همه چیز در مورد خودرو
همه چیز در مورد خودرو

ن : khashayars

وب کم لاجیتک

وب کم لاجیتک

برند های زیادی در دنیا انواع و اقسام تجهیزات جانبی کامپیوتر مانند وب کم را تولید می کنند و به فروش می رسانند. یکی از معروف ترین آنها برند لاجیتک است که در این زمینه، تولیدات چشم گیری با قیمت ها و کیفیت های قابل توجه و هیجان انگیز روانه بازار کرده است.

درباره لاجیتک (Logitech)

یکی از بزرگترین تولید کننده قطعات در دنیا برند لاجیتک آمریکاست. این برند از سال 1981 در کالیفرنیا تاسیس شد و از همان ابتدا، رشد خوبی را تجربه کرد.

انواع وبکم های لاجیتک

برند لاجیتک سبد محصول متنوعی از انواع وبکم ها را برای نیاز های مختلف عرضه نموده است. انواع وب کم ها با قیمت های مختلف توسط این برند روانه بازار شده است تا بتواند پاسخگوی تمام نیاز ها باشد. شما می توانید انواع وب کم ارزان قیمت و وب کم ویدیو کنفرانس را از این برند خریداری کنید.  یکی از بهترین مدل های دوربین ویدئو کنفرانس، مدل گروپ است

خرید انواع وب کم های لاجیتک

این برند برای انواع نیاز های مصرف کنندگان و خریداران وب کم، مدل های مختلفی از وب کم ها را روانه بازار کرده است که هر کدام ویژگی های خاص و قیمت متناسب با توانایی ها و تکنولوژی های خود را دارند. در اینجا چند نمونه از این وب کم های Logitech را معرفی میکنیم.

وبکم لاجیتک C920

یکی از پرفروش ترین های این برند، وب کم C920 HD pro می باشد که کیفیت بالا، میکروفون داخلی، قابلیت نصب بر روی انواع مانیتور ها و تلوزیون ها باعث شده تا تبدیل به یک گزینه مناسب برای خرید باشد. کیفیت Full HD در کنار نرخ فریم 30 و میکروفون داخلی در کنار قیمت رقابتی، نظر مصرف کنندگان زیادی را به خود جلب کرده است.

مبین وب نمایندگی وب کم لاجیتک

به لطف همکاری مستقیم فروشگاه مبین وب با این برند، ما توانسته ایم تا امکان خرید را برای شما فراهم آوریم و تبدیل به نمایندگی رسمی برند لاجیتک در ایران شویم. شما به راحتی می توانید از لاجیتک خرید خود را با کمترین قیمت انجام دهید.

.

.

.

این متن صرفا یک رپرتاژ آگهی بوده و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت بر عهده سایتی است که لینک آن در داخل مطلب قرار گرفته است.




ن : khashayars

عربی جامع کنکور انتشارات خیلی سبز در بانک کتاب پایتخت

عربی جامع کنکور انتشارات خیلی سبز در بانک کتاب پایتخت

در این مقاله به تحلیل و بررسی کتاب عربی جامع کنکور انتشارات خیلی سبز نوشته بهروز حیدربکی, غزال موسوی, کاظم غلامی, محسن آهویی میپردازیم. این کتاب به شکل جامع میباشد و تمام مطالب پایه دهم, یازدهم و دوازدهم عربی مخصوص رشته های علوم تجربی و ریاضی فیزیک را پوشش میدهد .

 

درس عربی از نظر تعداد زیادی از دانش آموزان کنکوری سخت ترین درس دفترچه عمومی میباشد چرا که در فهم و آموزش درست این درس دچار مشکل هستند, این درس یکی از سرنوشت ساز ترین درس های کنکور میباشد و زدن درصد بالا در آن, به طور قابل توجهی تراز شما رو بالا میبرد.

 

روند طبقه بندی این کتاب بر پایه ی کتاب درسی میباشد و به سه بخش دهم, یازدهم و دوازهم تقسیم شده و در هر بخش, هر فصل مطابق کتاب درسی میباشد و به دو بخش درسنامه و پرسش های چهار گزینه ای تقسیم شده است.

درسنامه ی کتاب عربی جامع انتشارات خیلی سبز

درسنامه ها با آموزش قواعد شروع میشوند و روند این درسنامه ها از آسان به سخت و مولفین سعی کرده اند آموزش را از ابتدا شروع کرده و به طور کامل تمامی مطالب را پوشش دهند. درسنامه ها شامل مثال های مختلف حل شده و تست های آموزشی برای یادگیری بهتر دانش آموزان میباشند.

 

درسنامه به نحوی نوشته شده که دانش آموز با هر سطحی که باشد بتواند به خوبی متوجه مطلب بشود و با آن ارتباط برقرار کند, درسنامه به زبان ساده بیاد شده است و مطالب به صورت جدول وچارت طبقه بندی شده است.

 

در بخش واژگان تمام کلمات اعم از واژگان جدید و مترادف ها و متضاد ها بطور کامل در قالب جدول طبقه بندی شده اند, در ادامه تمامی جملات و عبارات هر درس و همینطور جملات مهم تمرین های کتاب درسی ترجمه و تحلیل شده است و نکات مهم آن بیان شده است.

 

بانک تست کتاب عربی جامع کنکور خیلی سبز

بعد از درسنامه تست های قرار دارند که به چهار بخش کلی تقسیم میشوند:

 

1- تست واژگان : روندی از ساده به سخت دارند, مولفان با در نظر گرفتن سطح همه نوع دانش آموز ( ضعیف, متوسط, قوی) تست ها را تالیف کرده اند. و اما تعداد تست های واژگان به گونه ای میباشد که از نظر کارشناسان ما این تعداد, برای حرفه ای شدن در این زمینه مناسب میباشد.

 

2- تست ترجمه تعریب و مفهوم : تست های این بخش اکثرا تالیفی میباشد و تعداد سوالات بیشتری را به خود اختصاص داده است.

 

3- تست قواعد : این بخش بیشترین تعداد تست ها و گلچینی از سوالات تالیفی استاندارد و سوالات کنکور های سراسری اخیر و همچین آزمون های آزمایشی قلم چی را در برگرفته است.

 

4- تحلیل صرفی و ضبط الحرکات : معمولا از این قسمت یک تا دو سوال در کنکور سراسری سوال توسط طراح کنکور طرح میشود.

 

در قسمت آخر این کتاب برای شما تعداد 43 درک مطلب تدارک دیده شده که اکثرا از کنکور های سراسری اخیر و تعداد محدودی از درک مطلب ها, تالیفی هستند.

 

همانطور که میدانید طراح های سوالات کنکور نظام جدید علاقه ی عجیبی به متن و تمرین های کتاب درسی دارند و در هر دو کنکور سال 98 و 99 دیده ایم که تعداد زیادی از سوالات کنکور در همه ی درسها از تمارین کتاب درسی انتخاب شده بودند..

شما دانش آموزان گرامی میتوانید این کتاب ارزشمند را از بانک کتاب پایتخت بروزتین و کاملترین فروشگاه اینترنتی کتاب در ایران تهیه کید.

www.paytakhteketab.com

tl:02166483838

.

.

.

این متن صرفا یک رپرتاژ آگهی بوده و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت بر عهده سایتی است که لینک آن در داخل مطلب قرار گرفته است.




ن : khashayars

تجهیزات ویدئو کنفرانس و تلفن تحت شبکه پلیکام

تجهیزات ویدئو کنفرانس و تلفن تحت شبکه پلیکام

پلیکام (Polycom) یک شرکت ارتباطات جهانی است که به ارتباطات از راه دور، معنی دیگری می بخشد.

چهره به چهره ، ما میلیون ها نشانه کلامی و غیر کلامی را به معنی جمع می کنیم و مرتب می کنیم.

پلیکام در حال یافتن راه های جدیدی برای تزریق این نشانه ها به ارتباطات صوتی و تصویری برای تکرار تجربه چهره به چهره است. برای ایجاد صمیمیت، برای شکستن دیوارها و فاصله، برای پرورش سادگی و زیبایی ارتباط انسان.

تجهیزات این برند را می توان به عنوان شناخته شده ترین و معتبرترین تولید کننده تجهیزات ویدئو کنفرانس و تلفن تحت شبکه در ایران دانست. این برند با تولید گسترده دستگاه ویدئو کنفرانس و تلفن VOIP به یکی از بزرگترین تولید کننده تجهیزات ارتباط صوتی و تصویری در دنیا تبدیل شد. از این برند می توان به عنوان پدر ویدیو کنفرانس جهان نام برد.

ویدئو کنفرانس پلیکام

ویدئوکنفرانس پلیکام در بین تجهیزات ویدئو کنفرانس می توان به عنوان بهترین تجهیزات کنفرانس ویدیویی دانست. کمپانی Polycom که یکی از برترین تولید کنندگان تجهیزات ارتباطی است، از طریق ویدئو کنفرانس توانست به شهرت جهانی برسد. این کمپانی با تولید سری HDX و سری  Group برای پایانه ویدئو کنفرانس و سری RMX  برای MCU و استفاده از بهترین متریال ها و کیفیت ساخت بالا توانست حتی برند سیسکو را ا کنار بزند و به برترین تبدیل شود.

تاریخچه

پلیکام در سال 1990 توسط برایان ال هین من و جفری رادمن در آمریکا تاسیس و بنیان گذاری شد. تمرکز اصلی این دو دوست بر روی صوت، تصویر و ارتباطات صوتی و تصویری، تکنولوژی های ارتباطات و تجهیزات ویدیو کنفرانس و ویپ (VOIP) بوده است. برتری پلیکام در تولید تجهیزات دستگاه ویدئوکنفرانس توانست این برند را به یکی از غول تکنولوژی ارتباطات تبدیل کند. این برند در سال 2018 توانست کمپانی پلنترونیکس Plantronics را به دست آورد.

این دو دوست، پایه های کارخانه پلیکام، استارتاپ را در San Jose واقع در ایلالت کالیفرنیا آمریکا پایه ریزی کردند. هین من با مبلغ 400،000 دلار پول خود و 100،000 دلار قرض از دوست خود تجهیزات و لوازم لازم اولیه را خریداری کرد و اولین محصول تولیدی خود یعنی اسپیکرفون مخصوص کنفرانس خود را تولید کرد. هم اکنون این برند تولیداتی در زمینه تجهیزات ویدیو کنفرانس و VOIP و نرم افزار های ویدئو کنفرانس آنلاین دارد که یکی از خواستنی ترین و محبوب ترین تجهیزات کل دنیا هستند.

اولین محصول این برند با نام SoundStation، بلندگو با صدای دوبلکس است که به هر دو طرف اجازه می دهد به طور همزمان صحبت کنند و شنیده شوند که یکی از جذاب ترین ویژگی های این محصول بود. با SoundStation، برند Polycom توانست به برند برتر در بازار در دهه 1990 تبدیل شد.

اندی میلر در ماه مه 2010 مدیرعامل این برند بزرگ شد. در سال 2011، پلیکام توانست که مبلغ 1.5 میلیارد دلار درآمد کسب کند. بعداً میلر به چندین تخلف در هزینه و حسابداری توسط SEC متهم شد که یک رسوایی بزرگ در نوع خود بود. میلر با توافق بر سر اینکه به مدت 5 سال به عنوان افسر هیچ شرکتی خدمت نكند با SEC كنار می آید و از مدیرعاملی برکنار می شود..

فراز و نشیب های پلیکام

این شرکت در سال 2014 توانست گسترش پیدا کند و 3800 کارمند استخدام کرد. در سال 2015، پلیکام میزان 15 درصد از نیروی کار خود را پس از فروختن حجم زیاد محصولات و تجربه فروش فوق العاده، کاهش داد. Polycom کسب درآمدهای 1.3 میلیارد دلاری را برای سال 2015 به صورت عمومی گزارش داد. پیتر لیو در آن زمان رئیس وقت کمپانی بود و هم مدیر عامل و لورا دورر به عنوان مدیر ارشد مالی و معاون رئیس (EVP) خدمت می کرد. در سال 2016، مدیر اجرایی ارتباطات از راه دور مری مک ددول به صمت مدیر اجرایی جدید این شرکت معرفی شد. در تاریخ 15 آوریل 2016، پلیکام اعلام کرد که قصد دارد رقیب آنها Mitel Networks را با قیمت 1.96 میلیارد دلار خریداری کند. از آنجا که میتل، یک شرکت کوچکتر مستقر در اتاوا، انتاریو، کانادا، نرخ مالیات کمتری را نسبت به برند اصلی پرداخت می کند، از این خرید می توان به عنوان یک خرید برای پرداخت مالیات کمتر یاد کرد. کسب این نمونه ای از وارونگی مالیاتی استفاده می کنند. جایی که یک شرکت کوچکتر یک شرکت بزرگتر را خریداری می کند تا بتواند شرکت بزرگتر را با آن تأمین کند. مزایای مالیاتی محل شرکت کوچکتر در ژوئیه سال 2016، معامله میتل برچیده شد و در عوض این شرکت پیشنهادی تمام نقدی را از شرکت سرمایه گذاری خصوصی مستقر در نیویورک سیریس سرمایه گروه دریافت کرد، Sirirs Polycom را به مبلغ 1.7 میلیارد دلار به دست آورد.

