ایرانی ها، تب خودروهای اتومات
همه چیز در مورد خودرو

ن : khashayars

ایرانی ها، تب خودروهای اتومات

هفته نامه تجارت فردا - حمیدرضا بهداد - فربد زاوه*: تب خودروهای اتومات داخلی این روزها در بازار کشور بالا گرفته و خودروسازان داخلی سعی دارند در این میدان رقابت جدید، گوی سبقت را از یکدیگر بربایند. هرچند سال‌ها از ورود اتومات‌ها به بازار خودرو کشور می‌گذرد، با این حال بیشتر میهمانان، مدل‌های وارداتی و گران قیمت بوده‌اند. این در شرایطی است که هم‌اکنون مدل‌های داخلی و ارزان‌قیمت، به تدریج در حال عرضه شدن از سوی خودروسازان کشور هستند.حرکت یکباره غول‌های جاده مخصوص در عرضه مدل‌های اتومات، بدون شک ریشه در نیاز بازار دارد و این مشتریان هستند که خودروسازها را به سمت عرضه محصولات دنده‌اتوماتیک سوق داده‌اند. 

هرچند از دید بخشی از مشتریان، همین دنده عوض کردن‌های پی در پی نیز جزو لذت‌های رانندگی به حساب می‌آید و راندن با اتومات‌ها، کمی بی‌روح جلوه می‌کند، با این حال به نظر می‌رسد ذائقه بیشتر مشتریان به سمت دنده‌اتومات‌ها چرخیده است.ترافیک‌های سنگین و بیماری‌های عضلانی، از جمله عوامل مهمی هستند که لذت دنده عوض کردن را برای بسیاری از رانندگان به صفر رسانده و حتی به عذاب تبدیل کرده است، از همین رو اتومات‌ها بیش از پیش رو آمده‌اند.

خودروسازان نیز که طی یکی دو سال گذشته با رکودی سنگین و به نوعی قهر بخش بزرگی از مشتریان، روبه‌رو بوده‌اند، با درک تغییر ذائقه بازار، به سمت عرضه محصولات اتومات رفته و این اتفاق، نوید ایجاد رقابتی سازنده و به نفع مشتری را در بازار خودرو کشور می‌دهد. نکته مهم‌تر ماجرا اینجاست که خودروهای عرضه‌شده، از قیمت نسبتاً پایین و مناسبی در مقایسه با مدل‌های وارداتی برخوردار بوده و این موضوع می‌تواند مشتریان بیشتری را جذب بازار دنده‌اتوماتیک‌ها کند.

ایرانی ها تب خودروهای اتومات

در این شرایط اما این پرسش مطرح می‌شود که حرکت خودروسازان به سمت عرضه اتومات‌ها، می‌تواند به کاهش قیمت این محصولات در آینده بینجامد؟ پاسخ این پرسش زمانی مثبت خواهد بود که خودروسازان داخلی به روند عرضه محصولات اتومات ادامه دهند و هر چند وقت یک بار، مدل‌های جدید روانه بازار کنند. پرواضح است که قیمت کالا زمانی پایین می‌آید که عرضه از تقاضا پیشی بگیرد و همچنین بازاری رقابتی در میان باشد؛ در غیر این صورت نمی‌توان انتظار کاهش قیمت را داشت. بنابراین، کاهش قیمت خودروهای اتومات نیز زمانی اتفاق خواهد افتاد که عرضه آنها تداوم داشته باشد و از سوی دیگر، رقابتی نفسگیر میان خودروسازان (در عرضه اتومات‌ها) شکل بگیرد.

هم‌اکنون خودروسازان داخلی در ابتدای راه عرضه محصولات اتومات هستند و برای شروع به سراغ چینی‌ها رفته‌اند، بنابراین شاید به این زودی‌ها نتوان کاهش قیمت را در بازار خودروهای دنده‌اتوماتیک حس کرد. با این حال، از آنجا که به احتمال زیاد، محصولات اتومات عرضه‌شده (به دلیل قیمت نسبتاً پایین و داشتن آپشن‌های جذاب) با اقبال عمومی روبه‌رو خواهند شد، به نظر می‌رسد خودروسازان مسیری را که آغاز کرده‌اند، ادامه خواهند داد.

البته با توجه به قدرت خرید پایین مشتریان، موفقیت‌آمیز بودن این مسیر، بستگی مستقیم به «قیمت» دارد، به نحوی که استقبال از خودروهای دنده‌اتوماتیک و به تبع آن افزایش انگیزه خودروسازها برای عرضه این محصولات، در گرو قیمت پایین آنهاست. به عبارت بهتر، بازار خودروهای دنده‌اتومات داخلی زمانی پررونق خواهد شد که خودروسازان حواسشان به قیمت آنها باشد و این محصولات را تا حد امکان با قیمت‌هایی نسبتاً پایین (زیر 50 میلیون تومان) عرضه کنند. 

ترس از اتومات‌ها ریخت

 انقلاب صنعتی مدیون کاهش نیروی کار بعد از مرگ سیاه (طاعون) در انگلستان است. ورود ماشین‌آلات به چرخه تولید و استفاده از نیروهای مکانیکی به جای توان انسان، نه‌تنها به انسان یاد داد می‌تواند بهره و بازدهی بیشتری از امور تولیدی خود به دست آورد که به وی نشان داد می‌توان آسان‌تر نیز زندگی کرد. تمایل به آسایش بیشتر حس ذاتی و فطری انسان است و انقلاب صنعتی در واقع علاوه بر حل مشکل کمبود نیروی کار، پاسخی به این غریزه بود. اختراع وسیله نقلیه مسافری و باری، در راستای همین نیاز فطری صورت گرفت. 

تمایل به جابه‌جایی با سرعت و آسایش بیشتر، مهندسان را به فکر ساخت وسیله‌های نقلیه موتوری واداشت. خودرو را شاید بتوان مهم‌ترین اختراع بشر در آستانه قرن بیستم دانست. تولید خودرو در اوایل قرن بیستم شدت گرفت و خودروسازها در تلاش بودند مشکلات استفاده از وسیله نقلیه را کاهش دهند و راندن آن را آسان کنند.

حجم گسترده اختراعات مهندسان اروپایی و آمریکایی در آن دوران، سبب شد رانندگی با خودرو از یک فعالیت پر‌مشقت، به یک سرگرمی لذت‌بخش و مفید تبدیل شود. در کنار بهبود سیستم‌هایی مانند فرمان و ترمز و سیستم تعلیق، رانندگی با خودروهای قدیمی با گیربکس‌های دستی، مشقت‌های خود را به همراه داشت. این مشقت‌ها به تدریج سبب شد مشتریان از خودروهای دنده‌ای به نوعی خسته شده و آنها را به استفاده از محصولات راحت‌تر که دردسر دنده عوض کردن را ندارد، سوق داد.

ایرانی ها تب خودروهای اتومات

مهندسان آمریکایی در اواخر دهه 30 موفق به اختراع سیستمی شدند که راننده را از تعویض دنده بی‌نیاز می‌کرد و این همانی بود که رانندگان خسته از دنده و تغییر دنده، به شدت به دنبال آن می‌گشتند. این فناوری که با نام گیربکس اتوماتیک شناخته می‌شد، در شروع عرضه، فناوری پیچیده، پر‌خرج و کم‌بازدهی به شمار می‌رفت، با این حال راحتی حاصل از این فناوری و تقاضای رو به رشد بازار، توسعه آنها را سرعت بخشید.

 این سرعت بالای توسعه سبب شد شمار زیادی از خودروهای آمریکایی در دهه 50 به این فناوری مجهز شوند. با این حال اما گیربکس‌های اتوماتیک همچنان کم‌بازده بودند و برای رفع نیازهای دینامیکی رانندگان نیاز به موتورهای پر‌قدرت و در نتیجه بسیار بزرگ داشتند. موتورهای بزرگ هم مصرف بالای سوخت را به دنبال داشتند که مطلوب کمپانی‌های بزرگ و رو به رشد نفتی آمریکایی بودند. تشویق بیش از پیش خریداران به این خودروها، بازار خودروهای گیربکس اتوماتیک را بسیار داغ کرده بود. اما وضعیت در اروپای جنگ‌زده بسیار متفاوت جلوه می‌کرد. 

