همه چیز در مورد خودرو
همه چیز در مورد خودرو

ن : khashayars

آزمون های زبان خارجی

آزمون های زبان خارجی

 

تیم استارت آپ زونکن در جهت ارائه اطلاعات به روز و کامل از آزمون های زبان که علاقمندان به اپلای، اخذ پذیرش تحصیلی در کشورهای اروپایی، امریکا یا کانادا، مهاجرت به کشورهای اروپایی و آمریکا، شرکت در آزمون دکتری و یا تدریس زبان های خارجی، نیاز به آشنایی و دسترسی کامل به صفر تا صد پروسه آمادگی آزمون، ثبت نام آزمون، مراحل برگزاری آزمون و دریافت مدرک و کارنامه نهایی را دارند، اقدام به تهیه و به روز رسانی کامل این اطلاعات در موتور جستجوی آزمون های زبان وب سایت زونکن نموده اند. از این رو، کاربران وب سایت زونکن می توانند با جستجوی آزمون زبان مورد نظر، به هر یک از اطلاعات مورد نیاز شرکت داوطلبان آزمون شامل نحوه برگزاری آزمون، بخش های مختلف آزمون، منابع آزمون، هزینه شرکت در آزمون، نحوه ثبت نام در آزمون، نحوه دریافت کارنامه یا مدرک آزمون، اعتبار آزمون مورد نظر، مراکز برگزاری آزمون، زمانبندی برگزاری آزمون و اعتبار مدرک دریافتی بعد از آزمون مورد نظرشان مطلع شوند. در ادامه به معرفی مختصری از آزمون های زبان خارجی می پردازیم که علاقمندان به شرکت و دریافت مدرک هر کدام، با مراجعه به وبسایت زونکن به تمامی اطلاعات مورد نیازشان در مورد هر یک از این آزمون های زبان دسترسی خواهند داشت.

آزمون آیلتس (IELTS)

International English Language Testing System یا همان آیلتس، سیستم بین المللی سنجش زبان انگلیسی، معروف ترین آزمون سنجش دانش انگلیسی برای ادامه تحصیلات در مقاطع بالا و مهاجرت می باشد که در دو نوع آکادمیک و عمومی، طراحی و تدوین می شود که متقاضیان با توجه به نیاز خود می توانند در هر کدام، ثبت نام کرده و در آزمون شرکت نمایند. علاقمندان به دریافت مدرک آیلتس جهت اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های خارج از کشور برای اطلاع از زمانبندی برگزاری آزمون آیلتس در سال 2019 به وبسایت زونکن مراجعه نمایند.

آزمون تافل (TOEFL)

تافل (TOEFL) که برگرفته از Test of English as a Foreign Language به معنای آزمون انگلیسی به عنوان زبان بیگانه است، آزمونی است که میزان توانایی افراد را در زمینه برقراری ارتباط به زبان انگلیسی در سطح دانشگاه ها و موسسات آموزشی می سنجد. این آزمون توسط موسسه (ETS) در دو نوع کاغذی و اینترنتی برگزار می‌شود و در بیش از نه هزار دانشگاه و مؤسسه از بیش از یکصد و سی کشور جهان مورد پذیرش قرار می‌گیرد. علاقه مندان به شرکت در آزمون تافل، جهت اطلاع از مراکز معتبر برگزاری آزمون آزمون تافل به وبسایت زونکن مراجعه نمایند.

آزمون GRE (Graduate Record Examination)

آزمونGRE، یکی از امتحانات زبان بین المللی می باشد که نمره آن معیار سنجش زبان انگلیسی در بسیاری از دانشگاه های جهان به هنگام ارزیابی مدارک پذیرش دانشجویان اپلای کرده، می‌باشد. نمره این آزمون جز مدارک الزامی برای ادامه تحصیل در مقاطع فوق لیسانس (Master) و دکترا (Phd) در تمامی دانشگاه های آمریکا بوده و کسب نمره خوب در این آزمون زبان بین المللی می‌تواند به عنوان نقطه تمایز و نکته مثبت شما از دیگر شرکت کنندگان و اپلای کنندگان باشد.

آزمون GMAT (Graduate Management Admission Test)

GMAT امروزه یکی از ابزارهای مهم سنجش توانایی متقاضیان دوره های MBA می باشد. ارائه مدرک GMAT در بسیاری از دانشگاه های معتبر برگزارکننده دوره MBA و دکترای امور مالی، حسابداری و اقتصاد الزامی است. این آزمون مهارت های لازم برای دانشجویان فعال در  حوزه مدیریت امور مالی، اقتصادی و اجرایی را بررسی می کند. از این رو، حداقل نمره قابل قبول را مراکز آموزشی و دانشگاه ها بر اساس برنامه های آموزشی خود تعیین می کنند. مراکز معتبرتر نمره 600 تا 700 را پذیرش می کنند. این آزمون در برخی مراکز به صورت کامپیوتری و از طریق اینترنت و در تعداد بسیار محدودی از مراکز به صورت کاغذی انجام می شود.

آزمون KET (Key English Test)

آزمون KET میزان توانایی زبان آموزان را در بکارگیری انگلیسی روزمره در سطح پیش از متوسط می سنجد. این آزمون معیار پذیرفته شده ای برای سنجش قابلیت های پایه ای زبان عمومی است. دریافت نمره قبولی در آزمون KET به این معناست که زبان آموز می تواند در موقعیت های آشنا و روزمره از قبیل محیط کار و تحصیل خود، خرید، درک مفهوم کلی بروشورهای مسافرتی و غیره از زبان انگلیسی استفاده نماید.

آزمون PET ((Preliminary English Test

آزمون PET، یکی از آزمون های رایج دانشگاه کمبریج بوده و نشان دهنده‌ تسلط شرکت کننده بر اصول ابتدایی زبان انگلیسی و مهارت او در استفاده از این اصول در زندگی روزمره است. این آزمون بین المللی مرحله ای منطقی بین دو آزمون دیگر کمبریج به نام های KET و FCE در نظر گرفته می شود.

آزمون FCE (First Certificate in English)

آزمون FCE اولین مدرک زبان انگلیسی می باشد. در جدول CEFR (مرجع مشترک اروپا) آزمون FCE پس از آزمون PET و قبل از آزمون CAE قرار گرفته است. این آزمون، دانش زبانی زبان آموزان را  در سطح فرا میانی (upper intermediate) مورد ارزیابی قرار می دهد.

آزمون CAE (Certificate in Advanced English)

آزمون زبان انگلیسی سطح پیشرفته دانشگاه کمبریج یا به عبارتی CAE، آزمونی بین المللی، طراحی شده توسط بخش آزمایش و ارزیابی زبانی دانشگاه کمبریج که برای سطح پیشرفته طراحی شده است. مدرک این آزمون به طور معمول قابل ارائه به دانشگاه، محل کار و یا سازمان مهاجرت است. در ابتدا دانشگاه کمبریج تنها آزمون FCE و CPE را ارائه می کرد اما با درخواست های مکرر مراکز آموزش زبان مبنی بر این که فاصله زبانی این دو آزمون بسیار زیاد است آزمون CAE در برنامه آزمون های این دانشگاه قرار گرفت.

آزمون CPE (Certificate of Proficiency in English)

بالاترین مدرک زبان انگلیسى است که از سوى دانشگاه کمبریج انگلستان اعطا می گردد. قبولى در این آزمون به معناى دارا بودن سطح C2 با مقیاس مرجع مشترک اروپا (CEFR) می باشد و متقاضیانى که موفق به کسب این مدرک شوند، سطح زبانى لازم براى تحصیل یا اشتغال در مقاطع و مدارج عالى را دارا می باشند.

گواهینامه CELTA (Certificate in English Language Teaching to Adults)

گواهینامه CELTA معتبرترین مدرک برای داوطلبینی است که می خواهند زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم تدریس می کنند. مدرسانی که قصد تدریس زبان انگلیسی در کشورهای دیگر را دارند حتما باید این مدرک را داشته باشند. گواهینامه CELTA در سال ۱۹۸۸ و توسط دانشگاه کمبریج ارائه شده است و اکنون سالانه ۳۰۰ مرکز آموزشی مجاز در ۷۰ کشور دنیا به برگزاری این دوره آموزشی می پردازند که در مجموع هر سال ۱۲۰۰ دوره CELTA در سراسر دنیا برگزار می شود. همانطور که می دانید، برای اثبات سطح مهارت فرد در هر زمینه‌ ای، یک سری آزمون، دوره های آموزشی و گواهینامه یا همان مدرک وجود دارد.

آزمون TKT (Teaching Knowledge Test)

مدرسین زبان انگلیسی، جهت تدریس به نوجوانان و بزرگسالان در سطوح متوسط و تا حدودی هم پیشرفته، مدرک TKT را می توانند به عنوان مدرکی معتبر به عنوان مجوز و نمایش دهنده قابلیت خود برای این کار را برگزینند. TKT، مدرک دانشگاه کمبریج برای مدرسینی می باشد که نیاز به اعتماد به نفس بیشتری دارند و می خواهند تدریس زبان انگلیسی را به عنوان یک حرفه و شغل انتخاب نماینند. آزمون TKT در ایران برای آن دسته از مدرسینی که در ابتدای راه آموزش هستند بسیار مناسب می باشد. البته باید دانست که آزمون TKT در ایران و جهان نشان دهنده دوره پیشرفته تربیت مدرس نیست و برای نشان دادن این میزان از تسلط، مدارک و آزمون های زبان دیگری همچون CELTA و TESOL استفاده می شوند.

آزمون MSRT (Ministry of Science, Research and Technology)

آزمون MSRT در واقع همان MCHE است که توسط اداره بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم نام آن تغییر پیدا کرده است. اما تفاوتی در آزمون ایجاد نشده است و کلیه سرفصل ها مانند قبل در قالب چهار مهارت شنیداری، درک مطلب، لغت و ساختار مورد آزمایش قرار می گیرد. مدرک این آزمون تنها در داخل کشور اعتبار دارد. یکی از آزمون هایی که متقاضیان تحصیل در خارج از کشور می بایست در آن شرکت کنند، آزمون ام اس آر تی است. این آزمون توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان هر ساله برگزار می شود و آزمونی برای تعیین سطح زبان انگلیسی دانشجویان دکترا است. بعضی آن را آزمون تافل کوچک نیز می دانند. لذا دانشجویان برای آمادگی در این آزمون، منابع آزمون تافل را می‌خوانند. این آزمون ویژه دانشجویان دکتری و همچنین ویژه دانشجویان پسر مقطع لیسانس بوده که جهت خروج از کشور و برای ادامه تحصیل می‌بایست نمره مورد نظر را از آزمون دریافت نمایند. مدرک این آزمون مورد تأیید وزارت علوم است و آزمون آن تقریباً هر ماه به صورت منظم برگزار می‌گردد. کلیه دانشگاه های مورد تأیید وزارت علوم و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی، این مدرک را حین مصاحبه دکتری معتبر می‌دانند.

آزمون تولیمو (TOLIMO)

تولیمو يا TOLIMO، مخفف The Test of Language by the Iranian Measurement Organization مي باشد که توسط سازمان سنجش آموزش کشور طراحي و اجرا مي شود که در واقع آزموني استاندارد براي تعيين سطح دانش زبان انگليسي مي باشد. این آزمون برای داوطلبان دکترای داخل کشور (دانشگاه‌های آزاد و سراسری) معتبر است. حداقل و حداکثر سن برای شرکت در آزمون وجود ندارد و صرفاً افرادی که حداقل مدرک دیپلم داشته باشند می‌توانند در آزمون شرکت کنند. در آزمون TOLIMO می‌توانید در چندین آزمون و در تاریخ های نزدیک به هم شرکت کنید و محدودیتی در این امر وجود ندارد.