در سال 2017، محصولات پلیکام 1.1 میلیارد دلار درآمد داشته است. در تاریخ 28 مارس 2018، Plantronics اعلام كرد كه پلیکام را با قیمت تقریبی 2 میلیارد دلار به دست می آورد. در تاریخ 27 دسامبر سال 2018، Plantronics موافقت كرد كه 36 میلیون دلار برای تسویه حساب رشوه خواری متصل به Polycom كه قبلاً به دست آورده بود ، پرداخت كند. وزارت دادگستری ایالات متحده با استناد به افشای داوطلبانه خود پلیکام، از ارائه دادخواست کیفری برای سوء رفتار که گفته می شود بین سالهای 2006 تا 2014 رخ داده است، خودداری کرد.

ایران تدبیر نمایندگی پلیکام در ایران

هم اکنون ایران تدبیر بر آن است که با توسعه راهکار های ویدئوکنفرانس در ایران از طریق همکاری مستقیم و نزدیک با بهترین برند ویدئو کنفرانس دنیا یعنی Polycom، بتواند تکنولوژی جدید ارتباط را معرفی و عرضه کند.

.

.

.

این متن صرفا یک رپرتاژ آگهی بوده و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت بر عهده سایتی است که لینک آن در داخل مطلب قرار گرفته است.




ن : khashayars

ثمین تولید کننده کفپوش آنتی استاتیک

ثمین تولید کننده کفپوش آنتی استاتیک

کفپوش آنتی استاتیک مشاوره تخصصی و علمی و قیمت مناسب در گروه تولیدی و مهندسی ثمین در حال انجام هست مجموعه ثمین با کادر تخصصی در انجام پروژه های کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک پرروژه های دیتاسنتر ، اتاق های امن  در حال فعالیت  می باشد.

اصطحکاک حاصل از تردد و یا اصطحکاک بین لایه های لباس ،حرکت خودکار دستگاه های موجود در کارخانه ها و غیره میتواند منجر به ایجاد الکتریسیته ساکن در محیط های پر رفت و آمد گردد.

این بار الکتریکی موجود در صورت که تخلیه نشود میتواند برای برخی از محیط های حساس مانند انبار مواد منفجره ، انبار های مواد شیمیایی بسیار خطرناک باشد چراکه وقوع یک جرقه کوچک میتواند منجر به انفجار در این محیط ها گردد که خسارت های جبران ناپذیر مادی و انسانی در پی خواهد داشت.

از این رو استفاده از کفپوش های آنتی الکتریسیه که نوعی از کفپوش اپوکسی هست برای برخی از مکان های پر خطر الزامی میباشد. در ادامه با کفپوش آنتی استاتیک و مزایا و کاربرد آنها آشنا میشوید.

کفپوش آنتی استاتیک

این کفپوش ها میتوانند با تخلیه بار الکتریکی موجود در محیط ایمنی لازم را برای افراد و تجهیزات موجود در محیط فراهم آورند.

اجرای کفپوش اپوکسی

محیط های که باید از کفپوش های ضد الکتریسیته استفاده کنند

  • صنایع الکتریکی
  • صنایع نظامی
  • صنایع شیمیایی
  • صنایع الکترومخابراتی
  • صنایع خودردوسازی
  • صنایع غذایی
  • صنایع دارویی
  • صنعت هوافضا

انواع کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک

کفپوش آنتی استاتیک دارای دو نوع
کفپوش رسانا
کفپوش پراکنده ساز بار الکتریسیته
میباشد .این کفپوش به کمک لایه های رسانا بار الکتریکی محیط را به زمین منتقل میکند و مانع از بروز انفجار و آتش سوزی میشود..

اجرای کفپوش آنتی استاتیک در محیط

برای اجرای کفپوش اپوکسی ابتدا سطح را آماده میکنیم.
هر گونه آلودگی بر روی سطح از قبیل چربی ها ، گرد و غبار ، مواد شیمیایی ، واکس و غیره را تمیز میکنیم.
پس از پاکسازی و شستشو صبر میکنیم تا سطح خشک گردد حداکثر رطوبت سطح 5 درصد میتواند باشد.

در مرحله دوم کار سطح مورد نظر را با ملات بتونه ترمیم کرده و آنرا مسطح میکنیم.

مرحله سوم کار اجرای نوارهای مسی میباشد.در این مرحله از اجرای کفپوش آنتی استاتیک نوارهای مسی
با ابعاد و ضخامت مناسب بر روی سطح بتونه قرار داده میشوند .

لایه مسی

نصب پوشش های کف رسانا

نوارهای مسی با فاصله 15 سانتی متری از دیوار و با فاصله 1 تا 4 متر از همدیگر قرار داده میشود
سپس امتداد نوارها به بیرون از فضای مورد نظر انتقال میابد و به زمین متصل میگردد.

در مرحله جهارم پس از گذشت مدت زمان حدود 6 تا 8 ساعت و خشک شدن لایه پرایمر ی
ک لایه سیاه رنگ بر روی لایه پرایمر ریخته میشود که این لایه خودتراز شونده است

در مرحله اخرپس از خشک شدن لایه قبلی روکش نهایی کفپوش آنتی استاتیک
که از جنس اپوکسی و یا پلی یورتان میباشد بر روی کار قرار میگیرد
این لایه نیز خودتراز شونده است و دارای تنوع طرح و رنگ میباشد
که به سلیقه مشتری و متناسب با محل استفاده آن انتخاب میشود.

واحد امور مشتریان گروه مهندسی ثمین آمادگی دارد در طول ساعات کاری این شرکت پاسخگوی شما مشتریان گرامی باشد از اینکه ما را انتخاب کرده اید خوشحالیم

.

.

.

این متن صرفا یک رپرتاژ آگهی بوده و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت بر عهده سایتی است که لینک آن در داخل مطلب قرار گرفته است.




ن : khashayars

تجهیزات شبکه

تجهیزات شبکه

هر شرکت، سازمان و یا دفتری که چیزی بیش از 5 کارمند دارد، نیاز دارد تا یک سیستم ارتباطی داخلی برای خود داشته باشد. این سیستم ارتباطی باید بر روی یک بستر ارتباطی نیز قرار گیرد تا بتوان از آن استفاده های مختلف کرد. روش ساخت این بستر ارتباطات، از طریق تجهیزات شبکه ممکن می شود.

این تجهیزات برای راه اندازی سرویس های مختلف مانند تلفن تحت شبکه Voip و یا شبکه ویدئو کنفرانس (ویدئو کنفرانس چیست؟) استفاده می شود.

تجهیزات شبکه چیست؟

به انواع سیستم ها و دستگاه های سخت افزاری که بستر زیرساخت یک شبکه را فراهم می کنند گفته می شود. این تجهیزات دو نوع دارند. تجهیزات اکتیو که خود در شبکه مولد هستند و تامین کننده و کنترل کننده جریان هستند مانند سوئیچ شبکه، روتر شبکه و فایروال شبکه. نوع دوم تجهیزات پسیو شبکه است که شامل مواردی مانند کابل های مختلف، پچ کورد و رابط های اتصال هستند که کنترل کننده و یا مولد نیستند.

تجهیزات اکتیو شبکه

این تجهیزات که اصلی ترین مراکز ارتباطی و کنترلی هستند شامل موارد زیر هستند که هر کدام را به اختصار به شما توضیح می دهیم.

سوئیچ شبکه

این وسیله اغلب پورت های فراوان دارد و وظیفه اصلی آن، اتصال دستگاه ها و دیوایس های مختلف به یکدیگر است.  سوئیچ شبکه از طریق پورت های شبکه و کابل شبکه، دیوایس های مختلف را به یکدیگر مرتبط می کند.

روتر شبکه

دستگاهی که وظیفه ارتباط دادن شبکه شما با شبکه دیگری را دارد روتر شبکه است. این دستگاه درخواست های ارتباط شبکه شما را از طریق IP ها بررسی می کند و در صورت نیاز، ارتباط با شبکه دیگر را مسیریابی و هدایت می کند.

فایروال شبکه

خط مقدم دفاع شبکه شما از حملات خارج از شبکه و تهدید ها، فایروال شبکه است. فایروال ها وظیفه کنترل ترافیک ورودی و خروجی را دارند تا از در امان بودن شبکه و اطلاعات حساس، اطمینان حاصل کنند.

تجهیزات پسیو

تجهیزات پسیو را می توان به کابل های مختلف، اچار و کانکتور های مختلف و رک ها اشاره کرد که مولد های ارتباط نیستند اما به نحوی می توانند نقشی در این اتصالات داشته باشند.

خرید انواع تجهیزات شبکه

فروشگاه اینترنتی مبین وب با همکاری مستقیم با تولید کنندگان مختلف توانسته است امکان خرید لوازم و دستگاه های شبکه را با کمترین قیمت برای شما فراهم آورد.

.

.

.

این متن صرفا یک رپرتاژ آگهی بوده و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت بر عهده سایتی است که لینک آن در داخل مطلب قرار گرفته است.




ن : khashayars

معرفی انواع سرورهای HP

معرفی انواع سرورهای HP

سرور اچ پی محصولی قابل اطمینان از کمپانی بزرگ HPE است. این کمپانی در طی 26 سال، رهبری بازار فروش سرور را در دست داشته و علاوه بر تولید انواع سرور، به تولید بسیاری از تجهیزات کامپیوتر، چاپگر، استوریج و فناوری­های پیشرفته­ی تحت شبکه نیز شهرت دارد. تنوع محصول در انواع سرور HP، انتخاب دستگاه مناسب برای کسب­وکارها با هر ابعادی را آسان نموده است. قدرت، امنیت، مقیاس­پذیری و انعطاف­پذیری این سرورها از ویژگی­های شاخص آن­ها بوده و سازگاری خوبی با سیستم­عامل­های مختلف دارند که این ویژگی، قابلیت ارتقاء همراه با توسعه­ی کسب و کارها را فراهم می­نماید. بطور کلی انواع سرور اچ پی به گروه­های مختلفی تقسیم­بندی می­شوند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم نمود.

سرورهای ProLiant

این سرورها شامل مدل­های میکروسرور، سرورهای ایستاده یا ML، سرورهای خوابیده یا DL و سرورهای تیغه­ای یا BL بوده و در نسل­های مختلف G7، G8، G9 و G10 قابل ارائه هستند. امروزه از هر سه عملیات خرید سرور در جهان، یک سرور از خانواده­ی Proliant است و مدل DL380 در طی چند سال اخیر، پرفروش‌ترین سرور جهان بوده است. سرورهای ML مناسب محیط کسب­وکارهای کوچک یا SMB است که به پردازش­های محدودی نظیر وبگردی، آفیس، حسابداری و غیره نیاز دارند. در صورتیکه ابعاد کسب­وکار شما متوسط بوده و یا در حال توسعه است، می­توان برخی از سرورهای ML را ارتقا داده و یا از سری DL بهره برد. سرورهای DL طیف وسیعی از کاربردها را پشتیبانی نموده و می­توان در محیط کسب­وکارهای بزرگ نیز از آنها بهره برد. در صورتیکه نیاز به پردازش در سطوح حرفه­ای و یا راه­اندازی مراکز داده باشد نیز می­توان از سرورهای تیغه­ای استفاده کرد که از لحاظ عملکرد شبیه سری DL بوده اما بصورت تیغه­ی عمودی در داخل رک قرار می­گیرند. با توجه به فضای کمتری که سرورهای DL و BL اشغال می­نمایند، چگالی بیشتری داشته و در گروه High-Density دسته­بندی می­شوند.