اروپایی‌ها که مشقت جنگ جهانی دوم را تحمل می‌کردند، نه پول کافی برای اضافه‌پرداخت کسب آسایش بیشتر داشتند و نه هزینه بالای سوخت برای دولت‌های آنها مقرون به صرفه بود. هزینه بالای بازسازی اروپا، دولت‌ها را مجبور به کنترل مصرف سوخت که تماماً وارداتی بود، با ابزارهای مالیاتی می‌کرد. خودروهای اروپایی برخلاف رقبای آمریکایی خود، دارای موتورهای بسیار کوچک‌تر و گیربکس‌های دستی بودند. انواع خودروهای اقتصادی، مورد وثوق مشتریان اروپایی بودند که قابلیت نصب گیربکس اتوماتیک نداشتند.

 در واقع تنها در معدود خودروهای مرسدس بنز و برخی لوکس‌سازان بریتانیایی که محصولات خود را به آمریکا صادر می‌کردند انواع اتوماتیک یافت می‌شد. قوانین سختگیرانه آلودگی در کالیفرنیا و سپس در کل آمریکا، منجر به کسادی موتورهای بزرگ و خودروهای گیربکس اتوماتیک نشد و تا زمان بحران نفتی دهه 70، همچنان حجم موتورهای آمریکایی با لیتر و اروپایی با سی‌سی مفهوم داشت.

در ایران، ورود خودروهای آمریکایی از اواخر دهه 1960 با افزایش ارتباط دولت ایران و امریکا رونق زیادی پیدا کرد. گیربکس‌های اتوماتیک در انواع خودروهای گران‌قیمتی که از آمریکا به کشور می‌آمد، استفاده می‌شد، ولی مشکلات ذاتی این خودروها خصوصاً در زمان خرابی‌های ناشی از عدم کارکرد باتری که در آن زمان بسیار شایع بود، استقبال از آنها را محدود به خودروهای بسیار لوکس کرد. با تولید خودروهای جدید در ایران با نام‌های آریا و شاهین، اولین خودروهای گیربکس اتوماتیک در ایران تولید شد.

ایرانی ها تب خودروهای اتومات

 استقبال از این خودروها رفته‌رفته افزایش می‌یافت و سهم بازار آنها در حال افزایش بود. مشتری پولدار ایرانی در آن زمان، به آسایش خود بیشتر از خرابی فکر می‌کرد و محبوبیت خودروهای اتوماتیک آمریکایی در بازار رفته رفته افزایش یافت. بعدها در کنار محصولات جنرال موتورز ایران، ایران ناسیونال هم به عرضه پیکان اتوماتیک روی آورد که می‌توان آن را گام نخست در بازار ایران برای ارتقای سلیقه مشتریان خودروهای طبقه متوسط نامید.

 نمونه‌های اروپایی جز برخی محصولات انگلیسی و به ندرت آلمانی عمدتاً به گیربکس دستی مجهز بودند. با پیروزی انقلاب اسلامی و شروع جنگ و تحریم‌های آمریکا، خودروهای اتوماتیک برای دارندگان خود مشکل‌ساز شدند. کمبود شدید باتری، قطعات یدکی و حتی به‌روز نشدن فناوری‌های تعمیراتی در کشور، سبب شد تقاضای خودروهای اتوماتیک به شدت کاهش پیدا کند و به صفر برسد و حتی بسیاری از نمونه‌های موجود با گیربکس دستی تعویض شود. با پایان جنگ و ورود خودروهای به‌روز به کشور، بازار خودروهای اتوماتیک بازیافت نشد. 

حتی لوکس‌ترین خودروهای وارد‌شده به کشور مجهز به گیربکس‌های دستی بودند که نشان می‌داد مشتری ایرانی اعتماد از دست رفته خود به فناوری را بازیابی نکرده است. با محدودیت واردات و تمرکز بر تولید خودروهای ارزان‌تر، موضوع گیربکس‌های اتوماتیک تقریباً به فراموشی سپرده شد و به جز تعداد اندکی خودرو پژو 405، محصول دیگری به بازار عرضه نشد. در اوایل دهه 80 هم، همزمان با عرضه پراید با گیربکس اتوماتیک در حجم بسیار محدود، تعداد محدودی خودرو پژو 206 با گیربکس اتوماتیک برای جانبازان به کشور وارد شد.

 هرچند پژو در تعریف اولیه 206 در ایران، سه تیپ 4، 5 و 6 را با گیربکس اتوماتیک در نظر گرفته بود ولی تست‌های جاده‌ای انواع 206 با موتور 1400 سی‌سی توان کافی برای عبور از جاده‌های کوهستانی شمال را نداشتند و از ورود به چرخه تولید بازماندند. بعد از ورود پژوهای 1600 سی‌سی اتوماتیک و استقبال نسبتاً مناسب بازار از این محصول در قشر جوانی که مشکلات دوران جنگ را در ذهن نداشت، ایران خودرو مجدداً به تولید این مدل اقدام کرد. همزمان، واردات انواع خودرو لوکس به کشور مجدداً مجاز شد و دیگر مشتری جوان و راحت‌طلب ایرانی، خریدار خودروهای دنده‌ای نبود.

 این استقبال خوب از این فناوری در کنار کیفیت بسیار مطلوب‌تر گیربکس‌های اتوماتیک در قیاس با محصولات قدیمی، ترس سایر مشتریان خودروهای ارزان قیمت‌تر را از هزینه نگهداری خودرو اتوماتیک به شدت کاهش داد و تقاضا برای این محصول حتی در خودروهای ارزان‌قیمت افزایش یافت. تولید انواع خودرو اتوماتیک در شرکت‌های پارس خودرو و ایران خودرو شدت پیدا کرد و دیگر ماکسیمایی که در ابتدای عرضه عمدتاً به صورت گیربکس دنده‌ای فروخته می‌شد فقط متقاضی اتوماتیک داشت. واقعیت این است برای مشتری ایرانی، خودروهای اتوماتیک دیگر یک کالای لوکس به حساب نمی‌آید و مشتریان خودروهای ارزان‌قیمت هم متقاضی این مدل خودرو هستند.

ایرانی ها تب خودروهای اتومات

پیشرفت فناوری و ارائه انواع مختلف از این گیربکس‌ها با قیمت‌های پایین و هزینه نگهداری مناسب، سبب شده است وجود خودروهای اتوماتیک یک الزام برای خودروسازان در سبد محصولات‌شان بشود. تمایل به آسایش بیشتر در رانندگی با افزایش درآمدهای مشتریان به شدت افزایش می‌باید و خودروسازان ایرانی هم می‌بایست با در نظر گرفتن این مهم، به استفاده از این فناوری در خودروهای خود اهتمام بورزند.

 دورنمای روشن اقتصادی در ایران و رشد پایدار اقتصادی در سال‌های پیش رو، منجر به افزایش ثروت عمومی و تقویت قابل توجه قدرت خرید مشتریان می‌شود. در واقع در آینده نزدیک مشتری ایرانی قادر است هزینه بیشتری برای خرید خودرو پرداخت کند. این اضافه‌پرداخت در ازای دریافت کیفیت بالاتر و مشخصات فنی بهتر باید باشد تا توجیه‌کننده افزایش هزینه شود. همچنین با توجه به ترکیب جوان جمعیتی که روزهای سخت جنگ را تجربه نکرده‌اند افزایش تقاضا قطعی خواهد بود.

 لذا تمرکز در تولید این خودروها و تولید گیربکس‌های اتوماتیک در برنامه‌ریزی استراتژیک شرکت‌های خودروساز داخلی بسیار حیاتی و ضروری است. البته، نیاز به توسعه شبکه خدمات‌رسانی هم از لحاظ کیفی و هم کمی برای جلب اطمینان مشتریان ضروری است. هم‌اکنون شرکت‌های داخلی ضعف بزرگی در این زمینه دارند که برای حفظ حیات خود می‌بایست نسبت به ایجاد مراکز بیشتر تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک اقدام کنند.