آزمون DELE (Diplomas de Español como Lengua Extranjera)

امتحان DELE یا به عبارتی دیپلم زبان اسپانیایی به عنوان زبان خارجی، مدرک رسمی زبان اسپانیایی می باشد. آزمون DELE معتبرترین آزمون بین‌المللی برای سنجش مهارت و تسلط بر زبان اسپانیایی است که دیپلم آن توسط موسسه سروانس و از جانب وزارت آموزش، فرهنگ و ورزش اسپانیا اعطا می‌گردد.

آزمون DELF (Diplôme d'études en langue française)

مدرک آزمون فرانسوی DELF، مدارک رسمی زبان فرانسوی هستند که توسط مرکز مطالعات زبان فرانسه (CIEP) که تحت نظارت وزارت آموزش فرانسه است، به داوطلبان آزمون اهدا می شود. مدرکی که بعد از آزمون فرانسوی DELF به شرکت کننده اهدا می شود، نشان‌ دهنده توانایی ‌های شخص در کاربرد مهارت های چهارگانه به زبان فرانسه می باشد. ارائه یکی از این دو مدرک برای ورود به دانشگاه هاي فرانسه يا هر دانشگاه ديگري که زبان آموزشی آن فرانسوی است الزامی می باشد. در واقع مدرک آزمون DELF دیپلم مقدماتی زبان فرانسوی می باشد. این آزمون ها دارای 6 نوع مختلف هستند که هر کدام برای هر داوطلب با یک سطح آگاهی مناسب است.

آزمون DALF (Diplôme approfondi de langue française)

این نوع مدرک بالاترین سطح دیپلم است و فقط برای سطوح پیشرفته زبان فرانسوی است. از مزایای این آزمون نسبت به آزمون TEF این است که اعتبار مدرک DELF دائمی است ولی اعتبار مدرک TEF دو سال است. آزمون DALF دربردارنده دو سنجش است که تعیین کننده دو سطح زبانی C1 و C2، بر اساس سطوح زبانی تعریف شده توسط CECRL می باشند. در واقع مدرک آزمون DALF دیپلم پیشرفته زبان فرانسوی می باشد. امروزه این آزمون در 165 کشور دنیا و در 965 مرکز مجاز برگزاری آزمون های DELF و DALF برگزار می شود.

آزمون TCF (Test de connaissance du français)

آزمون های TCF عبارتند از آزمون های سنجش سطح زبان فرانسوی عمومی مورد قبول وزارت آموزش عالی فرانسه برای تحصیل در تمام کشور های جهان به زبان فرانسوی. این آزمون ها شامل مواد امتحانی اجباری و اختیاری است. آزمون TCF-DAP که مشخصا برای ورود به سال اول دانشگاه طراحی شده، شامل همان مواد امتحانی اجباری TCF است به همراه تفسیر متن. آزمون TCF در 629 مرکز معتبر در 129 کشور برگزار می شود که دارای انواع محتلفی می باشد.

آزمون TEF (Test d'évaluation de français)

آزمون ارزشيابي زبان فرانسه يكي از شناخته شده ترين آزمون هاي بين‌المللي زبان فرانسه براي خارجيان جهت ورود به دانشگاه هاي كشور فرانسه و ديگر كشورهاي فرانسوي زبان، مهاجرت به كانادا، اخذ ملیت فرانسوی و سنجش زبان فرانسه در محل کار می باشد. علاقمندان به ادامه تحصيل در كشورهاي فرانسوي زبان، چنانچه در اين آزمون رتبه مطلوب دانشگاه مورد نظرشان را در زبان فرانسه كسب نمايند، از شركت در كلاس‌هاي زبان فرانسه، پيش از ادامه تحصيل، در آن دانشگاه فرانسوي زبان، معاف خواهند شد و مي‌توانند مستقيماً در رشته مورد نظرشان در آن دانشگاه به تحصيل خود ادامه دهند.

آزمون EPT (English Proficiency Test)

آزمون EPT توسط دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود و تمامی دانشجویان دکتری باید تا قبل از شرکت در امتحان جامع، نمره آزمون ای پی تی یا دیگر آزمون ها را به دانشگاه ارائه نمایند. تاریخچه آزمون EPT به سال 86 باز میگردد. از سال 1386 تا 1392 حدود 20 آزمون ای پی تی برگزار شد. از سال 92 تا کنون تقریبا هر ماه یک آزمون ای پی تی (EPT) در ایران توسط دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود. در سال های قبل شرکت در این آزمون صرفا برای دانشجویان مقطع دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات الزامی بود اما اخیرا برای تمامی دانشجویان در این مقطع در تمامی دانشگاه های آزاد، اجباری است. شرکت در این آزمون محدودیتی ندارد و هر فرد می تواند تا زمان رسیدن به نمره مناسب در این آزمون شرکت نماید. مدت اعتبار مدرک آزمون EPT، دو سال می باشد.

آزمون TOMER (Türkçe Öğretim Merkezi)

آزمون TÖMER برای سنجش سطح دانش زبان ترکی استانبولی داوطلبان ساخته شده است. این آزمون در سال ۱۹۸۴ برای اولین بار برگزار شد و از آزمون ها و انجمن های بین المللی آموزش زبان همچونBritish Council ،Alliance Francaisse الهام گرفته شده است. موسسه Tomer در سراسر کشور ترکیه بیش از ۱۱ شعبه دارد و حدود 60 هزار زبان آموز در یک سال آکادمیک در این موسسه آموزش داده می شوند. آزمون تومر در ایران نیز برگزار می شود. این آزمون برای کسانی که قصد تحصیل در ترکیه را دارند لازم است و اکثر زبان آموزان و دانشگاه ها از دانشجویان در خواست مدرک TÖMER را خواهند داشت. مانند آزمون TOEFL که توسط ETS برگزار می شود، آزمون TOMER نیز توسط UTS که مخفف Uzaktan Türkce Sinavi به معنای آزمون زبان ترکی از راه دور می باشد، برگزار می شود و معتبرترین مرجع این آزمون نیز مستقیما دانشگاه آنکارا می باشد و تمامی امور مربوط به برگزاری آزمون، ثبت نام، ارائه مدرک ونتایج توسط همین مرکز انجام می شود. این مرکز برای همین امر به کشورهای مختلف جهان و در شهرهای مختلف دنیا نمایندگی داده است تا این آزمون و امور مربوط به آن در همه جا قابل برگزاری به صورت حضوری باشد. البته متقاضیان باید در نظر داشته باشند تا در یک جای معتبر اقدام به ثبت نام جهت دریافت مدرک این آزمون نمایند.

گواهینامه TTC (Teacher Training Course)

به دوره های تربیت مدرس برای تدریس دوره های متفاوت زبان انگلیسی اطلاق می‌گردد. به طور کلی  کلاس های TTC شامل آموزش موارد زیر می‌شود: تاریخچه مختصری از روش های تدریس از گذشته تاکنون، روش های مدرن تدریس در دنیا، روش های برنامه ریزی درسی (lesson plan)، نحوه برقراری ارتباط سازنده و ایجاد انگیزه در زبان آموز، روش های تدریس مهارت های چهارگانه (Reading, Listening, Writing, Speaking)، تدریس در کلاس های گروهی و خصوصی.

آزمون PTE (Pearson Test of English)

آزمون زبان انگلیسی است که متقاضیان پذیرش تحصیلی و مهاجرت به بعضی از کشورها مثل استرالیا می توانند نمره آن را به عنوان مدرکی که نشان دهنده وضعیت مهارت زبان آنها می باشد، به دانشگاه ها، موسسات و سازمان های دولتی و مهاجرتی ارائه نمایند. این آزمون را سازمان PEARSON که صاحب انتشارات Longman می باشد برگزار کرده است. این آزمون همانند تافل با استفاده از کامپیوترو اینترنت انجام می شود و چهار مهارت اصلی زبان از جملهSpeaking, Reading, Listening و Writing ارزیابی شده و نمره آن از ۱٠ تا ۹۰ محاسبه می شود. متقاضیان اپلای بهتر است برای موفقیت در اپلای نمره ای بالاتر از 66 را کسب نمایند. این آزمون مشابه IELTS در دو نوع General  و Academic برگزار می شود و به طور مشابه نیز جهت پذیرش تحصیلی معمولاً تنها نوع Academic آن مورد قبول دانشگاه ها و موسسات علمی و مهاجرتی می باشد.

بانک جامع اطلاعات آموزشی زونکن

این متن صرفا یک رپورتاژ آگهی می باشد و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت متوجه سایتی است که لینک آن در داخل متن رپورتاژ آگهی قرار گرفته است




ن : khashayars

بهترین سایت تهیه بیمه آنلاین

بهترین سایت تهیه بیمه آنلاین

چرا بیمه مسئولیت

حوادث و اتفاقات و در پی آن صدمات بدنی و جانی در حین انجام کار دور از ذهن نمی باشد.کارکنان و کارگران همواره ممکن است در معرض وقوع حوادث از این دست قرار گیرند از طرفی قوانین کار و مجازات ،مسئولیت های بالقوه سنگینی را به ‌صورت تکلیف جهت جبران غرامت صدمات بدنی و جانی وارد به کارکنان در زمان کار ،متوجه کارفرمایان می‌نماید.از سویی دیگر سازمان تامین اجتماعی مجموعه ایی از شرایط بهینه که منافع آن بطور مستقیم و کاملا منحصر مربوط به کارکنان می باشد و نباید تصور شود که با هدف پوشش خسارات و غراماتی که مسئولیت آن بر عهده کارفرما است،طراحی شده . در چنین وضعیتی کارفرما در زمان وقوع حادثه و خسارت به کارکنان موظف به پرداخت مبالغ گزاف غرامت به منظور جلب رضایت زیان دیده یا بازماندگان کارکنان خود می‌شوند .بیمه مسئولیت مدنی کارفرما جهت این مهم طراحی شده است.

بیمه مسئولیت پزشکان 

پزشکان و دندانپزشکان ممکن است در نتیجه تشخیص، معالجه، اعمال جراحی، مداوا و اموری که مربوط به انجام موارد پزشکی برای بیمار می باشد دچار اشتباه و قصور، خطا گردند و از این فعل صدمات جانی و جسمانی یا روانی به اشخاص (بیماران) وارد شود در نتیجه داشتن بیمه مسئولیت پزشکان را برای ایشان امری لازم و ضروری می گرداند

‌‌‌‌‌‌‌‌

شرایط،تعهدات و خسارات تحت پوشش بیمه مسئولیت پزشکان

در بیمه مسئولیت حرفه ایی پزشکان میزان غرامت (آسیب جسمی یا روانی و یا فوت بیماران ناشی از امور پزشکی انجام شده از سوی بیمه گذار) تعیین شده از سوی مراجع قضایی تا سقف سرمایه بیمه نامه تحت پوشش قراردارد درصورتیکه مسئولیت بیمه گذار در این خصوص محرز باشد.

بیمه آسانسور در قبال استفاده کنندگان 

مسئولیت بیمه گذار را در قبال خسارت های جانی و مالی ناشی از غفلت قصور اشتباه در نصب و نگهداری ،آسانسورهای نصب شده یا تحت سرپرستی بیمه گذار ، به استفاده کنندگان وارد گردد و مسئولیت بیمه گذار محرز باشد را پوشش می دهد.
‌‌‌شرایط، تعهدات و خسارات تحت پوشش بیمه آسانسور در قبال استفاده کنندگان

در بیمه مسئولیت دارندگان آسانسور با رعایت شرایط بیمه نامه خسارات ذیل جبران می گردد:

  • هزینه های پزشکی
  • جبران غرامات فوت و نقص عضو
  • جبران خسارات مالی

بیمیجا در حال حاضر خرید آنلاین بیمه را با بیمه‌نامه های آسانسور و مسئولیت پزشکان آغاز نموده است.