سرورهای Synergy

این سرورها بصورت مجموعه­ای از سرورهای تیغه­ای برای استفاده در شبکه­های ابری ترکیبی بکار برده می­شوند. سرورهای سینرژی قابلیت استفاده در پردازش­های ابری، مجازی­سازی و یا استفاده در سیستم­های Container-Based نظیر Docker را دارا بوده و بصورت نرم­افزاری توسط APIها، امکان تخصیص منابع سخت­افزاری و شبکه را فراهم می­آورند و در نتیجه بسیار مناسب سرویس­های ابری سخت­افزاری بصورت HaaS می­باشند.

سرورهای Apolo

سرورهایی بصورت Rack-Scale با سیستم سرمایش آبی است. سرورهای آپولو دارای کارایی، مقیاس­پذیری و بهره­وری بالا هستند و با هدف استفاده در محاسبات با پردازش بالا یا HPC بهینه‌سازی شده‌اند. پردازش­های HPC در مراکز داده یا ارائه دهندگان سرویس­هایی نظیر وب هاستینگ، پردازش هوش مصنوعی، Big Data و یا اپلیکیشن­های Super-Computing استفاده می­شوند. این سرورها تنها مناسب محیط­های Enterprise بوده و با کمک آن محیط­های پردازشی از محیط­های ذخیره­سازی و شبکه تفکیک می­شوند.

سرورهای Superdome Flex

این سرورها مبتنی بر فناوریSGI NUMAlink  است که این فناوری، استانداردی برای اتصال مجموعه‌ای بزرگ از پردازنده‌ها و حافظه‌ها بوده و با هدف پردازش­های حافظه محور نظیر Microsoft SQL، SAP HANA، Apache Spark و پایگاه داده­های Oracle در وظایف حیاتی و حساس استفاده می‌شود. این سرورها مبتنی بر نسل جدید پردازنده‌های اینتل یعنی Skylake است و از معماری ماژولار برای رشد در فضای کوچک استفاده می‌نماید.

سرورهای SimpliVity

این سرورها مبتنی بر زیرساخت‌هایHyper-Converged  است که توسط شرکت SimpliVity ارائه گردید. این شرکت 3 سال پیش توسط کمپانی HPE خریداری شده و تکنولوژی یکپارچه‌سازی آنها در محصولات HP بکار برده شد. سرورهای Hyper-Converged منابع پردازشی، استوریج و شبکه را بصورت یکپارچه ارائه می‌نمایند که توسط نرم‌افزار HPE OneView قابل مدیریت است. یکی از ویژگی‌های اصلی این سرورها، آسان بودن استفاده، ادغام و یکپارچگی آن با نرم‌افزار VMware است.

سرورهای Edgeline

این سرورها اغلب در سطح سازمانی و ابعاد گسترده بکار گرفته شده و مناسب محیط‌هایی هستند که رشد داده‌ها در آنها بسیار سریع رخ می‌دهد. سرورهای Edgeline قدرت بسیار زیادی داشته و زیرساخت‌های آن به شکلی طراحی شده است که با توجه به نیاز کاربران، امکان پردازش ظرفیت بالای داده‌ها و تجزیه و تحلیل آنها را فراهم می‌نماید. این سرور از یک سوئیچ 10G SFP برای انتقال اطلاعات با سرعت بالا بهره برده و در عین حال، امکان استفاده از اتصالات RJ45 را نیز دارا است.

سرورهای Cloudline

طراحی انعطاف‌پذیر سرورهای Cloudline که با همکاری شرکت Foxconn صورت گرفته، استفاده از آنرا برای دیتاسنترهای ابری بسیار آسان نموده و از اینرو برای تأمین‌کنندگان سرویس‌های ابری گزینه­ای بسیار مناسب است. این سرورها در نسل‌های مختلف با هدف به حداقل رساندن فضاهای فیزیکی و هزینه‌های پردازش ابری در کنار امنیت، سازگاری و بهره­وری بالا ارائه شده و به همین جهت، می­توان دیتاسنترهای کوچک و ابرهای خصوصی را توسط آنها ساخته و عملیاتی نمود.

سرورهای Composable Rack

به شکل خلاصه می­توان آن را پلتفرمی ابری، اختصاصی و باز، با امکان تطبیق­پذیری در مقیاس رک نامید، که با قابلیت ترکیب­پذیری بالا، امکان راحتی استفاده را به سازمان­ها داده و می­توان تجربه­ی پردازش­های ابری را در بستر شبکه­های محلی توسط آنها فراهم نمود.

 

شرکت سامانه فناوری فرتاک وارد کننده‌ی مستقیم انواع سرورهای اچ پی، استوریج و تجهیزات شبکه بوده و با تضمین اصالت کالا، محصولات خود را همراه با گارانتی معتبر ارائه می‌نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید سرور HP با همکاران ما در واحد فروش با شماره تلفن 41202000-021 تماس حاصل فرمایید.

 

.

.

.

این متن صرفا یک رپرتاژ آگهی بوده و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت بر عهده سایتی است که لینک آن در داخل مطلب قرار گرفته است.




ن : khashayars

فهرست مقاله نرم افزار ERP :

فهرست مقاله نرم افزار ERP :

  • تعریف نرم افزار ERP(برنامه ریزی منابع سازمان)
  • تاریخچه پیدایش ERP
  • نحوه عملکرد یک شرکت ERP در سازمان ها
  • مراحل پیاده سازی ERP در سازمان
  • مزایای استفاده از نرم افزار ERP
  • معیار هایی انتخاب و خرید نرم افزار ERP که باید مد نظر قرار داد

 

توجه: با همکاری پارک علم و فناوری البرز تخفیف ویژه شرکت های دانش بنیان و فناور برای تمام محصولات:

۱) نرم افزار های مدیریت مالیحسابداری ، حقوق و دستمزد ، دارئی ثابت ، خزانه داری ، بهای تمام شده

۲) نرم افزار های مدیریت لجستیک : مدیریت تامین و پیمانکاری ، مدیریت انبار و حسابداری انبار ، مدیریت فروش

۳) نرم افزار های مدیریت تولید اطلاعات مهندسی ساخت ، سفارش گذاری تولید ، ثبت و کنترل عملکرد تولید

 

نرم افزار ERP (برنامه ریزی منابع سازمان)

برای برنامه‌ریزی منابع سازمانی (Enterprise resource planning) که به اختصار ERP گفته می شود تعاریف بسیاری موجود می باشد اما در کل می توان ای آر پی را شامل طیف وسیعی از فعالیت‌های مختلفی دانست که به بهبود عملکرد یک سازمان منتهی می‌شود و تمام داده‌ها و فرایندهای یک سازمان را در قالب یک بانک اطلاعاتی به صورت پیوسته، منظم و دقیق ثبت و مدیریت می‌نماید.

۴ منبع  (Man, Machine, Material, Money)یا (مواد، ماشین آلات، پول و نیروی انسانی) مهمترین منابعی می باشند که در مفهوم ERP مورد استفاده قرار می گیرند و شرکت های فعال در صنعت ای آر پی با کمک به مدیریت دقیق این منابع در جهت کاهش هزینه و افزایش درآمد سازمان های دیگر اقدام می نمایند. درواقع نرم افزار های ERP ابزاری می باشند تا بین همه فرایندهای مالی، لجستیک و تولید ارتباط برقرار کرده و در قالب یک نرم‌افزار جامع و یکپارچه گرد هم می آورد تا متخصصان بتوانند از این اطلاعات برای بهبود عملکرد سازمان استفاده نمایند.

تاریخچه پیدایش ERP:

تاریخچه مدیریت منابع سازمانی به ۱۰۰ سال گذشته بر می گردد که در سال ۱۹۱۳، مهندس فورد وایتمن هریس مدل جدیدی مبتنی بر کاغذ جهت مدیریت و زمان بندی تولید به نام EOQ طراحی کرد که می توان سرآغاز این صنعت دانست .

EOQ  برای چندین دهه به شکل استاندارد توسط شرکت های تولیدی مورد استفاده قرار می گرفت تا اینکه در سال 1964 به کمک یک راهکار خاص برنامه ریزی نیازمندی های مادی (MRP) و ترکیب کردن آن با EOQ توانستند تغییری بزرگ در این حوزه به وجود آوردند و این ابزار جدید تا سال 1983 که نسخه دوم آن با نام MRP ll شناخته می شد به شکل گسترده ای مورد استفاده قرار گرفت.

با پیشرفت تکنولوژی در دهه هفتاد و هشتاد میلادی، مفهوم های مختلف و مشابه به MRP ll شروع به شکل گیری کردند تا مدیریت تولید، حسابرسی مالی، مدیریت ارتباط با مشتری و منابع انسانی را به صورت یکپارچه بر عهده بگیرند که در نهایت سال 1990،  کارشناسان فناوری برای این دسته بندی از نرم افزار ها نام تخصصی برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) ‌را در نظر گرفتند.

 

نحوه عملکرد یک شرکت ERP در سازمان ها:

متاسفانه در کشور عزیزمان ایران شرکت های فعال در زمینه ERP توسط تبلیغات های گسترده باور های اشتباهی با هدف کسب سود بیشتر در ذهن مشتریان و مدیران نهادینه کرده اند.

همانطور که از تاریخچه پیدایش ERP مشخص می باشد،ERP با هدف افزایش بهره‌وری در سازمان مخصوصا خطوط تولید شکل گرفته است بنابراین مهمترین و اصلی ترین هدف شرکت های ارائه دهنده ERP پیاده سازی نرم افزار نمی باشد بلکه نرم افزار ERP ساخته شده توسط هر شرکت، صرفاً ابزاری تخصصی منحصر به فرد جهت تحقق این امر در سازمان مشتریان خود می باشد.

به این ترتیب اگر بهترین نرم افزار ERP موجود در جهان را خریداری نمایید اما شرکت فروشنده پس از فروش و نصب، قدمی در خصوص بهبود عملکرد سازمان شما انجام ندهد می توان گفت ERP در سازمان شما پیاده سازی نشده و صرفا نام و هزینه های یک نرم افزار ERP را به دوش می کشید.مراحل پیاده سازی ERP در سازمان شامل سه بخش می باشد.

مراحل پیاده سازی ERP در سازمان :

خرید لایسنس نرم افزار:

در این بخش شرکت یا سازمان مشتری با عقد قرارداد امتیاز استفاده از نرم افزار ERP را خریداری می نماید. توجه داشته باشید که شرکت های تولید کننده ERP مانند تمامی فعالان دیگر حوضه نرم افزار می بایست پس از فروش لایسنس خدمات فنی درخصوص ارائه سرویس پک و برطرف کردن مشکلات یا به اصلاح باگ های نرم افزاری را به صورت رایگان انجام دهند به طور مثال شما اگر لایسنس ویندوز را از شرکت مایکروسافت خریداری نمایید به صورت مکرر و خودکار آپدیت های جدید را دریافت می نماید و مشکلات نسخه قبلی برطرف شده و امکانات جدید اضافه می شود و شما به عنوان مشتری هزینه مجددی را درخصوص  آن پرداخت نمی نمایید.

متاسفانه در ایران اکثر شرکت های ارائه دهنده با کم لطفی از ارائه این خدمات چشم پوشی کرده و به وظیفه خود در حل مشکلات سیستم ERP عمل نمی نمایند یا حتی به صورت عمدی با عدم برطرف کردن برخی از مشکلات نرم افزار، مشتریان را به خود وابسته کرده و از آن به عنوان اهرم فشار جهت عقد قرارداد پشتیبانی سالیانه استفاده می کنند.

 

استقرار:

برنامه ERP توسط هر سازمان فعال در این صنعت به صورت تخصصی ساخته می شود در نتیجه نصب و راه اندازی آن در یک سازمان نیاز به تخصص های متفاوت در علوم شبکه IT ، مالی، مدیریت و… دارد. پس از راه اندازی فنی در سرور شرکت مشتری، متخصصان با بررسی فرایند های مختلف واحدهای سازمان مشتری اقدام به سیستماتیک کردن فرایندها کرده و سپس با آموزش به کارمندان و ارجاع وظایف جهت ثبت اطلاعات سیستم ERP را در سازمان جاری می نمایند. در این مرحله با سیستماتیک شدن و حذف کاغذ های اضافه و ایجاد ارتباط سریع و مطمعن برخی از هزینه ها کاهش میابد.

 

پشتیبانی:

بخش پشتیبانی صنعت ERP در ایران خود به سه  قسمت تقسیم می شود.