:: موضوعات مرتبط: اطلاعات خودرو ها، ،
:: برچسب‌ها: ایرانی ها، تب خودروهای اتومات , تب خودروهای اتومات ایرانی ها , تب خودروهای اتومات در ایران , تب خودروهای اتومات , تب خودروهای اتومات در کشور , قیمت روز خودرو, قیمت خودرو, قیمت لحظه ای خودرو, قیمت خودرو, قیمت خودروها وارداتی, قیمت خودروهای داخلی, قیمت خودرو دست دوم, قیمت خودرو خارجی, قیمت خودروهای پلاک اروند, قیمت خودرو ایران خودرو, قیمت خودرو لیفان, قیمت خودرو در دبی, قیمت خودرو منطقه آزاد انزلی, قیمت خودرو جیلی, قیمت خودرو دنا, قیمت خودروی سابرینا, قیمت خودروی ریو, قیمت خودروهای وارداتی, قیمت خودروهای سایپا, قیمت خودروهای ایران خودرو, مجله ماشین , ,


ن : khashayars

جگوار ایکس اف جدید، پرقدرت و زیباتر از قبل

وب‌سایت پدال: باید حتما از نزدیک به نیو‌ایکس‌اف جگوار نگاه انداخت تا فهمید با یک خودروی تازه طرفیم. خودرویی که به طرز ماهرانه ای از نمونه اولیه معرفی شده در سال 2007 تکامل یافته و حالا به این جا رسیده است. اگر خواسته باشیم کمی جزئی‌تر به خودرو نگاه کنیم می‌بینیم خط برش هود زیر دماغه(که در مدل قبلی تا جلوپنجره نیز کشیده شده بود) و هواکشهای تزیینی تعبیه شده بر روی گلگیرهای جلو حال به شکل افقی‌اند.

بررسی جگوار ایکس اف 35t آرسپورت 2016

پس می‌بینیم عمل زیبایی صورت گرفته بر روی نیوایکس اف به صورت جزئی بوده است. تغییرات اساسی صورت گرفته در زیربندی خودرو اعم از تعویض سازه فلزی فشرده سابق با نمونه آلومینیومی مشترک با مدلهای کوچکتر XE، کیفیت و دوام خودرو را بالاتر برده است. این تغییر در ایکس‌اف، آن را مهیای رقابت با سدانهای لوکس متوسط جدید بازار می‌کند. افزایش 5 سانتی‌متری فاصله محورها در واقع باعث شده حس کنیم ارتفاع به گونه‌ای پایین‌تر آمده و خودرو بیشتر روی زمین است.

بررسی جگوار ایکس اف 35t آرسپورت 2016


اما در بحث پیشرانه و فنی، مدلهای ایکس‌اف، دوگونه تنوع قدرتی و اساسا پیشرانه و گشتاور(نزدیک بر نیم تن بر واحد متر فشار) مشابهی داشته، به گونه‌ای که همان نمونه 3 لیتری 6 سیلندر خورجینی سوپرشارژ با زاویه 90 درجه با بهره‌گیری از تکنولوژی نمونه 8 سیلندر خورجینی را مورد استفاده قرار داده است. گفتنی است بهره گیری از چنین پیشرانه‌هایی از سال 2013 و با مدل ایکس‌جی آغاز شد. دو وزنه تعادلی با چرخش معکوس وظیفه خنثی‌سازی لرزشها را در موتور دارند. آرسپورت مورد آزمایش نمونه لوکس بوده که خروجی پایین‌تر 340 اسب بخار را داشت و اگر این مقدار کافی بنظر نمی‌رسد مشتری با پرداخت دوهزار دلار دیگر این مقدار را با خرید نسخهs به 380 اسب بخار می‌رساند.

بررسی جگوار ایکس اف 35t آرسپورت 2016


پیشرانه v6 معمول این آرسپورت ظرف 5 ثانیه آن را به صد رسانده و یک‌چهارم مایل را در 13.6 ثانیه و با سرعت 160 کیلومتر در ساعت طی می کند تا آن را از تمام هم رده هایش سریعتر کند، اما این آمار به گونه‌ای نیست که یارای غولی مانند کادیلاک ctsv 420 اسبی توربو دوقلو را داشته باشد.

بررسی جگوار ایکس اف 35t آرسپورت 2016

بررسی جگوار ایکس اف 35t آرسپورت 2016

به ادعای جگ(همان عامیانه جگوار) شاسی جدید 66 کیلوگرم کاهش وزن در مدل دیفرانسیل عقب و 132 کیلوگرم در مدل چهارچرخ متحرک‌دائم در پی داشته که ما چندان هم با آن موافق نیستیم؛ چرا که در آزمایشات انجام گرفته ارقام بدست آماده اندکی بیشتر از ادعای سازنده بود. علاوه بر این مثلا در مدلی مثل نمونه چهارچرخ متحرک دائم فاصله محوری بیشتر، حجم فضای داخلی را 0.15 مترمکعب بیشتر کرده است.

 
بررسی جگوار ایکس اف 35t آرسپورت 2016

بررسی جگوار ایکس اف 35t آرسپورت 2016

قیمت نمونه پایه 52,895 هزار دلار بوده که با پرداخت 8750 دلار دیگر می توان آپشنهای دیگری مانند چرخهای 19 اینچی، چراغ‌های LEDجلو ، سامانه هشدار نقاط کور، سامانه هشدار برخورد از جلو و حرکت داخل خطوط را اضافه کرد. رابط سرگرمی جدید جگوار به نام "اینکنترل تاچ” یک نمونه استاندارد و پیشرفتی بزرگ در مقابل سیستم های قدیمی است. 

صفحه نمایش لمسی 8 اینچ در پاسخ به موارد ورودی سرعت بیشتری داشته و دکمه های فیزیکی نیز حرکت در میان منوهای فرعی مختلف برای تلفن، رسانه ها، و ناوبری را آسانتر می کنند. "اینکنترل تاچ پرو” یک صفحه نمایش 10.2 اینچی را به شما هدیه می‌دهد که در واقع نوعی داشبورد تمام دیجیتالی بوده که در آن خبری از دکمه‌های فیزیکی نیست! گفتنی است که این پکیج3100 دلاری برای آزمایش خودروی ما انتخاب نشده بود.

بررسی جگوار ایکس اف 35t آرسپورت 2016


علیرغم این موارد، خودروی مورد نظر ما بیش از سیزده هزار دلار آپشن داشت. در مورد رنگ‌آمیزی خودرو، حتما باید رنگهای خاص”نشنال ریسینگ” (رنگ خاصی که مدلهای خاص جگوار و استون و حتی بنتلی رنگ‌آمیزی شده‌اند)و از آن جمله "بریتیش ریسینگ گرین” با قیمت 550 دلار را ببینید تا واقعا بفهمید ارزش خرج کردن را دارد. صندلی های با قابلیت تهویه سرد و گرم، سیستم دربهای آرام‌بند بهمراه پکیج راحتی 2000 دلاری را هم باید به آن افزود . 

محتویات پکیج لوکس ارتقای فضای داخلی با قیمت 2700 دلار (کنترل چهار منطقه‌ای آب و هوا ، محافظ صندلی عقب، پوشش سقف چرم مصنوعی، و نورپردازی محیط داخل) و بسته 3100 دلاری کمک راننده علیرغم تسهیل کار و راحتی وکیفیت، چندان معقول بنظر نمی‌رسد. حالت دوم هم به احتمال زیاد تنها برای کسانی که قصد استفاده از کروز کنترل تطبیقی را دارند مناسب بنظر می‌رسد.