این متن صرفا یک رپورتاژ آگهی می باشد و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت متوجه سایتی است که لینک آن در داخل متن رپورتاژ آگهی قرار گرفته است




ن : khashayars

نسخه، مرکز بهداشت و سلامت و دانستنی های پزشکی

نسخه، مرکز بهداشت و سلامت و دانستنی های پزشکی

هر شخصی ممکن است به جراح پلاستیک مراجعه کند. این جراحان قبل از شروع هر پروسیجر جراحی، بیماران خود را معاینه می‌کنند. طبیعی است که ممکن است در میان بیماران، تعدادی فرد دیابتی نیز به چشم بخورد. جراحان پلاستیک  معمولا افراد مبتلا به دیابت را نیز ویزیت می‌کنند. دیابت یک اختلال است که در آن بدن نمی‌تواند به درستی از قندی که توسط فرد مصرف می‌شود (به ویژه گلوکز) استفاده کند. عوارض ناشی از بیماری می‌تواند روند بهبودی و ترمیم را پس از جراحی با مشکل مواجه کند. اگر شما یک فرد دیابتی هستید و قصد عمل جراحی زیبایی دارید مقاله زیر را حتما مطالعه بفرمایید.

Close-up Of Person Hands Holding Glucometer At Desk

دیابت چیست؟

این اتفاق، یا به این دلیل است که بدن فرد، انسولین تولید نمی‌کند، همانطور که در مورد افراد مبتلا به دیابت نوع 1 این قضیه صدق است. یا از سوی دیگر، زمانی که بدن یک فرد توانی کنترل گلوکز را از دست می‌دهد. زیرا سلول‌های بدن او به هورمون انسولین پاسخ نمی‌دهند، این نوع دیابت نوع 2 نامیده می‌شود. با هر دو نوع دیابت، قند خون و یا میزان قند خون بالاتر از حد نرمال است. سطح گلوکز خون بالا می‌تواند منجر به مشکلات بسیاری شود. مشکلاتی مانند:

  • لمس یا احساس درد دست و پا (نوروپاتی)
  • نابینایی
  • مشکلات کلیوی
  • مشکلات قلبی
  • و مشکلات بهبود زخم

همه این مشکلات و مشکلات دیگر ناشی از عدم کنترل صحیح گلوکو خون توسط بدن است.

دیابتی ها و ترمیم زخم

جراحان پلاستیک اغلب به دنبال راه‌کاهایی برای کاهش اسکار جراحی ناشی از برش روی پوست هستند. آن‌ها بهترین شیوه‌های جراحی برای التیام به موقع و مناسب زخم را اجرا می‌کنند. این جراحان قبل از شروع هر پروسیجر جراحی به دقت بیمارن خود را ارزیابی می‌کنند. و بیشتر، کیس‌هایی را برای عمل انتخاب می‌کنند، که سلامتی عمومی مناسبی داشته باشند. هر چه بیمار سالم‌تر باشد احتمال موفقیت عمل نیز بالا خواهد رفت. بنابراین برای جراحان مهم است که همه مراحل عمل جراحی، از آغاز اولین برش روی پوست، تا التیام کامل رد برش به بهترین شکل پیش برود. از سویی ممکن است فردی دچار دیابت باشد و قصد انجام عمل زیبایی داشته باشد. یک تناقض جالب و منحصربه‌فرد برای جراح پلاستیک پیش می‌آید.

در تمام عمل‌های جراحی، زخم ایجاد می‌شود. هر کجای بدن برش بخورد خواه‌ناخواه رد برش باقی خواهد ماند و این طبیعی است. جراح پلاستیک معمولا تنها جراحی است که  کم‌ترین رد برش را بر روی  پوست بیمار باقی می‌گذارد. و شهرت عمده آن‌ها به این خاطر است که برش‌های جراحی آن‌ها معمولا ظریف و در قسمتی از بدن است که به راحتی پنهان می‌شود. از آنجا که ممکن است عوارض در یک بیمار کاملا سالم و بدون سابقه بیماری در گذشته نیز پیش بیاید، بیماران دیابتی ممکن است در معرض خطر بیشتری قرار بگیرند. زیرا یکی از مشکلات آن‌ها حداقل بعد از عمل جراحی، بهبود بسیار کند زخم در آن‌هاست. زیرا مکانیزم‌های التیام زخم در آن‌ها تقریبا سرکوب شده‌اند. بنابراین باید برای این بیماران حساسیت بیشتر به خرج داد.

آیا بیماران دیابتی می توانند جراحی پلاستیک انجام دهند

جواب کوتاه این  سوال بله است. اما بیمار دیابتی باید تحت شرایط خاص زیر تیغ جراحی برود. اگر فرد بتواند سطح گلوکز خون خود را کنترل کند، می‌تواند تحت عمل جراحی قرار بگیرد. اما چگونه یک بیمار دیابتی می‌تواند سطح گلوکوز خون خود را به سادگی کنترل کند؟

سطح گلوکوز خون را با دستگاهی به نام گلوکومتر اندازه‌گیری می‌کنند. این تست به‌صورت رندوم و تصادفی از بیمارن گرفته می‌شود. و ممکن است در هر زمانی از روز این تست گرفته شود. بعضی اوقات ممکن است نتیجه تست نرمال باشد، حتی اگر بیمار سطح گلوکوز خون خود را مدیریت نکرده باشد. از این جهت انجام این تست ساده گلوکوز خون برای بیماران دیابتی کافی نیست.

معمولا همه بیماران یک آزمایش خون ساده قبل از جراحی می‌دهند. این طبیعی است و بیمار مبتلا به دیابت نیز باید چنین آزمایشی بدهد. اما یک جراح پلاستیک حرفه‌ای درخواست انجام یک تست مهم دیگر را می‌دهد. این تست با نام "سطح هموگلوبین گلیکوزیله شده یا (glycosylated hemoglobin level)" شناخته می‌شود. نام دیگر این تست هموگلوبین A1c است.

آزمایش ذکر شده یک آزمایش بسیار دقیق است که سطح گلوکوز خون را به‌صورت طولانی مدت ارزیابی می‌کند. جراح می‌خواهد بداند که آیا بیمار در طول دو یا سه ماه گذشته موفق به کنترل میزان گلوکوز خون خود شده است یا نه. اگر سطح هموگلوبین فرد مبتلا به دیابت کمتر از 7% بود، بیمار می‌تواند به راحتی و در شرایط کنترل شده اقدام به عمل جراحی پلاستیک نماید. اما چنانچه نتیجه تست بیشتر از 7% بود، نشان دهنده این است که بیمار در مدیریت سطح گلوکوز و انسولین خود موفق نبوده. و قطعا انجام عمل جراحی باید به تعویق بی‌افتد. اگر بیمار با سطح گلوکوز بیشتر از 7% زیر تیغ جراحی برود نه تنها ممکن است طی جراحی مشکلی برای او پیش بیاید بلکه بهبود زخم در این بیمار به کندی صورت خواهد گرفت.

حتی در صورت مثبت بودن تست فوق، جراح باید برای مدیریت بهتر بیمار از پزشک معالج دیابت فرد کمک و مشورت بگیرد. خلاصه که امکان عمل جراحی برای اشخاص دارای دیابت وجود دارد اما به‌شرط اینکه تمامی آزمون‌ها و موانع برداشته شوند. موانعی که به حفظ سلامتی شخص کمک می‌کنند و تحت هر شرایطی اجازه انجام هر پروسیجر درمانی را صادر نمی‌کنند.

این متن صرفا یک رپورتاژ آگهی می باشد و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت متوجه سایتی است که لینک آن در داخل متن رپورتاژ آگهی قرار گرفته است




ن : khashayars

بهترین کلینیک و مرکز مشاوره روانشناسی تهران

بهترین کلینیک و مرکز مشاوره روانشناسی تهران

آیا کنار آمدن با مشکلاتتان برایتان دشوار است؟ اگر چنین است، نگران نباشید. شما تنها نیستید.

طبق تحقیقات انجام شده تقریبا بیشتر از یک چهارم جمعیت جهان سالانه از مشکلاتی مانند افسردگی، اضطراب و دیگر اختلالات روحی و روانی رنج می برند. برخی ممکن است برای حل مشکلات و اختلالات جدی، کاهش وزن یا ترک سیگار به کمک یک مشاور نیاز داشته باشند. برخی دیگر هم هستند که با مشکلات رابطه احساسی،  بی کاری، مرگ یکی از از عزیزان، استرس، اعتیاد به مواد مخدر و مسائل دیگری درگیر باشند. هریک از این مشکلات می توانند زندگی عادی و روزمره ی فرد را مختل کنند.

 

روانشناسی چیست؟

یک روانشناس می تواند به شما کمک کند تا با چنین مشکلاتی کنار بیایید و آنها را حل کنید. از طریق روانشناسی، روانشناس به مردم از هر سنی و جنسی که باشند کمک می کند تا زندگی شاد تر، سالم تر و مفید تری داشته باشند.

در مرکز مشاوره روانشناسی یک روانشناس رهیافت های پزشکی معتبری را برای کمک به ایجاد عادات سالم تر و موثر تر به کار می بندد. روش های زیادی پیش روی یک روانشناس وجود دارند، از جمله درمان رفتار شناختی، میان فردی و انواع درمان کلامی و غیره. همه ی این روش ها در نهایت به افراد کمک می کنند تا مشکلاتشان را حل کنند.

روانشناسی یک درمان مشارکتی است که بر پایه ی رابطه ی بین فرد و روانشناس استوار است. در حالی که اساس روانشناسی گفتگو است، این درمان محیطی امن و حمایتگر برای فرد می سازد و به او اجازه می دهد به راحتی و با آزادی کامل در مورد مشکلی که با آن رو به رو است صحبت کند. فرد در این گفتگو با روانشناس توسط او قضاوت نمی شود و مفاد حرف هایشان محرمانه بین خودشان باقی می ماند. شما و روانشناستان در مرکز مشاوره روانشناسی با همدیگر کار می کنید تا افکارتان را شناسایی کرده و الگوهای رفتاری که باعث می شوند احساس ناخوش آیندی از خود و زندگیتان داشته باشید را تغییر دهید.

پس از اتمام دوره ی درمان در مرکز مشاوره روانشناسی نه تنها مشکلی که باعث مراجعه تان شده بود را حل کرده اید بلکه مهارت های جدیدی یاد می گرید تا بتوانید در حل هرگونه چالش و مشکلی که احتمالا در آینده برایتان پیش می آید موفق تر باشید.

در ادامه بخوانید : دکتر روانشناس

 

 

چرا باید به مرکز مشاوره روانشناسی رفت؟

به خاطر باور های غلطی که درمورد درمان روانشناسی وجود دارد، شما هم ممکن است مخالف رفتن به مرکز مشاوره روانشناسی باشید.حتی ممکن است به جای افسانه های بی اساس از واقعیت آنچه که در کلینیک روانشناسی اتفاق می افتد هم آگاه باشید، اما به هر حال در مورد اینکه خودتان بخواهید انجامش دهید نگرانی باشید.

 

غالب شدن و فائق آمدن بر این نگرانی ارزشش را دارد. این به خاطر آن است که هر زمانی که کیفیت زندگی شما دقیقا آنچیزی نیست که باید باشد، دقیقا آن چیزی نیست که خودتان می خواهید، روانشناسی می تواند به شما کمک کند.