قسمت اول ایجاد ارتباط مستقیم جهت ارتباط کاربران برای گزارش خرابی یا ارائه ایده جهت توسئه نرم افزار می باشد که معمولا از طریق سامانه تیکت انجام می گیرد. همانطور که گفته شد این قسمت باید رایگان ارائه گردد و هزینه آن در خرید لایسنس نرم افزار گنجانده می شود.

قسمت دوم در راستای مشاوره و حل مشکلات در سطوح کارمندان بوده تا به کاربران استفاده درست و اصولی در اصلاح و ایجاد فرایند یا ساخت گزارش کمک نمایند که معمولا با تماس کارمندان به واحد پشتیبانی یا سامانه تیکت آغاز می گیرد.

قسمت سوم در سطوح مدیریتی بوده که واحد پشتیبانی با بررسی عملکرد سازمان و ارائه راهکارهای  ERP مبتنی بر نرم افزار به مدیران سازمان، تغییر و اصلاح ساختاری دورن سازمانی ایجاد می نمایند که منجرب به افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه ها خواهد شد.

 

مزایای استفاده از نرم افزار ERP :

مزایا و معایب سیستم‌های ERP با توجه به تحلیل، معماری و تکنولژی های مورد استفاده در ساخت آن می تواند متفاوت باشد و مزایای گفته شده برپایه نرم افزار ERP شرکت آوید سامانه رایمون می باشد.

بعضی از مزایای مهم استفاده از نرم افزار ERP عبارتند از:

  • کاهش هزینه‌ها در کلیه واحدهای سازمان نظیر کاهش هزینه‌های استفاده از برگه، کنترل موجودی انبار، هزینه منابع انسانی، هزینه تولید، هزینه عملیات حسابداری و ثبت اطلاعات مالی و…
  • افزایش سرعت و بازدهی در فرایند های سازمان
  • دسترسی سریع‌، آسان ، آنلاین و دقیق به داده‌ها در سطح مدیریتی و کارمندی
  • افزایش چابکی تیم های مدیریتی و تصمیم گیرنده در رویارویی با بحران
  • استاندارد سازی فرایندها طبق معیار های جهانی
  • برنامه ریزی دقیق در بازه های کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت
  • ایجاد شفافیت و کاهش دزدی و هدر رفت منابع در سازمان
  • ایجاد یکپارچگی و انسجام اطلاعات ، داده‌ها و کاهش مغایرت با واقعیت موجود
  • ایجاد هماهنگی و سرعت همکاری درون سازمانی بین واحدهای مختلف ، کاهش وقفه‌های کاری و افزایش کارایی
  • افزایش کار تیمی
  • ساده‌سازی در فرایندها
  • کاهش هزینه‌های فناوری اطلاعات، پشتیبانی، مشاوره و آموزش کاربران
  • ریشه یابی دقیق مشکلات سازمان
  • دریافت آمار عملکرد به تفکیک هر واحد ، مرکز هزینه ، پرسنل یا دستگاه
  • افزایش امنیت و حقوق دسترسی در سطح کاربران
  • قابلیت ثبت یا نمایش اطلاعات از هر نقطعه از جهان
  • قابلیت دریافت اطلاعات در کامپیوتر، لپتاپ، تبلت یا موبایل
  • مدیریت دقیق پیمانکار و تامین کنندگان
  • افزایش رضایت مشتریان و پیمانکار ها
  • بهبود ارسال به موقع
  • بهبود سیکل تولید و کاهش توقفات
  • بدست آوردن دقیق بهای تمام شده محصولات یا خدمات
  • حذف هزینه های بلند مدت جهت تغییر نرم افزار با رشد و بزرگ شدن سازمان

 

چه معیارهایی برای انتخاب و خرید نرم افزار ERP باید مد نظر قرار داد؟

 

  • فرایندهای سازمان وابسته به حوزه فعالیت و صنعت سازمان، ساختار داخلی ، موقعیت جغرافیایی و استراتژی مربوط به سازمان دارد در نتیجه یک نرم افزار ERP مناسب باید به صورت داینامیک و معطف طراحی و ساخته شده باشد تا بتواند پوشش تمامی انواع فرایندها را بدهد و شرکت مشتری مجبور به قرار گرفتن در چارچوب مشخص شده استاتیک که مناسب سازمان نیست نشود.

 

  • از استاندارد ها و متود های جهانی در تحلیل نرم افزار استفاده شده باشد تا با استقرار نرم افزار ،استاندارد های سازمان نیز افزایش پیدا کند و درصورتی که شرکت ارائه دهنده اقدام به تغییر فرایندی در سازمان می نماید دلیل آن باید بر مبنای علمی ، قوانین مالی و کشوری و استاندارد های جهانی باشد.

 

  • بررسی صداقت در بیان خدماتی که ارائه می شود و صحت سنجی اطلاعات بسیار مهم می باشد هیچ شرکتی نمی تواند ادعا کند که نرم افزار ارائه شده بتواند تمام درخواست هایتان را دقیقا با همان شیوه ای که مد نظر شما است پوشش دهد در نتیجه نیاز سنجی و موارد مورد نیاز شرکت خود را به صورت کامل انجام دهید و پس از برگزاری جلسات اطلاع خواهید یافت که کدام یک از نیاز هایتان پوشش داده خواهد شد و اولویت بندی این نیازها تصمیم بهتری خواهید گرفت و می توانید جهت جلوگیری از خلف وعده مواردی را که شرکت ارائه دهنده ERP اعلام آمادگی در حل آن کرده است در قرار داد ذکر نمایید.

 

  • در صنعت نرم افزار وجود باگ و مشکل در سیستم و توسعه مداوم یک امر جداناپذیر و غیر قابل انکار می باشد که غول های این صنعت در جهان مانند مایکروسافت ، گوگل ، اپل ،SAP و… بعد از ده ها فعالیت همچنان با ارائه آپدیت سعی در بهبود نرم افزار خود دارند در نتیجه مطمعن شوید شرکت ارائه دهنده نرم افزار ERP  مبلغ جداگانه ای را جهت حل مشکلات و باگ های سیستم یا ارائه سرویس پک ودریافت نکند یا اینگونه خدمات را مشروط به قرارداد پشتیبانی نکند.

 

  • تحت وب بودن نرم افزار در قرن ۲۱ که مرزها اهمیت خود را از دست داده است پارامتر بسیار مهمی می باشد که باعث می شود کاربران یا مدیران بتوانند از راه دور به اطلاعات خود دسترسی داشته باشند که در هزینه رفت و آمد و سرعت انجام امور تاثیر به سزایی دارد.

 

  • قابلیت کار با سیستم در کامپیوتر ، لپتاپ ، تبلت و موبایل یکی دیگر از معیار های مهم انتخاب سیستم ERP در قرن 21 می باشد که به سازمان این امکان را می دهد تا کارمندان یا مدیران با کمترین امکانات و در هرجایی بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

 

  • وجود حقوق دسترسی در ریزترین سطوح یکی دیگر از ویژگی بسیار مهم در راستای برقراری نظم و حفظ اسرار شرکت می باشد که می تواند مدیریت ، تقسیم وظایف ، برنامه ریزی و پیگیری اطلاعات را دقیق تر و از ایجاد خرابی دیتا ، مغایرت در اطلاعات سازمان یا دزدی جلوگیری نماید.

 

  • در نسل قدیم سیستم های برنامه ریزی منابع سازمانی طبق ابعاد سازمان (کوچک ، متوسط و بزرگ) طراحی و ساخته می شد در نتیجه وقتی که یک شرکت کوچک یا متوسط رشد پیدا می کرد دیگر سیستم قبلی توانایی برطرف کردن نیازهای آن را نخواهد داشت و باید نرم افزار دیگری خریداری نماید اما با پیشرفت تکنولوژی در نسل جدید نرم افزار های ERP با تغییر معماری و طراحی نرم افزار این امکان به وجود آمده تا بتوان از یک نرم افزار داینامیک برای پوشش از یک کارگاه تا هولدینگ استفاده شود و با سیاست قیمت گزاری ماژولار مشتری بتواند علاوه بر سیستم امکانات مجود در آن سیستم را متناسب با نیاز خود انتخاب نماید که این امر هزینه ها را به صورت چشمگیر کاهش داده و در عین حال در آینده نیازی به تغییر کامل نرم افزار نداشته باشد و در هر مرحله از رشد سازمان به نسبت نیاز خود سرمایه گذاری انجام دهد.

 

  • یکی از مهمترین دلایل شکست استقرار نرم افزار ERP در سازمان ها مقاومت کاربران در استفاده از نرم افزار می باشد بنابر این باید به نیاز کاربران همچون سرعت عملکرد نرم افزار ، زیبایی و رابط کاربری ساده توجه داشت.

 

  • با توجه به پیچیدگی بالای نرم افزار ERP سرور و سخت افزار مورد استفاده بسیار حائز اهمیت بود و هزینه زیادی را در زمان خرید نرم افزار برای سازمان به همراه خواهد داشت در نتیجه هرچقدر کیفیت برنامه نویسی پایین تر یا تکنولوژی مورد استفاده در نرم افزار قدیمی تر باشد نیاز به سخت افزار قوی تر دارد که باتوجه به قیمت بسیار بالای سخت افزار سرور و کلاینت هزینه سازمان شما را بسیار بالا خواهد برد این مشخصات به پارمترهای دیگری مانند تعداد سیستم ها و کاربران نیز وابسته است. به طور مثال اگر سروری اختصاصی برای نرم افزار ERP (مالی ، لجستیک ، تولید) در نظر بگیریم رم سرور برای 10 کاربر 8 گیگ ، 10 تا 20 کاربر 16 گیگ ، 20 تا 40 کاربر 24 گیگ و 40 تا 200 کاربر 40 گیگ باید مناسب باشد و برای سیستم های کاربر نیز رم 4 گیگ باید جواب نیازها را بدهد.

 

  • حقوق مادی و معنوی نرم افزار ERP مربوط به شرکت ارائه دهنده می باشد اما دیتای ثبت شده تماماً مطعلق به سازمان مشتری می باشد لذا در زمان خرید مخصوصا نرم افزار های cloud در صورت عدم تمدید قرارداد شرکت ارائه دهنده موظف است دیتای سازمان را به صورت رایگان در اختیار شما قرار دهد و از این موضوع حتما اطمینان حاصل نمایید.

 

  • برای شرکت های بزرگ که از سیستم های دیگری نیز استفاده می کنند وجود امکان شخصی سازی یا دریافت API توسط شرکت ارائه دهنده مسئله مهمی می باشد.

نرم افزار ERP (برنامه ریزی منابع سازمان) رایمون

.

.

.

این متن صرفا یک رپرتاژ آگهی بوده و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت بر عهده سایتی است که لینک آن در داخل مطلب قرار گرفته است.




ن : khashayars

آشنایی با اسکرابر و انواع دستگاه‌های زمین شوی صنعتی نوین پاک

آشنایی با اسکرابر و انواع دستگاه‌های زمین شوی صنعتی نوین پاک

 

اسکرابر نوعی دستگاه نظافتی در مقیاس صنعتی است . از اسکرابر برای شستشوی سطوح در متراژهای زیاد و در مکان های بزرگ مانند کارخانجات و انواع مکان‌های بزرگ دیگر و همچنین مکان هایی مانند بیمارستان ها و ... برای نظافت کف استفاده می شود.  انواع اسکرابر شامل اسکرابر دستی و اسکرابر با سرنشین است. همچنین اسکرابر با توجه به قدرت موتور نیز تقسیم بندی می‌شود و باید با توجه به نیاز و فضای موردنظر دست به انتخاب اسکرابر زد. اسکرابر ها منبع آلودگی را در همان نقطه از بین می برند و این مزیت را نسبت به روش شستشوی سنتی دارند، زیرا در روش شستشوی سنتی آلودگی از نفطه ای به نقطه دیگر جا به جا می شود ولی در استفاده از ماشین های شستشوی صنعتی آلودگی در همان جا تمیز می شود. اسکرابر بطور همزمان شستشو و خشک کردن را انجام می دهد.