بررسی جگوار ایکس اف 35t آرسپورت 2016

بررسی جگوار ایکس اف 35t آرسپورت 2016

طراحی و ارگونومی این کابین جدید با ظرافت زیادی انجام گرفته و بسیار چشم‌نواز است؛ هیچ چیز دست و پا گیری در این میان وجود ندارد و از همه مهمتر، آنچه در این میان همچون یک فرد راهنما به کمک آدم می‌آید سیستم نمایشگرسربالای(HUD) آن است که تمام آنچه می‌خواهید در جلوی چشمانتان روی شیشه جلو مهیا می سازد و همچون جتهای جنگنده اطلاعات را بر روی شیشه نمایش می دهد. اما آنچه در این میان بیشتر آزاردهنده است ستون‌های کناری است که به مرور زمان و تغییر توجه از ستونها بر روی HUD عادی می شوند.

بررسی جگوار ایکس اف 35t آرسپورت 2016

بررسی جگوار ایکس اف 35t آرسپورت 2016


ردیف دوم فضای زیادی برای دو بزرگسال ارائه می‌دهد، اما در یک مسافت طولانی جای نفر سوم کمی تنگ خواهد بود! صندلیهای عقب به نسبت 40/20/40 تا شده تا فضای نسبتا زیادی را برای حمل بار و حتی افراد بیشتر در اختیار داشته باشیم. البته چنین خودرویی قطعا مناسب بارکشی نخواهد بود!!

"مطیع” بهترین کلمه در توصیف رفتار این خودرو است. دامپرهای تنظیم‌پذیر که بخشی از پکیج هزار دلاری دینامیکی تطبیقی را تشکیل می‌دهند، بی وقفه در حالت عادی با نویزکم سیستم تعلیق و ترکیبی مطلوب از کیفیت هندلینگ و سواری راحت کار می کنند. فرمان هیچگاه بیش از حد سنگین احساس نشده و در شهر سبک بوده و در سر پیچهای تند به راحتی عکس العمل نشان داده و می چرخد. حتی در آزمایش شتاب جی که لاستیکهای تمام فصل این ایکس‌اف‌اس به رقم 0.86 رسیدند و وزن فرمان با کاهش کم فرمانی افزایش یافت نیز هرگز سنگین احساس نشد. لاستیکهای تابستانه هر دو مورد عملکرد حس شده و مورد اندازه گیری را بهبود می‌بخشند، اما هنوز کارخانه آنها را عرضه نکرده است. خودروی اسپرت انتخابی ما تایرهای 20 اینچی آپشن 2500 دلاری را یدک می کشید.

بررسی جگوار ایکس اف 35t آرسپورت 2016

بررسی جگوار ایکس اف 35t آرسپورت 2016

بررسی جگوار ایکس اف 35t آرسپورت 2016

بررسی جگوار ایکس اف 35t آرسپورت 2016

در بحث آلایندگی، در طول بیش از هزار کیلومتر رانندگی ترکیبی به طور متوسط 19 واحد mpg را ثبت کردیم که 5 واحد کمتر از امتیاز ترکیبی EPA و 1 واحد زیر تولید شهری بود که باید نوسان سرعت را به آن افزود، بهر صورت مسافت پیموده شده متفاوت خواهد بود.

بررسی جگوار ایکس اف 35t آرسپورت 2016

بررسی جگوار ایکس اف 35t آرسپورت 2016

XF رانندگی سریع و نرمی داشته و از لحاظ فضا بزرگ است. از این شاسی و سازه می توان هندلینگ بهتری را گرفت، چرا که تحمل توان و تیون بیشتر را نیز دارد که این امر از برنامه ریزیهای استراتژیک جگوار در آینده خواهد بود، چرا که ایکس‌اف‌اس تیون ، با پیشرانه (حداقل 380) اسب بخاری V-6 و لاستیک تابستانه (در صورت دسترس بودن) رقیب مدعی CTS-V کادیلاک خواهد بود. 

بررسی جگوار ایکس اف 35t آرسپورت 2016

بررسی جگوار ایکس اف 35t آرسپورت 2016

بررسی جگوار ایکس اف 35t آرسپورت 2016

بررسی جگوار ایکس اف 35t آرسپورت 2016


:: موضوعات مرتبط: اطلاعات خودرو ها، ،
:: برچسب‌ها: جگوار ایکس اف جدید، پرقدرت و زیباتر از قبل , جگوار ایکس اف جدید , جگوار ایکس اف , مشخصات جگوار ایکس اف , اطلاعات جگوار ایکس اف , نیو جگوار ایکس اف , قیمت روز خودرو, قیمت خودرو, قیمت لحظه ای خودرو, قیمت خودرو, قیمت خودروها وارداتی, قیمت خودروهای داخلی, قیمت خودرو دست دوم, قیمت خودرو خارجی, قیمت خودروهای پلاک اروند, قیمت خودرو ایران خودرو, قیمت خودرو لیفان, قیمت خودرو در دبی, قیمت خودرو منطقه آزاد انزلی, قیمت خودرو جیلی, قیمت خودرو دنا, قیمت خودروی سابرینا, قیمت خودروی ریو, قیمت خودروهای وارداتی, قیمت خودروهای سایپا, قیمت خودروهای ایران خودرو, مجله ماشین , ,


ن : khashayars

جدال سدان‌های کوپه؛ بنز CLS در برابر آئودی A7

وب‌سایت پدال: کلاس سدان کوپه در سال 2004 و با معرفی مدل CLS توسط مرسدس بنز پایه‌گذاری شد. به دلیل محبوبیت و موفقیت CLS، رقبای مرسدس بنز نیز به فکر ساخت چنین خودروهایی افتادند. بدین ترتیب مدل A7 توسط آئودی در سال 2009 و سری 6 گرن کوپه در سال 2012 توسط ب ام و معرفی شدند تا با مرسدس بنز CLS به رقابت بپردازند. حال در این نوشتار دو خودرو از بین این سه رقیب را روبروی یکدیگر قرار داده‌ایم تا از میان آن‌ها خودروی برتر را انتخاب کنیم.

جدال سدان‌های کوپه؛ مرسدس بنز CLS در برابر آئودی A7
Audi A7 vs Mercedes CLS


طراحی خارجی

به لطف استایل کوپهٔ A7 و CLS، هردوی آن‌ها زیباتر از خودروهایی که بر اساس آن‌ها شکل‌گرفته‌اند (آئودی A6 و مرسدس بنز E کلاس) به نظر می‌رسند. A7 از جلو شبیه به A6 به نظر می‌رسد با این تفاوت که دارای ظاهری تهاجمی‌تر، چراغ‌های باریک‌تر و جلوپنجرهٔ بزرگ‌تری است. اندازهٔ بزرگ‌تر رینگ‌ها که کوچک‌ترین آن 19 اینچ است به همراه شیشهٔ عقب و درِ صندوق بارِ زاویه‌دار به هرچه اسپرت تر شدن A7 کمک کرده است.

 
جدال سدان‌های کوپه؛ مرسدس بنز CLS در برابر آئودی A7

طراحی تمام منحنی CLS نیز دارای ویژگی‌هایی است که آن را اسپرت تر از دیگر محصولات مرسدس بنز نشان می‌دهد؛ مانند قوس عقبی خودرو که درنهایت زیبایی به چراغ‌های عقب ختم می‌شود. این عوامل موجب شده تا طراحی CLS چشم‌نوازتر سدان های سنتی مرسدس بنز به نظر برسد. البته نسخهٔ شوتینگ بریک CLS هم ساخته‌شده است که بین 500 تا 1580 پوند گران‌تر از مدل معمولی است اما در عوض یک صندوق بار وسیع 590 لیتری را در اختیارتان قرار می‌دهد.

جدال سدان‌های کوپه؛ مرسدس بنز CLS در برابر آئودی A7

 



طراحی داخلی

کابین هر دو خودرو به زیبایی طراحی‌شده است. در آئودی فرمان اسپرت ضخیم، کنسول مرکزی بزرگ و صفحه‌نمایش سرگرمی که در بالای داشبورد قرارگرفته به چشم می‌آید. داخل CLS نیز بر اساس E کلاس شکل‌گرفته و کنسول مرکزی آن به همراه صفحه‌نمایش بزرگ نظرها را به خود جلب می‌کند. درکل طراحی داخلی هر دو خودرو فوق‌العاده است.