بعضی از مردم به مرکز مشاوره روانشاسی مراجعه می کنند چون احساس می کنند افسرده شده اند، یا برای مدتی طولانی است که مضطرب و خشمگین هستند. آن هم از چیزی که خودشان هم دقیقا نمی دانند چیست. برخی دیگر ممکن است برای درمان اختلالات روحی شدیدی که زندگی عادیشان را مختل کرده یا سلامت جسمیشان را به خطر انداخته به یک مرکز مشاوره روانشناسی  مراجعه کنند یا از خدمات مشاوره تلفنی استفاده کنند.

با اینحال هنوز هم افرادی هستند که ممکن است مشکلات کوتاه مدتی داشته باشند و برای حل آنها به راهنمایی احتیاج دارند. آنها ممکن است اتفاق مهمی چون طلاق را پشت سر گذاشته باشند و نیازمند مشاوره طلاق باشند، احساس پوچی کنند، احساس کنند که کار جدیدشان اصلا مناسبشان نیست یا اخیرا تجربه ی مرگ یکی از نزدیکان را دیده باشند.

برای آشنایی بیشتر مقاله ی روانشناس را مطالعه کنید.

علائمی که نشان می دهند شاید وقتش رسیده که به یک مرکز مشاوره روانشناسی مراجعه کنید عبارتند از:

  • احساس بد و طولانی مدتی از نا امیدی و ناراحتی دارید
  • علی رغم هر تلاش و کوششی که می کنید، یا هر کمکی که دوستان و اعضای خانواده به شما می کنند به نظر می رسد وضعیت مشکلتان بهتر نمی شود.
  • تمرکز کردن روی کارهایی باید انجام بدهید برایتان دشوار است یا نمی توانید کار های روزانه ی خودتان را هم انجام دهید
  • زیاده از حد نگرانید و همیشه انتظار بدترین چیزها را دارید
  • عادات بد شما مانند مصرف مشروبات الکلی یا مصرف مواد مخدر یا روانگردان به هر شکلی زیاد شده و شکل اعتیاد به خود گرفته است
  • مدام خشن و پرخاشگر هستید و به خودتان و دیگران آسیب می رسانید

در ادامه بخوانید : روانشناس کودک

انواع درمان های روانشاسی جیست؟

انواع گوناگون و مختلفی از درمان های روانشناسی وجود دارد. روانشناس عموما با توجه به وضعیت و شرایط شما یکی یا ترکیبی چند تای آنها را برایتان انتخاب می کند.هر کدام از این راهکار های تئوریک در حقیقت مانند یک نقشه ی راه است تا به روانشناس کمک کند تا بیمارش را بهتر و عمیقتر درک کند. تا از این طریق روانشناس بتواند مشکلات بیمار را بشناسد و راهکارهای درمانی مناسب تری برای او طراحی کند.

نوع درمانی که روانشناس برای شما طراحی می کند به عوامل گوناگونی بستگی دارد. از جمله ی این عوامل عبارتند از: تحقیقات و کشفیات جدید علم روانشناسی، محور تئوریک و نظریه درمانی خود روانشناس و مهمتر از همه درمانی که به نظر مناسب ترین راهکار برای شما و شرایطتان می رسد

نظریه ی درمانی که روانشناس شما به آن اعتقاد دارد تاثیر زیادی بر اتفاقاتی که در مرکز مشاوره روانشناسی می افتد می گذارد. مشاور روانشناسی که از درمان رفتار شناختی استفاده می کند برای مثال شیوه ی عملی تری را برای درمان شما در پیش می گیرد.

در مرکز مشاوره روانشناسی، مشاور روانشناس ممکن است از شما بخواهد برخی از کارهایی را که طراحی شده اند تا مهارت های حل مسئله را در شما تقویت کنند، انجام دهید. این راهکار معمولا شامل محول کردن برخی از تکالیف است تا بیمار در خانه آنها را انجام دهد و تمرین کند.

روانشناس شما همچنین ممکن است از شما بخواهد اطلاعات بیشتری را برایش جمع آوری کنید، اطلاعاتی مثل  تهیه گزارش از واکنش هایتان در برابر یک موقعیت خاصی که اتفاق می افتد.

یا روانشناس شما ممکن است ازتان بخواهد برخی از کار های خاصی را در فاصله ی بین جلسات تمرین کنید، کارهایی مانند اینکه روانشناس از فردی که از آسانسور می ترسد بخواهد فشار دادن کلید آسانسور را تمرین کند. شما ممکن است تکالیف خواندنی هم از مشاور روانشناستان دریافت کنید. این به خاطر آن است تا در مورد وضعیت و اختلال خودتان اطلاعات و دانش بیشتری کسب کنید.

درمان های روان تحلیلی  و انسان محور معمولا بیشتر بر پایه ی گفتگو و کلام محور هستند. این احتمال وجود دارد که بیشتر وقت خود در مرکز مشاوره روانشناسی را به حرف زدن در مورد تجربیات اولیه ی خود بگذرانید. اینکار به شما و روانشناستان کمک می کند تا درک بهتری از خود وضعیت، اختلال ، علت های احتمالی اش و مشکلات اخیر به دست آورید.

در ادامه بخوانید : روانپزشک تهران

روانشناس شما ممکن است برای درمان عناصر مختلفی از انواع راهکار های رواندرمانی را با هم ترکیب کند. در حقیقت بیشتر روانشناسان خودشان را به تنها یک روش درمانی محدود نمی کنند. در عوض همیشه سعی می کنند عناصری از روش های درمانی گوناگون را با هم ترکیب کنند و برنامه ی درمانی را بر اساس شرایط و نیاز های مختص هر بیمار تنظیم نمایند.

اصلی ترین چیزی که باید بدانید این است که آیا روانشناس شما تخصصی در زمینه ی رفع نیاز های شما و درمان مشکلات خاص شما دارد با خیر. و اینکه آیا خودتان این احساس را دارید که او توانایی کمک کردن به شما برای رفع مشکلتان را دارد یا خیر.

مهمترین عامل موفقیت و نتیجه بخشی درمان با هر روانشناسی و در هر مرکز مشاوره روانشناسی، این است که در وهله ی اول با روانشناس احساس راحتی کنید و حس کنید می توانید برای درمان مشکلتان به او اعتماد داشته باشید. چرا که یک روانشناس بیشتر از آنکه درمانگر باشد، مثل یک مربی، یک راهنما است که به جای درمان،  شما را هدایت می کند و مهارت های خاصی بهتان می آموزد تا خودتان بتوانید با مشکلاتتان کنار بیایید و آنها را حل کنید.

 

بهترین مرکز مشاوره روانشناسی در تهران

اگر قصد دارید به روانشناس مراجعه کنید، سعی کنید بهترین مرکز مشاوره روانشناسی را برای این کار انتخاب نمایید.

مرکز مشاوره حالِ کوک با کادری مجرب از روانشناسان حرفه ای، بی اغراق بهترین مرکز مشاوره روانشناسی در شمال تهران است. شما هم اکنون می توانید برای آشنایی بیشتر و تماس با حالِ کوک، به صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید.

 

.

.

.

.

.

این متن صرفا یک رپورتاژ آگهی می باشد و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت متوجه سایتی است که لینک آن در داخل متن رپورتاژ آگهی قرار گرفته است.




ن : khashayars

بهترین مرکز تامین پوکه قروه

بهترین مرکز تامین پوکه قروه

پوکه قروه دارای بیش از 15 سال سابقه در زمینه تولید و توزیع پوکه معدنی میباشد.

پوکه معدنی قروه بالاترین درجه کیفیت را داشته و بیشترین سهم بازار ایران را در خصوص فروش پوکه به خود اختصاص داده است.

پوکه معدنی قروه به دلیل بهره گیری از بهترین متخصصان و مجهزترین تجهیزات آزمایشگاهی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار میباشد.

از پوکه اکثراً در صنعت ساختمانی استفاده می شود. این جایگیزینی به دو دلیل اصلی میباشد :

  • در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی همچون شن و ماسه دارای وزن بسیار کمتری است.
  • از سختی و مقاوت بالایی در برابر فشارهای خارجی همچون وزن ساختمان برخوردار است.

پوکه معدنی قروه در اندازه های متفاوتی در پوکه قروه تولید می شود این پوکه ها دارای درجه بندی های مختلفی هستند که هر یک از این درجه بندی ها در کاربرد خاصی استفاده می شود.

در صنعت ساخت و ساز از پوکه معدنی بیشتر برای شیب دهی سقف و مسطح سازی کف به جهت سبکتر کردن ساختمان استفاده می شود.

چرا پوکه قروه

کشور ایران دارای کوه های آتشفشانی فروانی است که بسیاری از آنها بصورت غیرفعال میباشند.

شهرستان قروه واقع در استان کردستان نیز شامل تعداد بسیاری از این کوه های آتشفاشنی است که اکثر آنها در قسمت شمالی این شهرستان قرار دارند که امروزه تمامی آنها بصورت غیرفعال در آمده اند. حاصل این کوه های آتشفشانی ایجاد منابع معدنی فراوانی در این شهرستان گشته است.

پوکه قروه دارای سابقه فراوانی در ایران بوده و معادن قروه یکی از بزرگترین منابع تامین کننده پوکه در سطح کشور است.

پوکه معدنی قروه دارای بهترین کیفیت و کمترین وزن است و بیشترین سفارش برای خرید پوکه را هر سال به خود اختصاص داده است.

دو ویژگی یاد شده سبکی و کیفیت فروان به لحاظ استحکام که در همین مقاله نیز به آنها اشاره شده است.

میزان کیفیت پوکه به وزن آن بستگی دارد یعنی پوکه هر چه قدر سبکتر باشد از کیفیت بالاتری برخوردار است.

پوکه معدنی

پوکه معدنی یک ماده معدنی حاصل از فعالیت های آتشفشانی است.

پوکه قروه استخراج شده از دل کوه ها بر اثر فراوان گدازه های آتشفشان به وجود می آید. بر اثر خروج گدازه ها، گاز هایی با فشار زیاد به بیرون فرستاده می شود که حاصل برخورد این گدازه ها و گازها، ایجاد توده هایی به همراه حباب هایی ریزی بر روی سطح آن میباشد سپس بر اثر سرد شدن در معرض هوا تبدیل به ماده معدنی سبک و مقاومی با نام پوکه معدنی می شوند.

گدازه های آتشفشانی پس از رسیدن به سطح زمین سرد شده و بصورت دانه های توخالی در می آیند.

سبک وزن بودن پوکه معدنی قروه به دلیل وجود حفره های ریز فراوان در ساختار آن میباشد.

این پوکه معدنی در عین سبکی از مقاومت و استحکام خوبی برخوردار است.

کاربردهای پوکه قروه

  • برای تولید بتن سبک وزن از پوکه معدنی استفاده می شود.
  • استفاده معمول از پوکه معدنی برای شیب بندی های ساختمان ها میباشد.
  • ایجاد سازه های سبک با بهره گرفتن از پوکه قروه بسیار مفید است.
  • استحکام خیلی مناسب پوکه حتی برای مقاوم سازی سازه ها.
  • کاربرد دیگر پوکه در عایق بندی و محافظت از اجزای سازه است.
  • جهت ایجاد بنا های آب نما می توان از پوکه معدنی استفاده کرد.
  • استفاده از پوکه معدنی در صنعت کشاورزی برای صرفه جویی در مصرف آب.
  • بهره گیری از پوکه معدنی در تصفیه خانه های آب.
  • از پوکه معدنی می توان در مکان هایی که دارای سر و صدای زیاد می باشد به عنوان عایق صوتی استفاده نمود.
  • به دلیل داشتن خاصیت عایق مناسب در سرخانه ها به بعنوان عایق استفاده می شود.
  • پوکه قروه سرشار از املاح معدنی بوده و باعث بهبود کیفیت خاک می شود.
  • به دلیل استحام پوکه معدنی بتن تولید شده از آن درعین سبک وزنی از مقاومت و دوام بالایی برخوردار است.

