ایران‌خودرو داشته‌اند که این امر می‌تواند در مسیر پیش روی این دو خودروساز راهگشا باشد. سرمایه‌گذاری مشترک برای تولید منطقه‌ای کامیون‌های مرسدس بنز و قطعات قوای محرکه، تاسیس شرکت مشترک فروش کامیون‌های مرسدس بنز و قطعات آنها در ایران و همچنین خرید بخشی از سهام شرکت محور خودرو در کنار ایدم توسط دایملر از جمله مواردی به شمار می‌رود که در این تفاهمنامه مورد توافق قرار گرفته است. علاوه بر این، دو طرف درصدد هستند سرمایه‌گذاری مشترکی برای فروش وسایل نقلیه تجاری و باری مرسدس داشته باشند. ضمن اینکه دایملر اعلام کرده برای تحقق این برنامه‌ها دفتر خود در تهران را در سه ماه نخست سال ۲۰۱۶ ایجاد می‌کند.

خودروساز آلمانی برای حوزه فروش و خدمات پس از فروش هم برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده و اعلام کرده است: دایملر با امضای سند همکاری، در حال شروع فرآیندی برای ورود مجدد و فراگیر به بازار ایران است. نخستین کامیون‌های مرسدس بنز با نام‌های آکتروس (Actros) و آکسور (Axor) را می‌توان پیش از پایان سال در ایران تولید و عرضه کرد. ولفگانگ برنارد، عضو هیات مدیره دایملر آ.گ. نیز اظهار کرد: محصولات تجاری دایملر همیشه در ایران از محبوبیت برخوردار بوده است و در حال حاضر خودروهای تجاری از تقاضای بالایی در ایران برخوردار هستند. بنابراین پس از لغو تحریم‌های ایران، ما در حال برنامه‌ریزی برای از سرگیری سریع کسب و کارمان در این بازار هستیم. امضای تفاهمنامه با شریک تجاری‌مان در ایران، پیش‌نیاز مهمی برای از سرگیری سریع این کسب و کار است.

فولکس‌واگن

طی چند ماه اخیر مذاکرات فشرده فولکس‌واگن با طرف‌های ایرانی روی داده است. انریک بلتز سخنگوی فولکس‌واگن گفته است: ما در حال بررسی تحولات ایران هستیم و مذاکرات اولیه را نیز برای ورود به بازار ایران انجام داده‌ایم اما فعلاً تصمیم قطعی گرفته نشده است. ما منتظر آینده نزدیک هستیم تا گام‌های بیشتری برای حضور خود در بازار ایران بر‌داریم.

او در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود شما قراردادی را برای تولید خودرو تیگوان با بم خودرو منعقد کرده‌اید، گفت: در حال مذاکره هستیم و من نمی‌توانم هیچ اطلاعاتی بیشتر از آنچه گفتم درباره شریک یا همکاری آینده خود درباره بازار ایران به شما در این مرحله بدهم. پیشتر برخی منابع در شرکت بم خودرو از آغاز همکاری با فولکس‌واگن خبر داده بودند. اولین محصول هم خودرو تیگوان اعلام شده بود.

برخی منابع خبری هم از مذاکراتی میان یکی ازخانواده‌هایی که بزرگ‌ترین واردکنندگان خودرو به ایران و واردکننده خودروهایی مانند کیاموتورز و هیوندای به ایران است با فولکس‌واگن برای واردات محصولات این خودروساز به ایران خبر داده بودند.

البته خبرهایی هم مبنی بر مذاکره فولکس‌واگن با ایران‌خودرو مطرح شده که سخنگوی فولکس‌واگن حاضر به تایید یا تکذیب آن نشد.

البته بعد از گذشت چند ماه مذاکره به نظر می‌رسد مذاکرات فولکس‌واگن با ایران‌خودرو به نتیجه نرسیده است.

با این همه اگر مذاکرات با یک یا چند شرکت ایرانی به نتیجه برسد کدام یک از محصولات فولکس‌واگن برای بازار ایران مناسب هستند؟

ارزان‌ترین مدل فولکس‌واگن مدل آپ است که در اروپا 8900 یورو قیمت دارد. این خودرو که هم‌اندازه پژو 206 است در صورت تولید قیمتی بیش از 50 میلیون تومان خواهد داشت.

خودرو آلمانی بخریم یا نخریم؟

آپ خودرویی است که در سال‌های ۲۰۱۱ در براتیسلاوا و اسلواکی تولیدش آغاز شده است هر چند آپ نتوانست موقعیتی ممتاز در سگمنت A برای خود دست ‌و پا کند و توفانی راه بیندازد اما ایده‌های خلاقانه و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن می‌توانند همچنان مورد توجه مخاطبان عمدتاً اروپایی که به دنبال یک خودرو شهری یا خودرو دوم کم‌هزینه و مقرون‌به‌صرفه هستند، قرار گیرد. موتور ارزان‌ترین مدل آپ 60 اسب بخار قدرت دارد و همچنان برای رقابت با پژو 206 موتور ضعیف‌تری به نظر می‌رسد. با این همه این موتور مدرن‌تر بوده و مصرف سوخت کمتری دارد. سیستم ترمز اتوماتیک برای جلوگیری از برخورد در سرعت‌های زیر 30 کیلومتر و سیستم نقشه و ناوبری با صفحه لمسی و دستگاه سرگرمی قابل جداسازی از جمله تجهیزات این خودرو است.

 هم‌اکنون مدل جدیدتری از این خودرو هم در بازار اروپا معرفی شده است که حدود هزار یورو از مدل قبلی گران‌تر است. فیس‌لیفت آپ با یک موتور سه سیلندر یک‌لیتری توربو جدید با قدرت 89 اسب بخار و گشتاور 160 نیوتن‌متر ارائه می‌شود. این پیشرانه به این خودرو کوچک کمک می‌کند تا شتاب صفر تا صد 10 ثانیه‌ای را کسب کند. درحالی‌که نهایت سرعت آن هم 185 کیلومتر بر ساعت خواهد بود. این در حالی است که مصرف سوخت آن 4 /4 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است.

بزرگ‌ترین تغییرات در داخل کابین آپ جدید شامل سیستم سرگرمی با دو نمایشگر تک‌رنگ 1 /3 اینچی و پنج اینچی رنگی می‌شود. از مزایای این سیستم ادغام با گوشی‌های هوشمند و اتصال نمایشگر نوع دوم به دوربین دید عقب و قابلیت‌های رادیوی ماهواره و دیجیتالی است. فیس‌لیفت آپ در هر دو نسخه سه و پنج درب ارائه می‌شود. دیگر محصولی که می‌تواند در ایران موفق باشد محصولی از تولیدات فولکس‌واگن در برزیل است که Voyage نام دارد. 

این خودرو که هم‌اندازه تیباست از موتور 1600 سی‌سی با قدرت موتور 104 اسب بخار بهره می‌برد. این خودرو در صورت تولید در ایران می‌تواند حدود 50 میلیون قیمت داشته باشد که با این قیمت این خودرو می‌تواند رقیب خودروهایی مانند پژو 206 صندوقدار و تندر90 باشد. با این همه فاصله قیمت 10 میلیون‌تومانی می‌تواند موفقیت این خودرو را با خطر روبه‌رو کند.

 محصول مهم دیگری که می‌تواند در صورت تولید با استقبال در بازار ایران مواجه شود خودرو فولکس‌واگن جتاست. این خودرو در کلاس رنو مگان قرار دارد و در صورت تولید در ایران می‌توان آن را با قیمتی حدود 80 میلیون تومان به دست مشتریان رساند. این خودرو دارای موتور دو‌لیتری با قدرت 115 اسب بخار است. البته این خودرو با موتورهای دیگری هم عرضه می‌شود. جتای SE با پیشرانه بنزینی 4 /1‌لیتری توربو عرضه می‌شود. البته به‌تازگی جتا با پیشرانه 8 /1‌لیتری توربو و همین‌طور مدلی هیبریدی هم در دسترس خریداران قرار گرفته است. قوی‌ترین عضو خانواده جتا نیز مدل GLI بوده که مجهز به پیشرانه دو‌لیتری چهار سیلندر با 210 اسب بخار قدرت است. 

گیربکس‌های این خودرو هم در دو نمونه پنج‌دنده دستی و شش‌دنده ‌اتوماتیک عرضه می‌شوند. به نظر می‌رسد قیمت 80 میلیون‌تومانی برای چنین خودرویی زیاد باشد و اگر این خودرو را بتوان با قیمت 70 میلیون تومان عرضه کرد، می‌تواند از بهترین گزینه‌های خرید در بازار ایران باشد. البته جتا قبلاً هم قرار بود توسط بم خودرو از خودروسازان زیرمجموعه کرمان خودرو تولید شود.

اولین محصول فولکس‌واگن در ایران خودرو شاسی بلند تیگوان است. این خودرو از یک موتور دولیتری چهار سیلندر توربوشارژ و یک جعبه دنده جدید شش سرعته اتوماتیک برای تولید 200 اسب بخار قدرت سود می‌برد.

خودرو آلمانی بخریم یا نخریم؟
تیگوان


این دو شرکت برنامه تولید 200 هزار خودرو فولکس‌واگن در ایران را داشتند که هیچ‌گاه به سرانجامی نرسید و تنها در تولید نه‌چندان انبوه فولکس گل در ایران خلاصه شد. پس از تغییر دولت در ایران و روی کار آمدن دولت محمود احمدی‌نژاد رابطه بم خودرو و فولکس‌واگن رو به تیرگی گذاشت و در نهایت رابطه این دو شرکت قطع شد. شرکت بم خودرو از مجموعه شرکت‌هایی محسوب می‌شود که پس از قطع همکاری کرمان خودرو با دوو در ارگ جدید توسط مدیران این شرکت ایجاد شد. از دیگر شرکت‌های فعال در ارگ جدید که توسط مدیران کرمان‌خودرو شکل گرفت می‌توان به راین خودرو، مدیران خودرو و کرمان موتور اشاره کرد.

کرمان موتور هم‌اکنون با شرکت‌های لیفان چین و جی‌ای‌سی چین، راین خودرو با گریت‌وال چین و مدیران‌خودرو با چری چین همکاری می‌کنند. مدیران این شرکت‌ها در ارگ جدید در برنامه‌ای بلندپروازانه قصد دارند به رقیب اصلی شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا در جاده مخصوص کرج تبدیل شوند.

تولیدات خودرو در سال 1392 در ارگ جدید معادل 46 هزار دستگاه بود که در سال 1393 این میزان به 86 هزار دستگاه رسید که معادل 87 درصد نسبت به سال 1392 افزایش یافته است و در افق طرح (پایان سال 1400) تولید 500 هزار دستگاه خودرو پیش‌بینی شده است. گروه کرمان خودرو قصد دارد برای رسیدن به چنین افقی همکاری با فولکس‌واگن را به نتیجه برساند.

گفته می‌شود فولکس‌واگن با دو بازوی خود یعنی شعبه فولکس‌واگن برزیل که همکار بم خودرو در گذشته بوده است و اشکودا که به دنبال شریک جدید در ایران برای تولید است در بازار ایران حضور خواهد داشت. اولین محصول فولکس‌واگن در ایران هم خودرو شاسی‌بلند تیگوان است. این خودرو از یک موتور دولیتری چهار سیلندر توربوشارژ و یک جعبه‌دنده جدید شش‌سرعته اتوماتیک برای تولید 200 اسب بخار قدرت سود می‌برد. این خودرو در اندازه‌ای نزدیک به نیسان قشقایی قرار دارد و در بازار جهانی حدود 26 هزار دلار قیمت دارد. احتمالاً این خودرو در ابتدا به صورت واردات کامل توسط بم خودرو عرضه می‌شود. 

در صورت واردات با در نظر گرفتن هزینه واردات شامل سود، هزینه حمل و مالیات و تعرفه‌های مختلف در صورتی که شرکت بم خودرو سود زیادی را برای واردات این خودرو در نظر نگیرد قیمت این خودرو چیزی حدود 140 میلیون تومان خواهد بود. این خودرو در صورتی که در ایران تولید شود می‌تواند حدود 100 تا 120 میلیون تومان باشد. فولکس‌واگن تیگوان کوچک‌ترین شاسی‌بلند خانواده فولکس‌واگن دارای رقبایی چون تویوتا راو4، هیوندای سانتافه و هوندا CR-V در جهان است.

چراغ‌های زاویه‌دار جلو به همراه جلوپنجره این خودرو که دارای دو خط موازی از جنس کروم است حاکی از امضای همیشگی فولکس‌واگن در طراحی خودروهایش است. سپرهای بزرگ به همراه برجستگی‌های روی گلگیرها چهره‌ای عضلانی و جسور به این خودرو داده است. به‌طور کل باید گفت چهره خودرو اسپرت و جوان‌پسندانه است.

طراحی داخلی خودرو بر‌عکس ظاهر تیگوان بسیار ساده و معمولی بوده که این زبان طراحی در اکثر محصولات فولکس‌واگن مشترک است. فضای داخلی این کراس‌اوور کوچک مناسب بوده به طوری که به راحتی پنج نفر بزرگسال می‌توانند در این خودرو بنشینند. صندلی‌های ردیف عقب قابلیت تا‌شوندگی دارند و این امکان را می‌دهد که در صورت نیاز به حمل اثاثیه بزرگ بتوان از آن استفاده کرد. همچنین درب قسمت بار عقب خودرو بسیار عریض‌تر از رقبای خود بوده که استفاده از فضای بار را راحت‌تر می‌کند. پیشرانه تیگوان یک موتور چهار سیلندر توربو شارژر‌دار با توان خروجی 200 اسب بخار و گشتاوری معادل 280 نیوتن بر متر است که وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها توسط یک گیربکس شش‌سرعته اتوماتیک انجام می‌شود.

تیگوان به‌صورت استاندارد قدرت را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. البته در صورت نیاز قدرت به هر چهار چرخ انتقال پیدا می‌کند و به اصطلاح AWD می‌شود.

خودرو آلمانی بخریم یا نخریم؟
فولکس‌واگن


مصرف سوخت تیگوان یکی از نقاط ضعف این خودرو است زیرا در تست شهری مصرف تیگوان معادل 5 /11 لیتر و در تست بیرون شهری برابر با 9 لیتر در هر 100 کیلومتر است. این مقدار برای یک شاسی‌بلند کوچک کمی زیاد است. تیگوان به‌صورت استاندارد دارای امکانات بسیاری از قبیل صندلی راننده تنظیم‌شونده در هشت جهت، گرم‌کن صندلی‌های جلو، گرم‌کن آب‌پاش شیشه جلو، چرخ‌های ۱۷‌اینچی آلومینیومی، هشدار اتوماتیک تصادف، دستیار جاده‌ای و مکان‌یابی خودرو سرقت شده است.

شتاب تیگوان با توجه به پیشرانه‌اش مناسب و قابل قبول است. موتور تیگوان در دورهای بالا آرامش خود را حفظ می‌کند و صدای ناهنجاری از آن به‌گوش نمی‌رسد. این خودرو در سر پیچ چسبندگی فوق‌العاده‌ای دارد و رانندگی با آن در جاده‌های کوهستانی لذت‌بخش است.

به‌طور کلی تیگوان یک خودرو اسپرت و هیجان‌انگیز در میان کراس‌اوور‌های کوچک است و رانندگی نرم به همراه هندلینگ مناسب این خودرو از مشخصه‌های این خودرو است. فضای داخلی تیگوان برای خانواده‌های پر‌جمعیت بسیار مناسب است.

دیگر خودرو فولکس که برای بازار ایران گزینه مناسبی است فولکس پولو است. البته این خودرو که در اروپا یک هاچ‌بک ارزان‌قیمت است در ایران تبدیل به یک هاچ‌بک گران‌قیمت خواهد شد. قیمت این خودرو حدود 12 هزار یورو در اروپاست که در صورت تولید در ایران، قیمتی حدود 60 میلیون تومان خواهد داشت.این خودرو موتور سه سیلندر 4 /1‌لیتری بنزینی با سه قدرت خروجی متفاوت 74 اسب بخار، 89 اسب بخار و 104 اسب بخار دارد.

البته موتور 2 /1‌لیتری با قدرت 90 اسب بخار و 6 /1‌لیتری با قدرت 105 اسب بخار از دیگر موتورهای این خودرو است. بسته به انتخاب موتور، می‌توان از یک گیربکس پنج یا شش سرعته دستی یا هفت سرعته اتوماتیک دو‌کلاچه در این خودرو بهره برد.به غیر از مدل‌های گفته‌شده محصولات فولکس‌واگن دارای رنج متنوع دیگری مانند فولکس گلف یا پاسات هستند که با توجه به قیمت بالا احتمالاً تولیدی شدن آنها در ایران بعید است.

البته فولکس‌واگن قصد دارد به جای این تولیدات به تولیدات اشکودا از زیرمجموعه‌های خود در ایران بپردازد. تولیدات اشکودا و فولکس‌واگن از یک پلت‌فورم استفاده می‌کنند با این تفاوت که تولیدات اشکودا ارزان‌تر است.هم‌اکنون شرکت‌های آئودی، فولکس‌واگن، پورشه، لامبورگینی، سئات، بنتلی، بوگاتی و اشکودا عضو گروه خودروسازی فولکس‌واگن هستند. شرکت اشکودا از سال 2000 میلادی زیرمجموعه گروه فولکس‌واگن شده است.

چند محصول شرکت اشکودا به نظر می‌رسد برای عرضه در بازار ایران گزینه‌های مناسبی باشند. از جمله اشکودا سیتی‌گو، این خودرو که در اندازه خودرو پراید است همسان خودرو آپ در شرکت فولکس‌واگن است و بر روی پلت‌فورم این خودرو توسعه پیدا کرده است. در صورت ساخت داخل حدود 50‌درصدی در ایران، می‌تواند قیمتی در حدود 45 میلیون تومان داشته باشد. این خودرو دارای یک موتور 75 اسب بخاری است و قدرت موتوری برابر پژو 206 تیپ 3 دارد.

دیگر محصول شرکت اشکودا، مدل فابیاست. این خودرو که در کلاس پژو 206 قرار دارد دارای موتورهای متنوعی است که بهترین گزینه‌ها برای بازار ایران موتورهای 90 و 115 اسب بخاری آن است که به ترتیب خودرو را به شتاب صفر تا 100 کیلومتر 11 و 9 ثانیه می‌رسانند. مصرف سوخت این موتورها هم در سیکل ترکیبی حدود پنج لیتر در 100 کیلومتر است. این دو موتور دارای حجم 2 /1‌لیتری هستند که با توجه به نوع تزریق سوخت و توربوشارژ دارای توان‌‌های مختلفی هستند. آلودگی این موتورها در حد استاندارد یورو5 است. این خودرو از نظر ایمنی دارای بالاترین امتیاز در اروپا است و توانسته پنج ستاره ایمنی یورو ان کپ را از آن خود کند.

این خودرو در صورت تولید در ایران با ساخت داخل حدود 50 درصد می‌تواند 55 تا 60 میلیون تومان قیمت داشته باشد. پلت‌فورم این خودرو هم که مشابه فولکس گلف است می‌تواند گزینه مناسبی برای پلت‌فورم‌های گروه B در ایران باشد.راپید، خودرو سدان متوسط شرکت اشکوداست که در صورت حضور در بازار ایران می‌تواند موفق باشد. این خودرو در کلاس C (هم کلاس سمند) قرار دارد و از موتور 2 /1‌لیتری 115 اسب بخاری و 4 /1‌لیتری 125 اسب بخاری بهره می‌برد. این خودرو در صورت تولید داخل 50‌درصدی در ایران می‌تواند 80 میلیون تومان قیمت داشته باشد.

خودرو آلمانی بخریم یا نخریم؟(اسلاید شو)
 اشکودا اکتاویا

 اشکودا اکتاویا هم‌کلاس خودرو رنو مگان است و با موتور 8 /1‌لیتری بنزینی 175 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. مصرف سوخت این خودرو با این موتور در سیکل ترکیبی شش لیتر است و دارای استاندارد آلایندگی یورو5 است. این خودرو در صورت تولید و ساخت داخل 50 درصد می‌تواند 100 میلیون تومان قیمت داشته باشد، البته با این محدوده قیمتی بعید به نظر می‌رسد این خودرو در صورت مونتاژ در ایران به ساخت داخل بالایی برسد.به غیر از محصولات گروه فولکس‌واگن و همکاری ایران‌خودرو با مرسدس بنز اخباری هم از بررسی شرکت بی‌ام‌و برای تولید خودرو در ایران منتشر شده است. البته ارزان‌ترین محصولات بی‌ام‌و هم در صورت تولید در ایران بالای 100 میلیون تومان قیمت خواهند داشت.شرکت اوپل دیگر خودروساز آلمانی است که با توجه به قیمت، محصولات مناسبی برای بازار ایران دارد ولی به دلیل وابستگی به جنرال‌موتورز احتمال حضور این خودروساز فعلاً در ایران منتفی است. 