جدال سدان‌های کوپه؛ مرسدس بنز CLS در برابر آئودی A7

هرچند فرم کوپهٔ این خودروها جذاب و زیباست اما موجب شده تا کمی از راحتی و فضای داخلی قسمت عقب خودرو کاسته شود. به همین دلیل افراد بلندقد سخت‌تر از A6 قادر به سوار و پیاده شدن از A7 هستند و درحالی‌که قسمت عقب CLS هم تنگ‌تر از E کلاس است. هردوی A7 و CLS فضای صندوق بار کمتری نسبت به همتایان سدان خود دارند به‌طوری‌که حجم صندوق بار در A7 535 لیتر و در CLS 520 لیتر است (590 لیتر در نسخهٔ شوتینگ بریک).

جدال سدان‌های کوپه؛ مرسدس بنز CLS در برابر آئودی A7

جدال سدان‌های کوپه؛ مرسدس بنز CLS در برابر آئودی A7

 



رانندگی

A7 سواری راحتی داشته و از ورود صدای باد به داخل کابین تا حد زیادی جلوگیری شده است. فرمان آن کمی بی‌روح احساس می‌شود اما سرگرم‌کننده‌تر از بسیاری از رقباست. بر روی جاده پایداری خوبی داشته و حس اطمینان را به راننده منتقل می‌کند. همهٔ نسخه‌های A7 جز نمونه‌های پایهٔ دیزلی با سامانهٔ چهارچرخ متحرک معروف آئودی یعنی کواترو عرضه می‌شوند که در هر آب و هوایی موجب افزایش کشش و پایداری خودرو می‌شود.

جدال سدان‌های کوپه؛ مرسدس بنز CLS در برابر آئودی A7

بااین‌حال ازلحاظ سواری، CLS برتر بوده و رانندگی با آن واقعاً هیجان‌انگیز است؛ اما فرمان آن مانند A7 احساس خوبی به راننده منتقل نمی‌کند هرچند که هنوز هم در جاده‌های پرپیچ‌وخم سرگرم‌کننده است. بعلاوه اگر سیستم تعلیق سفارشی آن را انتخاب کنید، کیفیت سواری آن یک گام بالاتر از A7 قرار خواهد گرفت.

جدال سدان‌های کوپه؛ مرسدس بنز CLS در برابر آئودی A7


پیشرانه

لیست موتورهای دیزل A7 متشکل از یک نمونهٔ 3 لیتری V6 با چهار سطح قدرت گوناگون است. مدل A7 Ultra با پیشرانهٔ 215 اسب بخاری و سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو، مصرف سوخت فوق‌العادهٔ 3.91 لیتر در صد کیلومتر دارد درحالی‌که قوی‌ترین نسخهٔ موتور دیزل V6 که از نوع توئین توربودیزل است، A7 را در 5.2 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رساند. اگر سرعت تنها چیزی است که به دنبال آن هستید مدل RS7 مناسب‌ترین گزینه خواهد بود. چراکه قدرت 552 اسب بخاری نیروگاه 4 لیتری V8 توئین توربوی آن کافی ست تا سرعت این کوپهٔ 1930 کیلوگرمی را تنها در 3.7 ثانیه از صفر به صد کیلومتر در ساعت برساند؛ یعنی مشابه یک آستون مارتین ونتیج V12؛ اما اگر بازهم بیشتر از این می‌خواهید آئودی RS7 Performance را آماده کرده است که با قدرت عظیم 605 اسب بخاری خود کاملاً CLS را شرمنده می‌کند. در سطحی کمی پایین‌تر از RS7، مدل S7 قرار دارد که هنوز هم تا اندازهٔ زیادی سریع است.

جدال سدان‌های کوپه؛ مرسدس بنز CLS در برابر آئودی A7

مرسدس بنز نیز دو موتور بنزینی و دو موتور دیزل را در لیست سفارشات CLS قرار داده است. کارآمدترین آن‌ها مدل CLS 220D است که نه درزمینهٔ مصرف سوخت و نه درزمینهٔ عملکرد حریف A7 Ultra نمی‌شود. چراکه شتاب صفرتا صد آن با 8.5 ثانیه یک ثانیه بیشتر و مصرف سوخت آن با 4.16 لیتر در صد کیلومتر 0.25 لیتر بیشتر از A7 Ultra است. نسخهٔ قدرتمندتر آن CLS 350D است که عملکرد بسیار بهتری را با افزایشِ جزئیِ مصرف سوخت ارائه می‌کند؛ اما مرسدس بنز با CLS63 AMG S به RS7 پاسخ داده است. این مدل مجهز به پیشرانهٔ 5.5 لیتری V8 توربو دوقلو است که 585 اسب بخار قدرت تولید می‌کند؛ اما در کمال تعجب علیرغم برخورداری از قدرت بیشتر، در شتاب صفرتا صد کیلومتر 0.4 ثانیه کندتر از آئودی عمل می‌کند چراکه در RS7 نیرو به هر چهارچرخ منتقل می‌شود درحالی‌که CLS63 دیفرانسیل عقب است.

جدال سدان‌های کوپه؛ مرسدس بنز CLS در برابر آئودی A7

جدال سدان‌های کوپه؛ مرسدس بنز CLS در برابر آئودی A7

جدال سدان‌های کوپه؛ مرسدس بنز CLS در برابر آئودی A7

جدال سدان‌های کوپه؛ مرسدس بنز CLS در برابر آئودی A7

جدال سدان‌های کوپه؛ مرسدس بنز CLS در برابر آئودی A7

جدال سدان‌های کوپه؛ مرسدس بنز CLS در برابر آئودی A7

 



ارزش در برابر قیمت

با نگاهی به قیمت‌های این دو خودرو می‌توان فهمید که هیچ‌کدام از آن‌ها از ارزش قابل‌توجهی نسبت به قیمت برخوردار نیستند. آئودی A7 بسته به هر مدل بین 5 تا 10 هزار پوند قیمت بیشتری از یک آئودی A6 دارد درحالی‌که همین تفاوت قیمت بین CLS و E کلاس هم به چشم می‌خورد. بااین‌حال تیپ‌های پایینی A7 از ارزش در برابر قیمت بیشتری نسبت به CLS برخوردارند. به‌عنوان‌مثال A7 Ultra با موتور 3 لیتری TDI سریع‌تر و باصرفه‌تر از CLS 220D است درحالی‌که قیمت کمتری هم دارد. این خودرو با قیمت 46 هزار پوند، تجهیزات استاندارد فراوانی چون چراغ‌های LED، صندلی‌های چرمی و سیستم‌های سرگرمی با تکنولوژی بالا را ارائه می‌کند. البته اگرچه بالاترین مدل A7 یعنی RS7 گران‌تر از CLS63 AMG S است اما به دلیل اینکه برای هر دو خودرو باید بیش از 85 هزار پوند هزینه کرد، این اختلاف قیمتِ جزئی چندان به چشم نمی‌آید.

جدال سدان‌های کوپه؛ مرسدس بنز CLS در برابر آئودی A7

جدال سدان‌های کوپه؛ مرسدس بنز CLS در برابر آئودی A7

جدال سدان‌های کوپه؛ مرسدس بنز CLS در برابر آئودی A7

جدال سدان‌های کوپه؛ مرسدس بنز CLS در برابر آئودی A7

جدال سدان‌های کوپه؛ مرسدس بنز CLS در برابر آئودی A7

جدال سدان‌های کوپه؛ مرسدس بنز CLS در برابر آئودی A7


نتیجه

با تمام این موارد، کدام‌یک از این دو سدانِ کوپهٔ پریمیوم برتر است؟ باید گفت با اختلاف اندکی مرسدس بنز CLS. این خودرو راحت‌تر و سرگرم‌کننده‌تر بوده و جز در تیپ‌های پایینی، ارزش در برابر قیمت بیشتری نسبت به آئودی A7 دارد. بعلاوه نسخهٔ شوتینگ بریک آن نیاز کسانی که به دنبال کارایی بیشتری هستند را هم برآورده می‌کند.