کاربرد پوکه قروه

کاربرد پوکه معدنی قروه در صنعت ساختمانی

مهمترین کاربرد پوکه در صنعت ساخت و ساز میباشد.

این کاربرد دارای 2 فایده است

  • صرفه جویی در هزینه ها به دلیل جایگیزینی پوکه معدنی با سایر مصالح ساختمانی
  • ایجاد یک بافت سازه ای محکم و سبک

شیب دار کردن سقفها و کف سازی ازعمده کاربردهای دیگر پوکه در ساختمان سازی میباشد.

از جمله سایر کاربردهای مهم دیگر پوکه معدنی می توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • استفاده از پوکه در ساخت بتن  و بلوک های سقفی
  • استفاده از آن در شیب دار کردن سقف
  • ساخت سازه های سبک
  • استفاده از پوکه در مقاوم سازی به دلیل استحکام آن
  • استفاده از پوکه به عنوان عایق بندی

کاربرد پوکه قروه در کشاورزی

یکی دیگر از مهمترین کاربردهای پوکه معدنی قروه در حفظ و نگهداری رطوبت و کیفیت خاک است.

کاربرد پوکه درکشاورزی که باعث تقویت خاک شده و میزان برداشت را افزایش می دهد.

به دلیل نگهداری بیشتر رطوبت و آب در خود باعث صرفه جویی در آبیاری می شود.

به دلیل حفظ طولانی مدت آب در خود و انتقال تدریجی آن به خاک باعث حفظ مواد معدنی در زمین کشاوری می گردد.

به عنوان آخرین مزیت استفاده از پوکه قروه در کشاورزی برای افزایش هوادهی به خاک به دلیل وجود حفره های ریز در پوکه که باعث افزایش اکسیژن رسانی به ریشه گیاهان می شود.

کاربرد پوکه قروه در صنعت کاغذ و پوشاک

یکی از موارد بسیار منحصربه فرد و مزیت های جالب پوکه معدنی قروه استفاده از آن به عنوان یک ماده سایشی است.

پوکه معدنی به عنوان یک ساینده مناسب در ساخت کاغذ سمباده کاربر فراوانی دارد.

من جمله سایر کاربردها میتوان به تولید پارچه های سنگ شور و همچنین تولید صفحه سنگ فرز اشاره داشت.

کاربرد پوکه قروه در مقاوم سازی

پوکه معدنی به دلیل شکل گیری در شرایط سخت دارای درجه مقاومت بالایی نسبت به سایر مصالح میباشد.

در قسمت هایی از ساختمان که باید فشار زیادی را تحمل کنندعموما از پوکه معدنی استفاده می شود.

ساختمان خود را با پوکه قروه سبک بسازید

کشورمان ایران بر روی گسل های فراونی قرار دارد و کشوری زلزله خیزی شناخته می شود.

در هنگام ساخت و ساز استفاده از مصالح ساختمانی امری اجتناب ناپذیر است. بنابراین در این شرایط تا جای ممکن باید از مصالح سبک استفاده نمود.

پوکه قروه این تضمین را به شما میدهد که سبکترین و با کیفیت ترین (از لحاظ مقاوت) پوکه معدنی را به شما ارایه نماید.

مزیت استفاده از پوکه قروه علاوه بر سبکتر کردن سازه باعث صرفه جویی اقتصادی نیز می شود.

چرا که هزینه استفاده از پوکه معدنی به جای سایر مصالح ساختمانی بسیار به صرفه تر است.

 

خرید پوکه

خرید پوکه باید بر اساس عوامل مختلفی انجام گیرد تا بیشترین تاثیر خود را برای کاری که قرار است استفاده شود داشته باشد.

عوامل موثر در خرید پوکه

آشنایی با انواع پوکه قروه

  • پوکه عدسی
  • پوکه نخودی
  • پوکه فندقی
  • پوکه بادامی
  • پوکه پودری یا ماسه ای
  • پوکه صنعتی

کاربر انوع پوکه معدنی

هر یک از انواع پوکه معدنی برده شده دارای کاربردهای خاص مربوط به خود هستند.

که در صورت آشنایی با کاربرد هر یک از انواع پوکه قطعا بهترین نوع را برای خرید پوکه انتخاب می نمایید.

وزن پوکه قروه

وزن پوکه یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در خرید پوکه میباشد به عنوان مثال انتخاب سبکترین پوکه برای کارهای ساختمانی باعث کاهش بسیار زیاد وزن ساختمان و افزایش مقاومت ساختمان می شود.

.

.

.

.

.

این متن صرفا یک رپورتاژ آگهی می باشد و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت متوجه سایتی است که لینک آن در داخل متن رپورتاژ آگهی قرار گرفته است.




ن : khashayars

نکات مهم خرید ملک در ترکیه

نکات مهم خرید ملک در ترکیه

قوانین خرید ملک و اخذ اقامت در ترکیه ، راهنمای خریداران خارجی

طبق تبصره 35 قانون املاک و اراضی به شماره تصویب 2644   در 18 ماه مه سال 2012 تملک و خرید اراضی برای تمامی اتباع خارجی در ترکیه بلا مانع اعلام شد.

شهروندان خارجی می توانند هر نوع ملکی از جمله (خانه،تجاری،زمین و اراضی ) را با کسب استعلام از مراجع مربوطه خریداری نمایند

شهروندان خارجی که اقدام به خرید زمین برای ساخت ملک می کنند، می بایست طی 2 سال اقدام به شروع ساخت پروژه معرفی شده به وزاتخانه نمایند.

 

    شرایط ،محدودیت و عقود لازم برای خریدار خارجی

 

الف : هر شهروند خارجی میتواند تا مرز 30 هکتار از اراضی جمهوری ترکیه را خریداری نماید

ب : شهروند خارجی حق تملک و یا اجاره اراضی جمهوری ترکیه را که در مناطق نظامی-امنیتی واقع شده اند را         ندارد

ج : شهروند خارجی میتواند تنها تا 10 درصد از اراضی و املاک هر ناحیه/شهر را خریداری نماید

د : شهروندان خارجی و یا شخصیت های حقوقی ثبت شده در خارج از ترکیه میتوانند از مالکین و موسسات مالی (بانک) معتبر درخواست خرید اعتباری داشته باشند و قانون محدودیتی در این مورد ندارد

هـ : شرایطی که باعث می شود ملک و عقود مربوطه کا لم یکن طلقی شوند عبارت است از :

اگر عقود و ملک مورد معامله باعث نقض و شکسته شدن قانونی شده باشد

عدم تایید ملک یا معامله از سوی وزارتخانه و ارگان های امنیتی

پایان یافتن مهلت قانونی برای شروع پروژه (ها) ی معرفی شده به وزارتخانه مربوطه

عدم پایان کار طبق برنامه ارائه و ثبت شده به وزارتخانه مربوطه

 

سایر موارد حائز اهمیت برای متقاضیان خارجی خرید ملک در ترکیه

 

استعلام وضعیت ملک از سازمان ثبت اسناد و املاک ترکیه در خصوص بدهی ملک، وام، محدودیت قانونی اعمال شده بر ملک توسط دستگاه قضایی

اگر یکی از دفاتر درخواست خرید خانه توسط متقاضی خارجی را رد کرد، متقاضی می تواند از طریق اداره و یا سرپرستی منطقه به طرح درخواست مجدد اقدام نماید

دقت در انتخاب مشاوران،سازندگان، متقاضی میتواند از مشاور و یا سازندگان درخواست ارائه مجوز های قانونی آنها را داشته باشد و یا از صحت فعالیت آنها با استعلام از مراجع مربوطه مطمئن شود

 

خرید ملک در کشور ترکیه یکی از شاخصه های بررسی درخواست اقامت توسط وزارت کشور جمهوری ترکیه می باشد و به تنهایی تضمین کننده اخذ اقامت دائم و یا کوتاه مدت خریدار نمی باشد، تصمیم اعطای اقامت در اختیار وزارت کشور و بر اساس شاخصه های متفاوتی صورت می پذیرد. خریدار می بایست قبل از اقدام به خرید به نیت اخذ اقامت و یا تابعیت کشور ترکیه بر اساس تبلیغات انجام شده صحت آنها را از وزارت کشور ترکیه و یا سفارت جمهوری ترکیه در کشور مبدا را جویا شود

برای ارتباط با امور مشتریان موسسه رواک و درخواست بررسی شرایط توسط کارشناسی حقوقی موسسه میتوانید از طریق لینک های واتساپ و تلگرام یا شماره های موجود در سایت موسسه رواک یا صفحه ارتباط با ما به آسانی با ما تماس گرفته و از اجاره ملک  یا خرید ملک در ترکیه تا اخذ کارت اقامت ترکیه را از ما بخواهید.

 

این متن صرفا یک رپورتاژ آگهی می باشد و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت متوجه سایتی است که لینک آن در داخل متن رپورتاژ آگهی قرار گرفته است

 




ن : khashayars

آیا به دنبال یک سفر راحت و ایمن با اتوبوس هستید؟

آیا به دنبال یک سفر راحت و ایمن با اتوبوس هستید؟

سفر با اتوبوس یکی از سفرهای ارزان قیمت و به صرفه است که دانشجویان به آن علافه زیادی دارند. علت آن هم کاملا مشخص است قیمت آن است! یک دانشجو شاید شغل مناسبی برای پرداخت هزینه های زیاد هواپیما و یا حتی قطار را نداشته باشد، به همین دلیل است که به دنبال یک جایگزین باید بگردد. اما چگونه با پرداخت هزینه کم یک سفر راحت داشته باشیم؟ چه مواردی را با خود به همراه ببریم؟ این نکات را باید قبل از خرید بلیط اتوبوس بدانید.  

 

آیا حق و حقوق خود را می دانید؟

 این حق شماست که بدانید در یک سفر با  اتوبوس چه مسیری را برای رسیدن به مقصد طی و از چه جاده‌ها و شهرهایی گذر می‌کند. معمولا شرکت‌های حمل و نقل، هنگام صدور بلیت، مسیر سفر را به شما اطلاع می‌دهند. نرخ خدمات حمل و نقل مسافر با اتوبوس هر سال را وزارت راه و ترابری از سوی سازمان حمل و نقل پایانه‌های کشور صادر می‌کند.

 

شرکت‌های مسافربری باید در صورت درخواست شما بدون دریافت وجه اضافی، بلیت صادره را تمدید کنند. برای کودکان زیر ۵ سال که صندلی جداگانه‌ای به آنها اختصاص نمی‌یابد، خدمات حمل و نقل رایگان است. شرکت‌های مسافربری ملزم هستند در همان ساعتی که در بلیت شما درج شده وسیله نقلیه مناسبی برای سفر شما آماده کنند، ولی در صورت تاخیر بیش از یک ساعت در حرکت وسیله نقلیه عمومی، شرکت ملزم به تامین وسیله نقلیه جایگزین و یا استرداد کل مبلغ بلیت در صورت درخواست مسافر است. پس قبل از خرید بلیط اتوبوس به این نکته توجه کنید.