:: موضوعات مرتبط: اطلاعات خودرو ها، ،
:: برچسب‌ها: خودرو آلمانی بخریم یا نخریم؟ , خودرو آلمانی بخریم یا نخریم , قیمت خودرو آلمانی , قیمت خودرو ساخت آلمان , قیمت بنز , قیمت بی ام و , قیمت ماشین آلمانی , قیمت روز خودرو , قیمت روز خودرو, قیمت خودرو, قیمت لحظه ای خودرو, قیمت خودرو, قیمت خودروها وارداتی, قیمت خودروهای داخلی, قیمت خودرو دست دوم, قیمت خودرو خارجی, قیمت خودروهای پلاک اروند, قیمت خودرو ایران خودرو, قیمت خودرو لیفان, قیمت خودرو در دبی, قیمت خودرو منطقه آزاد انزلی, قیمت خودرو جیلی, قیمت خودرو دنا, قیمت خودروی سابرینا, قیمت خودروی ریو, قیمت خودروهای وارداتی, قیمت خودروهای سایپا, قیمت خودروهای ایران خودرو, مجله ماشین , ,


ن : khashayars

با 5 خودروی ایده‌آل برای تبهکاران آشنا شوید!

وب سایت چرخان - محسن دلشاد: اگر بخواهیم موضوع حفظ امنیت در جامعه را به صورت یک شغل تفسیر کنیم، باید با جدیت اذعان داشت که علاوه‌بر شایستگی و قابلیت‌های فردی بسیار بالا، وجود وسایل و تجهیزات کامل و به روز از اوجب واجبات است. یکی از این تجهیزات مهم نوع خودرو و پتانسیل آن برای مقابله با هر نوع مشکل امنیتی ایجاد شده، مخصوصا تعقیب و گریز در سطح شهر است. همیشه در نقطه مقابل پلیس و گروه‌های امنیتی، دسته خرابکاران و یا به اصطلاح گنگسترها قرار دارند که باعث ایجاد اختلال در امنیت جامعه می‌شوند.
 
با ۵ خودروی ایده‌آل برای تبهکاران آشنا شوید!
 
بنابراین تبهکاران هم برای اینکه کارهای کثیف خود را با موفقیت انجام دهند باید از تجهیزات کامل و مدرنی همچون خودروهای مناسب استفاده کنند. از طرفی این گروه‌ها بعضا برای به‌رخ کشیدن توانمندی و دارایی‌ها و همینطور ابهت خود، نیاز دارند با برخی خودروهای لوکس و گرانقیمت تردد کنند. در این مقاله که بیشتر با هدف طنز و سرگرمی تهیه شده می‌خواهیم ۵ خودرویی که برای دسته خرابکاران و اراذل و اوباش ایده‌آل هستند را به شما معرفی کنیم.
 
۱- مرسدس بنز S-Class
 
با ۵ خودروی ایده‌آل برای تبهکاران آشنا شوید!
 
شاید مرسدس بنز کلاس S را نتوان خودرویی مناسب برای محیط‌هایی مثل حومه شهر و یا مکان‌های دورافتاده درنظر گرفت اما تبهکاران در سراسر دنیا، از روس‌ها گرفته تا یاکوزای ژاپن، با آن در هر شرایطی رانندگی می‌کنند! برای مثال می‌توان در این کلاس مدل S63 AMG را پیشنهاد داد. 
 
با ۵ خودروی ایده‌آل برای تبهکاران آشنا شوید!
 
این خودرو هم از پرستیژ بسیار بالا برخوردار است و هم قدرت مانور و امنیت در رانندگی را درحد اعلا به نمایش می‌گذارد. اگر قرار باشد از لحاظ تیراندازی و انفجار هم خیال اراذل راحت باشد، با مبلغ هنگفتی می‌توانند نوع S-Class Guard این خودرو را تهیه کرده و در شرایط درگیری شدید اقدام به فرار و یا جابه جایی سردسته‌ها کنند.
 

 
۲- شاسی‌بلند لینکلن Navigator
 
با ۵ خودروی ایده‌آل برای تبهکاران آشنا شوید!
 
کمپانی لینکلن در درهه ۹۰ میلادی یکی از جذابترین و درعین حال خاطره انگیزترین خودروها را برای گروه‌های تبهکاری تولید کرده بود. این مدل محبوب، لینلکن Town Car نام داشت که به جرات اکثر فعالان در حوزه کارهای کثیف در آن زمان به خوبی از آن بهره می‌بردند. تولید این خودرو در مدل‌های جدید تا سال ۲۰۱۱ ادامه داشت تا اینکه به خاطر ظاهر قدیمی و برخی مشکلات دیگر، از چرخه تولید کنار گذاشته شد. 
 
با ۵ خودروی ایده‌آل برای تبهکاران آشنا شوید!
 
با توجه به تغییر ماموریت‌ها و همچنین پیشرفته‌تر شدن تجهیزات پلیس، تبهکاران هم باید تجهیزات خود را ارتقاء می‌دادند و چه چیز بهتر از جایگزین کردن یک خودروی شاسی بلند لوکس، زیبا و پر‌قدرت که درعین حال بتواند با اسم خود خاطرات گذشته را هم زنده کند. مدل پیشنهادی در اینجا لینکلن Navigator نام دارد که با امکانات فوق العاده لوکس، فضای داخلی بزرگ و قدرت بالا قطعا برای گنگسترها گزینه ایده‌آلی محسوب می شود، حتی بهتر از کادیلاک اسکالاد!
 

 
۳- کرایسلر ۳۰۰ SRT
 
با ۵ خودروی ایده‌آل برای تبهکاران آشنا شوید!
 
همه گروه‌های اراذل و اوباش را نباید پولدار تلقی کرد! در این بین دسته‌های متوسط و همینطور ورشکسته هم وجود دارند که در عملیات‌های خود با اشتباه مواجه شده و گروه از هم پاشیده و یا اینکه تازه درحال شکل گیری‌اند. برای این طبقه از تبهکاران هم رفت و آمد بسیار مهم است و باید گزینه‌ای مناسب با سطح درآمدی آنها معرفی کرد. 
 
با ۵ خودروی ایده‌آل برای تبهکاران آشنا شوید!
 
خودروی آمریکایی کرایسلر ۳۰۰ دقیقا همان مدل چست و چابک، با ظاهری باکلاس و گول زننده اما نسبتا ارزان قیمت است که می تواند عصای دست اراذل برای انجام کارهای کثیفشان باشد. البته شاید در مدل پایه این خودرو نتوان با خودروهای قدرتمند پلیس مقابله کرد به خاطر همین پیشنهاد می‌شود از مدل SRT آن استفاده شود که با یک پیشرانه ۶.۴ لیتری هشت سیلندر می‌تواند بالای ۴۷۰ اسب بخار قدرت تولید کند. همچنین با این خودرو و ظاهر نسبتا ترسناکش، به راحتی می توان سد معبر کرده و اقدام به باجگیری از کسب و کارهای اطراف نمود!
 

 
۴- مازراتی کواتروپورته
 
با ۵ خودروی ایده‌آل برای تبهکاران آشنا شوید!
 
اراذل و اوباش ایتالیایی این روزها خیلی پر سروصدا نیستند. شاید اینگونه به نظر برسد که آنها اصلاح شده‌اند و یا اینکه پلیس به خوبی آنها را تحت کنترل خود درآورده، اما نه! کاملا برعکس حدس زدید! این سکوت نشانه اینست که آنها به قدری حرفه‌ای در حال انجام فعالیت‌ها و کارهای کثیف خود هستند که کسی متوجه نمی‌شود! 
 
با ۵ خودروی ایده‌آل برای تبهکاران آشنا شوید!
 
حالا در این بین که سکوت حاکم است چه بهتر که گنگسترها به جای خریدن اتومبیل‌های پر زرق و برق، شادی‌های خود را در همان حالت بی سروصدایی با خریدن مازراتی کواتروپورته باوقار و سروسنگین تکمیل کنند. بنابراین با این انتخاب هوشمندانه می‌توان هم اعتماد به نفس را بالا برد و هم در مواقع ضروری سریعا از مهلکه گریخت.
 

 
۵- جگوار تایپ F
 
با ۵ خودروی ایده‌آل برای تبهکاران آشنا شوید!
 
از دید تبهکاران احتمالا خودروی جگوار تایپ F را نتوان یک مدل مناسب برای این گروه به حساب آورد، مخصوصا به این دلیل که فضای دونفره و کوچک آن اجازه جابه‌جایی افراد و یا تجهیزات زیادی را دراختیار نمی‌گذارد و اینکه از ظاهری لوکس و باوقار برای رفتن به قرارهای رسمی برخوردار نیست. اما ابعاد جمع و جور، سقف کوتاه و قدرت ۵۵۰ اسب بخاری این خودرو می‌تواند چند هدف را به خوبی تامین کند. یکی از مهمترین اهداف فرار کردن است! فرار کردن آنهم درست سر به زنگا.
 
با ۵ خودروی ایده‌آل برای تبهکاران آشنا شوید!
 
سر دسته‌ها و مهره های اصلی گروه‌های تبهکاری هنگام لو رفتن مقر اصلی فرصت زیادی در اختیار ندارند و باید سریعا با یک وسیله مناسب فرار کنند. هدف بعدی موضوع خیانت به اعضای گروه است. وقتی اختلافی رخ می‌دهد و یا قرار است مبالغ هنگفتی تقسیم شود، احتمال خیانت کردن افزایش می‌یابد. پس اینجاهم فرار کردن آنهم با سرعت بالا هدف اصلی محسوب می‌شود. اما هدفی بهتر هم می‌تواند در کار باشد! رفتن به جاده‌های پرپیچ و خم آنهم در تعطیلات آخر هفته و لذت بردن از مناظر اطراف که می‌تواند گاهی با ویراژ دادن هم همراه باشد.


:: موضوعات مرتبط: اطلاعات خودرو ها، ،
:: برچسب‌ها: خودروهای ایده آل تبهکاران , مشخصات بی ام و , مشخصات بنز , مشخصات ماشین , مجله ماشین , قیمت روز خودرو, قیمت خودرو, قیمت لحظه ای خودرو, قیمت خودرو, قیمت خودروها وارداتی, قیمت خودروهای داخلی, قیمت خودرو دست دوم, قیمت خودرو خارجی, قیمت خودروهای پلاک اروند, قیمت خودرو ایران خودرو, قیمت خودرو لیفان, قیمت خودرو در دبی, قیمت خودرو منطقه آزاد انزلی, قیمت خودرو جیلی, قیمت خودرو دنا, قیمت خودروی سابرینا, قیمت خودروی ریو, قیمت خودروهای وارداتی, قیمت خودروهای سایپا, قیمت خودروهای ایران خودرو, مجله ماشین , ,


ن : khashayars

اُپل آدام، ریزنقش ژرمنی در خطه رستم و سهراب

وب سایت پدال - سام کاویانی: چندی پیش با خبر شدیم که خودروی نقلی و مینی اُپل آدام جواز ورود به کشورمان را دریافت نموده است. لذا به این بهانه، مطالب مختصری را تهیه نمودیم که امید است مورد عنایت شما عزیزان بزرگوار قرار گیرد.
 
اُپل آدام، ریزنقش ژرمنی در خطه رستم و سهراب
 
از قدیم‌الایام، دیار ژرمن‌ها، مهد خودروهای لوکس، اسپرت و سوپر اسپرت بوده و همواره در این سگمنت های خودرویی، ساخته‌های این سرزمین، معیار و خط‌کشی برای دیگر همتایان خود در اقصی نقاط عالم بوده‌اند. از این‌ها که بگذریم، سازندگان این کشور در یک کلاس دیگر هم به معنای واقعی کلمه تبحر و تخصص دارند و آن‌هم ساخت خودروهای مینی و سوپرمینی است. امروزه فولکس‌واگن گلف، اگر نه بهترین، بلکه معیاری برای ساخت یک هاچ‌بک برای تمامی خودروسازان در دنیاست و حتی در بازاری همچون ژاپن، که خریدارانش سخت به برندهای داخلی خود وفادارند، چند سال پیش توانست عنوان «خودروی سال 2013 – 2014 میلادی» را از آن خود نماید، جایگاهی که پس از سال 1980 میلادی و برای اولین مرتبه، توسط یک خودروی وارداتی اشغال شد. پس با این تفاسیر، وقتی که سازنده‌ای همچون اپل، خودروی کوچکی را به بازار عرضه می‌کند باید انتظار مشاهده تندیسی از زیبایی و هیجان را نیز داشت. تندیسی که چه در بدنه و چه در کابین خود، مالامال از المان‌های جوان‌پسند و شورانگیز است.
 
اُپل آدام، ریزنقش ژرمنی در خطه رستم و سهراب
 
اپل آدام (ADAM) یک خودروی صرف شهری بوده و نام آن نیز برگرفته از اسم کوچک بنیان‌گذار این شرکت، یعنی شخص «آدام اپل» است. این خودرو که در بازار بریتانیا با نام واکسهال آدام فروخته می‌شود، برای نخستین بار، در سال 2012 میلادی و در نمایشگاه خودروی پاریس به معرض دیده عموم نهاده شد و فروش آن نیز مدتی بعد و در اوایل سال 2013 میلادی آغاز گردید. اپل آدام، بر روی نسخه کوتاه شده پلت‌فرم D اپل کورسا تکوین و توسعه یافته است. این پلت‌فرم SCCS نام دارد و محصولی مشترک میان فیات و اپل است و امروزه در خودروهای کوچک ساخت این دو شرکت و همچنین جنرال‌موتورز به کار می‌رود، خودروهایی همچون شورولت ترکس، سونیک و فیات تیپو و… از این زمره‌اند. ناگفته نماند که خود شرکت اپل نیز امروزه از اقمار کمپانی جنرال‌موتورز آمریکا به شمار می‌آید.
 
اُپل آدام، ریزنقش ژرمنی در خطه رستم و سهراب
 
از همان بدو ورود، این خودرو با استقبال شایان توجهی از سوی کارشناسان و خریداران مواجه گردید و عناوین بسیاری را هم کسب نمود؛ از جمله آنها می‌توان به کسب جایزه طراحی RED DOT DESIGN در سال 2013 میلادی اشاره داشت. علاوه بر آن، از طرف خوانندگان مجله مشهور اتو تسایتونگ (AUTO ZEITUNG) آلمان نیز عنوان «خودروی شهری شماره یک» را دریافت نمود.
 
اُپل آدام، ریزنقش ژرمنی در خطه رستم و سهراب
 
اپل آدام با طیف متنوعی از تجهیزات و رنگ‌ها در بازار فروخته می‌شود و از این لحاظ در میان سوپرمینی‌ها، بی‌مانند است. بنا به ادعای شرکت اپل، امکان ایجاد 61,000 ترکیب برای بدنه این خودرو و 82,000 ترکیب برای داخل کابین آن وجود دارد. در این میان، حتی سقف این خودرو نیز همانند رنو کپچر با سفارش مشتری به رنگ متفاوتی عرضه می‌شود و به قولی عامیانه خودرویی دو رنگ هست، امری که کمتر در چنین کلاسی سابقه دارد. این گستره از تنوع به داخل اتاق این خودرو نیز سرایت نموده و داشبورد این خودرو را هم می‌توان با رنگ‌های متفاوتی سفارش داد. در مجموع، در بیشتر بازارهای اروپایی، این خودرو با سه تریم متفاوت از بدنه عرضه می‌شود؛ این‌ها عبارتند از: تریم SLAM (نمای ظاهری اسپرت)، تریم GLAM (نمای ظاهری شیک و جادویی) و JAM (نمای ظاهری فشن و آلامد)
 
اُپل آدام، ریزنقش ژرمنی در خطه رستم و سهراب
 
اپل آدام در حال حاضر با پیشرانه‌های متفاوتی عرضه می‌شود که همگی آنها بنزینی هستند. این پیشرانه در احجام 1.2 و 1.4 لیتری تنفس طبیعی و 1 و 1.4 لیتری توربو عرضه می‌شوند. پیشرانه‌های تنفس طبیعی از 4 سیلندر و پیشرانه توربو از 3 سیلندر سود می‌برند. پیشرانه 1.2 لیتری تنفس طبیعی این خودرو، تنها از توانی معادل 70 اسب بخار برخوردار است، ولی پیشرانه 1.4 لیتری در دو توان متفاوت 87 و 100 اسب بخاری عرضه می‌شود که البته در این میان، تنها نسخه 1.4 لیتری (100 اسب بخاری) آن مجوز ورود به کشورمان را دریافت نموده است. پیشرانه 1 لیتری توربو هم در دو ورژن متفاوت 90 و 115 اسب بخاری ارائه می‌شود. و نسخه 1.4 لیتری توربو هم از توانی معادل 150 اسب بخار برخوردار است. این خودرو در یک نسخه رالی نیز عرضه می‌شود، این نسخه که ADAM R2 نام دارد از یک پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی نیرو می‌گیرد، توان این پیشرانه معادل 182 اسب بخار است. از لحاظ سیستم انتقال قدرت، این خودرو با گیربکس‌های 5 سرعته دستی و 5 سرعته نیمه اتوماتیک (SPEED EASYTRONIC) به بازار عرضه می‌شود.
 
اُپل آدام، ریزنقش ژرمنی در خطه رستم و سهراب
 
در حال حاضر، اپل آدام تنها در کشور آلمان و منطقه آیزناخ تولید می‌شود.
 
اُپل آدام، ریزنقش ژرمنی در خطه رستم و سهراب
 
این خودرو، توسط سایت‌های متعددی در بریتانیا مورد تست و بررسی قرار گرفت که بنده در اینجا تعدادی از آنها را برایتان گلچین نمودم.
 
اُپل آدام، ریزنقش ژرمنی در خطه رستم و سهراب
 
نکات مثبت:
  • نمای ظاهری شیک
  • پیشرانه سرحال 1 لیتری توربو
  • تعداد زیادی از گزینه‌های انتخابی شخصی
نکات منفی:
  • فضای عقب آن خیلی تنگ است
  • راندن آن همچون رقبایش لذت‌بخش نیست
  • سواری سفت‌وسخت
کارشناسان این سایت، 3 امتیاز از 5 امتیاز کلی را به این خودرو اعطا نمودند.
 
اُپل آدام، ریزنقش ژرمنی در خطه رستم و سهراب
 
نکات مثبت:
  • طیف بی‌نظیری از گزینه‌های شخصی
  • کابین شیک
  • تمامی نسخه‌های این خودرو به‌خوبی تجهیز شده‌اند.
نکات منفی:
  • سواری آن خیلی سفت‌وسخت است.
  • هندلینگ آن در سرعت‌های بالا اطمینان‌بخش نیست.
  • فضای صندلی عقب آن خیلی کم است.
  • قیمت گران
کارشناسان این سایت،3 امتیاز از 5 امتیاز کلی را به این خودرو اعطاء نمودند.
 
اُپل آدام، ریزنقش ژرمنی در خطه رستم و سهراب
 
نکات مثبت:
  • چهره ظاهری ملیح و بانمک
  • حجم فراوانی از گزینه‌های شخصی
  • شاخص و با هویت
نکات منفی:
  • معاف نبودن از مالیات جاده‌ای
  • پرسروصدا در هنگام تردد در بزرگراه‌ها
  • صندوق‌عقب کوچک
کارشناسان این سایت،6 امتیاز از 10 امتیاز کلی را به این خودرو اعطاء نمودند.
 