:: موضوعات مرتبط: اطلاعات خودرو ها، ،
:: برچسب‌ها: جدال سدان‌های کوپه؛ بنز CLS در برابر آئودی A7 , بنز CLS , مشخصات بنز CLS , اطلاعات بنز CLS , آئودی A7 , مشخصات آئودی A7 , اطلاعات آئودی A7 , قیمت روز خودرو, قیمت خودرو, قیمت لحظه ای خودرو, قیمت خودرو, قیمت خودروها وارداتی, قیمت خودروهای داخلی, قیمت خودرو دست دوم, قیمت خودرو خارجی, قیمت خودروهای پلاک اروند, قیمت خودرو ایران خودرو, قیمت خودرو لیفان, قیمت خودرو در دبی, قیمت خودرو منطقه آزاد انزلی, قیمت خودرو جیلی, قیمت خودرو دنا, قیمت خودروی سابرینا, قیمت خودروی ریو, قیمت خودروهای وارداتی, قیمت خودروهای سایپا, قیمت خودروهای ایران خودرو, مجله ماشین , ,


ن : khashayars

مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن

وب سایت پدال - بنا بر برخی دلایل، هم‌اکنون زمانی پر سروصدا در ایالات‌متحده است و بازار خودرو نیز از این قاعده مستثنا نمی‌باشد. هر کلاس خودرویی تحولی بزرگ را به خود می‌بیند و مهم نیست که چه اتفاقی می‌افتد، خریداران بیش از گذشته با دست باز به انتخاب خودرو می‌پردازند.
 
اکثر این تغییرات به فشارهای مربوط به بازار مرتبط است. قیمت سوخت پایین آمده و انتظارات بالا رفته است. رشد درخشان کراس اوورها ادامه یافته است درحالی‌که شاسی بلندهای سنتی و مرسوم کمی کنج عزلت برگزیده‌اند. خودروهای الکتریکی شاخص سرانجام به راه‌ها قدم گذاشته‌اند و محدوده‌ی حرکتی و کاربردی همانند خودروهای بنزینی دارند. خودروهای هیبریدی نیز جایگاه جدیدی پیداکرده‌اند و شاسی بلندهای کوپه مانند نیز نسبت به قبل از مقبولیت بالاتری برخوردارند. مهم نیست که چه کلاسی باشد، خودروها به آخرین تکنولوژی‌ها مجهز شده‌اند و کارایی بالاتری دارند.
 
مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت سوم)
 
آنچه در پیش می‌آید، داغ‌ترین و جدیدترین خودروها، تراک ها، کراس اوورها، شاسی بلندها و ون‌ها و همه‌ی آن چیزی که است که در چند سال آینده به بازار خواهد آمد. این یک لیست جامع است اما از برخی خودروها در آینده بیشتر خواهیم شنید. این‌ها خودروهای تولیدی واقعی هستند که در چند سال آینده قادر به خرید آن‌ها خواهید بود. به آینده خوش‌آمدید!
 
شورولت تراورس
 
کراس اوور بزرگ شورولت از پلتفرمی که در کادیلاک XT5 و جی ام سی آکادیا بکار رفته استفاده خواهد کرد. این کراس اوور به لطف معماری جدید سبک‌وزن‌تر شده و احتمالاً از همان پیشرانه‌ی به‌روز شده‌ی آکادیا که نسخه‌ای 6 سیلندر 3.6 لیتری است بهره خواهد برد. این پیشرانه می‌تواند با گیربکس 9 سرعته اتوماتیک جدیدی که با همراهی فورد توسعه یافته جفت شود.
 
مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت سوم)
 
برخلاف آکادیا، تراورس ردپاهای اصلی نسل قبل را دنبال خواهد کرد. تراورس با 3 ردیف صندلی و سیستم چهارچرخ محرک در دسترس خواهد بود.
  • زمان عرضه: بهار 2017
  • قیمت: 33000 دلار (تخمینی)
مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت سوم)
 

 
فورد اکسپدیشن
 
شاسی‌بلند فول سایز فورد همانند F-150 از بدنه‌ای آلومینیومی استفاده خواهد کرد که باعث کاهش وزن قابل‌توجه این مدل خواهد شد. نیروگاه این خودرو پیشرانه‌ای 6 سیلندر 3.5 لیتری اکوبوست خواهد بود و در کنار آن پیشرانه‌ی 6 سیلندر 2.7 لیتری نیز به‌صورت آپشن در دسترس خواهد بود. این خودرو همچنین از گیربکس 10 سرعته ی جدید شرکت نیز استفاده خواهد کرد.
  • زمان عرضه: 2017
  • قیمت: 47000 دلار (تخمینی)
مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت سوم)
 

 
فولکس واگن تی کراس
 
برادر کوچک‌تر تیگوان کراس اوور تماماً جدید ساب کامپکت خواهد بود. فولکس هنوز نام اصلی را مشخص نکرده اما بهترین حدس ما به کانسپت تی کراس برمی‌گردد که در موتورشو ژنو معرفی گردید.
همانند مدل کانسپت، این خودرو از پلتفرم بکار رفته در سایر ساخته‌های این شرکت استفاده خواهد کرد.
  • زمان عرضه: 2018 (تخمینی)
  • قیمت: 20000 دلار (تخمینی)
مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت سوم)
 
مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت سوم)
 
مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت سوم)
 
مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت سوم)
 

 
نیسان آرمادا
 
این خودرو دیگر روی پلتفرم تیتان ساخته نخواهد شد. آرمادا بر پایه‌ی پاترول پی‌ریزی شده و از پیشرانه‌ی 8 سیلندر 5.6 لیتری و گیربکس 7 سرعته اتوماتیک استفاده خواهد کرد. نیسان فاصله‌ی بین محورهای آرمادا را کاهش داده و بر پهنا و طول آن افزوده و از وزن کلی خودرو نیز کم کرده است.
 
مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت سوم)
 
نیسان این خودرو را کماکان با تریم های SV،SL و پلاتینیوم عرضه می‌کند.
  • زمان عرضه: تابستان 2016
  • قیمت: 44000 دلار (تخمینی)
مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت سوم)
 
مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت سوم)
 
مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت سوم)
 
مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت سوم)
 

 
فولکس‌واگن کراس بلو
 
فولکس در حال تدارک کراس اوور 3 ردیفه ی جدیدی برای مقابله با تویوتا هایلندر و هوندا پایلوت است. ما هنوز نام اصلی و مدل این خودرو را نمی‌دانیم اما نسخه‌ی تولیدی می‌تواند از خط‌ مشی کانسپت کراس بلو که در تصویر مشاهده می‌کنید پیروی نماید.
 
مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت سوم)
 
کراس اوور میدسایز فولکس از پلتفرم MQB این کمپانی استفاده خواهد کرد و می‌تواند از پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3.6 لیتری پاسات یا 4 سیلندر 2 لیتری توربو بهره‌مند گردد. همچنین نسخه‌های هیبرید و پلاگین هیبرید نیز در دسترس خواهند بود. مدل جدید به‌طور خاص برای بازار آمریکا تدارک دیده می‌شود.
  • زمان عرضه: اواخر 2016
  • قیمت: 33000 دلار (تخمینی)
مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت سوم)
 
مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت سوم)
 
مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت سوم)
 

 
لندروور دیسکاوری
 
کانسپت دیسکاوری ویژن نسل آینده‌ی دیسکاوری را نشان می‌دهد. لندروور می‌گوید که این خودرو بین رنجروور و مدل‌های در شرف عرضه‌ی دیفندر قرار خواهد گرفت.
 
مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت سوم)
 
انتظار می‌رود که دیسکاوری از پیشرانه‌های موجود که شامل نمونه‌های 4 سیلندر توربودار و نسخه‌های 6 و 8 سیلندر سوپرشارژردار هستند استفاده کند. نمونه‌های 4 سیلندر 2 لیتری توربودیزل و 6 سیلندر 3 لیتری توربودیزل را نیز نباید فراموش کرد. نسخه‌ی هیبرید نیز در دسترس خواهد بود و احتمالاً این پیشرانه‌ها به گیربکس 8 سرعته ی اتوماتیک متصل خواهند شد.
  • زمان عرضه: 2017 (تخمینی)
  • قیمت: 40000 دلار (تخمینی)
مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت سوم)
 
مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت سوم)
 
مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت سوم)
 

 
لینکلن نویگیتور کانسپت
 
درهای گالوینگ غیرعملی و رکاب‌های آبشاری این کانسپت، نویگیتور 2018 را نمی‌سازند. در داخل کابین صندلی‌های گرم و سرد شونده‌ای که در 30 جهت تنظیم می‌شوند و در کانتیننتال معرفی شده‌اند احتمالاً وجود خواهد داشت.
 
مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت سوم)
 
زیر کاپوت نیز می‌تواند پیشرانه‌ی آشنای 6 سیلندر 3.5 لیتری اکوبوست استفاده‌شده در F-150 با قدرت بیش از 400 اسب بخار بکار رود. گیربکس نیز احتمالاً نسخه‌ی دوباره تنظیم‌شده‌ی 10 سرعته ی اتوماتیک رپتور خواهد بود.
  • زمان عرضه: تابستان 2017
  • قیمت: 65000 دلار (تخمینی)
مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت سوم)
 
مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت سوم)
 
مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت سوم)
 
مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت سوم)
 

 
مینی کانتری‌من
 
نسل آینده‌ی کراس اوور کانتری من به دیگر مدل‌های کوپر خواهد پیوست و همانند آن‌ها از شاسی جدید استفاده خواهد کرد. پیشرانه‌ی 3 سیلندر 1.5 لیتری توربو و 4 سیلندر 2 لیتری توربو به همراه نسخه‌ی پلاگین هیبرید، احتمالاً تشکیل‌دهنده‌ی قوای محرکه خواهند بود. انتخاب‌های گیربکس نیز می‌تواند 6 سرعته ی دستی و 6 و 8 سرعته ی اتوماتیک باشد. این خودرو همچنین سیستم چهارچرخ محرک را پیشنهاد خواهد داد.
 
مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت سوم)
 
کانتری من تنها کراس اوور 4 درب مینی و بزرگ‌ترین مدل این خودروساز باقی خواهد ماند. پیشرانه و گیربکس این خودرو قبلاً در مدل‌های کلابمن و کوپر هاردتاپ استفاده شده‌اند.
  • زمان عرضه: 2017 (تخمینی)
  • قیمت: 25000 دلار (تخمینی)

 
پورشه کاین
 
کاین جدید بر پایه‌ی پلتفرم جدید MLB شکل می‌گیرد و سبک‌تر از نسل فعلی می‌باشد. پورشه ظاهر عضلانی‌تری به این شاسی‌بلند بخشیده و نمای داخل کابین نیز گیراتر از قبل خواهد بود.
 
انتظار می‌رود که پیشرانه‌ها همان نسخه‌های قبلی شامل 6 سیلندر 3.6 لیتری،6 سیلندر 3.6 لیتری توئین توربو،6 سیلندر سوپرشارژدار هیبرید و 8 سیلندر 4.8 لیتری توئین توربو باشند.
  • زمان عرضه: اواخر 2017
  • قیمت: 60000 دلار (تخمینی)
مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت سوم)
 
مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت سوم)
 
مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت سوم)
 

 
ولوو XC40
 
این کراس اوور کوچک کاملاً جدید است. این خودرو بر پایه‌ی معماری جدید مدولار ولوو و با همراهی جیلی شکل گرفته است.
 
مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت سوم)
 
احتمالاً پیشرانه‌ی 4 سیلندر ولوو در این مدل بکار گرفته خواهد شد و نسخه‌ی هیبرید نیز وجود خواهد داشت. ممکن است پیشرانه‌های 3 سیلندر نیز به میدان آیند.XC40 پلتفرم یکسانی را با سدان جدید S40 و واگن V40 به اشتراک خواهد گذاشت.
  • زمان عرضه: 2017 یا 2018
  • قیمت: 34000 دلار (تخمینی)
 
مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت سوم)
 
مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت سوم)
 
مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن (قسمت سوم)

 



:: موضوعات مرتبط: اطلاعات خودرو ها، ،
:: برچسب‌ها: مهم‌ترین خودروهای 2017 و بعد از آن , مهم‌ترین خودروهای 2017 , برترین خودروهای 2017 , برترین خودرو های سال 2017 , خودروهای آینده , خودرو های 2017 , قیمت خودروهای 2017 , قیمت خودرو 2017 , قیمت خودرو 95,


ن : khashayars

با این خودروها در تصادفات نمی میرید

وب‌سایت پدال: خودروهای کامپکت و جمع‌وجور بیش از هرزمانی ایمن‌تر شده‌اند. مصرف‌کنندگان سنتی آمریکایی باور دارند که رانندگی یک سدان فول سایز یا شاسی‌بلند بزرگ به این معنی خواهد بود که بیشتر از خودروهای کوچک ایمنی دارند. اما باید گفت که این گزاره دیگر چندان صحیح نیست. این‌گونه خودروها بدنه‌ی قوی‌تری دارند که از شما در برابر تصادفات محافظت بیشتری را به عمل می‌آورد. شما مجبور نیستید که به این خاطر که صاحب یک خودروی کامپکت هستید ایمنی را نادیده بگیرید.

هوندا سیویک

پس از یک بازطراحی وسیع و گسترده، هوندا سیویک 2016 به‌عنوان معیار جدید این گروه مطرح‌شده و زمانی که بحث ایمنی پیش آید، سیویک کم نمی‌آورد. علاوه بر به دست آوردن امتیاز خوب در همه‌ی تست‌ها، سیویک از بسته‌ی ایمنی فعال هوندا سود می‌برد که کمک می‌کند تا بالاترین امتیاز را در ارزیابی‌های پیشگیری از تصادفات بخش جلو به دست آورد.

ایمن‌ترین خودروهای کامپکت و ساب کامپکت

ایمن‌ترین خودروهای کامپکت و ساب کامپکت



سوبارو ایمپرزا/WRX

بااینکه گفته‌شده نسل جدید ایمپرزا تا پیش از پایان سال 2016 عرضه خواهد بود، نسل فعلی ایمپرزا و گونه‌ی پرفورمنس WRX یکی از ایمن‌ترین خودروهای جمع‌وجور در دسترس است. هر دو نسخه رتبه‌ی خوب را در تست‌های تصادفات به دست آورده‌اند و هنگامی‌که به بسته‌ی ایمنی فعال EyeSight مجهز شوند، سیستم‌های پیشگیری از برخورد جلوی فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کنند.

ایمن‌ترین خودروهای کامپکت و ساب کامپکت

ایمن‌ترین خودروهای کامپکت و ساب کامپکت



تویوتا پریوس

تویوتا پریوس 2016 مصرف سوخت استثنایی را در یک پکیج جمع‌وجور و به همراه سطح بالایی از ایمنی پیشنهاد می‌کند. زمانی که به ویژگی‌های فعال ایمنی ازجمله بسته‌ی ایمنی P تویوتا مجهز شود، پریوس به یکی از ایمن‌ترین هیبریدهای در دسترس بدل می‌گردد.

ایمن‌ترین خودروهای کامپکت و ساب کامپکت

ایمن‌ترین خودروهای کامپکت و ساب کامپکت



نیسان سنترا

سنترا که برای سال 2016 فیس لیفت شده، بسته‌ی کاملی از ویژگی‌های ایمنی فعال را دریافت کرده که منجر به کسب رتبه‌ی بسیار خوب Superior در تست پیشگیری از تصادف جلوی IIHS گردیده است. به‌علاوه کارایی خودرو در تصادفات افزایش‌یافته و رتبه‌ی خوب را در همه‌ی زمینه‌ها به دست آورده است.