 

اگر شما تا یک ساعت قبل از آغاز سفر نوروزی از سفر منصرف شوید شرکت‌های مسافربری با کسر ۱۰ درصد کل مبلغ بلیت، پول بلیت را به شما باز می‌گردانند. فراموش نکنید اگر اتوبوس شما در طول سفر دچار نقص فنی شد و از ادامه سفر بازماند، شرکت حمل و نقل موظف است بدون ایجاد هزینه اضافی و در اسرع وقت، وسیله مناسب را برای انتقال مسافران فراهم کند.

 

 

به نکات بهداشتی و سلامت دقت بیشتری بکنید

 رانندگان اتوبوس‌ها را شرکت‌های حمل و نقل از میان افرادی که صلاحیت اخلاقی و حرفه‌ای دارند و آزمون‌های لازم را گذرانده‌اند، برمی‌گزینند. کارکنان اتوبوس در طول سفر نوروزی موظفند اصول اخلاقی و شئونات اسلامی را رعایت کنند. همچنین در زمان و مکان مناسب برای بجا آوردن نماز توقف کنند. فراموش نکنید رعایت اصول بهداشتی اتوبوس تحت نظارت مسوولان شرکت مسافربری است و شما می‌توانید اگر شکایتی در این زمینه داشته باشید این شکایت را با این مسوولان در میان بگذارید.

 

پذیرایی از مسافران در داخل اتوبوس و ارائه آب آشامیدنی باید با استفاده از ظروف یک‌بارمصرف استاندارد باشد.

 

ایمنی در اتوبوس را جدی بگیرید

اگر طول سفر نوروزی شما بیش از هشت ساعت است باید حتما یک راننده کمکی در اتوبوس شما حضور داشته باشد تا در هنگام خستگی و خواب‌آلودگی راننده اول جایش را با او عوض کند. هیچ راننده‌ای حق ندارد با سرعت غیرمجاز براند. فراموش نکنید سرنشینان اتوبوس برای حوادث احتمالی بیمه شده‌اند و اگر خدای‌نکرده حادثه‌ای در طول سفر رخ دهد شرکت بیمه‌گر در حد تعهدات خسارات وارده به مسافران را جبران می‌کند.

 

 

برای سفر چقدر بار می توانم حمل کنم؟

شما در طول مسافرت با اتوبوس می‌توانید ۲۰ کیلوگرم بار را به ازای هر نفر همراه ببرید و اصلا لازم نیست بابت آن هزینه اضافی به شرکت اتوبوسرانی بپردازید. وقتی شما بار و وسایل‌تان را تحویل می‌دهید مسوولیت نگهداری آن برعهده شرکت مسافربری است. مسافران باید در قبال تحویل بارشان به شرکت مسافربری، برچسب شماره‌دار مربوط به بار خود را دریافت کنند.

 

اگر بد خواب هستید توجه کنید

اگر شما در طول سفر با اتوبوس خواب‌تان نمی‌برد و چندین ساعت کلافه می‌شوید می‌توانید قبل از سفر یک عدد قرص خواب‌آور ضعیف با تجویز پزشک‌تان مصرف کنید.

 

استفاده از هدفون را فراموش نکنید

اگر سر و صدای مسافران، گریه کودکان و حتی رفت و آمد ماشین‌ها در جاده شما را ناراحت می‌کند می‌توانید یک هدفون همراه ببرید و در طول سفر با اتوبوس به‌خصوص در طول شب گوش‌هایتان را با آن بپوشانید.

 

از شرکت مسافربری مشهور خرید کنید

ممکن است شما بلیت ‌گران‌تری بخرید ولی در عوض سفر نوروزی‌تان را در اتوبوسی سپری می‌کنید که ایمن‌تر است. خدمات بیشتری به شما ارائه می‌شود و صندلی‌های بهتری دارد بنابراین شرکت‌های مسافربری برتر را انتخاب کنید.

 

دور رستوران های بین راهی را خط بکشید

باید گفت در رستوران بین‌راهی استانداردی وجود ندارد. سطح بهداشت این واحدها در حد ابتدایی است. اگر مجبورید در این مکان‌ها غذا بخورید دست‌کم آنهایی را برگزینید که معتبرتر هستند. اگر چه معمولا رانندگان اتوبوس در رستوران‌های خاص توقف می‌کنند و استفاده از رستوران بهتر، ‌مقدور نیست ولی برای ارزیابی سطح بهداشت این رستوران‌ها به وضعیت دستشویی‌ها، لباس کارگران،‌ نظافت میزها، حضور حشرات و تمیزی وسایل غذا مثل چاقو و چنگال و لیوان دقت کنید.

 

تفاوت سفر با اتویوس و قطار چیست؟ کدامیک را انتخاب کنیم؟

  • ازلحاظ هزینه بلیط، قطارها رنج قیمتی بالاتر و وسیع‌تری دارند؛ اما نا گفته نماند که در بعضی قطارهای اتوبوسی قیمتی پایین‌تر از قیمت بلیط اتوبوس هم می‌بینیم.
  • متأسفانه به دلیل نبود شبکه ریلی در تمام نقاط کشور امکان استفاده از آن در تمام ‌مسیرها فراهم نیست دراین میان اتوبوس‌ها توانسته‌اند با خدمت‌رسانی در تمامی خطوط بین‌شهری از این جنبه از قطارها پیشی بگیرند.
  • ازلحاظ امنیت، اتوبوس امنیت پایینی دارد وهمان طور که در اخبار می‌بینیم خطاهای انسانی در حین رانندگی و یا فرسودگی اتوبوس و یا شرایط بد جوی در فصل‌های سرد سال سبب اتفاقات ناخوشایندی برای مسافران می‌شود.
  • ازلحاظ راحت بودن سفر، حتی سفر با قطارهای با کمترین امکانات نیز هم راحت تر از اتوبوس است. مهم‌ترین ویژگی‌اش هم این است که شما در قطارها به‌راحتی در هر زمان به سرویس بهداشتی، برق موردنیاز گوشی و تبلت و مواد غذایی دسترسی دارید و با خیالی آسوده از مسیر سفر خود لذت می‌برید.



ن : khashayars

انتخاب بهترین راه برای مهاجرت به ترکیه

انتخاب بهترین راه برای مهاجرت به ترکیه

انسان ها همیشه در ذات خود به دنبال رشد و تکامل هستند و تنها یک بار فرصت زندگی کردن دارند. امروزه به دلیل فراهم آمدن شرایط گوناگون، مهاجرت به ترکیه برای بالاتر بردن سطح زندگی و ساختن آینده‌ ای بهتر به پدیده ای رایج تبدیل شده است.

همانطور که میدانید برای گرفتن اقامت ترکیه راه های بسیاری وجود دارد که منجر به گرفتن اقامت ترکیه میشود که به اختصار میتوان از اقامت توریستی ترکیه ،اقامت دانشجویی ترکیه ،اقامت از طریق خرید ملک ترکیه ، اقامت از طریق ثبت شرکت ترکیه اشاره نمود که تمامی این نوع اقامت ها شرایط و ضوابط خاص خود را دارند که انجام هر کدام از این موارد احتیاج به مشاوره ی دقیق و بررسی خاص هر کدام را به طور مجزا دارا میباشد.شرکت شایان ترکیه با داشتن کادری مجرب و متخصص در امور اقامت ترکیه و انجام تمامی مراحل قانونی تا پایان کار  شما عزیزان را همراهی مینماید.

اقامت توریستی ۹۰ روزه

اقامت ترکیه توریستی برای دارندگان پاسپورت ایرانی نیازی به ویزا ندارد و دارنده آن می تواند به مدت ۳ ماه یا ۹۰ روز در خاک ترکیه بماند.این ویزا در طول بازه زمانی ۱۸۰ روز ۹۰ روز آن را در ترکیه میتوانید بمانید.

اقامت ۱ یا ۲ ساله توریستی ترکیه

درصورتی که خواهان ماندن بیش از ۳ ماه، در ترکیه باشید، باید اقامت ۱ یا ۲ ساله درخواست دهید. با این نوع اقامت اجازه کار کردن ندارید, اما میتوانید خرید ملک, تحصیل, ثبت شرکت,خرید ماشین, درخواست ویزای شینگن و سایر موارد را میتوانید انجام دهید. با اجاره ی یک منزل مسکونی و تایید اجاره نامه و ثبت نام در اداره مهاجرت ترکیه و جمع آوری یک سری اسناد ، امکان اخذ مجوز ۱ یا ۲ ساله نیز وجود دارد.هزینه مجوز توریستی برای افراد بالای ۱۸ سال در سال ۲۰۱۹ فقط یک بیمه سلامت و ۸۰ دلار آمریکا و ۸۹ لیر هزینه دولتی میباشد افراد زیر ۱۸ سال فقط ۴۰ دلار آمریکا و ۸۹ لیر پول کارت دارا میباشد (بیمه سلامت ترکیه با توجه به سن افراد تغییر میکند بین ۱۴۰ لیر تا ۸۰۰ لیر میباشد)

 

اقامت تحصیلی

برای اخذ اقامت تحصیلی ابتدا باید در یکی از دانشگاه های ترکیه چه خصوصی چه دولتی به طور رسمی پذیرش بگیرید و با داشتن شماره دانشجویی میتوانید برای اقامت تحصیلی اقدام کنید .هزینه اقامت تحصیلی در سال ۲۰۱۹, ۸۹ لیر که فقط هزینه کارت اقامت هست پرداخت میکنید و هزینه بیمه سلامت که با توجه به سن بین ۱۴۰ لیر تا ۸۰۰ لیر میباشد و هزینه دولتی دیگه ای ندارد.

اقامت ترکیه با خرید ملک اقامت

ترکیه با خرید ملک زیر ۲۵۰ هزار دلار باید ۵ سال تمدید شود و بیش از ۱۸۰ روز از کشور خارج نشوید و هیچ گونه تخلف قانونی نداشته باشید, بعد از آن میتوانید با یک سری شرایط دیگر اقدام به گرفتن اقامت دائم کنید. لازم به ذکر هست که ملک خریداری شده اگر بالای ۲۵۰ هزار دلار ارزش داشته باشد, پاسپورت این کشور بلا فاسله برای خودتان و افراد زیر ۱۸ سال خوانوادهتان تعلغ میگیرد پیام بسیار مهم در راستای اجرای سیاستهای جدید مهاجرتی کشور ترکیه در سال ۲۰۱۸ هزاران ایرانی که از قبل در این کشور با اقامتهای کوتاه مدت (سالیانه – توریستی) زندگی میکردند از آنجاکه دارندگان این نوع اقامت به هیچ عنوان حق کارکردن در ترکیه را ندارند.دولت پس از مواجه شدن با موج مهاجرت ایرانیان و کشف مواردی متعدد از کار سیاه و غیرقانونی آنان تصمیم به اجرای سیاستی مقابله جویانه گرفت و اولین سیاست برای افرادی که قصد اخذ اقامت توریستی را دارند این است که تمکن مالی ، گردش حساب و حقوق خود در ایران و گواهی عدم سوء پیشینه را همراه با مدارک به اداره مهاجرت اثبات نمایند .بدین ترتیب بصورت کلی اقامت افرادی که بعداز ۵ سال تمدید اقامت توریستی خود به یکی از امور توجیه پذیر اقامت (ثبت شرکت,خرید ملک,ازدواج, سرمایه گذاری)نپرداخته باشند تمدید نخواهد شد.