اُپل آدام، ریزنقش ژرمنی در خطه رستم و سهراب
 
مشخصات فنی اوپل آدام (نسخه 1.4 لیتری مجاز ورود به ایران)
  • تعداد سیلندر: 4 عدد
  • حجم موتور: 1398 سی‌سی
  • نسبت تراکم: 10.5
  • توان: 100 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
  • گشتاور: 130 نیوتن‌متر در 4000 دور در دقیقه
  • شتاب صفر تا صد: 11.5 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 185 کیلومتر بر ساعت
  • مصرف سوخت ترکیبی: 5.4 لیتر در هر یک‌صد کیلومتر مسافت
  • نوع کالیپرهای ترمز جلو: دیسکی خنک شونده
  • نوع کالیپرهای ترمز عقب: کاسه‌ای (دیسکی به سفارش خریدار)
  • کمترین شعاع چرخش خودرو: 10.17 الی 11.06 متر
 
اُپل آدام، ریزنقش ژرمنی در خطه رستم و سهراب
 
ابعاد
  • طول/عرض/ارتفاع: 3698/1720/1484
  • فاصله بین دو محور: 2311 میلی‌متر
  • وزن: 1086 الی 1135 کیلوگرم
  • ظرفیت باک بنزین: 38 لیتر
  • سایز تایرهای جلو و عقب: 215/45 R 17 – 225/35 R 18
 
اُپل آدام، ریزنقش ژرمنی در خطه رستم و سهراب
 
ایمنی
  • 4 ستاره ایمنی از موسسه EURONCAP (نرخ ایمنی سرنشینان بزرگسال: 87 درصد)
  • 6 عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو و پرده‌ای)
  • سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)
  • سیستم کمکی ترمز (BA)
  • سیستم کنترل پایداری (ESP)
  • سیستم کنترل ایستایی بر روی تپه‌ها (HILL HOLDER)
  • سیستم ISOFIX برای صندلی کودک
  • کمربندهای ایمنی سه نقطه‌ای و پیش کشنده
  • و…
 
اُپل آدام، ریزنقش ژرمنی در خطه رستم و سهراب
 
تجهیزات استاندارد (نسخه‌های 1.4 لیتری بازار بریتانیا)
  • فرمان الکتریکی حساس به سرعت
  • سیستم تهویه مطبوع تمام اتوماتیک تک ناحیه‌ای
  • آینه‌های جانبی برقی به همراه گرم‌کن
  • سیستم تثبیت‌کننده سرعت (کروز کنترل)
  • تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو
  • فرمان آلومینیمی-چرمی چندکاره
  • داشبورد دو رنگ (امکان سفارش به رنگ‌های شاد و مهیج)
  • فرمان قابل تنظیم و تلسکوپی
  • چراغ‌های جلو هالوژن
  • سیستم صوتی با رادیو AM/FM و CD + MP3 و RDS و اتصالات بلوتوث و تلفن
  • 7 عدد بلندگو
  • و…
آپشن های سفارشی: 
 
سیستم کمک پارک (PARK ASSIST) – سیستم ردیابی نقاط کور اطراف خودرو (BLIND SPOT) – سیستم START/STOP – سامانه ECOFLEX – سنسورهای پارک سپر عقب – صندلی‌ها با پوشش چرم مشکی – رنگ‌آمیزی خودرو به‌صورت براق، مرواریدی و متالیک – بسته تقویت فنی – سقف با رنگی مجزا از بدنه خودرو – رینگ‌های آلومینیمی 18 اینچی
 
اُپل آدام، ریزنقش ژرمنی در خطه رستم و سهراب
 
اُپل آدام، ریزنقش ژرمنی در خطه رستم و سهراب
 
اُپل آدام، ریزنقش ژرمنی در خطه رستم و سهراب
 
اُپل آدام، ریزنقش ژرمنی در خطه رستم و سهراب
 
قیمت
  • در بریتانیا: 13,010 الی 14,830 پوند (پیشرانه 1.4 لیتری و 100 اسب بخاری)
  • در آلمان: 14,250 یورو (پیشرانه 1.4 لیتری و 100 اسب بخاری)
  • در امارات: 75,000 الی 85,000 درهم (پیشرانه 1.4 لیتری و 100 اسب بخاری)
 
اُپل آدام، ریزنقش ژرمنی در خطه رستم و سهراب
 
اُپل آدام، ریزنقش ژرمنی در خطه رستم و سهراب
 
اُپل آدام، ریزنقش ژرمنی در خطه رستم و سهراب
 
اُپل آدام، ریزنقش ژرمنی در خطه رستم و سهراب
 


:: موضوعات مرتبط: اطلاعات خودرو ها، ،
:: برچسب‌ها: اُپل آدام، ریزنقش ژرمنی در خطه رستم و سهراب , اُپل آدام , قیمت اُپل آدام , مشخصات اُپل آدام , اطلاعات اُپل آدام , خودرو اُپل آدام , اُپل آدام 2016 , قیمت روز خودرو, قیمت خودرو, قیمت لحظه ای خودرو, قیمت خودرو, قیمت خودروها وارداتی, قیمت خودروهای داخلی, قیمت خودرو دست دوم, قیمت خودرو خارجی, قیمت خودروهای پلاک اروند, قیمت خودرو ایران خودرو, قیمت خودرو لیفان, قیمت خودرو در دبی, قیمت خودرو منطقه آزاد انزلی, قیمت خودرو جیلی, قیمت خودرو دنا, قیمت خودروی سابرینا, قیمت خودروی ریو, قیمت خودروهای وارداتی, قیمت خودروهای سایپا, قیمت خودروهای ایران خودرو, ,


ن : khashayars

موستانگ، اسب عضلانی شرکت فورد

zoomit.ir - سعید ضیاء: موستانگ به طور رسمی و برای نخستین بار در ۱۷ آوریل ۱۹۶۴ به جهان عرضه شد. این رخداد، یک اتفاق بزرگ بود و این خودروی عضلانی محبوب اکنون مرز ۵۱ سالگی‌ را رد کرده است. برای گرامیداشتِ نیم قرن فعالیت موستانگ، در ادامه نگاهی به دیترویت و آرشیو فورد خواهیم داشت. 
 
فورد موستانگ و ۲۶ نکته ای که درباره آن نمی دانستید
 
فورد آرشیو و اطلاعات دقیقی از خودروی عضلانی محبوب خود دارد تا هیچ گاه تاریخچه‌ی ایجاد آن فراموش نشود. تاریخچه‌ی موستانگ نکات جالب بسیار زیادی در خود دارد که عموم علاقه‌مندان به دنیای خودرو از آن‌ها بی‌اطلاع هستند. در ادامه می‌‌توانید تعدادی از این نکات جالب را مشاهده کنید که آگاهی از آن‌ها خالی از لطف نیست. امیدواریم همانقدر که ما از این جستجو در تاریخ موستانگ لذت بردیم، شما هم از خواندن آن لذت ببرید.
 
فورد موستانگ و ۲۶ نکته ای که درباره آن نمی دانستید
افرادی که برای نخستین‌ بار موستانگ را طراحی کردند مانند قهرمانان فیلم‌ها سیگار می کشیدند و حرکات شان مثل آن‌ها بود.
 
همانطور که می‌دانید قهرمانان فیلم‌ها‌ی سینمایی همیشه مرموز، باهوش و دقیق بوده‌اند؛ حال فکر کنید در هنگام طراحی، دسته‌ای از افراد با کت و شلوارهای دودی رنگ (منظور طراح‌های ارشد فورد است) مراقب‌ تمامی امور باشند و به کارهای کارکنان بادقت نظارت داشته باشند. مسلما این فشارها بر روی طراح‌های زیردست بی حد و حصر بوده، خصوصا از زمانی که اولین هدف این خودرو، جلب توجه عموم مردم به فورد تعیین شد.
 
فورد موستانگ و ۲۶ نکته ای که درباره آن نمی دانستید
زمانی که مأموریت تولید موستانگ انجام شد، خودروی نهایی سرعتی معادل خودروی فرمول یک داشت.
 
هدف اصلی فورد از طراحی موستانگ، شکست شورلت پیشرانه-عقب Corvair بود. با این حال، زمانی که دَن گرنی (راننده آن زمان مسابقات) به تست نمونه‌ی اولیه‌ی موستانگ پرداخت و با آن در اطراف محوطه بخش شمالی نیویورک رانندگی کرد، رکورد وی تنها چند ثانیه از خودروهای فرمول یک آن روز کمتر بود، که با توجه به معیارها و استانداردهای امروز، قابل درک نیست.
 
فورد موستانگ و ۲۶ نکته ای که درباره آن نمی دانستید
در تبلیغات  موستانگ از جذابیت‌های آن به خوبی استفاده شد!
 
تصور کنید که می‌خواهید این آگهی را امروز تبلیغ کنید، احتمالا به زندان خواهید افتاد. تبلیغ موستانگ در آن زمان مرد و زنی جوان را نشان می داد که در کنار خودروی موستانگ جذابیت بیشتری پیدا کرده‌اند و در ادامه‌ی این تبلیغ گفته می‌شد: هشدار بزرگ جراحان زیبایی: «داشتن یک خودروی موستانگ شما را شدیدا جذاب خواهد کرد.»
 
فورد موستانگ و ۲۶ نکته ای که درباره آن نمی دانستید
طرح دوم موستانگ در اصل توسط جرج جتسون انجام شد.
 
به انعکاس نور در این طرح بنگرید. طرح‌های ابتدایی مدل ۱۹۶۳ فوق‌العاده بودند. در واقع باید گفت که هرچند موستانگ ۲ در سالهای ۱۹۶۴ تا ۱۹۶۵ ساخته شد، اما در این مدت ۴ مدل از طراحی‌های آن کنار گذاشته شد. برخی از طرح‌های تهیه شده برای موستانگ در آن زمان بسیار عجیب و غیرعادی بودند.
 
فورد موستانگ و ۲۶ نکته ای که درباره آن نمی دانستید
موستانگ در نمونه‌های بعدی از بدنه‌ای با خطوط قوسی همراه شد.
 
موستانگ از طراحی فضایی و شکسته‌ی خود در نسل‌های بعدی فاصله گرفت و به استفاده از خطوط قوسی و حجیم روی آورد. این موضوع سبب پدیدار شدن خودروهای عضلانی شد.
 
فورد موستانگ و ۲۶ نکته ای که درباره آن نمی دانستید
گفته می شود که تعیین سبک و طرح موستانگ تحت تأثیر از این مدل آلفارومئو بوده است.
 
آلفارومئو 1900CSS توسط کمپانی Ghia و پس از آن که صاحب رستورانی در منطقه‌ی سانفرانسیسکو برای سگ نژاد دانمارکی خود سفارش صندلی عقب داده بود، تنها به تعداد یک دستگاه طراحی و ساخته شد. اگرچه تیم طراحی موستانگ با کمپانی شورولت در رقابت بود اما ایده اولیه طراحی موستانگ را مستقیما از آلفارومئو به عاریت گرفته بودند.
 
فورد موستانگ و ۲۶ نکته ای که درباره آن نمی دانستید
آیا می توانید وجه تشابه مدل‌های نوشته شده در پایین تصویر را مشخص کنید؟
 
بسته به اینکه این سوال را از چه کسی می پرسید، مسلما پاسخ‌های مختلفی نسبت به این اسطوره خواهید شنید. با این حال، به نظر می‌رسد که این نمای کلی مربوط به مدل سال ۱۹۶۳ باشد. بهتر است فقط نگاهی به درها، ستون C و پره‌های رادیاتور بیاندازید تا متوجه شباهت آن‌ها شوید.
 
فورد موستانگ و ۲۶ نکته ای که درباره آن نمی دانستید
قرار بود نام موستانگ ، کوگار باشد!
 
در طی تمام مراحل طراحی و ساخت نمونه‌های اولیه، اسامی مختلفی مانند ببر و تورین بر آن گذاشته شد اما به تدریج با اثبات شخصیت خودرو، نامِ برازنده‌ی‌ موستانگ بر روی آن قرار گرفت تا این اسب وحشی نقره‌ای به درخشش خود افتخار کند.
 
فورد موستانگ و ۲۶ نکته ای که درباره آن نمی دانستید
واقعا فورد آن را مدتی کوگار می نامید.
 
طراحان حتی به طور کامل یک سری لوگو و نشان برای این مدل ساخته بودند که بالاخره در شرکت مرکوری (یکی از زیر مجموعه ‌های فورد) با مدل کوگار از آن‌ها استفاده کردند.
 
فورد موستانگ و ۲۶ نکته ای که درباره آن نمی دانستید
تصمیم برای حفظ نام موستانگ هیچ ارتباطی به تیم فوتبال SMU نداشت.
 
تیم فوتبال آمریکایی موستانگ SMU در ۲۸ سپتامبر ۱۹۶۳ نبرد سختی را در مقابل میشیگان ولورین داشت. آنها ۲۷ به ۱۶ بازی را واگذار کردند اما پدرِ موستانگ یعنی لی لاکوکا بعد از بازی به سمت رختکن SMU رفت و به آن‌ها گفت که با قدرت و سرسختانه جنگیدند و کمپانی فورد می خواهد خودروی اسپرت جدید خود را به نام آنها بگذارد. مربی مشهور آنها هایدن فرای هم مدعی است که لاکوکا اولین خودرویی که از خط تولید خارج شد را به صورت نمادین فقط با دریافت 1 دلار به وی هدیه داده بود.
 
فورد موستانگ و ۲۶ نکته ای که درباره آن نمی دانستید
دلیل صحت مورد قبل!
 
همانطور که در عکس می‌بینید، نام موستانگ از پیش انتخاب شده بود. این عکس از اولین موستانگی گرفته شده است که قرار بود در بازار به این نام خوانده شود. درست یک روز پیش از آن که آن بازی معروف آغاز شود. البته این داستان واقعی لذت و جذابیت کمتری دارد و در واقع موستانگ از پرسش‌هایی که از مشتریان و مردم عادی شده بود، انتخاب شد.
 
فورد موستانگ و ۲۶ نکته ای که درباره آن نمی دانستید
داستان های زیادی درباره نخستین موستانگ فروخته شده وجود دارد.
 
کمترین شماره سریالی که تا به حال از خودروی موستانگ به صورت عمومی فروش رفته متعلق به این خلبان هواپیما است. با این حال، چند روز پیش‌تر، زنی با نام گِیل وایز برنامه‌ریزی کرد تا یک دستگاه موستانگ خریداری کند؛ بی آنکه بداند چقدر اولین نمونه‌ی تولیدی یک خودرو اهمیت دارد. وی هنوز آن خودرو را دارد. البته بعد از آن ادعای هایدن فرای درباره‌ی موستانگ یک دلاری خود هم به این داستان‌ها اضافه شد.
 
فورد موستانگ و ۲۶ نکته ای که درباره آن نمی دانستید
موستانگ استیشن!
 
همانطور که مشاهده می‌کنید از مدل استیشن موستانگ در ۲۸ اکتبر ۱۹۶۶، به صورت ماکت ساخته شد. ایده‌ی ساخت موستانگی به شکل استیشن کمی زود اتفاق افتاد. از قرار معلوم دو نمونه از آن هم ساخته شده بود که یکی از آن‌ها که به رنگ آبی بسیار ملایمی رنگ‌آمیزی شده بود، در یکی از گردهمایی‌های علاقمندان خودرو رونمایی شد که مردم با دیدن این مدل بسیار هیجان زده ‌شدند.
 
فورد موستانگ و ۲۶ نکته ای که درباره آن نمی دانستید
ظاهرا لوگوی موستانگ به خاطر مسئله «سرنوشت آشکار آمریکا» از راست به چپ انتقال پیدا کرد.
 
اکثر مردم آن زمان که زنده هستند نمی‌توانند این مسئله را باور کنند و آن‌هایی هم که باور می‌کنند هیچ نظری نسبت به آن ندارند؛ اما نظریه‌‌ی موجود این است که این داستان به مانند حرکت از شرق به غرب در نقشه‌ی آمریکا است و ناخودآگاه مردم را به یاد آزادی «غرب وحشی» می‌اندازد.
 
فورد موستانگ و ۲۶ نکته ای که درباره آن نمی دانستید
تقریبا چراغ جلوهایش تخم مرغی است.
 
تا آگوست ۱۹۶۲ علامت اسب وحشی موستانگ رو به شرق بود و چراغ‌های جلو حالت تخم مرغی داشتند. خوشبختانه این حالت‌ها اصلاح شد.
 
فورد موستانگ و ۲۶ نکته ای که درباره آن نمی دانستید
نمونه اول Mach II شبیه خودروهای اسپرت اروپایی بود.
 
کاپوت فرورفته و خطوط صاف روی بدنه به شکل شاخصی حال و هوای اروپایی به این مدل می‌داد. واقعا جای تأسف دارد که برای توسعه چنین طرحی، زمان و انرژی خاصی گذاشته نشد و فراموش نکنید که این مدل جانشین موستانگ Mach I بوده که با تقویت شاسی و تغییر جای پیشرانه به وسط خودرو از لحاظ قانونی و علمی کاملا قابل تولید بود.
 
فورد موستانگ و ۲۶ نکته ای که درباره آن نمی دانستید
طراحان موستانگ طراحی بسیار رادیکالی برای محفظه موتور در نظر داشتند.
 
بی شک این نوع کاپوت یکی از بهترین تغییراتی بود که می‌توانست روی موستانگ پیاده شود. این طرح تقریبا در طرح‌های اولیه‌ی Mach I که با دست کشیده شده بود اعمال شد، اما هرگز رنگِ تولید را به خود ندید. اما همین طرح بر روی طراحی سقف مدل ۱۹۶۹ خودرو تاثیر‌گذار بود.
 
فورد موستانگ و ۲۶ نکته ای که درباره آن نمی دانستید
مدل Mach I دارای صندلی چرخانی بود.
 
هنوز از این مسئله مطمئن نیستیم که میزان ایمنی آن‌ها تا چه حدی است و از قرار معلوم مهندسان فورد هم این مسئله را نمی‌دانستند. با این حال، این مدل هنوز فوق العاده و جالب است. ویژگیهای فوق‌العاده‌ی بسیاری در این مدل وجود دارد که تا پیش از آن تولید نشده بود و تقریبا واضح است که اگر فورد تصمیم بگیرد که بعضی از آن‌ها را امروز تولید کند، بازار خوبی برایشان وجود خواهد داشت.
 
فورد موستانگ و ۲۶ نکته ای که درباره آن نمی دانستید
چراغ های مه شکنِ فوق العاده این خودرو در اولین مدل موستانگ شلبی منجر به تولید گرمای زیاد شد.
 
آن‌ها فضای زیادی را در هواکش مشبک جلوی رادیاتور به خود اختصاص می‌دادند، بنابراین در برخی شرایط، هوا به اندازه ی کافی نمی‌توانست به پیشرانه برسد و همه اجزای آن را خنک کند.
 
فورد موستانگ و ۲۶ نکته ای که درباره آن نمی دانستید
بنابراین فورد تصمیم گرفت چراغ‌های مه‌شکن را با فاصله‌‌ی بیشتر از هم قرار دهد.
 
شاید با این کار میزان جذابیت آن‌ها کم شده باشد اما در هر صورت از قرار داشتن در کناره‌ها بهتر بود.
 
فورد موستانگ و ۲۶ نکته ای که درباره آن نمی دانستید
خودروی مفهومی موستانگ میلانو در واقع نیمی شلبی GT500 و نیمی تورینو بود.
 
همانطور که می‌بینید در واقع این خودرو دارای فضای داخلی است. پس بسیار به مرحله‌ی پایانیِ توسعه‌ نزدیک شده بود. ارتفاع موستانگ میلانو ۱۷.۵ سانتی‌متر کوتاه‌تر از موستانگ استاندارد بوده و رنگ چراغ‌های عقبی آن بر اساس میزان شتاب، سرعت ثابت و یا ترمز از سبز به زرد و قرمز تغییر می کرد.
 
فورد موستانگ و ۲۶ نکته ای که درباره آن نمی دانستید
مدل موستانگ IMSA یکی از بهترین مدل های مسابقه‌ای است که  فورد هرگز تولید نکرد.
 
فورد موستانگ و ۲۶ نکته ای که درباره آن نمی دانستید
 
حقیقتا همینطور است. این مدل به خاطر داشتن صندلی های Recaro ،کمربند‌های مخصوص مسابقات، چراغ‌های فلورسنت در داشبورد که باعث می‌شد بتوانید حتی در نور مستقیم خورشید هم مقیاس‌ها را تشخیص دهید بسیار خاص می‌نمود. همچنین باید به انواع سوئیچ‌هایی روی فرمان برای کنترل برف‌پاکن و چراغ‌های خطر، اشاره کرد.
 
فورد موستانگ و ۲۶ نکته ای که درباره آن نمی دانستید
فورد شرکت اسطوره‌ای ایتالیایی Ghia را خرید و این اتومبیل را بعد از آن طراحی کرد.
 
این موستانگ که به سبک ایتالیایی طراحی شده به نام RSX معروف است. این مدل اساسا یک خودری رالی مفهومی با پیشرانه‌ی چهار سیلندر توربوی ۲.۳ لیتری است که بعدها در مدل SVO به کار برده شد. فاصله‌ی بین دو محور حدود ۱۵ سانتی‌متر کوتاه شد تا حرکت خودرو را در جاده‌های پردست‌انداز آسان‌تر کند. RSX خودروی مفهومی فوق‌العاده‌ای بود.
 