ایمن‌ترین خودروهای کامپکت و ساب کامپکت

ایمن‌ترین خودروهای کامپکت و ساب کامپکت



آکورا ILX

ILX که هم‌اکنون به بسته‌ی ایمنی فعال AcuraWatch مجهز گردیده رتبه‌ی بسیار خوب Superior را در تست پیشگیری از برخورد جلو به دست آورده است. این خودرو در هنگام تصادف نیز سطح بالایی از محافظت سرنشینان را ارائه می‌کند. در ارزیابی‌های مربوط به تصادفات نیز این خودرو رتبه‌ی خوب را کسب کرده است.

ایمن‌ترین خودروهای کامپکت و ساب کامپکت

ایمن‌ترین خودروهای کامپکت و ساب کامپکت



لکسوس CT 200h

پسرعموی خوش‌تیپ پریوس یعنی CT 200h سطح وسیعی از ویژگی‌های ایمنی را ارائه می‌کند که ازجمله‌ی آن‌ها می‌توان به سیستم پیشگیری از برخورد با کروز کنترل دینامیک اشاره کرد. در تست تصادف IIHS،CT 200h امتیاز خوب را در همه‌ی بخش‌ها به دست آورده است (تصاویر به مدل قبل از فیس لیفت تعلق دارد).

ایمن‌ترین خودروهای کامپکت و ساب کامپکت

ایمن‌ترین خودروهای کامپکت و ساب کامپکت



فولکس‌واگن گلف/GTI

برای سال 2016 خانواده‌ی گلف به‌روزرسانی‌های بزرگی را در بخش چندرسانه‌ای و ایمنی تجربه کرده که باعث اضافه شدن سیستم اطلاعات سرگرمی جدید و ویژگی‌های ایمنی جدیدی همچون هشدار برخورد جلو و ترمز اضطراری خودکار شده است. این موارد به همراه کسب رتبه‌ی خوب در تست‌ها کمک کرده تا گلف امتیاز پیشرفته را در تست پیشگیری از برخورد جلو به دست آورد.

ایمن‌ترین خودروهای کامپکت و ساب کامپکت

ایمن‌ترین خودروهای کامپکت و ساب کامپکت



مزدا 3

در تریم S گرند تورینگ مزدا 3 شما می‌توانید شاهد وجود پکیج تکنولوژی باشید که ترمز اضطراری خودکار، هشدار برخورد جلو و کروز کنترل انطباقی را به همراه دارد. این ویژگی‌ها کمک می‌کنند تا مزدا 3 امتیاز پیشرفته را در تست پیشگیری از برخورد جلو و رتبه‌ی خوب را در همه‌ی تست‌ها به دست آورد و جایزه‌ی بالاترین ایمنی Top Safety Pick + را به خانه ببرد.

ایمن‌ترین خودروهای کامپکت و ساب کامپکت

ایمن‌ترین خودروهای کامپکت و ساب کامپکت



مینی هاردتاپ دو در

برای سال 2016 مینی هاردتاپ امتیاز خوب را در همه‌ی تست‌های انجام شده توسط IIHS به دست آورده است. مینی همچنین زمانی که به دستیار رانندگی فعال مجهز باشد رتبه‌ی پیشرفته را در ارزیابی پیشگیری از تصادف جلو به دست می‌آورد. این بسته‌ی کمکی دربردارنده‌ی ترمز اضطراری خودکار، هشدار برخورد جلو و کروز کنترل تطبیقی است که همانند مزدا بالاترین رتبه‌ی ایمنی یعنی Top Safety Pick + را به دست می‌آورد.

ایمن‌ترین خودروهای کامپکت و ساب کامپکت

ایمن‌ترین خودروهای کامپکت و ساب کامپکت



سایون iA

به لطف نمرات خوب در تست‌های تصادف و کسب رتبه‌ی پیشرفته به خاطر وجود سیستم‌های استاندارد ایمنی، سایون ثابت می‌کند که شما مجبور نیستید که مبالغ گزافی را برای یک خودروی ایمن بپردازید. با تبدیل این نام به تویوتا در سال 2017،iA جزئی از خانواده‌ی یاریس خواهد بود.

ایمن‌ترین خودروهای کامپکت و ساب کامپکت

ایمن‌ترین خودروهای کامپکت و ساب کامپکت



آئودی A3/S3

کوچک‌ترین خودروی آئودی یعنی A3 نمره‌ی خوب را در تست‌ها به دست آورد و با تجهیز به تکنولوژی‌های نوین رتبه‌ی پیشرفته را کسب نمود. اگر به طبیعت علاقه‌ی زیادی دارید می‌توانید هاچبک A3 ای ترون پلاگین هیبرید را سفارش دهید.

ایمن‌ترین خودروهای کامپکت و ساب کامپکت

ایمن‌ترین خودروهای کامپکت و ساب کامپکت



تویوتا پریوس V

پریوس V نیز همانند اکثر خودروهای حاضر در لیست نمرات خوب و رتبه‌ی پیشرفته را در تست‌های IIHS به دست آورده است. این خودرو همچنین تنها مدلی است که به لطف چراغ‌های جلوی LED، در تست چراغ‌های IIHS نمره‌ی خوب را کسب کرده است.

ایمن‌ترین خودروهای کامپکت و ساب کامپکت

ایمن‌ترین خودروهای کامپکت و ساب کامپکت



ولوو S60/V60

سدان S60 ولوو و نسخه‌ی واگن آن یعنی V60 سطح وسیعی از تجهیزات ایمنی فعال و غیرفعال را ارائه می‌کنند که در میان آن‌ها حتی ترمز برای عابران پیاده در سرعت‌های کم را نیز می‌توان یافت. همان‌طوری که از ولوو انتظار می‌رود، هر دو مدل S60 و V60 بالاترین امتیاز را در تست‌های تصادف به دست آورده‌اند و بالاترین رتبه که همان Superior می‌باشد در ارزیابی پیشگیری از برخورد جلو مشاهده‌شده است (تصاویر متعلق به S60 2012 می‌باشد).

ایمن‌ترین خودروهای کامپکت و ساب کامپکت

ایمن‌ترین خودروهای کامپکت و ساب کامپکت



ب ام و سری 2

به‌عنوان کوچک‌ترین کوپه‌ی در دسترس ب ام و، سری 2 درعین‌حال که ارزان است اما هیجان رانندگی زیادی دارد. این خودرو در تست‌های نمره‌ی خوب را به دست آورده و زمانی که به بسته‌ی دستیار رانندگی فعال تجهیز شود رتبه‌ی پیشرفته را کسب می‌کند.
ایمن‌ترین خودروهای کامپکت و ساب کامپکت

ایمن‌ترین خودروهای کامپکت و ساب کامپکت



فولکس‌واگن جتا

فولکس‌واگن ویژگی‌های ایمنی پیشرفته‌ای را به جتا اضافه کرده است. نتیجه چیست؟ کسب رتبه‌ی پیشرفته در ارزیابی پیشگیری از برخورد جلو و نمره‌ی خوب در همه‌ی تست‌ها. شما در لحظه‌های ناخوشایند تصادف در امان خواهید بود.

ایمن‌ترین خودروهای کامپکت و ساب کامپکت

ایمن‌ترین خودروهای کامپکت و ساب کامپکت
 
 

 



:: موضوعات مرتبط: اطلاعات خودرو ها، ،
:: برچسب‌ها: با این خودروها در تصادفات نمی میرید , خودروهای ایمن , خودرو ایمن در تصادفات , خودرهای ایمن , قیمت روز خودرو, قیمت خودرو, قیمت لحظه ای خودرو, قیمت خودرو, قیمت خودروها وارداتی, قیمت خودروهای داخلی, قیمت خودرو دست دوم, قیمت خودرو خارجی, قیمت خودروهای پلاک اروند, قیمت خودرو ایران خودرو, قیمت خودرو لیفان, قیمت خودرو در دبی, قیمت خودرو منطقه آزاد انزلی, قیمت خودرو جیلی, قیمت خودرو دنا, قیمت خودروی سابرینا, قیمت خودروی ریو, قیمت خودروهای وارداتی, قیمت خودروهای سایپا, قیمت خودروهای ایران خودرو, مجله ماشین , ,



تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان همه چیز در مورد خودرو و آدرس allaboutcarmarket.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.