اقامت از طریق سرمایه گذاری  ثبت شرکت

از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت به تنهایی به شما اجازه مهاجرت دائم نمی دهد. با ثبت شرکت شما باید اجازه کار ترکیه را دریافت کنید که اجازه کار باید ۵ نفر ترک را به صورت سوری یا حقیقی در استخدام داشته باشید بعد به شما اجازه کار داده خواهد شد و سپس با اخذ اجازه کاری ۱ ساله موقت و تمدید سالیانه آن تا ۵ سال می توانید اقامت دائم اخذ نمایید.

 

این متن صرفا یک رپورتاژ آگهی می باشد و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت متوجه سایتی است که لینک آن در داخل متن رپورتاژ آگهی قرار گرفته است




ن : khashayars

آشنایی با یو پی اس و نحوه خرید آن

آشنایی با یو پی اس و نحوه خرید آن

منبع تغذیه بی وقفه یا UPS یک دستگاه است که به کامپیوتر تا زمانی که منبع اصلی برق از دست رفته است، متصل می شود تا برق آن را تامین کند. این دستگاه همچنین محافظت در برابر صدمات برق را فراهم می کند.

منبع تغذیه اضطراری یا منبع برق بی وقفه یا UPS یک دستگاه الکتریکی است که هنگامی که منبع تغذیه ورودی یا برق قطع می شود، برق اضطراری را تحمیل می کند. یو پی اس سیستم برق اضطراری یا ژنراتور آماده به کار متفاوت است که با تامین انرژی ذخیره شده در باتری ها، ابررایانه ها و یا فلاش ها ، حفاظت در برابر وقوع قطع برق ورودی را فراهم می کند. زمان کار بیشترین منبع برق اضطراری نسبتا کوتاه است  یعنی در فقط چند دقیقه اما برای شروع به کار یک منبع برق آماده به کار ، تجهیزات محافظت شده بسته کافی است. UPS یک نوع سیستم قدرت مداوم است.

فرا یو پی اس یکی از حوزه منبع تغذیه بدون وقفه می باشد که با هدف اطلاع رسانی مشتریان خرید یو پی اس و باطری یو پی اس امید دارد تا بتواند متقاضیان خرید این محصولات را راهنمایی کرده و کمک بسزایی در خرید این محصول کرده باشد .

تعمیر انواع یوپی اس و باطری

از دیگر خدمات این سایت ، تعمیرات و سرویس دهی انواع یو پی اس و باتری یو پی اس می باشد. همچنین با استفاده از مقالات موجود می توانید اطلاعات خود را در زمینه تعمیر یو پی اس کامل کنید.

یو پی اس برای کامپیوتر

امروزه نقش رایانه ها و کامپیوتر های شخصی را در زندگی انسان ها نمی توان نادیده گرفت، و هرچه پیش می رویم،  ابعاد بیشتری از زندگی بشر تحت الشاع کامپیوتر ها و دنیای دیجیتالی می گردد.  از بانکداری و خرید اینترنتی گرفته تا ماشین های اداری که در آنها  کاغذ جای خود را به داده های کامپیوتری سپرده است.

آنگونه که  می دانید کامپیوتر شخصی شما برای تغذیه مدار های الکترونیک خود نیاز به برق شهر دارد و  اختلالات شبکه برق بر عملکرد سیستم های کامپیوتری شما تاثیر منفی می گذارد و حتی ممکن است باعث از بین رفتن قطعات آن شود.

یکی از راه حل های مهم برای حفاظت در برابر نوسانات برق شهر و یا نوسانات الکتریکی استفاده از دستگاه یو پی اس یا منبع تغذیه برق اضطراری است. بنابراین استفاده کردن از استابلایزر  یا  یوپی اس های مناسب برای تثبیت کردن ولتاژ خروجی راهکاری مناسب برای حل این مشکلات است.

این متن صرفا یک رپورتاژ آگهی می باشد و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت متوجه سایتی است که لینک آن در داخل متن رپورتاژ آگهی قرار گرفته است




ن : khashayars

نکات مهم انتخاب انواع کولر آبی

نکات مهم انتخاب انواع کولر آبی

نکات مهم انتخاب انواع کولر آبی :

همانطور که می دانید امروزه روی پشت‌بام و تراس بیشتر خانه‌ها، کولرهای آبی همراه با کانال‌های مربوطه دیده می شوند. در کولر آبی، جریان هوای خنک با استفاده از تبخیر سطحی لایه نازک آب موجود روی سطح پوشال ها یا سلولز کولرهای آبی ایجاد می گردد.

قبل از ارائه توضیحات در خصوص انواع، مزایا و روش انتخاب کولرهای آبی به اطلاع میرساند عرضه انواع کولرهای آبی معتبر با گارانتی اصالت کالا و زمان تحویل 2 تا 4 ساعته (در تهران) و مناسب ترین قیمت ها توسط اینترنتی انرژی نوین انجام می گردد. (ارسال برای شهرهای دیگر 2 تا 3 روز کاری بر اساس دوری مسافت)

مزایای کولر آبی

بطور کلی خنک سازی تبخیری از طریق کولر های آبی روشی رایج و بهینه برای ایجاد هوای خنک در محیط (به شرط اینکه میزان رطوبت نسبی هوا کمتر از 40 درصد باشد)، می باشد.
معمولا استفاده از کولر های آبی در شهرهایی با هوای گرم و خشک توصیه می گردد. در این روش کولر آبی با ایجاد رطوبت در محیط، علاوه بر تأمین هوای خنک مورد نیاز، مانع از خشکی هوا، ترک خوردن وسایل چوبی و ایجاد الکتریسیته ساکن در این مناطق گردیده و علاوه بر خنک کردن به لطافت هوای محیط نیز کمک می نماید.
بنابراین بطورکلی می توان گفت از کولرهای گازی برای مناطق گرم و مرطوب و از کولرهای آبی برای مناطق خشک و معتدل استفاده می شود.

اصلی ترین دلایل استفاده از کولرهای آبی بشرح زیر می باشند:

  • قیمت مناسب تر
  • مصرف برق پایین تر
  • نصب و راه اندازی آسان تر
  • هزینه جزئی بهره برداری و تعمیرات احتمالی

انواع کولر آبی

  • کولر آبی پرتابل یا متحرک همانطور که از نام آن مشخص است قابلیت جابه جایی و پرتابل بودن را دارد. مخزن این کولر یا به صورت دستی پر می شود و یا قابلیت اتصال مستقیم به شلنگ و شیر آب را دارد.
  • کولر آبی ثابت که معمول ترین نوع کولر آبی است به دلیل داشتن ابعاد بزرگ بر روی پشت بام یا تراس یا بعضا در حیاط نصب میشود و با استفاده از کانال کشی میتوان از هوای خنک آن بهره مند شد.

کولرهای آبی ثابت، از نظر نحوه خنک کنندگی هوا، به دو نوع کلی کولرهای آبی معمولی (با پوشال) و کولرهای آبی سلولزی تقسیم می شوند.
همانطور که می دانیم در کولر آبی معمولی، با ریزش آب روی پوشال ها و عبور هوا از میان پوشال های خیس، هوای خنک ایجاد می شود و البته پوشال بعد از مدت کمتر از یک ماه پیوستگی خود را از دست می دهد و خالی شدن پوشال در بعضی نقاط، باعث کاهش راندمان خنک کنندگی در کولرهای آبی معمولی و پوشالی می گردد.

در کولر آبی سلولزی به جای پوشال از پد های سلولزی استفاده می گردد که بدلیل پیوستگی حجمی سلولز نسبت به پوشال تامین هوای خنک در کولرهای سلولزی به صورت بهتر و پیوسته تری انجام می گردد.
استفاده از پد سلولزی بجای پوشال در کولر های آبی، بدلیل خاصیت جذب بیشتر آب نسبت به پوشال و همچنین قرارگیری لایه های منظم، موج دار و یکنواخت سلولز در کنار هم، توزیع یکنواخت آب بر روی پد سلولزی و در نتیجه وجود بیشترین سطح تماس موثر بین هوای عبوری و سطح مرطوب پد سلولزی ، باعث ایجاد خنکی بیشتر ( حدود 2 تا 3 درجه سانتیگراد بیشتر از کولرهای با پوشال ) و عدم انتقال ذرات معلق هوا و باکتری ها به داخل کانال کولر می گردد.

کولر آبی با فن هوادهی پروانه ای یا آکسیال : در این نوع کولرهای آبی که مستقیما در محل پنجره قرار می گیرند، فقط امکان هوادهی مستقیم و بدون امکان عبور هوا از کانال وجود دارد. (بطور کلی نصب فن سانتریفیوژ در کولرهای آبی ثابت جهت غلبه بر افت فشار عبور هوا از درون کانال های هوای کولر انجام می پذیرد)، اما در صورتیکه مایل به استفاده مستقیم و بدون کانال کشی از کولر آبی برای هر محل باشید می توانید از انواع کولر های آبی با فن آکسیال (پنجره ای) که قیمت آنها تقریباً نصف قیمت کولر های آبی رایج می باشد استفاده نمائید. (البته فراموش نکنید که جهت تامین هوای تازه این کولرهای آبی نیز باید این کولرها در فضای بیرونی ساختمان نصب شوند)
نوع پرتابل این کولرها نیز باید در محلی قرار گیرد که پشت آن، هوای آزاد بیرون از اتاق جریان داشته باشد.بنابراین کولرهای آبی با فن هوادهی آکسیال ( پنجره ای) فقط در مواردی قابل استفاده می باشند که هوای خنک آنها از دهانه خروجی هوای کولر مستقیما و بدون کانال کشی به فضای مورد نظر دمیده شود.

همچنین کولرهای آبی از نظر محل و نحوه هوادهی نیز به دو دسته تقسیم می شوند.
کولرهای آبی که دهانه خروجی یا کانال هوادهی آنها در یکی از اضلاع کناری کولرآبی قرار گرفته اند و نیز کولرهای هوادهی از بالا که کانال هوادهی آنها در سقف کولر قرار گرفته است.

کولرهای آبی هوادهی از بالا : این کولرهای آبی که مناسب ترین انتخاب جهت نصب در بالکن یا تراس واحدهای مسکونی می باشند، اولا امکان خنک نمودن هوای ورودی از هر چهار جهت کولر را دارا می باشند و ثانیا در صورت نصب در بالکن یا تراس، با توجه به هوادهی از بالا، دارای امکان کانال کشی راحت تری می باشند.

نکته مهم در خصوص راه اندازی کولرهای آبی با توجه به آمار برق گرفتگی های منجر به فوت در سرویس کولرهای آبی اینکه قبل از سرویس سالیانه یا فصلی آنها حتما کلید برق دستگاه را خاموش نمائید یا از سرویسکاران با تجربه کمک بگیرید.

لازم به ذکر است کولرهای آبی با هوادهی از بالا در هر دو نوع کولر آبی با پوشال و کولر آبی با سلولز تولید و عرضه می گردند.

در گروه کولرهای آبی سایت مرجع دماتجهیز که اولین (از سال 1383) و پربیننده ترین سایت فروشگاهی دستگاه های سرمایش و گرمایش در خاورمیانه می باشد (طبق داده های سایت جهانی Alexa.com) می توانید با اندکی حوصله جهت مطالعه توضیحات خلاصه و جامع ارائه شده، کالای مورد نظر خود را با مناسبترین قیمت (تضمین بهترین قیمت ها) و اطمینان خاطر از دریافت خدمات و گارانتی اصل و معتبر به راحتی خریداری فرمائید.