فورد موستانگ و ۲۶ نکته ای که درباره آن نمی دانستید
موستانگ مک لارن
 
در سال ۱۹۸۱، فورد ۱۱ عدد از این خودرو را ساخت. چند سال بعد، آن‌ها با همکاری یک شرکت تولید کننده‌ی سانروف مجموعه‌ای از خودروهای کروکی موستانگ مک‌لارن را تولید کردند. نخستین بار زمانی این پروژه آغاز شد که به همسر یکی از مهندسان اجازه داده نشد تا خودروی مرسدس SL خود را در پارکینگ پارک کند. (به علت تعصب آمریکایی!)
 
فورد موستانگ و ۲۶ نکته ای که درباره آن نمی دانستید
طراح مشهور، جورجتو جیاجیارو موستانگی با درهای لامبورگینی ساخت.
 
جیاجیارو هرچیزی را ازدوربین‌های نیکون تا انواع کلاه بافتنی طراحی کرده. وی در عرصه‌ی کاری خویش اتومبیل‌های بی‌نظیری را برای لامبورگینی، فراری، دلورین و بوگاتی طراحی کرده است؛ در یک کلام، جیاجیارو یک اسطوره است.
 
فورد موستانگ و ۲۶ نکته ای که درباره آن نمی دانستید
لی‌لاکوکا، پدر موستانگ هنوز زنده است.
 
وی در حال حاضر ۹۱ ساله است. لی‌لاکوکا تجربیات و کارهای خود را در کتاب و سایت شخصی‌اش همواره به اشتراک می گذارد. او در وبسایت خود گفته که چگونه مهارت‌های مدیریتی خود را ارتقاء دهید.


:: موضوعات مرتبط: اطلاعات خودرو ها، ،
:: برچسب‌ها: موستانگ، اسب عضلانی شرکت فورد , اسب عضلانی شرکت فورد , فورد موستانگ , مشخصات فورد موستانگ , مشخصات فورد موستانگ 2016 , فورد موستانگ 2016 , موتور فورد موستانگ , قیمت فورد موستانگ , قیمت موستانگ , ,


ن : khashayars

موتورهای این خودروها واقعا بزرگ است!

zoomit.ir - حسین ریاحی: امروزه خودروسازان به سمت استفاده از پیشرانه‌هایی با حجم پایین روی آورده‌اند؛ اما هنوز برند‌هایی نیز وجود دارند که علاقه‌ی وافری به استفاده از موتور‌های حجیم در محصولات تولیدی خود دارند. 

به نظر می‌رسد که پیشرانه‌های حجیم با تعداد سیلندر بالا به آهستگی به اواخر دوره‌ی حیاتشان نزدیک می‌شوند چرا که با پیشرفت تکنولوژی و البته اهمیت یافتن مساله‌ی محیط زیست و آلایندگی، امروزه اکثر خریداران ترجیح می‌دهند که پیشرانه‌های کوچک و کم مصرف را انتخاب کنند. خودروسازان نیز به مدد تکنولوژی های جدیدی نظیر پرخوران و تزریق مستقیم سوخت و غیره توانسته اند پیشرانه‌های کوچک ولی قدرتمندی را روانه‌ی بازار کنند. 

بزرگ‌ترین پیشرانه‌های به کار رفته در خودروها

برای مثال اگر به مشخصات بی‌ام‌و 328i دقت کنید متوجه خواهید شد که این پیشرانه‌ی چهارسیلندر دو لیتری از پیشرانه‌های سه لیتری ۶ سیلندر قبلی که در 330i استفاده شدند هم قوی تر است، ضمن اینکه مصرف کمتری نیز دارد. 

با این وجود اما هنوز خودروهایی بخصوص در آمریکا باقی مانده‌اند که همچنان قدرت بالای خود را مدیون پیشرانه‌های حجیم‌شان هستند. در ادامه لیست بزرگ‌ترین پیشرانه‌های به کار رفته در خودرو‌های تولید عمده‌ ذکر شده‌اند.

۱۰. دوج چارجر و چلنجر (Charger/Challenger)

حجم موتور: ۶.۴ لیتر

بزرگ‌ترین پیشرانه‌های به کار رفته در خودروها


مدل‌های R/T این دو خودرو از پیشرانه‌ی هشت سیلندر خورجینی از نوع Hemi استفاده می‌کنند که حجمی معادل ۶.۴ لیتر دارد. این پیشرانه توانایی تولید ۴۸۵ اسب بخار قدرت و ۶۴۴ نیوتون متر گشتاور دارد. چنین قدرتی به چارجر شتابی در حدود ۴ ثانیه بخشیده است.



۹. لامبورگینی اونتادور (Aventador)

حجم موتور: ۶.۵ لیتر


بزرگ‌ترین پیشرانه‌های به کار رفته در خودروها


اونتادور به عنوان پرچمدار خودروهای لامبورگینی دارای پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر خورجینی است که قدرت ۶۹۱ اسب بخار و گشتاور ۶۸۹ نیوتون‌متر را تولید تولید می‌کند. این پیشرانه هم مانند سایر لامبورگینی ها به صورت تنفس طبیعی است و هیچگونه سیستم پرخورانی در آن استفاده نشده است. لابورگین اونتادور شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت معادل ۲.۹ ثانیه دارد و حداکثر سرعت تا ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت بنابر اعلام کارخانه و ۳۷۰ کیلومتر بر ساعت در تست های غیر رسمی اعلام شده است. نمونه‌ی قوی‌تر همین پیشرانه در لامبورگینی اونتادور سوپر ولوچه قدرتی معادل ۷۴۰ اسب بخار دارد.



۸. شورولت سیلورادو 3500HD

حجم موتور: ۶.۶ لیتر

بزرگ‌ترین پیشرانه‌های به کار رفته در خودروها


سیلورادو 3500 پسوند HD را با خود یدک می‌کشد، این عبارت مخفف Heavy Duty به معنای کارهای سنگین است. البته این اسم کاملا برازنده‌ی این وانت بار بزرگ است چرا که پیشرانه‌ی توربودیزل دورامکس این سیلورادو با گشتاور ۱۰۳۷ نیوتون متری از پس هر کاری بر می‌آید.



۷. رولزرویس ریس (Wraith)

حجم موتور: 6.6 لیتر

بزرگ‌ترین پیشرانه‌های به کار رفته در خودروها


پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر وی شکل رولزرویس ریس با کمک دو عدد توربوشارژر، قدرت و گشتاور به ترتیب ۶۲۴ اسب بخار و ۸۰۰ نیوتون متر را دارد و ریس ۲.۵ تنی را قادر می‌سازد تا در ۴.۶ ثانیه به۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسیده و تا سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت هم به آن بیافزاید.



۶. دوج رم 3500 تریدزمن (Tradesman)

حجم موتور: ۶.۷ لیتر

بزرگ‌ترین پیشرانه‌های به کار رفته در خودروها


پیشرانه‌ی کامینز توربودیزل این خودرو، از نوع شش سیلندر خطی است. این پیشرانه‌ی قدرتمند توانایی تولید گشتاور ۱۲۲۰ نیوتون متر را دارد.



۵. فورد سری اف سوپر دیوتی (F-Series Super Duty)


حجم موتور: ۶.۷ لیتر
بزرگ‌ترین پیشرانه‌های به کار رفته در خودروها


پیشرانه‌ی توربودیزل فورد ۴۴۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۶۶ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. چنین مشخصاتی فورد را به گزینه ای مناسب برای کاربری یدک‌کشی و حمل اجسام بسیار سنگین، تبدیل کرده است.



۴. بنتلی مولسان (Mulsanne)

حجم موتور:۶.۷۵ لیتر

بزرگ‌ترین پیشرانه‌های به کار رفته در خودروها

مولسان با قیمت بیش از ۳۰۰ هزار دلار یکی از گرانترین خودروهای لیست است. پیشرانه‌ی V8 مولسان بصورت دست ساز ساخته می‌شود و هر پیشرانه را یک تکنسین تولید می‌کند. تیراژ تولید هم سه تا چهار پیشرانه در روز است.  



۳. رولزرویس فانتوم (Phantom)

حجم موتور: ۶.۸ لیتر

بزرگ‌ترین پیشرانه‌های به کار رفته در خودروها


فانتوم قلب تپنده‌ی ۱۲ سیلندری دارد که ۴۵۳ اسب بخار قدرت و ۷۲۰ نیوتون متر گشتاور دارد. البته حجم موتور فانتوم در عمل خود را نشان نمی‌دهد و فانتوم با شتاب ۵.۹ ثانیه ای، خودروی چندان سریعی نیست.



۲. شورولت کامارو Z28

حجم موتور: ۷ لیتر

بزرگ‌ترین پیشرانه‌های به کار رفته در خودروها


این پیشرانه‌ی تنفس طبیعی از کوروت Z06 به ارث رسیده است و قدرت و گشتاوری معادل ۵۰۵ اسب بخار و ۶۵۲ نیوتون متر دارد. این پیشرانه با جعبه دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی کوپل شده است و کامارو را ظرف ۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند.



۱. دوج وایپر (Viper)didgeviper

حجم موتور: ۸.۴ لیتر

بزرگ‌ترین پیشرانه‌های به کار رفته در خودروها


کسانی که با داج وایپر آشنا باشند، از حضور این خودرو در صدر لیست تعجب نخواهند کرد. پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر وی شکل این خودرو، با قدرت ۶۴۵ اسب بخار و گشتاور ۸۱۳ نیوتون متر دارای بیشترین میزان گشتاور در بین پیشرانه‌های تنفس طبیعی است.    



:: موضوعات مرتبط: اطلاعات خودرو ها، ،
:: برچسب‌ها: موتورهای این خودروها واقعا بزرگ است! , خودروهای با موتور بزرگ , اطلاعات موتورهای بزرگ , موتورهای واقعا بزرگ , موتورهای خیلی بزرگ , قیمت روز خودرو, قیمت خودرو, قیمت لحظه ای خودرو, قیمت خودرو, قیمت خودروها وارداتی, قیمت خودروهای داخلی, قیمت خودرو دست دوم, قیمت خودرو خارجی, قیمت خودروهای پلاک اروند, قیمت خودرو ایران خودرو, قیمت خودرو لیفان, قیمت خودرو در دبی, قیمت خودرو منطقه آزاد انزلی, قیمت خودرو جیلی, قیمت خودرو دنا, قیمت خودروی سابرینا, قیمت خودروی ریو, قیمت خودروهای وارداتی, قیمت خودروهای سایپا, قیمت خودروهای ایران خودرو, ,


ن : khashayars

بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (سری دوم)

وب سایت پدال - مسعود انیس حسینی: در قسمت اول مطلب بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس، تعدای از این خودروها را مرفی کردیم. اینک در قسمت دوم و معرفی سایر خودروهای مهم کامپکت لوکس با ما همراه باشید.
 
۷) آئودی Q5
 
بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (قسمت دوم)
 
Q5 به شکلی ظریف و هوشمندانه، یک شاسی انعطاف‌پذیر را با کارآیی بالا و قابلیت‌های رانندگی در تمام شرایط آب‌وهوایی ترکیب کرده است. گزینه‌های پیشرانه در این مدل شامل یک موتور چهار سیلندر توربوی نه چندان سریع و یک موتور سرسخت‌تر V-6 با سوپرشارژر و قدرت ۲۷۲ اسب‌بخار می‌شوند. این در حالی است که یک نسخه هیبرید نیز برای این مدل درنظر گرفته شده که البته بهای گزافی باید برای آن پرداخت. یک گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته و سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک نیز به صورت استاندارد در آئودی Q5 ارائه می‌شوند.
 
بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (قسمت دوم)
 
به سبک سایر محصولات آئودی، Q5 نیز در سطح بسیار بالایی طراحی شده و کیفیت ساخت بسیار خوبی در آن به کار رفته است. سیستم اطلاعات و سرگرمی در این مدل، در زمره راحت‌ترین و منطقی‌ترین سیستم‌هایی است که در این کلاس وجود دارد. البته آئودی Q5، یک خودروی واقعاً اسپورت محسوب نمی‌شود؛ مخصوصاً با سیستم فرمان کرخت و بی‌حس، و میزان قابل‌توجهی از لغزش بدنه . برای داشتن یک خودروی اسپورت واقعی، شاید باید به سراغ مدل SQ5 با قدرت ۳۵۴ اسب‌بخار بروید.
 

 
۶) کادیلاک XT5
 
بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (قسمت دوم)
 
چه در حال گذر از خیابان آن را ببینید یا به صورت پارک‌شده در یک مکان خاص، در هر حال، مدل جدید XT5 نیمرخ بسیار جذابی دارد؛ چیزی بسیار فراتر از مدل SRX قبلی. ساختار سبک‌وزن در این خودرو موجب یک هندلینگ چالاک شده، ولی در عین حال، واکنش پدال در ترکیب موتور ۳۱۰ اسب‌بخاری V-6 و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک چندان قابل‌توجه نیست. میزان مصرف سوخت در سطحی مشابه سایر رقبای چهار سیلندر توربو در این کلاس قرار دارد. همچنین این مدل در حالت استاندارد، به صورت دیفرانسیل جلو ارائه می‌شود و مشتریان امکان انتخاب آپشن دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک را دارند.
 
بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (قسمت دوم)
 
کابین زیبای کادیلاک XT5 دارای صندلی‌های عقب با قابلیت خم‌شدن به عقب و حرکت طولی است. این صندلی‌های می‌توانند با نسبت 40/20/40 جمع شوند و به این وسیله فضای بیشتری ایجاد کنند. از جمله تجهیزات در دسترس در XT5 می‌توان به امکان ارتباط 4G در وای‌فای داخلی خودرو، سیستم‌عامل‌های اپل کارپلی و اندروید اتو، یک نمایشگر بزرگ لمسی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی اشاره کرد؛ امکاناتی که باعث می‌شوند که کادیلاک نسبت به ادعای ارائه یک مدل با تکنولوژی سطح بالا، حق داشته باشد.
 

 
۵) ب‌ام‌و X4
 
بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (قسمت دوم)
 
ب‌ام‌و مدل X4 خود را که در واقع یک نسخه فست‌بک از X3 است، یک «کوپه ۴ در» می‌نامد؛ موضوعی که بیشتر به معنای ارتفاع سقف پایین و یک فضای خودمانی‌تر در داخل کابین، مخصوصاً در صندلی‌های عقب است. با اینکه ب‌ام‌و X4 ویژگی‌های کاربردی کمتری دارد و دید راننده نسبت به محیط پیرامون، شرایط چندان مناسبی ندارد، ولی مسلماً این خودرو در شلوغی ترافیک، بسیار بیشتر از مدل سنتی هم‌خانواده خود به چشم می‌آید.
 
بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (قسمت دوم)
 
گزینه‌های پیشرانه عبارتند از یک موتور چهار سیلندر توربو با قدرت ۲۴۰ اسب‌بخار، یک موتور شش سیلندر توربو با قدرت ۳۰۰ اسب‌بخار. علاوه بر اینها، نسخه M40i با قدرت ۳۵۵ اسب‌بخار، سیستم لانچ کنترل، دیسک‌های ترمز بزرگتر در جلو، چرخ‌های ۱۹ اینچی و یک سیستم تعلیق با تنظیمات اسپورت در دسترس قرار می‌گیرد. تمام مدل‌های X4 از ترکیب گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک استفاده می‌کنند. دینامیک رانندگی در این خودرو، در سطح بسیار بالایی است؛ ویژگی‌ای از محصولات ب‌ام‌و که به کراس‌اورهای این برند نیز کشیده شده است. ب‌ام‌و X4 در دو رده پایین‌تر از مدل مشابه مکانیکی X3 قرار می‌گیرد که این موضوع بیشتر به خاطر قابلیت‌های کاربردی کمتر در اثر استفاده از شیب بیشتر در سقف است.
 

 
۴) مرسدس‌بنز کلاس GLC
 
بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (قسمت دوم)
 
اگر تصور کنیم که یک سدان کلاس C بر روی نوک پنجه‌های خود بایستد، در این حالت یک کراس‌اور کامپکت لوکس کلاس GLC مرسدس‌بنز را خواهیم داشت که بیشتر ویژگی‌های طراحی خارق‌العاده داخلی خود را از سدان هم‌خانواده خود گرفته است. در این خودرو مجموعه‌ای از امکانات استاندارد ایمنی و تکنولوژیک در دسترس قرار می‌گیرد؛ از جمله سیستم دستیار جلوگیری از برخورد و کراس‌ویند، یک سیستم تعلیق انطباقی و یک استارت بدون کلید.
 
بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (قسمت دوم)
 
GLC300 مجهز به یک موتور توربوی ۲ لیتری است که قدرتی به میزان ۲۴۱ اسب‌بخار تولید می‌کند و با یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک و پدل‌شیفتر همراه است. امکان انتخاب آپشن دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک برای مشتریان وجود دارد که برای ساکنان مناطق با زمستان سرد و پُر از برف ضروری است. در غیر این صورت، GLC به صورت دیفرانسیل عقب ارائه می‌شود. صندلی‌ها، شرایط راحتی دارند و سکوت و آرامش مناسبی در کابین حکمفرماست؛ درست به همان گونه از یک مرسدس‌بنز انتظار می‌رود.
 

 
۳) ب‌ام‌و X3
 
بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (قسمت دوم)
 
X3 ترکیبی از ویژگی‌های کاربردی در یک کراس‌اور را با تجربه لذت‌بخش رانندگی در یکی از سدان محبوب دنیای خودرو، یعنی ب‌ام‌و سری 3 در اختیار قرار می‌دهد. برای این مدل، سه گزینه پیشرانه توربو درنظر گرفته شده است؛ یک ۲ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۲۴۰ اسب‌بخار، یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر با قدرت ۳۰۰ اسب‌بخار و یک موتور دیزلی چهار سیلندر ۲ لیتری با قدرت ۱۸۰ اسب‌بخار که بیشتر از آن‌ که بخواهد تجربه رانندگی مناسب ارائه کند، به بهبود مصرف سوخت توجه داشته است.
 
بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (قسمت دوم)
 
همانند گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک، سیستم دیفرانسیل عقب نیز به صورت استاندارد در ب‌ام‌و X3 عرضه می‌شود. با این حال، تمام مدل‌ها به غیر از مدل پایه، از سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک ب‌ام‌و ایکس‌درایو استفاده خواهند کرد. لیست آپشن‌ها در این خودرو بسیار طولانی است، ولی شاید بسیاری از علاقه‌مندان به رانندگی، به پکیج «داینامیک هندلینگ» توجه خاصی داشته باشند.
 

 
۲) پورشه ماکان
 
بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (قسمت دوم)
 
تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر پورشه کاین بخواهد منقبض شود، به چه شکلی در خواهد آمد؟ نتیجه احتمالاً مدل ماکان خواهد بود. ماکان ساختار اصلی خود را با آئودی Q5 مشترک است، ولی در عین حال نسخه‌های سطح بالای S، GTS و توربو، به لطف استفاده از موتور دو توربوشارژر V-6، به‌ترتیب با قدرت‌های خروجی ۳۴۰، ۳۶۰ و ۴۰۰ اسب‌بخار، از چابکی و قابلیت‌های بیشتری برخوردارند. تمام نسخه‌های ماکان به صورت دو دیفرانسیل هستند و برای انتقال قدرت، از یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک بهره می‌برند.
 
بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (قسمت دوم)
 
با این حال، حسّ کرختی موجود در سیستم فرمان پدال ترمز نرم، مواردی هستند که کمتر در محصولات پورشه مشاهده می‌شود. در مقابل، قیمت‌گذاری چیزی است که به مانند سایر مدل‌های این کمپانی است. البته باید به این نکته نیز اشاره کنیم که در مدل ۲۰۱۷، با اضافه شدن یک مدل پایه با موتور چهار سیلندر توربو با قدرت ۲۵۲ اسب‌بخار، سطح نخست قیمت پورشه ماکان به میزان قابل‌توجهی کاهش یافته و به ۴۸ هزار و ۵۵۰ دلار رسیده است. امّا همین قیمت را می‌توان با انتخاب آپشن‌های مختلف، به‌سرعت به دو برابر افزایش داد. در نهایت، ماکان یک کراس‌اور لوکس با رانندگی لذت‌بخش است که محبوبیت زیادی در بین علاقه‌مندان دارد.
 