اسکرابر دارای انواع مختلفی است. یکی از انواع اسکرابر موجود اسکرابر با راننده است. اسکرابر با راننده که بوسیله کاربر هدایت می شود موجب هدر رفت انرژی نیروی انسانی نمی شود و همچنین با گذر زمان سبب صرفه جویی در هزینه و زمان می شود. اسکرابر بدون راننده نیز با توجه به کاربری و نیاز مشتری ساخته شده است. یکی دیگر از انواع اسکرابر، اسکرابر شارژی است. اسکرابر شارژی برای مکان هایی که دارای منبع برقی مناسبی نیستند و یا با توجه شلوغی مکان، امکان زدن کابل به پریز وجود ندارد ساخته شده است و برای جا به جایی و مسافت محدوده نظافتی با استفاده از اسکرابر شارژی هیچ محدودیتی وجود ندارد. یکی دیگر از انواع اسکرابر، اسکرابر برقی است که اگر منبع برق وجود داشته باشد و برای جا به جایی برای عابرین مزاحمت درست نشود استفاده می شود. اسکرابر ها در انواع و مدل های متنوع وجود دارند. همین تنوع سبب می شود که مشتری با توجه به نیاز خود و قیمت بتواند نوع اسکرابر مورد نیاز خود را انتخاب کند.

یکی دیگر از مناسب‌ترین و رایج‌ترین دستگاه‌ها برای شستشو و نظافت صنعتی فضاهای مختلف دستگاه زمین شوی است. دستگاه زمین شوی را می‌توان برای شستشوی کف در فضاهای مختلف همچون دانشگاه، ورزشگاه، فرودگاه، بیمارستان و... با اطمینان خاطر استفاده کرد. بطور کلی برای نظافت فضاهایی که متراژ بالایی دارند از زمین شوی استفاده می شود. زمین شوی ها دارای انواع مختلفی همچون زمین شوی برقی و زمین شوی باطری‌دار هستند. همچنینی انواع دیگر زمین شوی با راننده و زمین شوی بدون راننده نیز موجود می باشد. از مزیت های استفاده از زمین شوی صرفه جویی در وقت و کاهش هزینه و کارایی و کیفیت بسیار بالای زمین شوی می باشد. در صورت نیاز به خرید زمین شوی می‌توانید بهترین مدل‌های زمین شوی را از شرکت نوین پاک با خدمات پس از فروش تهیه کنید.

زمین شوی صنعتی نوعی زمین شوی است که می توان از آن برای شستن سطح مکان های بسیار بزرگ استفاده کرد. زمین شوی صنعتی را می توان برای مکان هایی نظیر انواع کارخانجات، انواع اداره ها، بیمارستان ها، درمانگاه ها ، انواع سطوح با جنس های مختلف نیز استفاده کرد. زمین شوی صنعتی برای انواع سطوح با جنس های متفاوت به کار می رود. یکی از سطوحی که از زمین شوی صنعتی می توان استفاده کرد سطوح سرامیکی است، همچنین سطوح موزاییکی، سطوح بتنی، سیمانی و دیگر سطوح می توان از زمین شوی صنعتی استفاده کرد. زمین شوی صنعتی کار تمیز کردن و شستن سطح را بطور همزمان انجام داده و زمین را خشک میکند به طوری که هیچگونه آلودگی برجای نگذارد و رد خیسی نیز با نماند.

امروزه با توجه به گستردگی فضاها و بیشتر شدن نیاز به نظافت های اماکن عمومی و فضاهای بزرگی نظیر کارخانجات و دیگر مناطق، باید به این نکته توجه کرد که نیاز به نظافت بسیار تخصصی شده و با توجه به حساسیت بسیاری از اماکن مثل درمانگاه ها و بیمارستان ها استفاده از وسایل شستشوی تخصصی مثل زمین شوی صنعتی بسیار مهم و حیاتی شده است. چرا که برای از بین بردن آلودگی بوسیله زمین شوی صنعتی هم در وقت و انرژی، هم در هزینه های نیروی انسانی و هم در هزینه های نیروی صنعتی بسیار صرفه جویی میشود و در توان نیروی انسانی اتلاف انرژی کمتری ایجاد می شود. زمین شوی صنعتی انواع مختلفی دارد. شما می توانید با توجه به متراژ و بنای موردنظر خود انتخاب کنید که چه دستگاهی مورد نیازتان است. همچنین می توانید از کارشناسان و مشاوران خبره در زمینه انتخاب زمین شوی متناسب با کارتان کمک بگیرید.

زمین شوی های صنعتی انواع مختلفی دارند. از انواع زمین شوی می‌توان به زمین شوی صنعتی دستی، زمین شوی صنعتی سرنشین دار، زمین شوی صنعتی بدون سرنشین، و زمین شوی صنعتی با راننده یا سرنشین اشاره کرد. بسته به متراژ شما می توانید ببینید ترجیح و نوع کاربری مورد نیاز شما برای استفاده از چه نوع زمین شوی صنعتی است. همچنین انواع دیگر زمین شوی صنعتی از لحاظ کاربری باطری دار یا برقی موجود است. زمین شوی برقی می تواند بدون محدودیت مورد استفاده قرار بگیرد. اما زمین شوی باطری دار برای جاهایی با محدودیت‌هایی مثل شلوغی جمعیت، نبودن پریز برقی و غیره مناسب است.

نوین پاک یکی از قدیمی ترین شرکت های ارائه دهنده انواع ماشین های نظافت صنعتی و زمین شوی صنعتی است که در تمام زمینه های خرید تا انتخاب محصول و همچنین مشاوره و تست انجام دستگاه حتی اگر دستگاه از نمایندگی شرکت دیگر خریداری شده باشد در کنار شماست. نوین پاک همچنین فروش دستگاه ها را انجام می دهد و در تمام زمینه ها همواره همراه مشتری است. در شرکت نوین پاک مشاورینی با چندین سال سابقه درخشان در زمین انواع ماشین های نظافتی صنعتی و زمین شوی صنعتی نیز داریم. شما می توانید با مراجعه به وبسایت نوین پاک به آدرس www.novinpak.com و یازاز طریق راه های ارتباطی همچون شماره‌‌های ۸۶۱۲۲۸۷۲ – ۸۶۱۲۰۳۸۸ – ۸۶۱۲۲۳۹۳ – ۸۶۱۲۲۷۱۰ – ۰۹۱۲۵۱۴۸۷۸۲ – ۰۹۱۲۱۱۹۱۲۰۲ و آدرس تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان سرافراز، کوچه ۵، پلاک ۱۲، واحد ۱۴ با مشاورین نوین پاک تماس بگیرید و بهترین دستگاه زمین شوی صنعتی متناسب با کار خود را انتخاب کنید.

 

.

.

.

این متن صرفا یک رپرتاژ آگهی بوده و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت بر عهده سایتی است که لینک آن در داخل مطلب قرار گرفته است.




ن : khashayars

خواص جوجوبا برای پوست و مو

خواص جوجوبا برای پوست و مو

روغن جوجوبا چیست؟

گیاه جوجوبا گیاهی دلپذیر و چند ساله است که در آمریکای شمالی رشد می کند. این نه تنها در آب و هوای سخت و بیابانی که می تواند بیشتر موجودات زنده را از بین ببرد ، رشد می کند ، بلکه یک آجیل با بسیاری از خواص درمانی تولید می کند.

از دانه گیاه جوجوبا می توان روغن درست کرد. روغن جوجوبا آنقدر ملایم است که می تواند به عنوان روغن حامل برای مخلوط شدن با سایر روغنهای اساسی استفاده شود. همچنین می توانید به تنهایی از آن استفاده کنید.

بسیاری از مردم از روغن جوجوبا به عنوان بخشی از برنامه مراقبت از پوست خود استفاده می کنند. و دلایل خوبی برای آن وجود دارد. شواهد زیادی وجود دارد که از استفاده از روغن جوجوبا خالص به عنوان دارویی برای آکنه ، خشکی پوست و سایر بیماری های پوستی پشتیبانی می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مزایای استفاده از روغن جوجوبا برای پوست خود به مطالعه ادامه دهید.

مرطوب کنندگی

روغن جوجوبا یک ماده مرطوب کننده است. این بدان معنی است که برای جلوگیری از از بین رفتن رطوبت پوست شما با یک مانع محافظ مهر و موم می کند. این ممکن است به جلوگیری از ایجاد عفونت های باکتریایی ، آکنه و شوره سر کمک کند.

خاصیت ضد باکتری

روغن جوجوبا حاوی خواص ضد میکروبی و ضد قارچی است. در حالی که تست های آزمایشگاهی Trust Source دریافت که روغن جوجوبا همه گونه های باکتریایی یا قارچی را از بین نمی برد ، باکتری ها و قارچ های خاصی را که می توانند باعث سالمونلا ، عفونت E. coli و کاندیدا شوند از بین می برد.

خاصیت آنتی اکسیدانی

روغن جوجوبا حاوی اشکال طبیعی ویتامین E است. این ویتامین با پوست شما به عنوان یک آنتی اکسیدان کار می کند. این بدان معنی است که روغن جوجوبا می تواند به پوست شما کمک کند تا با استرس اکسیداتیو ناشی از مواجهه روزمره با آلاینده ها و سموم دیگر مقابله کند.

خاصیت غیر فدوژنیک

اگرچه روغن جوجوبا یک ماده گیاهی است ، اما ساختار آن بسیار شبیه روغن (سبوم) است که بدن شما به طور طبیعی تولید می کند و پوست شما نمی تواند تفاوت را تشخیص دهد.

این باعث می شود که روی پوست شما جمع نشود و منافذ پوست شما مسدود شود و منجر به شکستگی کمتر و بروز آکنه کمتر شود.

ضد حساسیت

در سطح مولکولی ، روغن جوجوبا یک موم است. اگرچه می تواند به پوست شما جذب شود ، اما موم بودن آن به شما اجازه می دهد تا یک مهر و موم تسکین دهنده بر روی سطح ایجاد کند.

برخلاف سایر روغنهای اساسی گیاهان ، روغن جوجوبا معمولاً تحریک کننده نیست. واکنش آلرژیک با روغن جوجوبا نادر است.

تولید سبوم

روغن جوجوبا تولید سبوم را تنظیم می کند زیرا بسیار شبیه منبع تولید سبوم است که بدن شما به طور طبیعی تولید می کند.

وقتی روغن جوجوبا را روی پوست خود قرار می دهید ، پوست شما آرام و مرطوب می شود. این سیگنالی را به فولیکول های مو و عرق شما ارسال می کند که پوست شما برای آبرسانی به سبوم اضافی نیاز ندارد.

این باعث می شود پوست چرب به نظر نرسد و از بروز آکنه ناشی از مسدود شدن منافذ پوست جلوگیری می کند.

پیشرفت سنتز کلاژن

آنتی اکسیدان های موجود در روغن جوجوبا ممکن است به بدن شما در تولید کلاژن کمک کنند. کلاژن پروتئینی است که در پوست و مفاصل و همچنین قسمتهای بدن شما از غضروف ساخته شده است و به حفظ استحکام پوست و مو بسیار کمک میکند.با افزایش سن میزان کلاژن کاهش می یابد. این بخشی از دلیلی است که با افزایش سن ساختار صورت شما تغییر می کند. حداقل یک منبع خوب آنتی اکسیدان برای سنتز کلاژن بر روی پوست لازم است.

تسریع ترمیم زخم

 

روغن جوجوبا ماده ترمیم کننده ای است که در تحریک ترمیم زخم بسیار موثر است. تحقیقات اولیه نشان می دهد روغن جوجوبا کمک میکند سلول های پوستی شما را پس از جدا شدن یا بریدگی زودترسلول ها اتصال پیدا کنند.

این نیز ممکن است دلیل توانایی آن در درمان آکنه و اسکار آکنه باشد. این خواص ترمیم کننده زخم می تواند به غلظت ویتامین E طبیعی روغن جوجوبا مرتبط باشد.

 

تسکین اگزما ، پسوریازیس و سایر بیماری های خشک کننده پوست

 

روغن جوجوبا خاصیت ضد التهابی و درمانی دارد. استفاده موضعی ممکن است به رفع خشکی ، پوسته پوسته شدن ، خارش و علائم مربوطه کمک کند.

افرادی که بیماری های التهابی پوستی مانند پسوریازیس و اگزما دارند ، ممکن است روغن جوجوبا را به خصوص مفید بدانند.

تسکین آفتاب سوختگی

 

روغن جوجوبا یک ماده محبوب در برخی از محصولات ضد آفتاب طبیعی است. مطالعات معتبر نشان می دهد که ویتامین E ، اگر با سایر آنتی اکسیدان ها ترکیب شود ، می تواند از پوست شما در برابر آسیب های خورشید محافظت کند. روغن جوجوبا حاوی هر دو است.