چگونگی انتخاب ظرفیت کولر آبی

  • بمنظور انتخاب کولرهای آبی سلولزی یا پوشالی مورد نیاز، برای هر یک از آپارتمان ها بر اساس تفاوت در متراژ بنا و همچنین قرار گرفتن آن واحد در زیر بام ساختمان و یا قرار گرفتن در طبقات وسط، نحوه محاسبه و انتخاب کولر آبی متفاوت است. اما تأکید می نماییم که در واحدهایی که در واقع سقف آنها بام ساختمان هستند، بدلیل تابش مستقیم نور گرم آفتاب داغ تابستان، احتیاج به انتخاب کولر آبی با ظرفیت خنک کنندگی بیشتر و حتی بعضا استفاده از کولر اسپلیت بعنوان سیستم کمکی دارند. (جهت کسب اطلاعات بیشتر به مطالب درج شده در بخش راهنمای خرید هر برند کولر آبی در سایت دماتجهیز مراجعه نمایید.)
  • ظرفیت هوادهی کولرهای آبی باید متناسب با متراژ و سطح مفید زیربنای محل مورد استفاده و شرایط آب و هوایی (از لحاظ دما و رطوبت) انتخاب گردد.
  • چنانچه از کولر آبی با ظرفیت هوادهی بیشتر از ظرفیت و ابعاد کانال کشی اجرا شده و یا ظرفیتی بیشتر از ظرفیت خروج هوای دریچه های کولر نصب شده در واحد خود استفاده کنید، صدای ممتد عبور هوا در طول زمان بهره برداری از کولر آبی بطور آزار دهنده ای شنیده می شود.

جهت اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید مقاله چگونه کولرآبی مناسبی انتخاب کنیم؟ در انرژی نوین مطالعه نمایید.

رعایت نکات ایمنی در راه اندازی کولرهای آبی الزامی است

  • برق‌گرفتگی شایع‌ترین خطری است که موقع سرویس و راه‌اندازی‌ کولرهای آبی، صاحب‌خانه‌ها یا سرویس کاران کولر آبی را تهدید می‌کند. یادتان باشد که این کولرها کاملاً مرطوب‌اند و این رطوبت به تشدیدبرق‌گرفتگی کمک می‌کند.
  • بدنه کولر آبی، فلزی است و سیم‌پیچی آن کمی مبهم است. پس تعمیر و سرویس آن را به دست متخصصان بسپارید و هرگز برای تعمیر یا سرویس آن تنها به پشت‌بام نروید.
  • اگر تازه به خانه‌ای اسباب‌کشی کرده‌اید، قبل از تعویض پوشال کولر آبی، ابتدا با یک فازمتر بدنه کولر آبی را چک کنید تا برق نداشته باشد ولی از نظر اصولی باید سیستم برق کولرهای آبی دارای سیستم محافظ جان باشند تا چنانچه اتصال الکتریکی ایجاد گردید ، به طور اتوماتیک برق کولر آبی قطع گردد و خطری متوجه سرویسکار کولر نگردد.
  • ولی در هر حال اگر مایلید خودتان کولر آبی خود را سرویس نمایید، حداقل قبل از دست زدن به کولر، از خاموش بودن آن کاملا مطمئن شوید. بهتر است همراه با یکی از اعضای خانه به پشت بام بروید و یا حداقل به اعضای خانه اطلاع دهید که برای انجام سرویس کولر به پشت بام می روید.

 

در هنگام روشن کردن کولر آبی به نکات زیر توجه نمایید 

  • هنگام روشن کردن کولر آبی لازم است پنجره آشپزخانه و یا یکی از اتاق ها به اندازه ای که موجب تخلیه هوای ورودی از دریچه های کولر به داخل آپارتمان گردد و همچنین تهویه هوای آشپزخانه مقداری، باز گذاشته شود.
  • همچنین بمنظور جلوگیری از خطرات احتمالی خاموش شدن شعله اجاق گاز بوسیله جریان هوای کولر ، تعبیه دریچه کولر آبی در داخل آشپزخانه ها مجاز نمی باشد.

 

نکاتی در مورد نصب و تعویض پوشال یا پد سلولزی در کولر آبی

  • در صورتیکه محل نصب کولر آبی مورد نیاز شما در بام ساختمان است، لطفا قبل از خرید به ابعاد کولر آبی مورد نیازکه در جدول مشخصات فنی هر کولر آبی آورده شده است و امکان عبور آن از درب پشت بام ساختمان دقت فرمائید.
  • انواع کولرهای آبی ثابت معمولا روی پایه از نبشی نمره 3 یا 4 بر اساس ارتفاع مورد نیاز قرار می گیرد .(که باید بصورت جداگانه خریداری گردد.)
  • یکی از مهمترین نکات در هنگام نصب کولر آبی توجه به موضوع تراز دقیق و افقی بودن کولراست، زیرا در صورت عدم رعایت این مطلب توزیع آب روی پوشال ها (یا سلولزها) بصورت یکنواخت انجام نمی پذیرد و بخشی از سطوح خنک کننده خشک و بدون کاربری باقی مانده و موجب کاهش میزان خنک کنندگی هوای خروجی از کولر آبی می شود.
  • همچنین در صورت نصب غیر تراز کولر آبی، بتدریج فن سانتریفیوژ کولر دچار عدم تعادل ،ارتعاش،ایجاد صدا و آسیب دیدن یاتاقان کولر گردیده و نهایتاً این ارتعاشات به بدنه منتقل گردیده و موجب خرابی کلی بدنه کولر آبی می گردد.
  • هرسال باید پوشال کولرتان را تعویض کنید و کولر را توسط سرویسکار، سرویس نمایید، بطوریکه سطوح داخلی و کف کولر نیز باید کاملاً تمیز شود چرا که پوشال کولرها مملو از گردوغبار و قارچ و باکتری است و از آنجا که داخل کولر آبی مرطوب است و آفتاب نیز به داخل کولر نمی‌تابد، این آلودگی ها با جریان هوا به داخل خانه راه می‌یابند.
    این مشکل به‌ویژه در شهرهای آلوده‌ای نظیر تهران که ذرات معلق در هوا بیشتر است، تشدید می گردد، بنابراین پوشال ها و حتی پدهای سلولزی در کولرهای آبی باید در زمان معین تعویض گردند.
  • زمان تعویض پوشال در کولرهای آبی با پوشال، حداقل سالی یک بار و در شهرهای با هوای آلوده مانند تهران، دو بار در سال (یکبار اول خردادماه و یکبار اول مردادماه) می باشد.
  • زمان تعویض سلولز در کولرهای آبی سلولزی هر 3 تا 5 سال یکبار (براساس میزان املاح آب و کیفیت هوای شهر محل نصب کولر سلولزی) متغیر می باشد.
  • همانطور که توضیح داده شد، استفاده از پد سلولزی به جای پوشال در کولرهای آبی دارای مزیایی مانند خنک کنندگی بیشتر و فیلتر بهتر ذرات معلق هوا می باشد ولی توجه داشته باشید که در هنگام تعویض پدها، بدلیل استفاده از چسب و رزین در ساخت پدهای سلولزی، ابتدا باید چندین بار آب عبوری از روی پدهای سلولزی که در تشتک کولر آبی جمع گردیده است تخلیه شود تا از استشمام بوی بد و نامطبوع آنها در فضای داخلی منزل یا محل کار جلوگیری گردد.
    با توجه به نحوه خنک کنندگی هوا در تمامی مدل های کولر های آبی لازم است بمنظور جلوگیری از شرجی شدن هوا و یا اصطلاحاً دم کردن هوای داخل ساختمان ، محل نصب کولرهای آبی به گونه ای انتخاب شوند که کولر آبی قادر به استفاده از هوای آزاد باشند.
  • همچنین با توجه به اینکه استفاده از کولرهای آبی معمولاً در مناطقی با آب و هوای نسبتاً خشک تابستانی رایج می باشد و از طرف دیگر هر کولر آبی علاوه بر مصرف برق بطور متوسط در هر شبانه روز حدود 300 تا 400 لیتر آب مصرف می نماید، بنابراین بهتر است با نصب یک ترموستات در مسیر جریان برق کلید کولر آبی خود نسبت به کنترل عملکرد کولر و مصرف غیر ضروری آب و برق کولر آبی در بسیاری از زمان ها اقدام فرمائید. (البته مقدار دقیق آب مصرفی در هر کولر علاوه بر ابعاد و ظرفیت و هوادهی کولر آبی به موارد دیگری مانند دمای هوا، میزان رطوبت نسبی هوا و مدت کارکرد کولر نیز بستگی دارد)
  • در اینجا تأکید می نماییم با قرار دادن روکش روی بدنه کولر آبی در پایان فصل تابستان، علاوه بر جلوگیری از نفوذ آب باران در فصل پاییز و زمستان به داخل تشتک کولر آبی و ممانعت از زنگ زدن آن و نیز جلوگیری از نشستن گرد و خاک هوا روی پره های فن سانتریفیوژ کولر که عامل اصلی دمیده شدن خاک در ابتدای فصل راه اندازی کولر در سال بعد می باشد، از هدر رفتن مقادیر بسیار زیاد انرژی حرارتی منزل یا محل کار خود از طریق مکش دریچه و کانال هوای کولر جلوگیری نمایید.

 

اهمیت کانال کشی صحیح در کولرهای آبی

  • مقدار هوادهی و خنکی ایجادشده توسط کولر آبی مستقیما به رعایت اصول مهندسی کانال کشی کولر بستگی دارد، همچنین توجه به توضیحات ارائه شده در بخش راهنمای خرید هر یک از انواع کولرهای آبی راهگشا می باشد.
  • لازم است کانال کشی کولرآبی براساس نقشه محاسباتی مهندسین تاسیسات و برمبنای جداول داکتیلاتور واستانداردهای کانال کشی (ازنظرابعاد کانال، حجم هوای عبوری، انشعاب گیری وقوس کانال) انجام پذیرد، در صورت تمایل و کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه می توانید به نکات مهم انتخاب در بخش کانال و دریچه های هوای سایت انرژی نوین مراجعه فرمایید.
  • بمنظور افزایش بازده خنک کنندگی کولرهای آبی، اکیدا توصیه می شود از قرار گرفتن کولر آبی و کانال مربوطه در معرض تابش مستقیم نور آفتاب جلوگیری گردد، بنابراین با تعبیه سایبان بر روی کولر آبی و عایق کاری کانال کولر از انتقال گرمای تابش آفتاب به مجموعه کولر و کانال جلوگیری فرمایید. (طبق مقررات ملی ساختمان در صورتیکه طول مسیر کانال کولر در معرض تابش آفتاب بیش از 2 متر باشد ، عایق کردن کانال کولر الزامی است.)
  • تأکید مجدد : رعایت ابعاد کانال کولر بر اساس جداول و محاسبات مهندسی و داکتیلاتور انجام گیرد.

 

معمولا ساختمان هر کولر آبی بصورت کلی به دو بخش مکانیکی و الکتریکی تقسیم می گردد

بخش مکانیکی کولر آبی متشکل از بدنه، ناودان ها ،فن، شناور کولر آبی، کانال های داخلی و خارجی، یاتاقان، پولی کولر آبی و تسمه پروانه، سه راهی آب می باشد.

بخش الکتریکی کولر آبی متشکل از پمپ آب، الکتروموتور دو دور فن، جعبه اتصال یا ترمینال، خازن راه انداز، خازن اصلاح ضریب قدرت، کابل 4 رشته و همچنین کلید مخصوص می باشد ،  اجزای تشکیل دهنده کولر آبی در وبلاگ انرژی نوین اطلاعات تکمیلی را عرضه می دارد.

این متن صرفا یک رپورتاژ آگهی می باشد و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت متوجه سایتی است که لینک آن در داخل متن رپورتاژ آگهی قرار گرفته است

 





تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان همه چیز در مورد خودرو و آدرس allaboutcarmarket.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.