 
۱) جگوار اف-پیس
 
بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (قسمت دوم)
 
اف-پیس مدلی است که استایل جذاب و ورزشکارانه جگوار به یک کلاس پرفروش‌ در بازار خودرو وارد کرده است. گزینه‌های پیشرانه در این مدل شامل یک موتور استاندارد ۳۴۰ اسب‌بخاری یا ۳۸۰ اسب‌بخار سوپرشارژر V-6 است. هر کدام از این موتورها با گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته و سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک همراه می‌شوند. این در حالی است که یک نسخه دیزلی نیز برای آینده برنامه‌ریزی شده است.
 
بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (قسمت دوم)
 
عناصر آلومینومی در این خودرو، موجب ایجاد یک ساختار صلب شده‌اند. سیستم فرمان تیز و کنترل فوق‌العاده بدنه، از مواردی هستند که اعتماد به نفس بسیار خوبی را برای راننده ایجاد می‌کنند. کابین اف‌-پیس فضای جادار و گسترده‌ای دارد و میزان فضای حمل وسایل نیز مناسب است. این در حالی است که ارتقای سیستم اطلاعات و سرگرمی، بالاخره باعث شده که این سیستم از واکنش‌های سریعتری برخوردار شود. اولین شاسی‌بلند جگوار، تا به اینجا، بهترین نمونه در کلاس خودرویی‌اش بوده و توانسته در صدر این لیست قرار بگیرد.


:: موضوعات مرتبط: اطلاعات خودرو ها، ،
:: برچسب‌ها: بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس , بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور , بهترین کراس‌اورهای لوکس , کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس , کراس‌اورهای جمع‌و‌جور , کراس‌اورهای لوکس , اطلاعات کراس اور , خودرو کراس اور , کراس اور چیست , قیمت روز خودرو, قیمت خودرو, قیمت لحظه ای خودرو, قیمت خودرو, قیمت خودروها وارداتی, قیمت خودروهای داخلی, قیمت خودرو دست دوم, قیمت خودرو خارجی, قیمت خودروهای پلاک اروند, قیمت خودرو ایران خودرو, قیمت خودرو لیفان, قیمت خودرو در دبی, قیمت خودرو منطقه آزاد انزلی, قیمت خودرو جیلی, قیمت خودرو دنا, قیمت خودروی سابرینا, قیمت خودروی ریو, قیمت خودروهای وارداتی, قیمت خودروهای سایپا, قیمت خودروهای ایران خودرو, قیمت کراس اور ,


ن : khashayars

بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (سری اول)

وب سایت پدال - مسعود انیس حسینی: شاسی‌بلند-کراس‌اورها رفته‌رفته بخش عمده‌ای از خودروهایی هستند که در جاده‌ها وخیابان‌ها تردد می‌کنند و به نظر می‌رسد که این روند ادامه داشته باشد.  بخشی از بازار که قبلاً‌به سدان‌های لوکس جمع‌وجور اختصاص داشته، اینکه تحت نفوذ کراس‌اورها قرار گرفته است. هر مشتری در بازار خودرو، فارغ از بودجه و ذائقه‌ای که برای خرید دارد، می‌خواهد یکی از این شاسی‌بلندهای کاربردی و احتمالاً عضلانی را داشته باشد. انتخاب‌های متنوع پیش‌روی این مشتریان در بازار، کم نیستند.
 
بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (قسمت اول)
 
در ادامه، بهترین مدل‌های ۲۰۱۶ یا 2017 از کراس‌اورهای لوکس کامپکت را که هم‌اکنون در بازار خودرو در دسترس هستند، مرور می‌کنیم.
 
۱۵) کادیلاک SRX
 
>کادیلاک SRX یک گزینه پیشرو در کلاس خودرویی‌ای است که قبلاً توسط مدل محافظه‌کارانه لکسس RX پایه‌گذاری شده است. خریداران می‌توانند از بین دو نوع سیستم دیفرانسیل جلو و تمام‌چرخ متحرک، و همین‌طور دو آپشن مختلف سیستم تعلیق با درجه صلبیت متفاوت، انتخاب خود را داشته باشند.
 
بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (قسمت اول)
 
تعویض دنده‌ها در گیربکس‌ ۶ دنده اتوماتیک، گاهی اوقات آن‌چنان نرم نیست و موتور ۳/۶ لیتری V6 سر و صدای زیادی در هنگام شتاب‌گیری ایجاد می‌کند. این در حالی است که در سرعت‌های معمول، کابین SRX از شرایط آرام و ساکتی برخوردار است.
 
بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (قسمت اول)
 
SRX علی‌رغم سطح عملکرد پایین‌تر نسبت به سایر رقبا، به عنوان گزینه محبوب در بین مشتریان کراس‌اورها مطرح است. با این حال، رابط کاربری اعصاب‌خردکن در نمایشگر لمسی و تجربه رانندگی ناامید کننده، موضوعاتی نیستند که بتوان به‌سادگی از کنار آنها گذشت. مدل ۲۰۱۶، آخرین نسخه از کادیلاک SRX خواهد بود و قرار است که با مدل جدید XT5 جایگزین گردد. بنابراین، احتمالاً نمایندگی‌های کادیلاک ظرفیت مذاکره بیشتری را در هنگام معامله داشته باشند.
 
بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (قسمت اول)
 

 
۱۴) ولوو XC70
 
XC70 چیزی بین یک شاسی‌بلند و یک استیشن‌واگن است، امّا ولوو علاقه دارد که آن را با عنوان یک «شاسی‌بلند» ارائه کند؛ هر چند که این مدل قرابت بیشتری با یک «استیشن‌واگن» دارد. گزینه‌های پیشرانه از یک موتور توربوی چهار سیلندر با حجم ۲ لیتر و قدرت ۲۴۰ اسب‌بخار شروع می‌شود که با استفاده از یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک، قدرت خود را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. اگر بخواهید یک مدل دو دیفرانسیل داشته باشید، یک موتور توربوی پنج سیلندر دریافت می‌کنید که قدرتی برابر ۲۵۰ اسب‌بخار تولید می‌کند و با یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک همراه است.
 
بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (قسمت اول)
 
بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (قسمت اول)
 
فاصله خودرو از سطح زمین به میزان مناسب ۲۱۱ میلی‌متر است. امّا این حقیقت که XC70 یک نسخه «قدبلندتر» از V70 واگن است، به این معناست که ارتفاع رانندگی در این مدل به اندازه رقیبانش نیست. به سبک سایر محصولات ولوو، مجموعه‌ای از امکانات ایمنی در دسترس قرار می‌گیرند؛ از جمله سیستم ترمز اضطراری که می‌توان از بسیاری از برخوردها با وسایل نقلیه دیگر و عابران پیاده جلوگیری کند.
 
بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (قسمت اول)
 

 
۱۳) ولوو XC60
 
XC60 به عنوان یک گزینه جذاب برای آلمانی‌های حاضر در این کلاس، یک خودروی اسپورت محسوب نمی‌شود، ولی از یک سواری راحت، یک کابین هوشمند و مجموعه‌ای از تکنولوژی‌های ایمنی برخوردار است. نسخه‌های دیفرانسیل جلو از این مدل، یک متور ۲ لیتری توربوی چهار سیلندر با قدرت ۲۴۰ اسب‌بخار دریافت می‌کنند و این در حالی است که یک موتور توربوی ۲/۵ لیتری پنج سیلندر به همراه سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک عرضه می‌شود.
 
بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (قسمت اول)
 
همچنین خریداران مدل‌های دو دیفرانسیل می‌توانند از یک موتور با توربوشارژر و سوپرشارژر  ۲ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۳۰۲ اسب‌بخار نیز استفاده کنند. هر دو نوع موتور چهار سیلندر در کنار یک گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته و موتور پنچ سیلندر در کنار یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک در دسترس قرار می‌گیرند.
 
بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (قسمت اول)
 
سبک اسکاندیناوی و مجموعه‌ گسترده‌ای از تجهیزات ایمنی باعث می‌شود که مالکان XC60 احساس راحتی و امنیت مناسبی داشته باشند. شاید یکی از نقاط ضعف پیشرانه محجوب XC60، سیستم استاپ‌-استارت اتوماتیک باشد که برای کاهش مصرف سوخت استفاده می‌شود؛ سیستمی که عملکرد آن کاملاً قابل‌لمس است و البته، خوشبختانه می‌توان ‌آن را از کار انداخت. قرار گرفتن این مدل از ولوو در نزدیکی‌های پایین‌ترین رده کلاس خودرویی، احتمالاً به این دلیل است که مدت زیادی از معرفی آن در سال ۲۰۰۹ می‌گذرد.
 
بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (قسمت اول)
 

 
۱۲) اینفینیتی QX50
 
یک سواری آرام و خونسرد، شاسی متعادل و یک پیشرانه کاریزماتیک به QX50 کمک می‌کند تا گزینه‌ای ورزشکارانه برای مشتریان باشد. شاید تنها در چیزی که در میان، درنظر گرفته نشده، ارتباط مؤثر فرمان است. یک موتور ۳/۷ لیتری V-6 با قدرت ۳۲۵ اسب‌بخار و یک سیستم گیربکس خشک ۷ سرعته اتوماتیک، تنها گزینه پیشرانه QX50 را تشکیل می‌دهند.
 
بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (قسمت اول)
 
این مدل در حالت استاندارد به صورت دیفرانسیل عقب عرضه می‌شود و این در حالی است که امکان انتخاب دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک نیز وجود دارد. QX50 که قبلاً دارای کابین مجهزی بوده، برای مدل ۲۰۱۶ طول بیشتری پیدا کرده و در نتیجه، میزان فضای پاها در عقب به میزان ۱۰۴ میلی‌متر افزوده شده است.
 
بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (قسمت اول)
 
صفحه نمایش ۷ اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی اینفینیتی QX50 از بسیاری از نمونه‌های مشابه در مدل‌های رقیب کوچکتر است و همین‌طور، طرح‌های گرافیکی در آن قدیمی به نظر می‌رسند. این در حالی است که آپشن‌هایی مانند سیستم راهبری، کروز کنترل انطباقی و هشدار برخورد از جلو، موقعیت مناسبی را برای آن ایجاد می‌کنند. امّا در هر صورت، QX50 نیاز به یک بازنگری کامل در طراحی خود دارد تا بتواند همچنان در صحنه رقابت باقی بماند.
 
بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (قسمت اول)
 

 
۱۱) آکورا RDX
 
RDX برای کسانی که برای ویژگی‌های چون راحتی، ایمنی و تکنولوژی بیشتر از دینامیک رانندگی، ارزش قائل هستند، یک کراس‌اور لوکس محسوب می‌شود. در این مدل، موتور ۳/۵ لیتری V-6 قدرتی معادل ۲۷۹ اسب‌بخار تولید می‌کند و چرخ‌های جلو را از طریق یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته به همراه پدل‌شیفتر به حرکت می‌اندازد. سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک به صورت یک آپشن عرضه می‌شود.
 
بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (قسمت اول)
 
بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (قسمت اول)
 
آکورا RDX مصرف سوخت مناسبی دارد و شاسیِ آن برای یک رانندگی آرام تنظیم شده است. همچنین تجهیزات ایمنی هوشمندی شامل کروز کنترل انطباقی و هشدار برخورد از جلو در این مدل ارائه شده‌اند. آنچه در اینجا فراموش می‌شود، نبود هر گونه علاقه به رانندگی محصولات آکورا ست که باعث می‌شود که RDX نتواند در رده‌های بالایی کلاس خودرویی‌اش حضور داشته باشد.
 
بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (قسمت اول)
 

 
۱۰) لندروور دیسکاوری اسپورت
 
طراوت بیشتر در چهره ظاهری دیسکاوری اسپورت باعث می‌شود که برخی قابلیت‌های مهم این خودرو در خارج از جاده، از نگاه‌ها پنهان باقی بماند؛ موضوعی که باعث می‌شود که این مدل از بسیاری از رقبایش متمایز شود. البته شاید یک موتور ۲ لیتری توربوی چهار سیلندر با قدرت ۲۴۰ اسب‌بخار و یک گیربکس اتوماتیک ۹ سرعته شاید همیشه زوج خوشبختی نباشند؛ چرا که برخی اوقات واکنش‌ها نسبت به پدال گاز با اندکی تأخیر همراه است. لندروور دیسکاوری اسپورت در حالت استاندارد، به صورت دو دیفرانسیل است و این در حالی است که یک سیستم ۴ حالته «واکنش به مسیر»، آن را برای حالت‌های مختلف، اعم از ماسه، برف، سنگ و گِل، آماده می‌کند.
 
بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (قسمت اول)
 
در دیسکاوری اسپورت امکان انتخاب آپشن ردیف سوم صندلی‌ها با ابعاد کوچک وجود دارد که ظرفیت خودرو به صورت اسمی، به ۷ سرنشین می‌رساند. در حالی ردیف سوم صندلی‌ها ممکن فضای خفه‌کننده‌ای داشته باشد، ولی صندلی‌های ردیف دوم شرایط مناسبی دارند. هندلینگ  دیسکاوری اسپورت با سایر رقبا قابل‌مقایسه است، ولی وضعیت سواری ممکن است چندان راحت نباشد؛ به‌ویژه با استفاده از چرخ‌های ۲۰ اینچی.
 
بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (قسمت اول)
 
نمایشگر لمسی سیستم اطلاعات و سرگرمی، شرایط متوسطی دارد و نسبت به برخی از سیستم‌های مشابه مدل‌های رقیب، در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرد.
 
بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (قسمت اول)
 

 
۹) لینکلن MKX
 
MKX با استفاده از یک طراحی منحصر به فرد در بدنه و سطح بالای تجهیزات استاندارد، سعی بر این دارد که خود را از فورد اِج متمایز کند؛ مدلی که بر اساس آن ساخته شده است. پیشرانه استاندارد این مدل، یک موتور ۳/۷ لیتری V-6 با قدرت ۳۰۳ اسب‌بخار است و این در حالی است که امکان استفاده از آپشن دو توربوشارژر ۲/۷ لیتری V-6 با قدرت ۳۳۵ اسب‌بخار نیز وجود دارد. هر دوی این موتورها با یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک همراه خواهند شد که به صورت استاندارد، قدرت را به چرخ‌های جلو منتقل خواهد کرد. سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک در این مدل به صورت آپشن عرضه می‌شود.
 
بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (قسمت اول)
 
بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (قسمت اول)
 
کابین MKX مملو از امکانات لاکچری است؛ از جمله صندلی‌های نرم چرمی و یک آپشن سیستم صوتی Revel با ۱۹ اسپیکر. البته برخی لبه‌های سخت نیز در طراحی کابین یافت می‌شوند. همچنین این کابین سکوت و آرامش مناسبی دارد؛ موضوعی که به لطف استفاده از شیشه‌های آکوستیک و عایق صوتی هوشمند محقق شده است. امّا قیمت‌گذاری سطوح بالاتر تریم لینکلن MKX، شاید بسیار جاه‌طلبانه باشد.
 
بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (قسمت اول)
 

 
۸) لکسس RX
 
نگذارید که طراحی افراطی لکسس RX شما را به اشتباه بیندازد؛ چرا که این همان کراس‌اور مجللی است که قبلاً بوده و کمتر با تصوری که از طراحی ظاهری خودرو در ذهن ایجاد می‌شود، مطابقت می‌کند. RX به صورت استاندارد از یک موتور ۲۹۵ اسب‌بخاری V-6، گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم دیفرانسیل جلو استفاده می‌کند و در عین حال، امکان انتخاب یک سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک نیز وجود دارد.
 
بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (قسمت اول)
 
بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (قسمت اول)
 
علاوه بر این، یک نسخه گران‌قیمت هیبرید نیز از لکسس RX در دسترس مشتریان قرار دارد. این مدل همراه با آپشن دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک، مصرف سوخت ناامیدکننده‌ای ۱۰/۷ لیتر در تست‌ها نشان داده است که فاصله زیادی با تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا به میزان ۷/۸۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد. کابین RX از متریال‌هایی گران‌قیمت بهره می‌برد و مدل F اسپورت نیز علاوه بر سایر آپگرید‌ها، یک سری صندلی‌های نرم و راحت دریافت می‌کند. البته رابط کاربری «ریموت تاچ» در لکسس که با آپشن سیستم راهبری در دسترس قرار می‌گیرد، شرایط استفاده راحت و ساده‌ای ندارد.
 
بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس (قسمت اول)
 
 

 



:: موضوعات مرتبط: اطلاعات خودرو ها، ،
:: برچسب‌ها: بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس , بهترین کراس‌اورهای جمع‌و‌جور , بهترین کراس‌اورهای لوکس , کراس‌اورهای جمع‌و‌جور و لوکس , کراس‌اورهای جمع‌و‌جور , کراس‌اورهای لوکس , اطلاعات کراس اور , خودرو کراس اور , کراس اور چیست , قیمت روز خودرو, قیمت خودرو, قیمت لحظه ای خودرو, قیمت خودرو, قیمت خودروها وارداتی, قیمت خودروهای داخلی, قیمت خودرو دست دوم, قیمت خودرو خارجی, قیمت خودروهای پلاک اروند, قیمت خودرو ایران خودرو, قیمت خودرو لیفان, قیمت خودرو در دبی, قیمت خودرو منطقه آزاد انزلی, قیمت خودرو جیلی, قیمت خودرو دنا, قیمت خودروی سابرینا, قیمت خودروی ریو, قیمت خودروهای وارداتی, قیمت خودروهای سایپا, قیمت خودروهای ایران خودرو, قیمت کراس اور ,


ن : khashayars

حقایقی جالب از اژدهای 6 چرخ مرسدس بنز

وب‌سایت چرخان: راه‌های خیلی زیادی برای لذت بردن از خودرو وجود دارد. اما شاید تمام این راهها نهایتا به چند سرگرمی کلی مثل رانندگی با سرعت بالا و یا گشت و گذار در صحرا، کوهستان و مناطقی از این دست ختم شوند. خودروهای زیادی وجود دارند که برای لذت بردن از سرعت بالا می‌توان انتخاب کرد اما یافتن گزینه مناسب برای سرگرمی دوم یکم مشکل‌تر به نظر می‌رسد. البته شاید شما با این نظر موافق نباشید و خیلی سریع نام چندین خودروی SUV خوب را به ذهن بیاورید که می‌توان بهترین لذت رانندگی را با آنها تجربه کرد. بله حق با شماست! اما صحبت اصلی ما درباره وضعیتی است که درآن یک خانواده سلطنتی تصمیم می‌گیرند با خودرویی سطح بالا به رانندگی آفرود بپردازند!

حقایقی جالب از اژدهای 6 چرخ مرسدس بنز!

علاقه‌مندان به رانندگی SUV ها به راحتی با پرداخت ۱۰۰ هزار دلار می‌توانند یک رنج روور و یا با مبلغ کمتر یعنی ۹۰ هزار دلار یک لندکروز فول آپشن را خریده و از رانندگی آفرود لذت ببرند. این مبالغ برای خریدن یک خودروی سرعتی مثل پورشه ۹۱۱ هم کفایت می‌کنند. اما اینجا صحبت از یک آفرود واقعیست! به جز چندین شرکتی که اختصاصا در زمینه تیون خودرو فعالیت دارند، مرسدس بنز تنها خودروسازی است که خودش اقدام به بازسازی یکی از محبوبترین شاسی بلندهای تولید شده توسط خودش، یعنی سری G نموده است. 

وجود تقاضا برای یک خودروی متفاوت و قدرتمند هم از طرف صنایع نظامی و هم از طرف افراد ثروتمند، این شرکت آلمانی را مجاب کرد تا مدل AMG G63 6×6 را عرضه کند. مرسدس بنز که با سری G نفس دیگر رقبا را در عرصه SUV ها بریده حالا با تولید این اژدهای ۶ چرخ به معنای واقعی یک ابرخودرو را به معرض نمایش گذاشته است.

حقایقی جالب از اژدهای 6 چرخ مرسدس بنز!


استفاده از چرم شرکت Designio که با روکش الماس تزئین شده، به کارگیری چوب بامبو در بخش بار و خیلی آپشن‌های دیگر که فقط در خودروهای فوق لوکس می‌توان آنها را یافت، این خودروی ۶ چرخ را کاملا مجزا کرده است! البته تمامی این گزینه ها برای مشتریانی که شرایط مالی خوبی دارند در دسترس است زیرا برای خرید این خودرو باید مبلغ ۶۳۳ هزار دلار پرداخت کرد.