آسیب های ناشی از آفتاب می تواند باعث کمبود آب در پوست و پوسته پوسته شدن شود. روغن جوجوبا ویتامین E را بازیابی می کند ، رطوبت می افزاید و باعث بهبودی می شود تا این علائم آفتاب سوختگی را تسکین دهد.

 

درمان آکنه

 

آزمایشات بالینی نشان می دهد که روغن جوجوبا می تواند باعث جلوگیری از آکنه شود. روغن جوجوبا دارای عوامل ضد التهابی تسکین دهنده ، خاصیت درمانی ، مرطوب کننده و ضد میکروبی طبیعی است.

این خواص نشان می دهد که روغن جوجوبا می تواند به شما کمک کند تا از آسیب جلوگیری کرده و همچنین باعث بهبودی آکنه خفیف شود.

 

کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک

 

استرس اکسیداتیو می تواند منبع موثری در ظهور خطوط ریز و چین و چروک دانست که خواص آنتی اکسیدانی بالای روغن جوجوبا میتواند از ظهور زود هنگام این چروک ها جلوگیری کند.

بهترین داروی لاغری بهترین داروی لاغری ایرانی بهترین داروی لاغری بدون عوارض بهترین داروی لاغری چیست بهترین داروی لاغری در ایران بهترین داروی لاغری سریع بهترین داروی لاغری شکم بهترین داروی لاغری گیاهی بهترین داروی لاغری گیاهی بدون عوارض

بهترین داروی لاغری

 

مقالاتوبلاگ

خانم دکترکیان پور

دکتر داروساز از دانشگاه علوم پزشکی تهران

.

.

.

این متن صرفا یک رپرتاژ آگهی بوده و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت بر عهده سایتی است که لینک آن در داخل مطلب قرار گرفته است.




ن : khashayars

شامپو مناسب برای داشتن موهای سالم و زیبا کدام است؟

شامپو مناسب برای داشتن موهای سالم و زیبا کدام است؟

مواد لازم برای شامپو مورد نیاز موی شما- به دنبال چه موادی باشیم؟

موهای سالم و زیبا وقتی نوبت به شامپو می رسد، در هر فروشگاهی بوفه ای وجود دارد که مملو از محصولات مختلف است. برخی درخشش، برخی دیگر آبرسانی و همه نوید پاکیزگی را می دهند.

در هر فروشگاهی بوفه ای وجود دارد که مملو از محصولات مختلف است. برخی درخشش، برخی دیگر آبرسانی و همه نوید پاکیزگی را می دهند.

با داشتن چنین لیست های طولانی و مملو از مواد با تلفظ سخت و عجیب و غریب، انتخاب اینکه واقعاً چه چیزی مناسب موهای شماست، بسیار دشوار است.

شناخت موادی که موی خود را با آنها می شویید بسیار مهم هستند، به ویژه اینکه برخی از آنها باعث تحریک یا حساسیت می شوند. خواه موهای شما فر باشد، یا رنگ شده، یا صاف یا روغنی. اطلاعات زیادی در این زمینه وجود دارد که بررسی آن ها بسیار زمان بر است.

این که آیا یک رژیم مراقبت از پوست و مو امتحان شده درست عمل می کند، اینکه تعداد دفعاتی که موهای خود را می شویید چقدر است یا از چه لوازم آرایشی استفاده می کنید، همه این ها مهم هستند.

به همین دلیل ما از گروهی از متخصصان در این امر استفاده می کنیم تا نکات کاربردی خود را در مورد همه موارد، از نحوه ی انتخاب محصول تا نحوه کاربرد و استفاده از آن، برای نیازهای شخصی شما به اشتراک بگذاریم.

 

ما فقط چیزی را توصیه می کنیم که واقعاً آن را دوست داریم، بنابراین اگر لینک فروشگاه به یک محصول یا مارک خاص را مشاهده کردید، بدانید که توسط تیم ما کاملاً مورد تحقیق قرار گرفته است.

مواد رایج در شامپو

بیشتر شامپوها فرمولهایی هستند که تقریباً 10 تا 30 ماده مختلف دارند.

همه شامپوها به منظور پاک کردن پوست سر از روغن یا چربی، کثیفی، تجمع سبوم و بو باید مواد شوینده یا تمیز کننده داشته باشند. آنها با برداشتن لایه های زاید از پوست سر کار می کنند تا با آب شسته شوند.

مواد شوینده متداول در شامپو سورفاکتانتها هستند که شامل سدیم لوریل سارکوزینات، سدیم لوریل سولفات (SLS) و سدیم لورات سولفات (SLES).  این سورفاکتانت ها در کنار مواد کمک سورفکتانت مانند کوکامیدوپروپیل بتائین کار می کنند.

مواد رایج موجود در شامپو شامل موارد زیر است:

– کدر کننده ها – عوامل جداسازی کننده
– سورفکتانت ها (یا مواد فعال کننده سطحی) – مواد نگهدارنده
– عوامل کف کننده – مواد افزودنی مخصوص
– نرم کننده – عطر یا بو
– تغلیظ کننده ها  

مواد تغلیظ کننده شامپو معمول عبارتند از:

– الکل ستیل (Cetyl Alcohol) – صمغ زانتان
– الکل استئاریل (Stearyl Alcohol) – ژلاتین
– موم کارناوبا (Carnauba Wax) – استئاریک اسید

دو تنظیم کننده رایج pH، سیتریک اسید یا گلایکولیک اسید هستند.

عوامل جداسازی کننده که از تشکیل کف بر روی مو جلوگیری می کنند شامل پلی فسفاتها و اتیلن دی آمین تترا استیک اسید ها هستند.

سپس مواد نگهدارنده وجود دارد که از تشکیل باکتری جلوگیری می کند.

مواد نگهدارنده معمول شامل:

– سدیم بنزوات – 1،3-دی متیلول-5،5-دی متیل (DMDM) هیدانتوئین
– تتراسدیم EDTA – متیل ایزوتیازولینون
– پتاسیم سوربات –  سوربیک اسید
– دهیدرو استیک اسید – بنزیل الکل

در پایان ممکن است شامپوها حاوی ویتامین B5 به نام پانتنول، گلیکول به عنوان مرطوب کننده و نگهدارنده رطوبت و رایحه ای برای بوی مطبوع باشند.

اکثر شامپوهای مطرح دنیا حاوی سدیم لوریت سولفات به عنوان ماده تمیز کننده و کوکامیدوپروپیل بتائین به عنوان ماده تغلیظ کننده و همچنین رایحه و سیتریک اسید برای متعادل سازی PH هستند.

از چه موادی در شامپوها اجتناب کنید؟

سولفاتها

سولفات ها مواد شیمیایی هستند که به عنوان مواد پاک کننده در شامپو استفاده می شوند. متداول ترین آنها سدیم لوریل سولفات و سدیم لوریت سولفات است.

با اینکه سولفات ها یک تمیز کننده عمیق هستند و قدرت تمیزکنندگی را افزایش می دهد و باعث ایجاد اثر کف در شامپوها می شوند. اگر شامپوی شما کف نمی کند، احتمال زیادی وجود دارد که فاقد سولفات باشد.

با این حال ، کیفیت پاک کنندگی شدید سولفات ها ممکن است باعث تحریک پوست، خشکی پوست و التهاب شود.

سولفات ها ممکن است حساسیت پوست را افزایش داده و شرایط موجود مانند روزاسه، اگزما و درماتیت تماسی را بدتر کنند. همچنین ممکن است باعث تحریک پوست حساس شوند. بنابراین افراد دارای حساسیت یا دارای بیماری ها فوق می بایست از شامپوهایی که کمتر از ترکیبات سولفاته دارند، استفاده نمایند.

سولفات ها می توانند موها را از روغن های طبیعی سست کرده و باعث خشکی آن شوند. آنها همچنین ممکن است با ایجاد اختلال در تولید طبیعی سبوم به مو آسیب برسانند. بنابراین برای این ترکیبات حد مجاز تعریف می شود و شرکت ها سعی می کنند کمتر از آن استفاده کنند.

فرمالدئید

فرمالدئید یک ترکیب شیمیایی است که در محصولات خانگی، مصالح ساختمانی و بعنوان ماده نگهدارنده در برخی از محصولات مصرفی از جمله شامپو استفاده می شود.

فرمالدئید نشان داده است که می تواند بر اثر تماس باعث آلرژی شود و همچنین نشان داده شده است که می تواند التهاب پوستی را القا می کند. همچنین نشان داده شده است که درماتیت آلرژیک و اگزما را بدتر می کند.

وزارت بهداشت و خدمات درمانی و سازمان های معتبر در حوزه ی علوم دارویی و پزشکی، فرمالدئید را به عنوان یک ماده سرطان زای انسانی می شناسد. مطالعات انجام شده بر روی کارگرانی که در معرض سطح بالایی از این ترکیب شیمیایی بودند، نشان داد که این ماده می تواند باعث سرطان خون میلوئید و سرطان های نادر، از جمله سرطان سینوس و گلو شود.

پارابن

پارابن ها مواد نگهدارنده شیمیایی هستند که مدتهاست در محصولات زیبایی برای افزایش ماندگاری استفاده می شوند.

مطالعات نشان داده است که پارابن ها می توانند به سرعت از طریق پوست جذب شده و به بافت های بدن نفوذ کنند. این موضوع باعث درماتیت تماسی آلرژیک و مسائل و مشکلات پوستی می شود. واکنش هایی مانند قرمزی، تحریک، خارش پوست، پوسته پوسته شدن و کهیر.

شواهد همچنین نشان می دهد که پارابن ها می توانند اثرات استروژنی داشته باشند. آنها ممکن است در تنظیم هورمون طبیعی بدن اختلال ایجاد کنند، که این موضوع می تواند بر بارداری و قاعدگی تأثیر بگذارد.

پارابن ها همچنین می توانند بر بافت سلول پستان تأثیر منفی بگذارند و ریسک ابتلا به سرطان پستان را افزایش می دهند.

هگزاکلروفن

هگزاکلروفن یک ماده ضد عفونی کننده است که در محصولات آرایشی به دلیل کیفیت ضد باکتری مورد استفاده قرار می گیرد.

این ترکیب می تواند باعث تحریک چشم و پوست شود و در صورت بلع، حالت تهوع، استفراغ، گرفتگی شکم و اسهال ایجاد کند.

سایر عوارض جانبی ممکن است شامل قرمزی پوست، خشکی، پوسته پوسته شدن، تورم پوست و حساسیت به نور باشد.

فتالات ها گروهی از مواد شیمیایی هستند که معمولاً برای انعطاف پذیری پلاستیک استفاده می شوند. از آنها به عنوان ماده اتصال دهنده در محصولات آرایشی، از جمله شامپو استفاده می شود. فتالات با اختلالات هورمونی و ناباروری، کاهش تعداد اسپرم و نقایص تولید مثل و دستگاه تناسلی ارتباط دارند. مطالعات نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض این ماده ممکن است خطر از دست دادن جنین را در زنان باردار افزایش دهد. همچنین ریسک دیابت حاملگی را نیز زیاد می کند.

تحقیقات بیشتر نشان می دهد که فتالات ممکن است به کلیه ها، تیروئید، سیستم ایمنی بدن و حتی کبد نیز آسیب برساند.

فتالات ها

پس موادی که در شامپوها باید از آن ها اجتناب نمایید عبارتند از:

– سولفاتها – هگزاکلروفن
– فرمالدئید – فتالات
– پارابن  

برگردیم به سوال اولیه: چه مواد تشکیل دهنده ای را در شامپو را جستجو کنیم؟

اگر یک شامپوی بدون سولفات می خواهید، باید مطمئن شوید که ماده پاک کننده ی دیگری در محصول وجود دارد.

ترکیباتی که بدون سولفات عبارتند از:

– سارکوزین – سولتایین (Sultaine)
– شوینده های آنیونی سولفوسوکسینات – مشتقات ایمیدازولینیم
– بتایین  

عوامل پاک کننده بدون سولفات عبارتند از:

– سدیم لوریل سولفو استات (SLSA) – سدیم کوکوئیل گلایسینات
– سدیم کوکوئیل گلوتامات – دی سدیم (Disodium)
– سدیم لوریل متیل ایزتیونات – سدیم لوریل تاورات
–  سدیم لوروآمفو استات – دسیل گلوکوزید
– لوریل گلوکوزید  

مواد تشکیل دهنده شامپوهای طبیعی

یک شامپو وقتی منشا طبیعی دارد که سولفات نداشته باشد و در عوض شامل مواد آلی و گیاهی باشد.