حقایقی جالب از اژدهای 6 چرخ مرسدس بنز!


مجهز شدن به محورهای پورتال یکی از ویژگی‌های اصلی این خودرو است. برای اطلاعات بیشتر در این مورد باید گفت سیستم محور پورتال یعنی حالتی که لوله محور بالای مرکز توپی چرخ قرار بگیرد و ارتفاع لازم برای شرایط مختلف رانندگی ایجاد شود. در این صورت عبور از روی موانع بسیار نرم و ساده صورت گرفته و از طرفی فضای کافی هم برای سیستم تنظیم فشار باد لاستیک ها ایجاد می‌شود. مرسدس از یک سوئیچ تنظیم فشار مخصوص برای این سیستم استفاده کرده که به چهار مخزن باد ۲۰ لیتری متصل است و تنظیم فشار برای هر ۶ چرخ را از صفر تا ۲۹ psi ظرف ۲۰ ثانیه امکان پذیر می‌کند. این ویژگی باعث میشود تنظیم فشار در تایرهای ۳۷ اینچی این خودرو برای حرکت بر روی سخت ترین سطوح تا مسیرهای هموار، به سادگی انجام شود. علاوه بر این درکابین سوئیچ دیگری هم به چشم می‌خورد که با فشردن آن میتوان باک ذخیره به حجم ۱۳.۲ گالن (۵۰ لیتر) را به باک اصلی متصل کرد و در مجموع ۳۸.۶ گالن (۱۴۶ لیتر) فضای سوخت را دراختیار داشت.

حقایقی جالب از اژدهای 6 چرخ مرسدس بنز!


وزن ۳.۷ تنی این خودرو به یک پیشرانه قوی نیاز دارد به طوریکه مرسدس بنز از یک موتور ۵.۵ لیتری ۸ سیلندر تویین توربو استفاده کرده که می تواند این بدنه سنگین وزن را ظرف ۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ثانیه برساند. قدرت ۵۳۶ اسب بخاری و گشتاور ۷۶۰ نیوتن برمتری از طریق هر ۶ چرخ منتقل می‌شود و ۵ حالت قفل دیفرانسیل در سه محور می‌تواند به خواست راننده و باتوجه به شرایط رانندگی، نیرو را از جلو به عقب تقسیم کند. رانندگی در آب تا ارتفاع یک متر و حرکت در شیب ۴۵ درجه از دیگر قابلیت‌های این خودرو است.

حقایقی جالب از اژدهای 6 چرخ مرسدس بنز!


اما نکته بسیار مهمی که باید به آن اشاره داشت، داشتن مهارت لازم برای رانندگی با این خودرو مخصوصا در محیط های شهری است (به دلیل فاصله زیادی که محور جلویی با محورهای عقبی دارد). در مدل‌های معمولی سری G امکانات ساده‌ای همچون دوربین عقب و کروز کنترل دیده می‌شوند اما در این خودروی ۶ چرخ خبری از آنها نیست. شاید دلیل اصلی عدم استفاده از این آپشن‌ها، تعیین کاربری ویژه این خودرو برای مسیرهای آفرود باشد و نه استفاده شهری.

حقایقی جالب از اژدهای 6 چرخ مرسدس بنز!


در انتها باید گفت هدف گیری مرسدس بنز برای عرضه یک ابرخودروی لوکس برای بخش SUV ها بسیار دقیق انجام شده ولی تولید تعداد محدود ۱۰۰ تایی از مرسدس بنز AMG G63 6×6 آن را برای خیلی ها به خودرویی دست نیافتنی تر از اکثر سوپر اسپرت ها تبدیل کرده است.



:: موضوعات مرتبط: اطلاعات خودرو ها، ،
:: برچسب‌ها: حقایقی جالب از اژدهای 6 چرخ مرسدس بنز , اژدهای 6 چرخ مرسدس بنز , حقایقی جالب از خودرو 6 چرخ مرسدس بنز , خودرو 6 چرخ مرسدس بنز , حقایقی جالب از خودرو 6 چرخ مرسدس بنز , مرسدس بنز , خودرو مرسدس بنز , شاسی بلند مرسدس بنز , اطلاعات خودرو 6 چرخ مرسدس بنز , اژدهای 6 چرخ مرسدس بنز , آشنایی با خودرو 6 چرخ مرسدس بنز , قیمت روز خودرو, قیمت خودرو, قیمت لحظه ای خودرو, قیمت خودرو, قیمت خودروها وارداتی, قیمت خودروهای داخلی, قیمت خودرو دست دوم, قیمت خودرو خارجی, قیمت خودروهای پلاک اروند, قیمت خودرو ایران خودرو, قیمت خودرو لیفان, قیمت خودرو در دبی, قیمت خودرو منطقه آزاد انزلی, قیمت خودرو جیلی, قیمت خودرو دنا, قیمت خودروی سابرینا, قیمت خودروی ریو, قیمت خودروهای وارداتی, قیمت خودروهای سایپا, قیمت خودروهای ایران خودرو, ,


ن : khashayars

چه چیزی یک خودرو را لوکس می‌سازد؟

 وب‌سایت پدال: "لوکس بودن” دقیقاً چیست و چه چیزی دقیقاً یک خودرو را لوکس می‌سازد؟ این‌ها برخی از سخت‌ترین سؤالات در دنیای خودرو هستند. آیا همه‌چیز درباره‌ی برند است؟ درباره‌ی تکنولوژی است؟ تجهیزات؟ قیمت؟ گذشته و میراث؟ تقریباً غیرممکن است تا بگوییم که یک خودروی لوکس در چه بازه‌ای قرار می‌گیرد.

چه چیزی یک خودرو را لوکس می‌سازد؟

آیا آئودی A1 با قیمت زیر 30 هزار دلار استرالیا یک خودروی لوکس است؟ مرسدس بنز A180 چه؟ هر دو نسخه‌ی پایه هستند و هر دو به‌طور قابل‌توجهی از نسخه‌ی فول آپشن هولدن کومودور ارزان‌ترند. کومودور در جایگاه خاص خودش است و ژرمن‌ها هم پرستیژ قابل‌توجهی دارند که تخمین مقدار آن سخت است و حتی در تریم پایه، ارزش بالاتری را نسبت به کومودور نشان می‌دهند.

چه چیزی یک خودرو را لوکس می‌سازد؟

لوکس بودن واژه‌ای است که نشان‌دهنده‌ی تجهیزاتی است که فوق ضروریات نسخه‌ی پایه قرار دارند. ساعت سوئیسی 10 هزار دلاری همان کار ساعت کاسیوی 50 دلاری را انجام می‌دهد اما به نظر نمی‌رسد که کیفیت و ارزش برند ساعت سوئیسی به سادگی قابل چشم‌پوشی باشد. هر چند جدا از خودروهای زیر 15 هزار دلار، امروزه خودرویی در بازار وجود ندارد که برخی سطوح راحتی خودروهای لوکس را نداشته باشد

چه چیزی یک خودرو را لوکس می‌سازد؟


طبق گفته‌های دولت استرالیا، خودروی لوکس به‌صورت کامل با قیمت تعریف می‌شود؛ بنابراین مرسدس بنز C250 در آستانه‌ی مالیات خودروی لوکس (LCT) است درحالی‌که این مالیات به تویوتا لندکروز پرادو تعلق نمی‌گیرد. آنچه که مشخص است این ایده است که خودروی لوکس به‌طور کامل تعریف‌نشده باقی مانده و به نظر می‌رسد که بیش از هر چیز مقیاس‌پذیر دیگری، بر پایه‌ی درک و احساس بنا شده باشد.

چه چیزی یک خودرو را لوکس می‌سازد؟


در یک بخش از کتاب "استراتژی لوکس بودن: شکستن قوانین بازاریابی به منظور ساخت برندهای لوکس”، یکی از خبره‌ترین کارشناسان حوزه‌ی برند راجع به خودروهای لوکس این‌گونه بحث می‌کند: "آیا یک برند خودروی لوکس برای قرار گرفتن در رتبه‌ی اول می‌تواند در یک محیط بسته و یا تنها با شراکت‌های تکنیکی توسعه یابد؟ بخش خودرو سؤالات زیادی را در جنبه‌های مختلف برای تحلیل گران مبحث لوکس بودن ایجاد کرده است. کالسکه‌های اصیل‌زاده‌های قدیم نشانه‌های بسیاری از لوکس بودن را در میان مردم نشان می‌داد. یک خودرو نیز بر حالت و وضع راننده‌ی آن دلالت می‌کند.

خودرو فرصتی را به برندها می‌دهد تا خودشان لوکس بودن را تعریف کنند. این مورد درباره‌ی خودروسازان کارکشته‌ای چون فراری ایتالیا و رقبای تازه‌تری چون کونیخزگ سوئدی، یا لکسوس ژاپنی قابل شناسایی است. در نهایت، علاوه بر پیشینه‌ی قوی، خودرو امکان اتصال بین لوکس بودن و تکنولوژی بالا را میسر می‌سازد: ما بسیار تمایل داریم تا بین لوکس بودن و سنت‌ها ارتباط برقرار کنیم. این مورد چگونه در خودروهای گران‌قیمت و خودروهای الکترونیکی جهان امروز نشان داده می‌شود؟ آیا آن‌ها مانع آزمایش استون مارتین و بنتلی های مدرن خواهند شد؟”

چه چیزی یک خودرو را لوکس می‌سازد؟


در این نقطه اگر سوپرکارها و کارخانه‌های بسیار لوکس ساز را نادیده بگیریم، شناخته‌شده‌ترین خودروسازان لوکس در استرالیا سه برند آلمانی آئودی، مرسدس-بنز و ب‌ام‌و هستند. این سه خودروساز آلمان شهرت و اعتبار خود را از طریق برخی فاکتورها به دست آورده‌اند و مهم‌ترین آن‌ها (حداقل از نظر استرالیایی‌ها) عبارت است از میراث فاخر گذشته. این سه خودروساز پیشینه‌ای حداقل 100 ساله دارند.(آئودی در شکل‌های مختلف)

چه چیزی یک خودرو را لوکس می‌سازد؟


همچنین این سه خودروساز در یک دهه‌ی گذشته خودروهایی را خلق کرده‌اند که در مواردی همچون قیمت و قابل‌دسترسی بودن جذابیت داشته‌اند. اینجا پارادوکسی بین ترکیب ارزش‌های لوکس بودن و سطح معینی از انحصاری بودن در خودروهای تولید انبوه به چشم می‌آید. در همان زمان، برخی برندها با ساخت خودروهای لوکس به قلمرو برخی دیگر از برندهای مجلل حمله بردند.

چه چیزی یک خودرو را لوکس می‌سازد؟


اما آنچه که به عنوان لوکس بودن در نظر گرفته می‌شود و یا حداقل لوکس بودن به همراه حجم فروش معقول را نشان می‌دهد، به‌طور گسترده‌ای از یک کشور به کشور دیگر تفاوت دارد و این ایده را که خودروهای لوکس به‌طور گسترده‌ای به درک و احساس مربوط می‌شوند را تقویت می‌کند. سال گذشته فروش جهانی ب‌ام‌و بیش از مرسدس بنز بود، که این هم به نوبه خود آئودی را برای اولین بار از سال 2010 پشت سر گذاشته بود. این آمار در استرالیا کاملاً متفاوت است (مرسدس بنز در رتبه‌ی اول و ب‌ام‌و و آئودی در تعقیب آن هستند).

 
چه چیزی یک خودرو را لوکس می‌سازد؟

به‌عبارت‌دیگر، در مقیاسی بزرگ‌تر، لکسوس در بازار آمریکای شمالی بسیار خوب عمل کرده است اما در بازارهای اروپایی چالشی جدی با برندهای وطنی اروپا دارد. در استرالیا، در برابر فروش هر 4 دستگاه مرسدس بنز تنها 1 دستگاه لکسوس به فروش می‌رسد به این معنی که اگر شما خودروی "انحصاری‌تری” را می‌خواهید، لکسوس انتخاب بهتری نسبت به مرسدس بنز است.

چه چیزی یک خودرو را لوکس می‌سازد؟

ارزش لوکس بودن یک خودرو در آمریکا بسیار متفاوت است و این مورد در چین، هند، اروپا و روسیه نیز صدق می‌کند. آیا این ریشه‌های اروپا محور است که ارزش‌ها را تعیین می کند یا به‌طور ساده توجه ما به خودروهای لوکس است واقعاً تفاوت دارد؟ نگاه کردن به بازارهای بالغی همچون بازار چین جالب‌توجه است، بازاری که حالت و ایده‌ی خودروهای لوکس غربی طرفداران و جذابیت بسیاری دارد. در این بازار برندهای آلمانی و البته جگوار لندروور بسیار خوب عمل کرده‌اند. در حقیقت، چین بزرگ‌ترین بازار برای مرسدس بنز است و البته در آنجا آئودی فروش بیشتری نسبت به بنز دارد.

چه چیزی یک خودرو را لوکس می‌سازد؟


اما درباره‌ی خودروسازی همچون فورد باید گفت که این شرکت بهترین کار را با از بین بردن دو برند خود در اوایل سال 2000 میلادی انجام داد و فورد این درس را به همگان یاد داد که شما نمی‌توانید خودروهای عادی را با پوسته‌ی متفاوت و نشان جدید و قیمتی بیشتر و به عنوان خودرویی لوکس به بازار عرضه کنید.

چه چیزی یک خودرو را لوکس می‌سازد؟

هیوندای نیز در فاز خودروهای ممتاز و مدرن قرار گرفته است و بیشتر خریداران بالغ را هدف گرفته است و از طرف دیگر نیز برند خواهر آن یعنی کیا می‌تواند توجه بیشتر خود را معطوف جوان‌ترها کند. البته این دو شرکت امروز قیمت‌گذاری‌های بسیار شبیهی دارند و دانستن منطق این استراتژی کمی سخت است؛ و حالا، کره‌ای‌ها برند لوکس خود یعنی "جنسیس” را روانه‌ی بازار کرده‌اند.

چه چیزی یک خودرو را لوکس می‌سازد؟

جنسیس دقیقاً کمتر از یک دهه عمر دارد. در سال 2015 هیوندای تعداد 31374 دستگاه جنسیس میان سایز را در آمریکا فروخته است که در مقایسه با فروش 22850 دستگاهی آئودی A6 و 44162 دستگاهی ب‌ام‌و سری 5 عملکردی عالی محسوب می‌شود. در استرالیا، این خودروساز تنها 540 دستگاه فروش داشته اما در برابر فروش 554 دستگاهی A6 و 1038 دستگاهی سری 5 بازهم عملکردی خوب است. خب هم‌اکنون شگفت‌زده شوید…اینفینیتی برند لوکس نیسان برای مقابله با آلمانی‌ها و لکسوس است. این برند راهی دراز پیش روی دارد؛ و درست همانند لکسوس قبل از خود و جنسیس بعد از خود، اینفینیتی سخت در تلاش است تا از این احساس که این خودرو هم تنها یک تویوتا یا هیوندای گران‌تر است فرار نماید.

چه چیزی یک خودرو را لوکس می‌سازد؟

لکسوس از زمان تأسیس خود با این طرز تفکر در مبارزه بوده و میزان فروش آن در طی سالیان گذشته به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته است اما در آلمان حرفی برای گفتن ندارد. در حقیقت، لکسوس با باز طراحی برند خود همه‌ی چیزهای قبلی را دور انداخت و با خودروهایی که هیچ شباهتی به پیشینیان خود نداشت پا به میدان گذاشت و امیدوار است تا از احساس ارتباط با تویوتا رهایی یابد؛ اما درحالی‌که با این کار مقدار فروش اندکی افزایش یافته اما همه‌ی تغییرات صورت نگرفته، به جز اینکه شاید صاحبان لکسوس های کنونی را منحرف ساخته و آن‌ها روش قبلی این کمپانی محافظه‌کار ژاپنی را ترجیح می‌دهند.

چه چیزی یک خودرو را لوکس می‌سازد؟


استراتژی تغییر علامت تجاری تنها به این خاطر ممکن است که برند ژاپنی فاقد میراث و تاریخچه‌ای است تا به تنهایی داشته باشد، چیزی که به نظر می‌رسد آلمانی‌ها دارای آن هستند. لکسوس افراط‌گرایی مدرن خود را با ساخت سدان دیفرانسیل جلوی ES که بر پایه‌ی تویوتا ساخته شده جواب داد، چیزی که کمپانی امید داشت تا خریداران موجود را خوشحال کند؛ اما آیا ES به اندازه‌ی GS لوکس است؟

چه چیزی یک خودرو را لوکس می‌سازد؟


فولکس‌واگن یک برند لوکس است یا برندی معمولی؟ درباره‌ی برند تقریباً یکسان و حتی بهتر اشکودا چطور؟ ولوو چطور؟ این برند سوئدی مقابله‌ای کامل با ژرمن‌ها در بحث قیمت دارد اما آیا این برند همان میزان درک و احساس لوکس بودن را دارد؟
یک مورد که می‌تواند شاهدی برای موفقیت باشد میزان فروش است که پیشنهاد می‌کند علیرغم مشکلات اخیر فولکس‌واگن، میزان فروش این شرکت هنوز هم قوی است درحالی‌که ولوو در مقابله با رقبای اروپایی خود به مشکل برخورده است.

چه چیزی یک خودرو را لوکس می‌سازد؟

اما همان‌طوری که ما می‌دانیم، لوکس بودن با آمار فروش تعریف نمی‌شود. در حقیقت، اغلب، درک لوکس بودن درباره‌ی میزان خاص و انحصاری بودن است. همان‌طوری که مدیرعامل قبلی پورشه می‌گوید: "وقتی که من دو پورشه را در یک خیابان دیدم نگران شدم.” خب، او باید این روزها تا حدی نگران باشد چرا که آمار فروش پورشه به لطف ماکان بالا رفته است.

چه چیزی یک خودرو را لوکس می‌سازد؟

خب برندی همچون مرسدس بنز که خودروهایی را در بازه‌ی 30 تا 300 هزار دلاری می‌فروشد، چگونه حس لوکس و انحصاری بودن خود را مدیریت می‌کند؟ آیا خریداران مرسدس AMG GT S اهمیتی می‌دهند که خودروی ارزان‌تر 30 هزار دلاری نیز همان ستاره‌ی 3 پر را حمل می‌کند؟ آیا مرسدس بنز بدون هیچ سؤالی تا همیشه یک خودروساز لوکس در نظر گرفته خواهد شد؟

چه چیزی یک خودرو را لوکس می‌سازد؟


البته چیزهای معینی وجود دارند که مرسدس را مرسدس می‌سازند. برای مثال، آیا می‌دانید که هر دکمه‌ی موجود در داشبورد مرسدس بنز برای پاسخ دقیق استوار بر نیروی نیوتون کالیبره شده است؟ یا حتی ارزان‌ترین بنز نیز دستگیرهای در داخلی روشن‌شونده و کرومی دارد؟ مزیت خرید یک مرسدس بنز، ب‌ام‌و یا آئودی ارزان این است که شما قطعات زیادی را به دست می‌آورید که در مدل‌های بسیار گران‌تر نیز بکار رفته‌اند. در برندهای معمولی، مثل مزدا-که در محو کردن خط بین ممتاز و لوکس بودن عالی کار کرده- مدل‌ها گران‌تر قطعات خود را با ارزان‌تر به اشتراک می‌گذارند. همه‌ی این‌ها یک عمل توازنی است.

چه چیزی یک خودرو را لوکس می‌سازد؟


بااین‌وجود، مزدا 2 فول آپشن سیستم هدآپ دیسپلی برجسته به همراه تجهیزات ایمنی فعال زیادی دارد اما هنوز هم مجبورید تا بهای بیشتری را برای دستیابی به نصف این تجهیزات در برندهای لوکس بپردازید.

چه چیزی یک خودرو را لوکس می‌سازد؟


نهایتاً، وقتی فردی را در حال رانندگی در پشت فرمان یک آئودی A1 پایه با پیشرانه‌ی 1 لیتری و یا مرسدس بنز A180 دیدید، بدانید که او تصمیم گرفته است تا یک خودرو از برندی لوکس اما از نوع کم تجهیزات داشته باشد و آن را به یک مزدای فول آپشن و یا شبیه آن ترجیح داده است. این افراد نشان لوکس را انتخاب کرده‌اند و این نشان برای آن‌ها معنی زیادی دارد.



:: موضوعات مرتبط: اطلاعات خودرو ها، ،
:: برچسب‌ها: چه چیزی یک خودرو را لوکس می‌سازد؟ , چه چیزی یک خودرو را لوکس می‌سازد , خودرو لوکس , لوکس , لوکس به چه معناست , خودرو لوکس چیست , قیمت خودرو لوکس , واردات خودرو لوکس , قیمت خودرو های لوکس , قیمت خودروهای لوکس , مشخصات خودروهای لوکس 2016 , اتومبیل های لوکس , قیمت روز خودرو, قیمت خودرو, قیمت لحظه ای خودرو, قیمت خودرو, قیمت خودروها وارداتی, قیمت خودروهای داخلی, قیمت خودرو دست دوم, قیمت خودرو خارجی, قیمت خودروهای پلاک اروند, قیمت خودرو ایران خودرو, قیمت خودرو لیفان, قیمت خودرو در دبی, قیمت خودرو منطقه آزاد انزلی, قیمت خودرو جیلی, قیمت خودرو دنا, قیمت خودروی سابرینا, قیمت خودروی ریو, قیمت خودروهای وارداتی, قیمت خودروهای سایپا, قیمت خودروهای ایران خودرو, ,


ن : khashayars

مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن

وب سایت پدال - شاهین احمدزاده: بنا بر برخی دلایل، هم‌اکنون زمانی پر سروصدا در ایالات‌متحده است و بازار خودرو نیز از این قاعده مستثنا نمی‌باشد. هر کلاس خودرویی تحولی بزرگ را به خود می‌بیند و مهم نیست که چه اتفاقی می‌افتد، خریداران بیش از گذشته با دست باز به انتخاب خودرو می‌پردازند.

اکثر این تغییرات به فشارهای مربوط به بازار مرتبط است. قیمت سوخت پایین آمده و انتظارات بالا رفته است. رشد درخشان کراس اوورها ادامه یافته است درحالی‌که شاسی بلندهای سنتی و مرسوم کمی کنج عزلت برگزیده‌اند. خودروهای الکتریکی شاخص سرانجام به راه‌ها قدم گذاشته‌اند و محدوده‌ی حرکتی و کاربردی همانند خودروهای بنزینی دارند. خودروهای هیبریدی نیز جایگاه جدیدی پیدا کرده‌اند و شاسی بلندهای کوپه مانند نیز نسبت به قبل از مقبولیت بالاتری برخوردارند. مهم نیست که چه کلاسی باشد، خودروها به آخرین تکنولوژی‌ها مجهز شده‌اند و کارایی بالاتری دارند.

مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت اول)

آنچه در پیش می‌آید، داغ‌ترین و جدیدترین خودروها، تراک ها، کراس اوورها، شاسی بلندها و ون‌ها و همه‌ی آن چیزی که است که در چند سال آینده به بازار خواهد آمد. این یک لیست جامع است اما از برخی خودروها در آینده بیشتر خواهیم شنید. این‌ها خودروهای تولیدی واقعی هستند که در چند سال آینده قادر به خرید آن‌ها خواهید بود. به آینده خوش‌آمدید!

ترنس Am مدل 2017

پرفورمنس قوی کامارو و استایل کلاسیک آن برخی اوقات باعث روشن شدن جرقه‌ی برخی نوستالژی‌ها در ذهن از جمله پونتیاک می‌شود و در این میان TAW پنجمین نسل کامارو را بصورت ترنس Am 77-78 درآورده است. در این نسخه پرنده‌های معروف، هود زیبا و موارد خاطره‌انگیز دیگر دیده می‌شوند. کار طراحی بر روی پلتفرم آلفا انجام شده و دو نوع آپشن برای استایل خودرو در دسترس است: مدل 1969 و یا نمای مربوط به زمان راهزنان.

مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت اول)

مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت اول)
هر نسخه پیشرانه‌ی ارتقا یافته‌ی 8 سیلندر LT1 را دریافت خواهد نمود و با غرش خود یادآور خاطرات خوش قدیم خواهد بود.
  • زمان عرضه: بهار 2017
  • قیمت: 71 هزار دلار
مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت اول)

مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت اول)

مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت اول)

مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت اول)



بیوک لاکراس 2017

بیوک لاکراس طویل‌تر، کوتاه‌تر، صیقلی‌تر و عریض‌تر خواهد شد و طبق گفته‌ی خودروساز راحت‌تر و سریع‌تر از قبل خواهد بود. در حقیقت مهندسان مجبور شده‌اند تا تغییراتی را در دماغه و شیشه‌ی جلو به وجود بیاورند. شما همچنین می‌توانید صندلی‌های جلوی ماساژ دهنده را نیز سفارش دهید. این خودرو از همان پیشرانه‌ی موجود در کادیلاک XT5 و شورلت کامارو استفاده خواهد کرد.
  • زمان عرضه: تابستان 2016
  • قیمت: 32500 دلار (تخمینی)
مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت اول)

مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت اول)

مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت اول)

مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت اول)



جگوار XE 2017

زمان زیادی از رانندگی ما با نسخه‌ی اروپایی XE در ژانویه‌ی 2015 نگذشته است. جگوار با عرضه‌ی این خودرو به یکی از داغ‌ترین سگمنت های خودرویی وارد شده بنابراین برای رقابت به مقادیر مناسبی از نمای ظاهری خوب، پیشرانه‌ی قوی و هندلینگ عالی مجهز گردیده است.

مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت اول)

وقتی که به‌صورت شانه‌به‌شانه با ب ام و سری 3 حرکت کنید، بهتر می‌توانید به توانایی‌های این خودرو پی ببرید. پلتفرم این خودرو با برادران XF و اف پیس یکی است و همین داستان درباره‌ی پیشرانه‌ها، گیربکس و سیستم چهارچرخ محرک نیز صدق می‌کند.
  • زمان عرضه: هم‌اکنون
  • قیمت: 52695-35895 دلار
مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت اول)

مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت اول)

مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت اول)



فیات 124 اسپایدر 2017

این یک بدنه و یک نام جدید برای مزدا میاتا است. البته فیاتا هم خوانده می‌شود! این خودرو به همراه میاتا در هیروشیما ساخته می‌شود و از پیشرانه‌ی 1.4 لیتری توربوی فیات با 160 اسب بخار قدرت بهره می‌گیرد. گزینه‌های مربوط به گیربکس نیز همانند میاتا 6 سرعته ی دستی یا اتوماتیک هستند و نسخه‌های آبارث از برخی جزئیات ظاهری بهبود یافته سود می‌برند. انتظار می‌رفت که فیاتا یک آلفا رومئو باشد اما در آخرین لحظات به فیات تبدیل شد.

مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت اول)

درست است که این خودرو در ژاپن ساخته می‌شود اما این یک اختلال عملکرد کلاسیک ایتالیایی به بهترین شکل است. پیشرانه‌ی خسته‌ی دوج دارت که در زیر کاپوت نسخه‌ی آبارث قرار گرفته از علایق ما نیست.
  • زمان عرضه: تابستان 2016
  • قیمت: 25990 دلار
مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت اول)

مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت اول)

مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت اول)

مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت اول)



نیسان GT-R 2017

همه‌چیز به جز سقف، درها و شیشه در سوپرکار نیسان تازه شده‌اند. جلوپنجره و سپر حالا تقریباً یکی شده و ورودی‌های جدید هوا و دیفیوزر عقب باعث بهبود عملکرد خودرو شده‌اند. نیسان به‌صورت کامل نمای داخل خودرو را با به‌کارگیری غربیلک فرمان جدید، داشبورد و کنسول پوشیده از چرم تغییر داده و صفحه لمسی 8 اینچی و طرح ساده‌شده‌ی کلیدها به چشم می‌خورد.

مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت اول)

پلت فرم ممتاز خودرو، قوای محرکه و پروفیل کلی خودرو دست‌نخورده باقی‌مانده‌اند. این یک جراحی پلاستیک قابل‌توجه برای گودزیلا است اما ما همچنان منتظر GT-R تماماً جدید هستیم.
  • زمان عرضه: هم‌اکنون
  • قیمت: 102000 دلار (تخمینی)
مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت اول)

مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت اول)



آلفا رومئو جیولیا 2017

همه چیز جدید است. پلتفرم جدید آفارومئو اولین سدان فروخته شده در این دهه در آمریکا را مزین کرده است. جیولیا از دو پیشرانه سود می‌برد که اولی 4 سیلندر 2 لیتری توربو با 276 اسب بخار قدرت بوده و دومی 6 سیلندر 2.9 لیتری توئین توربو با قدرت 505 اسب بخار می‌باشد. گفته شده که حداکثر سرعت نسخه‌ی 6 سیلندر 307 کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا 96 کیلومتر نیز 3.8 ثانیه می‌باشد.

مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت اول)

جیولیا بیش از آنکه عملکردی باشد، زیبا است. انتظار می‌رود که آلفا با عرضه‌ی جیولیا درک آمریکایی‌ها نسبت به خودش را تغییر دهد.
  • زمان عرضه: اواخر 2016
  • قیمت: 40000 دلار (تخمینی)
مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت اول)

مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت اول)

مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت اول)



لینکلن کانتیننتال

کانتیننتال 2017 جایگزین MKS قدیمی شده و با انبوهی از امکانات لوکس از جمله صندلی‌های گرم و سرد شونده با تنظیم در 30 جهت عرضه می‌شود. در سال 2017 سیستم چهارچرخ محرک و پیشرانه‌ی انحصاری 6 سیلندر اکوبوست توئین توربو با حجم 3 لیتر نیروبخش این خودرو خواهد بود. قدرت این پیشرانه 400 اسب بخار است.

مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت اول)

آنچه که قدیمی است به سیستم کنترل رانندگی لینکلن مربوط می‌شود که در دیگر مدل‌ها نیز یافت می‌شود و به خریداران این اجازه را می‌دهد تا مشخصات رانندگی و سواری را با ذائقه‌ی خود تنظیم کنند.
  • زمان عرضه: پاییز 2016
  • قیمت: 45485 دلار
مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت اول)

مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت اول)

مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت اول)

مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت اول)



تویوتا 86 2017

با مرگ برند سایون، خودروی دوست‌داشتنی FR-S زیر چتر تویوتا قرار گرفت. همچنین نام اصلی خود را از دست داده و به 86 تبدیل شد و به همراه نام جدید از ویژگی‌های دیگری چون غربیلک فرمان جدید، برخی ارتقاهای سیستم تعلیق، نسبت‌های دنده‌ی بهبودیافته و… بهره‌مند شد و برای آن‌هایی که می‌خواهند خودشان دنده را عوض کنند، پیشرانه 5 اسب بخار اضافی دریافت کرد و به خروجی کلی 205 اسب بخاری دست‌یافت.

آنچه از گذشته باقی‌مانده به پیشرانه‌ی تخت 4 سیلندر 2 لیتری مربوط می‌شود که با گیربکس 6 سرعته ی اتوماتیک آپشنال همراه است. ما هنوز هم منتظر نسخه‌ی توربوشارژدار این خودرو یا حداقل نسخه‌ی کانورتیبل خواهیم ماند.
  • زمان عرضه: اواخر تابستان 2016
  • قیمت: 26000 دلار (تخمینی)
مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت اول)

مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت اول)



جگوار اف پیس

تقریباً همه‌چیز جدید است. از اولین شاسی‌بلند جگوار انتظار می‌رود تا کارهای بزرگی را انجام دهد. آفرود قوی؟ بهتر است که نیم‌نگاهی به برادرش یعنی لندروور بیندازید. اف پیس به‌صورت چهارچرخ محرک است اما بهتر است که از جاده خارج نشوید. اگر نیاز دارید تا از گل‌ولای عبور کنید نگران نباشید. آیا این خودرو پرفروش‌ترین مدل جگوار خواهد بود؟ 100 درصد.

مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت اول)

پیشرانه‌ها، گیربکس و سیستم تعلیق یک‌راست از دیگر نسخه‌ها قرض گرفته شده‌اند.
  • زمان عرضه: هم‌اکنون
  • قیمت: 70695-41985 دلار
مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت اول)

مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت اول)

مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت اول)



تویوتا C-HR 2017

چیزی که زندگی خود را به عنوان یک کراس اوور دو در و با نام سایون آغاز کرده درنهایت به کراس اوور کامپکت 4 در تویوتا تبدیل شده است. با استایل زاویه‌دار خود، هاچبک C-HR به مصاف رقبایی همچون مزدا CX-3، نیسان جوک و هوندا HR-V می‌رود. دو پیشرانه قابل سفارش خواهد بود: نسخه‌ی هیبریدی 1.8 لیتری پریوس با 120 اسب بخار قدرت و یا پیشرانه‌ی 4 سیلندر توربوی 1.2 لیتری که با گیربکس 6 سرعته ی دستی یا نمونه‌ی CVT قابل سفارش است. در بازار آمریکا گیربکس CVT در دسترس خواهد بود. همه‌ی نسخه‌ها بر پلتفرم معماری جهانی جدید تویوتا سوار خواهند شد که این پلتفرم استحکام بدنه را بالابرده و دینامیک رانندگی اسپورتی را در پیچ‌ها به ارمغان می‌آورد.
  • زمان عرضه: اوایل 2017
  • قیمت: 30000-20000 دلار (تخمینی)
مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت اول)

مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت اول)

مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت اول)



آئودی Q2

شاسی‌بلند کامپکت آئودی راهی متفاوت از برادران Q7/Q5/Q3 را در بحث استایل برگزیده و متفاوت‌تر از آن‌ها به نظر می‌رسد. در نمای خارجی خطوط منحنی و زاویه‌دار را می‌بینیم و نمای داخل نیز خاص محصولات آئودی است. خودرو به‌صورت استاندارد دیفرانسیل جلو است و البته سیستم کواترو نیز قابل سفارش خواهد بود.

مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت اول)

آئودی این خودرو را برپایه همان پلتفرم بکار رفته در گلف و A3 می‌سازد بنابراین از همان پیشرانه‌های استفاده‌شده در این خودروها سود خواهد برد.
  • زمان عرضه: اواخر 2016
  • قیمت: 31000 دلار (تخمینی)
مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت اول)

مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت اول)

مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت اول)



مزدا CX-9

در مقایسه با مدلی که جانشین آن شده،CX-9 سبک‌وزن‌تر است. مزدا پیشرانه‌ی قدیمی 6 سیلندر 3.7 لیتری با ریشه‌های مربوط به فورد را کنار گذاشته و از نسخه‌ی 4 سیلندر 2.5 لیتری توربو با 250 اسب بخار قدرت استفاده کرده است. بالاترین مدل CX-9 Signature نامیده می‌شود که از چرم ناپا، تریم چوب و چراغ‌های LED خاص بهره می‌برد.

مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت اول)

این خودرو از تکنولوژی‌های Skyactiv از جمله شاسی قدیمی استفاده می‌کند که در مدل CX-5، مزدا 6 و 3 نیز بکار رفته است.
  • زمان عرضه: هم‌اکنون
  • قیمت: 44915-32420 دلار
مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت اول)

مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت اول)

مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت اول)
 


:: موضوعات مرتبط: اطلاعات خودرو ها، ،
:: برچسب‌ها: مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن , مهم‌ترین خودروهای 2017 , برترین خودروهای 2017 , برترین خودرو های سال 2017 , خودروهای آینده , خودرو های 2017 , قیمت خودروهای 2017 , قیمت خودرو 2017 , قیمت خودرو 95,


ن : khashayars

نفربر زرهی Enigma ساخت کشور امارات

میلیتاری نیوز: امارات در نمایشگاه IDEX از نفربر زرهی جدید خود رونمایی کرد . نفربر زرهی پیشرفته ای که بسیاری از مفاهیم ساخت خودروهای زرهی مدرن را در دل خود جای می داد و همگان را در زمینه پیشرفت صنایع دفاعی امارات به تحسین وا می داشت . نام این نفربر زرهی پیشرفته Enigma به معنی رمز آلود و چیستان گونه بودن است . این خودرو که بسیاری از ویژگی های یک خودروی رزمی پیاده نظام را در دل خود جای می دهد در زمینه امنیت و محافظت از خدمه خود، برخورداری از بدنه V شکل و کمان جلویی پلت فرم با آن خم کم نظیر ، مسایلی هستند که توجهات را به خود جلب خواهند کرد . 

معرفی نفربر زرهی Enigma ساخت کشور امارات


امارات متحده عربی چند سالی هست که تلاش خود برای ساخت جنگ افزارهای بومی با همکاری طرف های خارجی را  به جای خرید مستقیم سلاح از دیگر کشور ها در دستور کار قرار داده است. 

شاهزاده محمد بن جبار آل السویدی مدیر مجموعه Emirates defense technology  در مورد انگیما توضیح می دهد : ما تمرکز اصلی خود را روی توسعه خودرویی قرار دادیم که مخصوصا در آب و هوای به شدت گرم منطقه ، توانایی حرکت در مناطق کویری را داشته باشد . کار روی توسعه Enigma ازحدود سه سال پیش با همکاری شرکای بین المللی از گوشه کنار دنیا آغاز شد و همین باز بودن درهای تجارت بود که به اماراتی ها اجازه داد صنایع دفاعی خود را در مدتی به این کوتاهی از صفر تا به اینجا بالا بکشانند .

معرفی نفربر زرهی Enigma ساخت کشور امارات


بدنه زره  پوش 

Enigma یک پلتفرم زرهی مخصوص حمل پیاده نظام است . اماراتی ها در ساخت این زره پوش از بسیاری از مفاهیم مدرن در این بخش استفاده کرده اند که همگی در کنار هم توانایی دفاع آن از خدمه و سرنشینان را به گونه ای قابل توجه افزایش می دهد . 

انگیما در کمان پیشانی خود یک شاهکار به تمام معناست . خم فولادی عظیم به کار رفته در این بخش در نمونه های کمی از رقبا قابل مشاهده است . وجود زاویه زیاد در این بخش باعث شده تا علاوه بر مضاعف شدن زره ، توانایی آن برای منحرف کردن به گونه ای قابل توجه نیز افزایش یابد . نتیجه آن که در صورت استفاده از ماژول های اضافه این بخش می تواند حتی در برابر پرتابه های ضد زره شلیک شده از جنگ افزارهای 30 میلی متری هم مقاومت کند که برای یک (APC) armoured personnel carrier نفربر زرهی رقم قابل توجهی به شمار می آید . 

معرفی نفربر زرهی Enigma ساخت کشور امارات


انیگما زره پوش بزرگی است و با طول برابر با 8.4 متر به وضوح بزرگتر از اکثر رقبای خود قرار می گیرد . چیدمان زره پوش مدرن است و پیشرانه ای برای افزایش امنیت کپسول سرنشینان به قسمت جلویی وسیله منتقل شده ، اقدامی که علاوه بر قرار دادن بلوک بزرگ پیشرانه در جلوی ناحیه سرنشینان با به وجود آوردن فضایی یک تکه در بخش عقب ، دست طراح را برای جای دادن برجک . فضای مورد نیاز سرنشینان باز می گذارد ، نتیجه آن که مردان انیگما حالا می توانند علاوه بر برجک بزرگ نفربرهای زرهی BMP-3 روسی فضای کافی برای جای دادن 8 سرباز تماما مسلح را در این بخش برای انیگما فراهم کنند . 

برای ورود و خروج به داخل وسیله یک رمپ مکانیزه بزرگ در بخش عقبی قرار گرفته که در کنار دریچه های سقفی برای خروج اضطراری تکمیل خواهد شد . 

پایدار در مقابل مین ها 

مین های ضد زره ، تله های انفجاری و بمب های کنار جاده ای یا همان IDE های معروف در سال های اخیر ثابت کرده اند که در نبردهای شهری عملکردی به مراتب قوی تر در مقابل آتش مستقیم و یا سلاح های ضد زره دوش پرتاب ضد یگان های زرهی دارند . در نتیجه طراحان قبل از هر چیز باید فکری برای این تهدیدات کنند . 

معرفی نفربر زرهی Enigma ساخت کشور امارات


به این منظور در طراحی انیگما از مفهوم طراحی V  شکل برای بدنه ، استفاده شده که با منحرف کردن موج انفجار از بدنه بخش مهمی از توان ان برای وارد آوردن آسیب به وسیله را از میان خواهد برد . اما مردان انیگما به همین هم راضی نشده اند و برای به حداکثر رساندن توانایی وسیله در برابر شوک های انفجاری تمامی دریچه ها و پنجره های خارجی را از ساختار انیگما حذف کرده اند که با جلوگیری از ورود و بدتر از  آن به به دام افتادن موج انفجار در داخل بدنه ، مقاومت آن در برابر IED ها را به شکلی باورنکردنی ارتقاء می بخشد . 