به جای مواد مصنوعی یا سنتزی، شامپوهای طبیعی معمولاً حاوی روغنهای اساسی (essential oil)، عصاره های میوه ای، گیاهان دارویی و مواد ارگانیک مجاز هستند.

موادی که گیاهی هستند به طور کلی ملایم در نظر گرفته می شوند، از جمله روغن دانه و عصاره میوه. شامپوهای طبیعی کمتر میزان درست PH و روغن روی پوست سر را بهم می ریزند.

به صورت کلی قبل از استفاده از هر فرآورده پوست و مو مطمئن شوید که به ماده ای از آن فرآورده حساسیت نداشته باشید، و روی قسمت کوچکی از پوست، امتحان کنید.

مواد طبیعی ای که در شامپوهاتون جستجو کنید:

– روغنهای گیاهی مانند روغن جوجوبا،
شمعدانی و روغن آرگان
– روغن نارگیل – کنف ارگانیک
– چای سبز ارگانیک – عسل ارگانیک – عصاره های ریشه مانند ریشه بیدمشک
– آلوئه ورا – روغنهای ضروری ترنج – عصاره های میوه مانند انیسون ستاره ای
– بابونه – زیتون – روغنهای اساسی مانند نعناع فلفلی،       اسطوخودوس و لیمو

این مواد طبیعی، به صورت کلی بر روی مو و پوست سر بسیار مناسب و لطیف هستند، زیرا هنگام پاک سازی کوتیکول های مو را از بین نمی برند. آنها همچنین به عنوان یک تمیز کننده خوب به آب رسانی مو نیز کمک می کنند.

برای مقایسه ، مواد شیمیایی موجود در برخی از شامپوها می توانند روغن مو را از بین ببرند و به مرور باعث آسیب شوند.

برای هر مدل مو، دنبال چه ترکیباتی باشیم؟

شامپوهای مدرن بسیار فراتر از یک سری مواد تمیز کننده ساده پیش رفته اند. امروزه شرکت های تولید کننده شامپو از مواد تشکیل دهنده خاصی برای انواع مو استفاده می کنند.

ریزش و نازک شدن مو

دلایل مختلفی می تواند باعث ریزش یا کم پشت شدن مو شود. بسته به ریشه اصلی مشکل، چندین ترکیب خاص در شامپوها وجود دارد که می توانید آنها را جستجو کنید.

فیتو کافئین به عنوان منبع معتبر برای کمک به کاهش ریزش مو، به ویژه برای طاسی با الگوی زنان نشان داده شده است.

ماینوکسیدیل یک ماده مورد تأیید FDA برای درمان ریزش مو است که به عنوان محلول موضعی 2 درصد استفاده می شود.

نیاسین (ویتامین B3) می تواند به بهبود گردش خون کمک کند، به این ترتیب باعث افزایش جریان مواد مغذی به فولیکول های مو می شود و به رشد و پر شدن مو کمک می کند.

مطالعات حیوانی نشان داده است که منبع اسطوخودوس و روغن نعناع فلفلی ممکن است برای رشد مو موثر باشد، اما برای تأیید اینکه آیا این برای انسان مفید است، تحقیقات بیشتری لازم است.

برای جلوگیری از آسیب های محیطی، اسید آمینه هیستیدین، مس اضافی مو را جذب می کند، که به محافظت از آن در برابر آسیب UVA و UVB کمک می کند.

بنابراین مواد مفید موجود در شامپو برای مشکل کم پشتی مو عبارتند از:

– فیتو کافئین – هیستیدین
– ماینوکسیدیل – روغنهای اساسی مانند اسطوخودوس و نعناع فلفلی
– نیاسین  

کسانی که موهای فر یا موج دار دارند باید بدنبال شامپوهایی باشند که آبرسان باشند، حاوی مواد کاهنده وز و فاقد مواد فعال کننده سطح تمیز کننده عمیق مانند سولفات ها باشند.

کسانی که دارای موهای موج دار و حجیم هستند، که رشته موهای آن ها به صورت فشرده، مارپیچ یا حلقوی یا به صورت زیگزاگ یا چین دار از پوست سر ایجاد می شوند، باید به دنبال شامپویی باشند که رطوبت و آبرسانی زیادی به موهای آنها ارائه دهد.

موهای فر و موج دار

گلیسیرین یک ترکیب طبیعی واضح است که به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی، به طور گسترده ای در محصولات آرایشی استفاده می شود.  به این صورت که رطوبت را از هوا به داخل مو می کشد و آن را حفظ می کند، در نتیجه فرهای کمتر و در عین حال فرهای براق بیشتری ایجاد می کند.

روغن ها مانند شی باتر، روغن جوجوبا، روغن نارگیل، روغن آفتابگردان و روغن آرگان می توانند به آبرسانی مو کمک کنند و موها و موج ها را صاف و براق نگه دارند.

روغن های بذر، مانند روغن دانه حبشه، روغن انگور و روغن دانه سیاه، یکی دیگر از مواد مفید برای گره های موج دار و شکستگی مو است. این ها روغن های فوق العاده سبک هستند که به راحتی جذب می شوند.  آنها به رطوبت دادن کمک می کنند تا موج ها از بین بروند.

بنابراین مواد مفید شامپو برای موهای موج دار و فر عبارتند از:

– گلیسرین – روغن های اساسی – روغن دانه

موی صاف

کسانی که موهای صاف دارند ممکن است بدنبال افزایش حجم باشند. در این صورت، شما باید بدنبال روغن نارگیل، سویا، بادام و آفتابگردان و همچنین ویتامین های B5 ، C و E باشید که گفته می شود همگی حجم مو را افزایش می دهند.

به همین ترتیب، پروتئین هایی مانند پلیمرهای آنیونی و کاتیونی، برنج و ذرت به اتصال موها و پر پشتی مو کمک می کنند.

ماده مفید دیگر برای کسانی که موهای صاف دارند کراتین است، یک پروتئین ساختاری الیافی که در آرایش مو، پوست و ناخن یافت می شود.

در محصولات مو، کراتین با قدرت بالای صاف کردن سلولهایی که در تارهای مو با هم تداخل دارند، به دلیل جذب پروتئین توسط کوتیکول های مو، موهای نرم و لخت تری ایجاد می کند.

همچنین استفاده از کراتینه باعث می شود موها کمتر حالت بگیرند و حالت صاف تری پیدا کند. همچنین مطالعات حاکی از آن است که اجزای فعال کراتینه می توانند مو را قویتر کنند.

بنابراین مواد مفید شامپو برای موهای صاف عبارتند از:

– روغن نارگیل – گل آفتابگردان – پروتئین ها
– سویا – ویتامین های B5 ، C و E – کراتینه
– بادام

کسانی که موهای خشک یا رنگ شده دارند می توانند به دنبال شامپوهایی با مواد پاک کننده ملایم و مواد حالت دهنده زیادی باشند.

سدیم لوریل سولفو استات یکی از گزینه های پاک کننده بدون سولفات است.

بسیاری از شامپوهای دو در یک برای موهای خشک با جایگزینی سبوم با یک پوشش سیلیکونی نازک کار می کنند تا ساقه مو را براق و صاف کند.

موهای رنگ شده یا خشک

شامپوهای دارای روغن به تغذیه و آبرسانی به موها کمک می کنند. این مواد شامل روغن آرگان، روغن آووکادو، روغن ماکادامیا، روغن نارگیل و روغن زیتون است.

به همین ترتیب ، گلیسیرین یک نرم کننده عمیق است که می تواند به حفظ رطوبت کمک کند.

بنابراین مواد مفید شامپو برای موهای خشک عبارتند از:

– عوامل پاک کننده ملایم – سیلیکون – روغنها
– گلیسرین – شامپوهای دو در یک با سیلیکون  

موهای شوره دار

شامپوهای شوره سر معمولاً حاوی قارچ کش هستند که قارچ ها را از بین می برند و میزان پوسته پوسته شد پوست سر را کاهش می دهند.  قارچ کش ها شامل کتوکونازول، پیریتیون زینک (روی) و سلنیوم دی سولفید هستند.

برای کسانی که نمی خواهند از قارچ کش های مصنوعی استفاده کنند و بدنبال مواد طبیعی هستند روغن هایی مانند روغن درخت چای یا عصاره های گیاهی مناسب می باشند.

بنابراین مواد مفید شامپو برای شوره سر عبارتند از:

– قارچ کش هایی مانند کتوکونازول، پیریتیون زینک (روی) و سلنیوم دی سولفید
– قارچ کش های طبیعی مانند روغن درخت چای

کسانی که پوست سر یا موهای چربی دارند، از غدد چربی پوست سرشان، سبوم بیش از حد تولید می شود. این افراد باید برای تمیز کردن عمیق بدنبال شامپوهایی باشند که حاوی لوریل سولفات یا سولفوسوکسینات باشد.

از مصرف بیش از حد مواد نرم کننده نیز باید خودداری شود، زیرا حتی پس از شستشو نیز مقدار زیادی روغن روی مو باقی می ماند.

شامپوهایی با مواد طبیعی مانند روغن درخت چای نیز ارزش امتحان دارند.  مواد مصنوعی ممکن است، سبوم پوست سر را از بین برده و تولید روغن را افزایش دهند.

موهای چرب

مواد مفید شامپو برای موی چرب عبارتند از:

– عوامل پاکسازی عمیق – مواد تشکیل دهنده طبیعی
– عدم استفاده از نرم کننده ها  

بنابراین

شامپوهای زیادی در بازار وجود دارد که هرکدام با فرمول منحصر به فردی همراه با مواد مختلف و معمولاً با نام طولانی ارائه می شوند.

برای داشتن بهترین نتیجه برای موهای خود، مواد طبیعی، ارگانیک و گیاهی را انتخاب کنید و سعی کنید از سولفات ها، پارابن ها، فرمالدئید، هگزاکلروفن و فتالات ها خودداری کنید.

چگونگی تشخیص شامپوی خود را به ما بسپارید و از داشتن موهای سالم و زیبا لذت ببرید.

نوع مو خود را بشناسید و اینکه چه موادی برای آن بهتر کار می کنند.

ما در این امر کنار شما هستیم.

سوالی که مطرح است:

آیا فقط شامپوی مناسب برای داشتن موی سالم و زیبا کافی است؟     خیر

با ما همراه باشید

5 ویتامین و 3 ماده مغذی که برای رشد مو الزامی است

بسیاری از افراد موی سالم و زیبا را نشانه سلامتی جسم و روح می دانند. مانند هر قسمت دیگر از بدن شما، موها نیز برای سلامت و رشد به انواع مواد مغذی نیاز دارند. در حقیقت، بسیاری از کمبودهای تغذیه ای با ریزش مو ارتباط دارند. در حالی که عواملی مانند سن، ژنتیک و هورمون ها نیز روی رشد مو تأثیر دارند، مصرف بهینه مواد مغذی بسیار حائز اهمیت است.

در زیر 5 ویتامین و 3 ماده مغذی دیگر وجود دارد که برای رشد مو مهم هستند.

ویتامین A

تمام سلول ها برای رشد به ویتامین A نیاز دارند.  این موضوع شامل مو نیز می شود، که سریعترین رشد را در بدن انسان دارد.

ویتامین A همچنین به غدد پوست کمک می کند تا یک ماده روغنی به نام سبوم ایجاد کنند. سبوم پوست سر را مرطوب کرده و به سلامت مو کمک می کند.

رژیم های غذایی کمبود ویتامین A ممکن است به مشکلات مختلفی منجر شود، از جمله ریزش مو. اگرچه دریافت ویتامین A به اندازه کافی مهم است، اما ممکن است مقدار زیادی از آن خطرناک باشد. مطالعات نشان می دهد که مصرف بیش از حد ویتامین A همچنین می تواند در ریزش مو نقش داشته باشد.

سیب زمینی شیرین، هویج، کدو تنبل، اسفناج و کلم پیچ همه دارای بتاکاروتن هستند که به ویتامین A تبدیل می شود.

ویتامین A همچنین می تواند در محصولات حیوانی مانند شیر، تخم مرغ و ماست یافت شود. به ویژه روغن جگر ماهی یک منبع بسیار خوب است.

ویتامین های B

یکی از شناخته شده ترین ویتامین ها برای رشد مو، ویتامین B به نام بیوتین است. مطالعات نشان داده اند کمبود بیوتین با ریزش مو در انسان ارتباط مستقیم دارد.