از دیگر اقدامات صورت گرفته در این بخش می توان به صندلی های آویزان بدون اتصال مستقیم به شاسی و سیستم کنترل لحظه ای فشار داخلی کابین اشاره کرد که همگی احتمال آسیب به خدمه و سرنشینان را به گونه ای قابل توجه کاهش داده است . 

قدرت آتش 

خودروهای زرهی مخصوص پیاده نظام یا APC تنها به منظور انتقال واحد های پیاده به منطقه نبرد طراحی نشده اند بلکه باید بتوانند با فراهم آوردن اتش پشتیبانی مناسب برای آن ها از سربازان در خارج حفاظت زره هم حمایت کنند . 

برای این منظور تیم سازنده از برجک نفربرهای روسی BMP-3 در خدمت دارند و انیگما به عنوان جایگزینی برای آن پیشنهاد شده است . اگر از برخی انتقادها نسبت به ضعف این برجک در زمینه حفاظت در برابر جنگ افزارهای حمله کننده از بالا بگذریم باید اعتراف کرد که روس ها یکی از بالاترین توان های رزمی در این کلاس را روی برجک BMP-3 سوار کرده اند . 

معرفی نفربر زرهی Enigma ساخت کشور امارات


جنگ افزار اصلی در اینجا یک توپ 100 میلی متری قدرتمند است که با استفاده از خرج گذار نیمه خودکار می تواند به نرخ نواخت قابل 10 شلیک در دقیقه نیز دست پیدا کند . از ویژگی های این توپ می توان به شلیک موشک های ضد زره هدایت لیزری 9M117 Bastion به وسیله آن اشاره کرد که بردی در حدود 4 کیلومتر و توانایی نفوذ در 750 میی متر زره را دارد . 

این موشک عملا تمامی زره پوش های امروزی به جز برخی تانک های اصلی میدان نبرد را می تواند از پای در آورد . در کنار توپ اصلی ، یک قبه توپ 30 میلی متری هم محور قرار گرفته که می تواند برای درگیری با اهداف نیمه سنگین ، سنگرها وحتی هلی کوپترهای ارتفاع پایین به کار گرفته شود . اما برجک BMP-3 به همین رضایت نمی دهد ، یک قبضه تیربار سبک 7.62 میلی متری برای درگیری با اهداف سبک در کنار 6 نارنجک دودزا از دیگر دارایی های آن هستند که آن را در میدان نبرد تبدیل به یک پشتیبان عالی می کنند .

پیشرانه و موتور  

انیگما از 8 چرخ بزرگ کاملا متحرک استفاده می کند . لاستیک های بزرگ آن برای عبور از مناطق کویری کاملا ایده آل هستند و با برخورداری از مواردی مانند سامانه تعلیق پیشرفته محصول Timoney و سامانه کنترل داخلی باد لاستیک ها عملا توانایی عبور از هر مسیری را خواهد داشت . برای در امان ماندن از تله های انفجاری نیز انیگما به فناوری حرکت با لاستیک های پنچر مجهز شده است . در حالتی که تمامی ماژول های زرهی روی آن قرار گرفته باشند در حدود 28 تن وزن دارد ، اما با این وجود در صورت نیاز می تواند به سرعت فوق العاده 130 کیلومتر روی جاده دست پیدا کند که برای وسیله ای با این سایز مقداری قابل توجه خواهد بود . 

معرفی نفربر زرهی Enigma ساخت کشور امارات


برای رسیدن به این هدف تیم سازنده از یک پیشرانه ی توربودیزل 6 سیلندر خطی کاترپیلار C-13 استفاده کرده است که با برخورداری از برون دهی برابر با 711 اسب بخار تمامی نیازمندی های انیگما را در این بخش تحت پوشش قرار خواهد داد  و همچنین قادر خاهد بود تا مسافتی 1000 کیلومتری را طی نماید . انیگما علاوه بر این دارای دو جت آبی نیز می باشد که توانایی تحرک به صورت دوزیست را هم برای آن به ارمغان می آورد .



:: موضوعات مرتبط: اطلاعات خودرو ها، ،
:: برچسب‌ها: نفربر زرهی Enigma ساخت کشور امارات, خودرو نفربر , خودرو زرهی , خودرو نفربر زرهی , نفربر زرهی Enigma , نفربر زرهی Enigma ساخت امارات , نفربر زرهی Enigma امارات , خودرو جنگی , اطلاعات خودرو جنگی , قیمت روز خودرو, قیمت خودرو, قیمت لحظه ای خودرو, قیمت خودرو, قیمت خودروها وارداتی, قیمت خودروهای داخلی, قیمت خودرو دست دوم, قیمت خودرو خارجی, قیمت خودروهای پلاک اروند, قیمت خودرو ایران خودرو, قیمت خودرو لیفان, قیمت خودرو در دبی, قیمت خودرو منطقه آزاد انزلی, قیمت خودرو جیلی, قیمت خودرو دنا, قیمت خودروی سابرینا, قیمت خودروی ریو, قیمت خودروهای وارداتی, قیمت خودروهای سایپا, قیمت خودروهای ایران خودرو, ,


ن : khashayars

6 نکته مهم درباره نسل جدید پورشه پانامرا

وب‌سایت پدال: رونماییِ نسل دوم پانامرا سروصدای کَرکننده‌ای به پا کرد. به همین خاطر برآن شدیم تا از میان انبوه آزمایش‌ها، نقد‌ها و ویژگی‌های خوب و بدش، 6 مورد جالب‌توجه را انتخاب کرده و کمی بیشتر درمورد آن صحبت کنیم.

زشت نیست

نسل قبل با ابعاد بزرگ، حالت قوزمانند شیشه و قسمت عقب که برای فضای سر ردیف دوم الزامی به نظر می‌رسید و نیز بدنه تنومند خود، حس اعتماد زیادی به بیننده و سرنشین القا می‌کرد. در نتیجه ارائه نسل دوم آن کار بسیارسختی بود. با این حال مدل کاملاً جدید سرانجام با ظاهری 911 گونه و مطابق با سبک جدید پورشه از راه رسید و انصافاً هم زلزله‌ای با خود آورد. علی‌رغم ابعاد بزرگ و توجه ویژه به عناصر لوکس، تجلّل آن محدود بوده و آمیختگی هوشمندانه و خاصی با روح اسپورت و وحشی خلق کرده است. در نمای بیرونی خشونت و تکبر یک پورشه بیش از هر چیز دیگری به چشم می‌آید و توصیف آن بیشتر سلیقه‌ای خواهد بود؛ اما واقعاً نمی‌توان گفت که پانامرای جدید زشت بوده و زیبایی بصری در آن دیده نمی‌شود.

6 نکته مهم درباره نسل جدید پورشه پانامرا

6 نکته مهم درباره نسل جدید پورشه پانامرا

6 نکته مهم درباره نسل جدید پورشه پانامرا

6 نکته مهم درباره نسل جدید پورشه پانامرا



سریع است؛ سریع‌تر خواهد شد

آرام‌ترین نسخه پانامرا، 4S صد هزار دلاری است که با قلب 2.9 لیتری 6 سیلندر توربو دوقلو 440 اسب بخار در 5650 دور بر دقیقه و 549.1 نیوتون‌متر در 1750 تا 5500 دور بر دقیقه تولید می‌کند. بسته سفارشی اسپورت کرونو (Sport Chrono) شتاب اولیه آن را به 4 ثانیه و بیشینه سرعتش را به 180 مایل بر ساعت (289.68 کیلومتر بر ساعت) می‌رساند. وحشی‌ترین نسخه یعنی توربو از بلوک کوچک‌شده 4 لیتری دو توربو V8 استفاده می‌کند که توان و گشتاوری بالغ بر 550 اسب بخار در 5750 دور بر دقیقه و 768 نیوتون‌متر در 1960 تا 4500 دور بر دقیقه تحویل می‌دهد. با این وضع می‌توان در 3.4 ثانیه به 96 کیلومتر در ساعت رسید و تا 305.7 کیلومتر بر ساعت پیش رفت. 

البته دقت داشته باشید این اعداد اکثراً محافظه‌کارانه هستند و در عمل توربو را می‌توان در 3 ثانیه هم به مرز 96 رساند! جدای از این‌ها جعبه‌دنده 8 سرعته PDK جدیدی برای پانامرا عرضه می‌شود که یک نکته جالب دارد: دنده ششم برای رسیدن به حداکثر کارایی و سرعت کافی است؛ دنده هفتم و هشتم تنها برای بهبود بازدهی و پالودگی تعبیه شده‌اند.

6 نکته مهم درباره نسل جدید پورشه پانامرا

تا اینجا شروع ماجرا بود. توربو S وقتی از راه برسد 600 اسب بخار خواهد داشت. دو مدل هایبرید هم خواهند آمد که هردو کارایی بالایی ارائه می‌کنند. گِرنوت دولنِر (Gernot Dollner) مدیر پروژه پانامرا دراین‌باره گفته: فضای کافی برای توربو S و هایبریدها وجود دارد. انتظار می‌رود سریع‌ترین هایبرید به‌خوبی دنباله‌رو توربو S باشد و با کارایی قوی در سطح 918 اسپایدر بتواند در نوربرگ‌رینگ زمانی نزدیک به 7 دقیقه و 28 ثانیه کاررا GT را به ثبت برساند. 

برخی منابع بازده احتمالی آن را حوالی 700 اسب بخار و 1084.6 نیوتون‌متر (800 پوند بر فوت) تخمین زده‌اند. با توجه به این‌که همگان نیازی به یک سدان بسیار سریع در خود احساس نمی‌کنند، پورشه می‌خواهد دو گونه آرام‌تر هم ارائه کند: یکی نسخه پایه و معمولیِ دیفرانسیل عقب و دیگری کمی اسپورت تر از آن، با پسوند GTS؛ البته دیگر در هیچ‌یک خبری از پیشرانه 4 لیتری V8 سابق نخواهد بود.

6 نکته مهم درباره نسل جدید پورشه پانامرا


مناسب راننده‌های واقعی است

شخصیتی دو وجهی دارد. شکی نیست که عناصر لوکس نقش مهمی در توسعه آن داشته‌اند. علی‌رغم خط سقف مشابه 911 فضای بیشتری برای سرنشینان عقب محیاست و اقتباس سبک طراحی سامانه اطلاعات و سرگرمی 918 موجب شده همین فضا جلوه بصری فوق‌العاده‌ای نیز داشته باشد. با این حال وقتی بحث توانایی‌های دینامیکی آن به میان بیاید، لبخند مدیران پورشه حس دیگری خواهد داشت! دولنِر معتقد است: مالکان نسل پیشین از تحت امر بودن و حس سبکی آن شگفت‌زده خواهند شد. همه می‌دانید که پانامرا بزرگ است، اما به محض رانندگی با آن باورش برایتان غیر ممکن خواهد بود.

6 نکته مهم درباره نسل جدید پورشه پانامرا

قسمت اعظمی از چابکی خودرو مرحون پلتفرم غالباً آلومینیومی MSB (که در مدل‌های آینده بنتلی هم استفاده خواهد شد) و نیز سامانه‌های تعبیه‌شده توسط پورشه مثل "سامانه برقی کنترل پویای شاسی پورشه (PDCC) به‌همراه کنترل پیچش” و "فرمان‌پذیری محور عقب” است. میله‌های ضد غلتش به این نسل هم آورده شده‌اند اما برخلاف نسل قبل دیگر از نوع هیدرولیکی نیستند. PDCC جدید مشابه سامانه "سواری پویا”ی موجود در بنتایگا بوده و با استفاده از یک منبع برقی 48 ولتی و قدرت پیشرانه در مدت زمان کمتری پیچش بدنه را فرو می‌نشاند. همچنین وزن کمتری دارد و به همراه سامانه "انتقال گشتاور بوسیله ترمز” (PVT Plus) عرضه می‌شود.

6 نکته مهم درباره نسل جدید پورشه پانامرا

لارس کِرن (Lars Kern)، همان راننده تست که زمان بسیارخوب 7 دقیقه و 38 ثانیه و 40 صدم ثانیه را در نوربرگ‌رینگ ثبت کرد توصیف جالبی دارد: سوار می‌شوید، راحتید و می‌دانید که خودرو هرآن‌چه بخواهید انجام خواهد دارد. این بخش اصلی داستان است. از طرفی سامانه‌هایی داریم که خیلی کمکتان خواهند کرد. به‌عنوان مثال فرمان‌پذیری محور عقب را در نظر بگیرید؛ این فناوری برای چنین خودروی بزرگی بسیار کاربردی بوده و در جاهایی مثل هاتزِنباخ (Hatzenbach) که محلی بسیار پر پیچ‌وخم در ابتدای پیست است، کولاک می‌کند. فعالیت آن به‌صورت عینی باعث چرخیدن پانامرای قدرتمند می‌شود اما این چرخش بیش‌ازحد نیست، همانطور که گفتم دقیقاً مطابق خواست شماست.

6 نکته مهم درباره نسل جدید پورشه پانامرا


نسخه بلند (LWB) خواهد داشت

جِترو باوینگدِن (Jethro Bovingdon) ازنویسندگان مجله Automobile می‌گوید: در جریان بازدید از خط تولید جدید پورشه در تأسیسات لایپزیک ( Leipzig) آلمان، یک شگفتی برایم رقم خورد. داخل کارگاه کیفیت، زیر نور خیره‌کننده LED یک پوسته بدنه و شاسی رنگ نشده پانامرا دیدم که وضعیت عجیب و غریبی داشت. نقاطی را به فاصله حدود 6 اینچ با قلم مشکی علامت زده بودند که حالت فرورفتگی داشته و به نظر می‌رسید که محل جوشکاری باشند. این یک پانامرا با فاصله محوری بلند (LWB) بود! که برای امثال بنده اصلا نمی‌توانست معمولی جلوه کند. هنوز خبر رسمی و دقیقی از ابعاد آن منتشر نشده و شاید به این زودی‌ها هم نشود، اما با توجه به ابعاد نسل جدید می‌توان حدس‌هایی در مورد آن زد.

6 نکته مهم درباره نسل جدید پورشه پانامرا

6 نکته مهم درباره نسل جدید پورشه پانامرا

6 نکته مهم درباره نسل جدید پورشه پانامرا

6 نکته مهم درباره نسل جدید پورشه پانامرا


سریع‌ترین سدان گازوئیل سوز جهان است، البته به جز آمریکا

4S دیزل همانند برادر بنزینی‌اش از پیشرانه 4 لیتری V8 با دو توربوی نصب شده درون V بهره می‌برد. بیشینه توان و گشتاور آن به‌ترتیب 422 اسب بخار در 3500 تا 5000 دور بر دقیقه و 850 نیوتون‌متر در 1000 تا 3250 دور بر دقیقه اندازه‌گیری شده است. این مدل برخلاف بنزین‌سوزها، در دورهای پایینِ پیشرانه تمامی گاز خروجی اگزوز را تنها به یکی از توربوها می‌فرستد تا پاسخ‌دهی بهبود یابد. توربوی دوم (هردو از فناوری پره متغیر اقتباس‌شده از 911 توربو سود می‌برند) در 2700 دور بر دقیقه روی کار می‌آید. جالب است بدانید این خدعه هوشمندانه در بوگاتی شیرون نیز استفاده خواهد شد، به‌طوری که در دورهای پایین فقط دو توربو و در دورهای بالا هرچهارتای آن‌ها انجام وظیفه خواهند کرد.

زمان 0 تا 60 مایل بر ساعت (96 کیلومتر بر ساعت) با بسته اسپورت کرونو که شامل لانچ کنترل (Launch Control) هم می‌شود 4.1 ثانیه است و می‌تواند تا 177 مایل بر ساعت (285 کیلومتر بر ساعت) بتازد. کارایی مصرف سوخت آن نیز طبق آزمایش‌های اروپایی 35 درصد بهتر از گونه توربو است. اما علی‌رغم تمامی این‌ها پورشه برنامه‌ای برای ارائه 4S دیزل در آمریکا ندارد و همین مورد نمی‌گذارد که عنوان مذکور کاملاً جهانی باشد.

6 نکته مهم درباره نسل جدید پورشه پانامرا

6 نکته مهم درباره نسل جدید پورشه پانامرا



گزینه‌های زیادی را برای داشتنِ قوی‌ترینِ آن انتخاب خواهید کرد

مگر می‌شود گونه توربو را با زمان 7:38.40 یک دور نوربرگ‌رینگ نخواست؟ حالا بر فرض که شد، مگر می‌توان آن را به پیست نبرد؟! قطعاً نه می‌توانید و نه اساساً امکان‌پذیر است. درنتیجه علاوه بر نسخه پایه 147.950 دلاری به موارد زیر هم نیاز دارید: رینگ‌های طرح 911 توربو 3.630 دلاری، بسته اسپورت برای بهره‌مندی از فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب که سامانه فعال کمک متغیر فرمان را هم در بر می‌گیرد، بسته اسپورت کرونو و لانچ کنترل 5.580 دلاری، ترمزهای کربن سرامیک 8.960 دلاری که علاوه بر کاهشِ وزنِ به‌اصطلاح Unsprung خودرو (وزنی که بدون سامانه تعلیق محاسبه می‌شود) و نیز نیروهای چرخشی، به شتاب‌گیری و ترمز یاری می‌رسانند.

6 نکته مهم درباره نسل جدید پورشه پانامرا

البته یک مشکل دیگر هم وجود دارد. زمانی که در خط نخست بند قبلی دیدید با کمک PDCC جدید حاصل شده که در حال حاظر برای مشتریان در دسترس نبوده و نمی‌دانیم کی و با چه قیمتی ارائه خواهد شد. اگر این مورد را هم فرضاً 5.000 دلار حساب کنیم، تا اینجا به رقم 171.120 دلار رسیده‌ایم. از جانب دیگر وقتی این‌قدر به قوای محرکه اهمیت می‌دهید به ظاهر هم اهمیت خواهید داد. پس حتماً به رنگ بدنه قرمز کارمین (Carmin) 3.300 دلاری، چرم دو رنگ 530 دلاری اتاق، صندلی‌های اسپورت تطبیق‌پذیر 1.540 دلاری، فرمان گرم‌شونده 790 دلاری و سامانه صوتی ساروند (Surround) ساخت بورمِستِر (Burmester) که به‌سختی قابل چشم‌پوشی است هم فکر خواهید کرد. در پایان امیدواریم که با پانامرای جدید خود لذت ببرید!

6 نکته مهم درباره نسل جدید پورشه پانامرا

6 نکته مهم درباره نسل جدید پورشه پانامرا

6 نکته مهم درباره نسل جدید پورشه پانامرا

6 نکته مهم درباره نسل جدید پورشه پانامرا

6 نکته مهم درباره نسل جدید پورشه پانامرا

6 نکته مهم درباره نسل جدید پورشه پانامرا

6 نکته مهم درباره نسل جدید پورشه پانامرا

6 نکته مهم درباره نسل جدید پورشه پانامرا

6 نکته مهم درباره نسل جدید پورشه پانامرا

6 نکته مهم درباره نسل جدید پورشه پانامرا

6 نکته مهم درباره نسل جدید پورشه پانامرا

6 نکته مهم درباره نسل جدید پورشه پانامرا

6 نکته مهم درباره نسل جدید پورشه پانامرا

6 نکته مهم درباره نسل جدید پورشه پانامرا

6 نکته مهم درباره نسل جدید پورشه پانامرا

6 نکته مهم درباره نسل جدید پورشه پانامرا

6 نکته مهم درباره نسل جدید پورشه پانامرا
 

 

 


:: موضوعات مرتبط: اطلاعات خودرو ها، ،
:: برچسب‌ها: پورشه پانامرا, پورش پانامرا, اطلاعات پورشه پانامرا, اطلاعات پورشه, قیمت پورشه , قیمت پورشه پانامرا, قیمت پورشه در ایران, قیمت روز خودرو, قیمت خودرو, قیمت لحظه ای خودرو, قیمت خودرو, قیمت خودروها وارداتی, قیمت خودروهای داخلی, قیمت خودرو دست دوم, قیمت خودرو خارجی, قیمت خودروهای پلاک اروند, قیمت خودرو ایران خودرو, قیمت خودرو لیفان, قیمت خودرو در دبی, قیمت خودرو منطقه آزاد انزلی, قیمت خودرو جیلی, قیمت خودرو دنا, قیمت خودروی سابرینا, قیمت خودروی ریو, قیمت خودروهای وارداتی, قیمت خودروهای سایپا, قیمت خودروهای ایران خودرو, ,



تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان همه چیز در مورد خودرو و آدرس allaboutcarmarket.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.