اگرچه از بیوتین به عنوان یک روش درمانی کمکی برای ریزش مو استفاده می شود، ولی استفاده از بیوتین در کسانی که کمبود بیوتین دارند، نتیجه ی فوق العاده ای از خود نشان داده است و در سایر افراد کمک کننده بوده است.استفاده از این ویتامین باعث افزایش موهای سالم و زیبا خواهد شد.

با این حال، کمبود بسیار نادر است زیرا به طور طبیعی در طیف گسترده ای از غذاها بیوتین یافت می شود.

همچنین در مورد اینکه بیوتین برای رشد مو در افراد سالم موثر است، مطالعات زیادی وجود دارد ولی برای قطعی صحبت کردن، نیاز به بررسی بیشتر است.

سایر ویتامین های گروه B باعث ایجاد گلبول های قرمز خون می شوند که اکسیژن و مواد مغذی را به پوست سر و فولیکول های مو منتقل می کنند. این فرایندها برای رشد مو بسیار مهم هستند.

شما می توانید ویتامین های گروه B را از بسیاری از غذاها، از جمله غلات کامل، بادام، گوشت، ماهی، غذاهای دریایی و سبزیجات و برگ های تیره دریافت کنید.

علاوه بر این، غذاهای حیوانی تنها منابع خوب ویتامین B12 هستند. بنابراین اگر رژیم گیاهخواری را دنبال می کنید، مصرف یک مکمل را در نظر بگیرید.

ویتامین C

آسیب ناشی از رادیکال های آزاد می تواند رشد را مختل کرده و باعث پیر شدن موهای شما شود.

ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که به محافظت در برابر استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کند.

علاوه بر این، بدن شما برای ایجاد پروتئینی معروف به کلاژن – قسمت مهمی از ساختار مو – به ویتامین C نیاز دارد.

ویتامین C همچنین به بدن شما کمک می کند آهن که یک ماده معدنی لازم برای رشد مو است را جذب کند.

توت فرنگی، فلفل و مرکبات همه منابع خوبی برای ویتامین C هستند.

ویتامین D

سطح کم ویتامین D با آلوپسی (یا طاسی) مرتبط است. تحقیقات نشان می دهد که ویتامین D ممکن است به ایجاد فولیکول های (منافذ ریز پوست سر که موهای جدید در آن رشد می کنند) جدید کمک کند.

تصور می شود ویتامین D در تولید موهای سالم و زیبا نقش دارد، اما بیشتر تحقیقات بر روی گیرنده های ویتامین D متمرکز است. نقش واقعی ویتامین D در رشد مو ناشناخته است.

متاسفانه در کشور ما بیشتر افراد ویتامین D کافی دریافت نمی کنند و با کمبود مواجه هستند، در نتیجه مصرف کافی ویتامین D می تواند ایده خوبی برای داشتن موی سالم باشد.

بدن شما از طریق تماس مستقیم با اشعه خورشید ویتامین D تولید می کند. منابع غذایی مناسب ویتامین D شامل ماهی های روغنی، روغن کبد ماهی، برخی از قارچ ها و غذاهای غنی شده است.

به صورت کلی بیشتر افراد جامعه نیاز به مصرف مکمل های حاوی ویتامین D دارند.

ویتامین E

مشابه ویتامین C، ویتامین E یک آنتی اکسیدان است که می تواند از استرس اکسیداتیو جلوگیری کند.

در یک مطالعه، افراد مبتلا به ریزش مو پس از 8 ماه مصرف مکمل حاوی ویتامین E ، رشد 34.5 درصدی رشد مو را تجربه کردند. این در حالی است که گروه دارونما فقط 0.1٪ افزایش داشت.

دانه های آفتابگردان، بادام، اسفناج و آووکادو همگی منابع خوبی از ویتامین E هستند.

آهن

آهن به گلبول های قرمز خون کمک می کند اکسیژن را به سلول های مختلف بدن شما منتقل کنند. به این ترتیب آهن به عنوان یک ماده معدنی بسیار حیاتی برای بدن محسوب می شود. از این رو برای بسیاری از عملکردهای بدن از جمله رشد مو لازم است.

کمبود آهن، که باعث کم خونی فقر آهن می شود، دلیل اصلی ریزش مو است. این امر خصوصاً در زنان شایع است.

غذاهای سرشار از آهن شامل تخم مرغ، گوشت قرمز، اسفناج و عدس است.

زینک یا روی

روی نقش مهمی در رشد و ترمیم بافت مو دارد.  همچنین به عملکرد صحیح غدد روغنی اطراف فولیکول ها کمک می کند.

ریزش مو علامت رایج کمبود روی است. ماده معدنی روی می تواند رشد مو را در افرادی که کمبود آن دارند بهبود بخشد.

مطالعات نشان می دهد که مکمل های روی باعث کاهش ریزش مو ناشی از کمبود روی می شوند. با این حال، برخی از گزارش هاحکایت از آن دارند که مصرف مکمل با دوز بیش از حد مجاز و تعیین شده می تواند ریزش مو ایجاد کند.

غذاهای سرشار از روی شامل گوشت گاو، اسفناج، جوانه گندم، تخمه کدو و عدس است.

پروتئین

مو تقریباً به طور کامل از پروتئین ساخته شده است.  مصرف کافی پروتئین برای رشد مو مهم است. مطالعات حیوانی نشان می دهد که کمبود پروتئین ممکن است رشد مو را کاهش دهد و حتی منجر به ریزش مو شود.

با این حال، کمبود پروتئین واقعی در کشور ما بسیار نادر است.

بنابراین، آیا باید حتما از مکمل های مختص مو استفاده کنید؟

غذا بهترین منبع ویتامین های مورد نیاز برای رشد مو است. با این حال، اگر نتوانید مقدار کافی در رژیم غذایی خود دریافت کنید، مکمل ها می توانند مفید باشند. طبق تحقیقات، مکمل ها در افرادی که از قبل کمبود دارند، بهترین عملکرد را دارند. ولی در افرادی که کمبود نیز ندارند، برخی از آن ها کمک کننده هستند. ولی اگر کمبود نداشته باشید، باید مراقب باشید که از مصرف دوز های بیش از حد مجاز، خودداری کنید. زیرا دوزهای بالا از ویتامین ها و مواد معدنی می توانند مضر باشند.

سوال:

الآن دقیقا چیکار کنم که موهای سالم و زیبا داشته باشم؟

با ما همراه باشید

ترفند هایی برای داشتن موهایی با ظاهر سالم و کامل

در حالی که ژنتیک نقشی اساسی در ظاهر مو دارد، اما رژیم شما، آب و هوا، آلودگی های محیطی و رویکرد کلی شما در مراقبت از مو برای حفظ شکوه مو های شما بسیار مهم است. دریابید که چگونه یک رژیم غذایی سالم و مراقبت مناسب می تواند مو های شما را در بهترین شکل خود نگه دارد.

مصرف به اندازه پروتئین

یک رژیم غذایی مناسب عامل مهمی در سلامت مو و پوست سر است. مو در درجه اول از پروتئین تشکیل شده است، بنابراین حداقل روزانه 45 گرم پروتئین بخورید. منابع خوب پروتئین عبارتند از:

– گوشت بدون چربی – مرغ – ماهی
– لوبیا – محصولات لبنی کم چرب – تخم مرغ

رژیم های غذایی با پروتئین ناکافی می توانند منجر به ضعف، شکنندگی مو و از بین رفتن رنگ مو و همچنین ریزش خود مو شوند.

زینک یا روی

کمبود روی می تواند باعث ریزش مو شود. برای مبارزه با ریزش می توانید موادی مانند گردو و بادام هندی و بادام را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

همچنین این موادرا  به مقدار فراوان بخورید و بنوشید:

– سبزیجات و برگ های سبز تیره – میوه ها
– مقدار زیادی آب تمیز و تصفیه شده  

یک مکمل مولتی ویتامین حاوی روی می تواند رژیم غذایی شما را تکمیل کند.

امگا

– دانه کتان – ماست – سالاد
– غلات – پنیر  

موهای خود را بشناسید

نظرات متناقضی در مورد شامپو زدن موهای شما وجود دارد.  همه اینها به اولویت شخصی و نیازهای فردی برمی گردد که به موارد زیر بستگی دارد:

– نوع مو و بافت شما – چند بار از محصولات مو استفاده می کنید
– سطح فعالیت شما  

به عنوان مثال، افرادی که موهای چرب دارند هر روز نیاز است که شامپو بزنند، در حالی که افرادی که موهای خشک دارند باید به دفعات کمتر شامپو بزنند.

شامپوی مناسب را انتخاب کنید

استفاده از یک شامپو و یک حالت دهنده اشتباه باعث آسیب قابل توجهی در مو می شود. به دنبال محصولاتی باشید که مناسب نوع موهای شما (چرب، طبیعی یا خشک) باشد و هر مشکلی مانند شوره سر را هدف قرار دهید.

سعی کنید از شامپوهایی با ترکیبات سخت مانند لوریل سولفات آمونیوم یا سدیم لوریل سولفات خودداری کنید.  و به یاد داشته باشید ، هزینه لزوما نشان دهنده کیفیت یک محصول نیست.

شرایط خاص را دریافت کنید

حالت دهی پس از شستشو با مو، مرحله مهمی در نرم نگه داشتن موهای شما، درخشندگی و کنترل آن است. شما می توانید یک نرم کننده یا شامپوی جداگانه با نرم کنندگی مناسب انتخاب کنید.

برای توزیع یکنواخت نرم کننده را شانه کنید.  قبل از شستشو ، آن را برای دو تا سه دقیقه در موهای خود بگذارید.

درست مثل شستشوی مو، هرکسی هر بار که موهای خود را می شوید، نیاز به حالت ندارد.  برای یافتن بهترین شامپو برای شما آزمایش کنید.

موهای خود را اصولی بشویید و اصولی شانه بزنید

بسیاری از افراد به دلیل اشتباه، یا بیش از حد شامپو می زنند و یا کم از شامپو استفاده می کنند. قوانین استاندارد سرانگشتی عبارتند از:

موهای خود را بیش از یک بار در روز نشویید.

فقط به اندازه کافی از محصول برای پوشاندن موهای خود استفاده کنید.

از استفاده از آب خیلی گرم یا خیلی سرد خودداری کنید.

در زمانی که مویتان خیس است به آرامی با آن رفتار کنید زیرا در حالت خیسی مو سه برابر شکننده تر و آسیب پذیر تر است.  موهای خیس را بیش از حد با حوله مالش ندهید.  برای شانه زدن از یک شانه دندان پهن استفاده کنید ، اما خیلی شانه نزنید و موهای خیس را اصطلاحا نسابید.

نکات مربوط به نگهداری مو

این نکات را برای داشتن موهای سالم و زیبا در نظر داشته باشید:

هنگام خشک کردن با کمترین تنظیم گرما شروع کنید و در صورت لزوم به تدریج گرما را افزایش دهید.

اجازه دهید موهای شما هر زمان که ممکن است هوا خشک شود.

جایی که گیره سر یا کش مو را قرار می دهید، روزانه تغییر دهید تا شکستگی در آن محل اتفاق نیوفتد.

برای تقویت رشد مو و افزایش گردش خون، اغلب پوست سر خود را ماساژ دهید.

موهای خود را مرتباً کوتاه کنید (هر 10 تا 12 هفته) این کار به سالم نگه داشتن موها و جلوگیری موخوره کمک می کند.

آن را برش دهید

شامپوی نامناسب، درمان های نامناسب مو ، محصولات حالت دهنده غیر طبیعی مانند اسپری های تاف و شونه زدن بیش از حد، بیشترین آسیب را به موها می زنند.  با این حال ، متهمان دیگری نیز وجود دارند:

– مصرف الکل – رژیم های کم کالری – کاهش هورمون تیروئید یا کم کاری تیروئید
– استرس بیش از حد – رقیق کننده های خون – برخی از داروهای تجویز شده برای مشکلات   قلبی، افسردگی، فشار خون بالا و آرتروز

دکترجلال نورمحمدی دکتر داروساز از دانشگاه علوم پزشکی تهران

سخن پایانی

مراقب موهای خودتون باشید

.

.

.

این متن صرفا یک رپرتاژ آگهی بوده و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت بر عهده سایتی است که لینک آن در داخل مطلب قرار گرفته است.





تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان همه چیز در مورد خودرو و آدرس allaboutcarmarket.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.